Eihän verotiedoista pysty suoraan laskemaan kenenkään palkkaa?
Eikös siellä näy verotettavat tulot, siis vähennysten jälkeen. Lainoista riippuu, miten paljon on vähennyksiä. ja ihmisillä saattaa olla muitakin tuloja kuin palkkatulo, esim minulla omaishoitajan palkkio.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:42"]
Verotiedot kertoo bruttopalkan. Ymmärrätkö?
[/quote]
Mulla siis palkan ja omaishoitajanpalkkion yhteensä. Mutta mistään ei näy, että mulla on 2 'työtä'.
ap.
Verovähennyksiä on muitakin, tulonhankkimisvähennys, ammattiyhdistyksen jäsenmaksu, kotitalousvähennys... Jos on saanut tulospalkkioita (bonuksia) niin ne ovat summassa mukana, samoin lomarahat ja mahdolliset sivutyöpalkat. Aika vaikea on kenenkään verotettavista tuloista laskea kenenkään kuukausipalkkaa.
Ei niitä vähennyksiä paljon saa, pari hassua tonnia voi tulot olla paremmat mitä verotiedoissa lukee.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:42"]Verotiedot kertoo bruttopalkan. Ymmärrätkö?
[/quote]
Ei kerro. Verotiedot kertovat kaikki bruttopalkat vähennysten jälkeen.
Verotiedot kertovat bruttopalkan, josta on vähennetty perusvähennys ja muut vähennyskelpoiset kuluerät kuten vaikkapa työmatkakulut, ammattikirjallisuus, työhuonevähennys jne. Eli verotustiedoista voi tehdä vain suuntaa-antavia päätelmiä.
Tulonhankkimisvähennys on 620€. Työmatkavähennys ehkä jotain, yläraja 7000€. Ay ja kassan jäsenmaksut.
Asuntolainan korkovähennys tehdään veroista, eli se ei näy tuloissa vähennyksenä.
Itselläni verotettavan tulon ja bruttotulon ero on noin 3000€.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:42"]
[/quote]
Verotiedot kertovat verotettavan tulon. Ymmärrätkö?
Vapaaehtoinen eläkevakuutuskin taitaa olla vähennyskelpoinen.