Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on narsisti -kysyttävää?

Vierailija
02.11.2014 |

Voin vastailla 7 vuoden kokemuksella.

Ja ei, meillä ei ole lapsia, eikä tule. 

Mieheni on ns. paksunahkainen narsisti eli empatiakyvytön, tunnekylmä, röyhkeä, ilkeä, sadistinen oman edun tavoittelija.

Mutta hän on halutessaan myös hurmaava, komea, hyvä rakastaja, loistava keskustelija, älykäs yms.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa joku itseänsä narsistiksi tituleeraava totesi jotenkin, että miehet on joko narsisteja tai nynnyjä.

Noinhan se ei tietenkään ole. Empaattiset miehet ne vasta tosi miehiä ovatkin!

Narsistin säälittävin uhri on narsisti itse! Hän ei voi narsismilleen mitään ja mikä ikävintä hän ei haluakaan muuttua. Hänhän ei narsismissa näe mitään ongelmaa. Ongelma heidän mielestään on muissa ihmisissä, jotka ovat narsistille pelkkiä pelinappuloita.

Toiset pelinappulat on tärkeämpiä kuin toiset. Mutta siinä onkin sitten dilemma, sillä narsisti ei halua olla kenestäkään riippuvainen. Mitä tärkeämpi toinen ihminen hänelle on, sitä raaempia otteet välillä ovat. 

Uskoakseni perheväkivallassa monesti on kyse juuri tästä. Narsistihan osaa olla hurmaavampi kuin kukaan muu. Ja uskon, että moni nainen ottaa toistuvan selkäsaunan juuri tästä syystä. Hakkaaminen kestää vain hetken mutta hyvittely ainakin niin kauan, kun mustelmat on näkyvissä.

Vierailija
82/109 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 03:21"]

Seurustelen narsissin kanssa. Hän ei koskaan huomioi minua mitenkään, eikä ole koskaan sanonut minulle mitään kaunista. Miten tästä eteenpäin? En haluaisi hylätä häntä.

[/quote] Häivy niin pian kuin mahdollista!

Jos ei ole KOSKAAN huomioinut sinua tai liehakoinut, niin ei myöskään tule koskaan huomioimaan!!!!

Narsisti on aina aluksi mielinkielin. Hän -eiku oikeasti SE haluaa sitoa sinut mahdollisimman tiukasti itseensä. Tahtoo näyttää sinulle paratiisin ja olla se kaikista ihanin ja rakastavin mies maailmassa, että voi sitten ottaa sen sinulta pois ja mollata sekä haukkua sinua oikein urakalla!!!

Ja hän aina aika-ajoin palaa tähän ihanuusgenreen. Rojauttaakseen sinut taas maanpinnalle.

Ihastuksesi kohde ei ole narsisti vaan mitä ilmeisimmin PSYKOPAATTI. Joten tee itsellesi elämäsi suurin palvelus ja PAKENE vielä kun voit.

Tämä on vakava varoitus. Miehesi tulee varmasti TAPPAMAAN sinut! Jos ei fyysisesti, niin ainakin psyykkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:57"]

Täälläkin yksi narsistin "uhri" . Sitaatit siksi että olen omasta mielestäni selvinnyt niin monesta narsistista , etten itseäni koe uhriksi.

Minulla oli narsisti vanhemmat. Tiedän että todennäkösesti olen itsekin ns. ohutnahkainen narsisti. 2 aviomiestä ja seurustelu kumppanit on aina olleet narsisteja.  En vain ole tiennyt diagnoosia. Siskoni sanoi toisesta pika avioliitostani että on se kumma että sinä aina löydät nää Manut (ensimmäinen ittensä tappanu aviomieheni) kaikkien kunnollisten miesten joukosta !

Ja oikeassa hän oli . Alle vuodessa on miehissäni ilmennyt kummaa yhden mukaisuutta. Ennen kuin tiesin narsismista mitään muistan ajatelleeni että onkohan ex aviomies ja tämä seurustelu kumppani jotain sukua keskenään kun ovat niin samanlaisia !

Toiminta mallit ja jutut narsisteilla ON SIIS NIIN SAMANLAISIA ! Se on kuin kotiinsa tulis kun huomaa kumppanissa jo lapsuuden kodista tuttuja "turvallisia" piirteitä . 

Alussa hurmaava hauska ja rakastava . Sitten tulee ensimmäinen viittaus toiseen naiseen tai mieheen . Narsisti ihastuu helposti eikä voi pitää sitä kauaa sisällään. Jos on patologinen valehtelija ihastus näkyy käytöksessä jos on lapsellinen , unelmoi suoraan jostain tietystä naisesta. Kun käyttäydyt normaalisti eli loukkaannut alkaa narsistilta tulla negatiivista juttua . Naapuri pitäisi tappaa tai meluavat kakarat sais kuristaa , pomon vaimo pitäisi raiskata jne. Aivan kamalaa kuunneltavaa normaalille ihmiselle. 

Mutta jos olet tähän tottunut jo lapsuudessa olet oppinut suodattamaan negatiivisuudet ottamatta niitä henkilökohtaisesti . Isäni "tappoi" säännöllisesti koko naapuruston . Ja kuitenkin tervehti ja puhui heidän kanssaan ilman negatiivisuuden häivääkään.

Itsestäni tiedän sen että vainuan narsistin jo ennen kuin hän suutansa aukaisee . Ennen kuin narsismista mitään olin lukenut mutta käytännön kokemukseni oli aukoton . Olin kaukaisen sukulaisen kesähäissä. Vaistosin heti että sulhanen on kuin isäni . Auttamaton naistenmies. Ja vielä hemmetin komea . Sahti tynnyri oli vanhan navetan kylmähuoneessa ja sinne satuimme sulhon kanssa samaan aikaan. Treffit tehtiin läheisellä pellolla olevaan riiheen vielä samaksi yöksi . Ja siellähän minä paneskelin miehen kanssa jonka olis pitäny viettää hääyötä morsiamensa kanssa .

Nyt jo pärjään narsisti miehen kanssa. En enää ole henkisesti haavoilla kun mies haukkuu ja pettää .

ulkopuolisten silmissä minulla on mies joka on rikas komea ja hellä . 

Olen siis onnentyttö!

[/quote] Olet selvästi avun tarpeessa. Jo se, että täällä iloisena kertoilet paneskelleesi jonkun toisen ihmisen sulhasen kanssa hänen hääyönään, kertoo että olet todella tunteeton ihminen. 

Luonnehdit olevasi ohutnahkainen narsisti. Olisitko sittenkin paksunahkainen? Vai vaihteleeko diagnosisi kumppanisi mukaan? Tarkoitan tällä sitä, että jos molemmat seurustelukumppanit ovat narsisteja, heillä saattaa osat vaihdella. Se ikään kuin hitsaa heidät yhteen.....

[/quote]Näinhän se menee. Narsistit keskenään saattavat jopa tulla toimeen. Heillä on keskinäinen ymmärrys ja samankaltainen näkemys asioista. 

Minun vanhemmat olivat molemmat narsisteja. Luojan kiitos minut kasvatti mummo ihan vastasyntyneestä, koska narsistiäitini "loi uraa". Minähän olisin itsekin narsisti, jos olisin ollut varhaislapsuuteni äitini hoivissa.

Vierailija
84/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin alkaa miettimään sitä omaa diagnoosiani. Enhän se minäkään ihan täysillä mene, kun otan ja rakastun narsistiin.

Vierailija
85/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
86/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
87/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 01:37"]Pitääkin alkaa miettimään sitä omaa diagnoosiani. Enhän se minäkään ihan täysillä mene, kun otan ja rakastun narsistiin.

[/quote]

Varmaan hyvä idea. Mutta älä nyt kuitenkaan imartele itseäsi olettamalla että olisit itsekin jotenkin kova manipuloija. Jos miehesi saa sinut järkyttymöön olemalla syömättä valmistamassa ateriaa tai huomioimalla vain koiria, on aika selvää kuka manipuloi ja ketä. Narsistin voi voittaa omassa pelissään vain jos aidosti ei välitä hänestä ollenkaan - eikä silloin suhteeseen jäämisessä ole mitään järkeä. Tosin jos lähdet, narsisti juoksee perääsi, mutta koska et välitä, sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
88/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
89/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
90/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
91/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:56"]

Kaksi erityyppistä narsistia voi sopia hyvinkin yhteen, ruokkivat toistensa tarpeita sopivilla tavoilla. Tältä teidänkin suhteenne kuullostaa. 

[/quote]Kyllä narsistin kanssa pystyy elämään ihan mukavaa elämää kunhan vain ei asetu kynnysmatoksi vaan pitää puolensa ja ei mene toisen kotkotuksiin mukaan. Narsisti haluaa käyttää valtaansa, mutta on kuitenkin yksinäinen ja aika heikko, joten hän pyrkii pomottamaan. Narsistin kannattaa pistää joko tai -asetelmaan ja antaa hänelle kuin lapselle kaksi vaihtoehtoa mistä valita. Häntä tulee kuunnella, mutta ei kannata suostua hänen määräyksiinsä ellei niissä ole oikeasti järkeä.

Narsisti on siis kuin sekoitus uhmaikäistä lasta ja itsepäistä teiniä, kyllä hekin oman parhaansa tajuavat kunhan vain kiukuttelevat, räkyttävät ja yrittävät ladella omia ehtojaan. Narsistit eivät ole tyhmiä. He arvostavat mukavaa elämää siinä missä muutkin, mutta omilla säännöillään. Kun narsisti on päässyt mukavaan elämään mukaan, hänestä saattaa tulla ihan leppoisakin, ei hän koko aikaa jaksa pomottaa! Hän on kuitenkin hyvin muutosvastarintainen, joten hänestä eroon pääseminen on hyvin vaikeata ja silloin pitää pelata samoilla säännöillä kuin narsistikin pelaa, mutta olla askeleen pari häntä edellä. Tiedän mistä puhun, mutta itseäni en ole kadottanut näiden vuosien aikana kuin hetkellisesti ja vuosia on kertynyt narsistimieheni kanssa pian 20.

Vierailija
92/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
93/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kuulosta narsistilta! Ensinnäkin narsisti ei ole ihminen joka pyytelis puolisoltaan, tai muiltakaan anteeksi, koskaan. Myös tuo eläinrakkaus..noup. Narsisti tarvii asioita vain itselleen, käyttää niitä vain itseään varten. Ei ole silloin eläinrakas.

Ei kaikki huonokäytöksiset ja petolliset sekä epäluotettavat ihmiset ole narsisteja!

Vierailija
94/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus itse ajatellut hakeutua terapiaan. Elämäsi kuulostaa raskaalta suorittamiselta ja juonimiselta.

Vierailija
95/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
96/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta uskottavalta.

Vierailija
97/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten narsisti voi olla eläinrakas? Onko mahdollista?

Vierailija
98/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
99/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42:lle. Minun mielestäni ap:n kuvailema mies todellakin kuulostaa narsistilta. Kyllä narsistit pyytävät anteeksikin, jos siitä heille itselleen on etua! Kuinka syvällisesti tarkoittavat sitä, se on jo toinen juttu. Siksi toisekseen, eipä sitä diagnoosilla niin väliä olekaan, sitä vain sivullisena ihmettelee, miten kukaan haluaa tuollaisessa suhteessa elää.

Tämä keskustelu ja ap:n kokemukset kiinnostavat minua kovastikin, sillä seuraan läheltä tilannetta, jossa itselleni tärkeä ihminen on suhteessa narsistiin. (Hän jopa tunnustaa, että mies on narsisti, mutta uskoo voivansa pitää elämässään kaiken entisen hyvän ja vielä tuon miehenkin. Mutta huonolta näyttää!) Ovat jo pariin kertaan eronneet ja aina on palattu yhteen ja nyt viimeisen välirikon jälkeen ovat pikavauhtia menossa naimisiin, kun "mies on kuulemma muuttunut". AP, kerroit, että miehesi eleli seesteisesti vuoden. Mitä sitten tapahtui?

Puhutko läheisillesi miehesi narsismista ja suhteestanne? Millaisia neuvoja he sinulle antavat? Tulevatko he toimeen miehesi kanssa, tapaatteko usein? Mitä miehesi ajattelee sinun perheestäsi tai ystävävistäsi?

Millaisia neuvoja antaisit muille samassa tilanteessa oleville? Luovitko kotona, varotko sanojasi tai mietitkö, milloin ja miten jonkun asian esität? Tuossa kyllä jo kuvasit, miten kiukuttelemalla saatat saada tahtosi läpi.

Minua kiinnostaa todella, millaista elämä narsistin kanssa on. Lähinnä mietin sitä, mistä kaikesta läheiseni jää paitsi ja hylkää, kun on omien sanojensa mukaan päättänyt elää narsistinsa kanssa. ;-(

Vierailija
100/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 07:58"]Miten narsisti voi olla eläinrakas? Onko mahdollista?
[/quote]

Voi olla olevinaan eläinrakas. Esittää sitä koska se palvelee kuvaa itsestä jonkalainen haluaa olla. Mutten usko myöskään että voi olla aidosti eläinrakas jos on puhdas narsku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme