Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on narsisti -kysyttävää?

Vierailija
02.11.2014 |

Voin vastailla 7 vuoden kokemuksella.

Ja ei, meillä ei ole lapsia, eikä tule. 

Mieheni on ns. paksunahkainen narsisti eli empatiakyvytön, tunnekylmä, röyhkeä, ilkeä, sadistinen oman edun tavoittelija.

Mutta hän on halutessaan myös hurmaava, komea, hyvä rakastaja, loistava keskustelija, älykäs yms.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä, mutta narsisti ei itseään lähde narsistiksi toteamaan. Narsisti eii nää, että hänessä olisi jotain vikaa.

Vierailija
62/109 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 01:35"]

Ap jatkaa. Kyllä miehelläni on sutinaa naikkosten kanssa ja totisesti toivoisin ettei näin olisi. Hän joutuu työnsä vuoksi paljon tekemisiin naisten kanssa ja parantumattomana flirttailijana ja komeana saa kyllä vastakaikua.

Minä en ole mustasukkainen, koska tiedän missä mennään. Onhan se toki veemäistä, että miehelle kotiin tulee säpö- ja txt-viestejä, joissa vieraat naiset flirttailee. Ja että mieheni jättää ne minun nähtäväkseni. Hän on niin lapsellinen, että kerskuu näillä valloituksillaan. 

Mutta aina kun on joku uusi ihastus kierroksessa minä saan erikoishuomiota ja loistavaa kohtelua kotona. Joten en valita.

[/quote]

Olette molemmat narsisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Niin. Miehesi varmasti tarvitsee sinua, se on totta. Mutta hän myös inhoaa sinua juuri siksi. Ja se, että pysyt rinnalla vuodesta toiseen vaikka hän tekee kaikkea inhottavaa sinulle, kertoo hänelle että välität hänestä. Koska hän ei oikeasti pidä itsestään, se tuntuu hänestä heikkoudelta. Usko pois että narsistin kanssa ei voi olla tasavertainen kumppani. Ei vaikka olisi umpikiero - ongelma on siinä että haluaa ylläpitää suhdetta. Se jo sinänsä on heikkoutta. On vain niitä jotka suostuvat hänen välineikseen, ja niitä jotka eivät.Hän ajattelee sinuakin kuin tuota esimiestäsi. Toki saattaa olla ihmisiä joita hän ihailee, mutta ne eivät koskaan asu samassa taloudessa.

[/quote]Hyvin kiteytetty! Tässä on paljon totuutta. Ja tuo halveksinta tosiaan pyrkii toisinaan pintaan. Alkuun olin aivan ymmälläni, kunnes vastasin samalla mitalla hänen haukkumiseensa. Tai itseasiassa panin vielä paremmaksi.

Onneksi tuli joskus harjoitteluvuosina pyörittyä rakennustyömailla, joissa kielenkäyttö oli melkoisen "juurevaa". En siis jää miehelleni toiseksi verbaalisessa mittelössä.

Vierailija
64/109 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 02:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:42"]

Etkö koskaan kaipaa vastarakkautta? Pyyteetöntä iloa ja rakkautta miehesi silmissä, kun hän kaappaisi sinut syliinsä, hengittelisi hiuksiesi tuoksua ja sanoisi sinun olevan tarkoitus hänen elämälleen?

[/quote]Ap vastaa: Mutta minähän saan rakkautta aivan ylenpalttisesti! En voi tänne laittaa mitä kaikkea hän minulle "lurittelee" ja miten hemmottelee.

Verrattuna ns. normaalimiehiin, narsistimieheni on sanonut minulle ihanimmat asiat mitä mies ikinä vain voi naiselleen sanoa. Häntä ei nolostuta mikään puheenaihe. Mikään rakkaudentunnistus ei ole liian imelä. Vaikka sen sanoisi julkisella paikalla. 

[/quote]

Sanoin, "pyyteetöntä rakkautta", aitoa, sisältä asti kumpuavaa, sellaista, jota ei ladella teatteriksi ja joka ei katoa kun astutte kahdestaan hissiin.

Vierailija
65/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa.... pyyteetöntäpä hyvinkin. Olen näitä keskustelupalstoja tässä selaillu.... Yksikin tytär vollotti kun isän kuoleman jälkeen selvisi, että oli isukki pitänyt vuosikymmenet salasuhdetta toiseen MIEHEEN! Äiti oli niin järkyttynyt ettei kyennyt hautaamaan miestään vaan sen teki kunta.

Toinen nainen oli järkyttynyt kun mies jonka kanssa hän kuvitteli perustavansa perheen olikin kertonut, että on vielä rakastunut exään ja että on tulevaisuutta suunnittelevan naisen kanssa vain, koska ei halua olla yksin kun odottaa sitä oikeaa.....

Kolmas nainen piti peliä exän kanssa, joka vielä piti heidän kihlasormusta lompakossaan vaikka erosta oli yli 7 vuotta. Miehen nykyinen vaimo oli heidän avioeronsa syy ja kirjoittaja nainen suunnitteli ottavansa ex-miehensä takaisin..... 

Ja näitä esimerkkejä on loputtomiin.... Että pyyteetöntäpä hyvinkin!

Minä tiedän tarkalleen mitä minulla on. Luotan mieheeni kuin kallioon. Mieheni saattaa löytää toisen naisen. Mutta minä olen taatusti ensimmäinen, joka siitä saa tietää.

Mielummin näin kuin pyyteettömästi. Kiitos.

Vierailija
66/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap onnellinen? Tai kysytään näin: Oletko tilanteesesi täysin tyytyväinen? Muuttaisitko mitään elämässäsi? Miehessäsi? Jos miehesi ei olisi narsisti hankkisitteko lapsia?

Vierailija
67/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 02:32"]

Minä tiedän tarkalleen mitä minulla on. Luotan mieheeni kuin kallioon. Mieheni saattaa löytää toisen naisen. Mutta minä olen taatusti ensimmäinen, joka siitä saa tietää.

Mielummin näin kuin pyyteettömästi. Kiitos.

[/quote]

Tässä luotat ehkä liikoja. Miehesi tekee vain ja ainoastaan kuten hänelle sopii, hän tuskin tuntee minkäänlaista lojaalisuutta sinua (kuten ei ketään muutakaan) kohtaan. Minä en edes oikein tiedä mihin narsistissa voisi "luottaa" - paitsi siihen että epäluotettava ja itsekäs käytös on pysyvä ominaisuus.

Vierailija
68/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 01:23"]Ne jotka sanoo olevansa narsisteja.. niin narsisti ei kyllä itse käsitä olevansa narsisti :)
[/quote]

Mistäpä tiedät? Narsistilta voi jopa kysyä, onko hän narsisti, johon vastaa kyllä.. hän ei koe asiassa mitään väärää.

Vierailija
69/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:12"] Ap, jättäisitkö miehesi, jos et saisi enää seksiä? [/quote] En jättäisi. Hänellä oli vaihe, jolloin hän uhkaili seksittömyydellä. Kesti reilu vuoden.  Minä vastasin siihen, että sopii minun puolestani, sillä meillä toimisi tämä juttu ihan kaveripohjaltakin. Hän vei asian vielä pidemmälle haukkumalla vartaloani ja sanomalla, että ruma ulkomuotoni ei kiihota häntä. Sitten hän yksityiskohtaisesti kuvaili kaikki (vain hänen mielestään) minussa esiintyvät virheet. Osa niistä oli sellaisia asioita, joita hän oli minussa aikaisemmin ihaillut! Hän mm. sanoi, että olen varmaan synnyttänyt koska kroppani on sillälailla rupsahtanut. Mutta olen antanut lapsen heti pois, koska niin huorat tekee. [/quote] Ei jeesus. En tajua ollenkaan miten voit olla tuollaisen ihmisen kanssa. Ei hän sentään ole ainoa mies maailmassa.

[/quote] Hän on ainoa mies minun maailmassani! Joudun työssäni -jos ei nyt ihan päivittäin, niin ainakin viikottain- tilanteisiin joissa joku mies flirttailee avoimesti. Saan myös suoria treffikutsuja. 

Joskus, kun kotona on ollut "tilanne päällä" eli olen joutunut ryöpytyksen kohteeksi täysin minusta riippumattomista syistä, olen vakavasti harkinnut treffikutsuun vastaamista. 

Kun menen kotiin mieheni vaistoaa mielentilani heti kun astun ovesta sisään. Se on käsittämätöntä, että asperger joka ei lue yksittäistä ihmistä, tai ei ymmärrä kasvonilmeitä vaikka irvistäisit niin että hampaat näkyy, aistii ilmapiirin piirun tarkasti!!!

Herranjestas tajusin juuri yhden asian! Tätä kirjoittaessani mielessäni on viimeisin konfliktimme ja kuinka se purkautui viikonlopuksi jossa mieheni oli empaattinen ja rakastava. Hän hemmotteli minua ylenpalttisesti. Mutta tämä mikä sitä edelsi ja mikä on myös aikaisemmissa vastaavissa tilanteissa laukaissut mieheni hoivavietin taitaakin olla se avain. Minä olen ollut vihainen....

Tämä täytyykin testata ihan käytännössä. Annan vihan nousta pintaan ja katson millälailla se ohjailee mieheni käytöstä....

Edesmennyttä anoppiani kun ajattelen, hän oli aina hapan ilkeä akka.... Ehkä se oli vuosien varrella opittu käyttäytymismalli, jolla hän sai ohjailtua ensin miestään ja sitten poikaansa? Ehkä hän onkin antanut minulle mahdollisuuden sillä, että on ollut kitkerä ja hapan minua kohtaan? Minun vihainen vastareaktioni onkin ehkä ollut se ratkaiseva juttu, joka on hitsannut minut ja mieheni yhteen?

Täytyykin alkaa synkistelemään, että viikonlopuksi tulisi kunnon vi****s päälle. No se ei liene vaikeata.

Työpaikallani alkaa YT-neuvottelut ja minä kun en ole irtisanomisuhan alla joudun tosi outojen kahvipöytäkeskustelujen kohteeksi. Kuten: Eikö taloudellisesti pärjäävän ihmisen tulisi tarjoutua eroamaan että joku joka todella työtä tarvitsee, saisi pitää työpaikkansa? Tai jos puolison vuositulot ylittävät xxxx€ (summa täsmälleen mieheni verotiedoista) eikö silloin voisi jäädä kotiin että työstä oikeasti riippuvainen saisi mahdollisuuden. Tai eikö sinunkin mielestäsi hyvin toimeentulevan lapsettoman ihmisen tulisi ajatella lapsiperheiden hyvinvointia ja toimia oikein jne. jne.....

Asia kuitenkin on niin, että vaikka minä irtisanoutuisin työstäni ei yksikään kollegoistani hallitse sitä erikoisosaamista mitä minulla on, joten tilalleni jouduttaisiin palkkaamaan ihminen talon ulkopuolelta.

Täytyykin panostaa firman kahvihuoneessa norkoiluun. Sieltä sitä raivoa saa ihan ilmaiseksi. Tavallisesti en viitisi sinne mennä päivääni pilaamaan. Jos ei mitään muuta sieltä saa niin epäilyjä, että lapsettomuuteni ei ole vapaaehtoinen valinta vaan sitä, etten SAA lapsia.  

Katsotaas......

Vierailija
70/109 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh! En edelleenkään voi ymmärtää, miten kukaan haluaa elää tuollaisessa suhteessa, joka on täyttä valtapeliä puolin ja toisin.

Oletko täysin onnellinen elämääsi vai haluaisitko muuttaa jotakin? Miten usein näet sukuasi ja ystäviäsi? Pitääkö miehesi heistä, tuleeko toimeen? Mitä lähipiirisi ajattelee miehestäsi?

Vierailija
71/109 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä kun teillä ei ole lapsia. Ilmapiiri olisi erittäin vahingollinen lapsille. Aivan ahdisti lukea tekstiäsi."

Niinpä. Lapsettomuus on tietoinen valinta -jo töidemmekin puolesta.

Mutta mietipä kuinka monta lasta syntyy narsistiperheisiin. Kun tilastot arvioivat, että n. 10% väestöstä on narsisteja se tarkoittaa, että tuhansia lapsia elää narsistin vaikutuspiirissä.

Vierailija
72/109 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:47"]Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä, mutta narsisti ei itseään lähde narsistiksi toteamaan. Narsisti eii nää, että hänessä olisi jotain vikaa.
[/quote]

Juuri uutisoitiin tutkimuksesta miten saa helpoiten selville onko joku narsisti: Kysymällä. Narsisti myöntää sen ylpeänä koska ei näe siinä mitään väärää tai ihmeellistä. Päinvastoin se on ylpeydenaihe.

Vierailija
73/109 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:15"]

Uskon, että pärjätäkseen narsistin kanssa pitää olla todella kova ja analyyttinen realistiluonne, minä en pärjää..

[/quote]

Mulla olisi siis mainiot speksit pärjätä narsistin kanssa. Mua ei vaan sattumoisin huvita yrittää, mielestäni aika ilmiselvistä syistä. Pitää varmaan lisäksi olla vähän sadisti.

Vierailija
74/109 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:15"]

Uskon, että pärjätäkseen narsistin kanssa pitää olla todella kova ja analyyttinen realistiluonne, minä en pärjää..

[/quote]

Mulla olisi siis mainiot speksit pärjätä narsistin kanssa. Mua ei vaan sattumoisin huvita yrittää, mielestäni aika ilmiselvistä syistä. Pitää varmaan lisäksi olla vähän sadisti.

[/quote]

Siis madokisti piti sanomani. Tai ehkä molemmat.

Vierailija
75/109 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus, mitä ikinä se onkin, on monesti ansa. 

Vierailija
76/109 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 01:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 03:21"]

Seurustelen narsissin kanssa. Hän ei koskaan huomioi minua mitenkään, eikä ole koskaan sanonut minulle mitään kaunista. Miten tästä eteenpäin? En haluaisi hylätä häntä.

[/quote] Häivy niin pian kuin mahdollista!

Jos ei ole KOSKAAN huomioinut sinua tai liehakoinut, niin ei myöskään tule koskaan huomioimaan!!!!

Narsisti on aina aluksi mielinkielin. Hän -eiku oikeasti SE haluaa sitoa sinut mahdollisimman tiukasti itseensä. Tahtoo näyttää sinulle paratiisin ja olla se kaikista ihanin ja rakastavin mies maailmassa, että voi sitten ottaa sen sinulta pois ja mollata sekä haukkua sinua oikein urakalla!!!

Ja hän aina aika-ajoin palaa tähän ihanuusgenreen. Rojauttaakseen sinut taas maanpinnalle.

Ihastuksesi kohde ei ole narsisti vaan mitä ilmeisimmin PSYKOPAATTI. Joten tee itsellesi elämäsi suurin palvelus ja PAKENE vielä kun voit.

Tämä on vakava varoitus. Miehesi tulee varmasti TAPPAMAAN sinut! Jos ei fyysisesti, niin ainakin psyykkisesti.

[/quote] Hyvin sanottu!!!! Narsisti tappaa. Ellei fyysisesti, niin ainakin henkisesti sitten!!!!!

Vierailija
77/109 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi narsistin "uhri" . Sitaatit siksi että olen omasta mielestäni selvinnyt niin monesta narsistista , etten itseäni koe uhriksi.

Minulla oli narsisti vanhemmat. Tiedän että todennäkösesti olen itsekin ns. ohutnahkainen narsisti. 2 aviomiestä ja seurustelu kumppanit on aina olleet narsisteja.  En vain ole tiennyt diagnoosia. Siskoni sanoi toisesta pika avioliitostani että on se kumma että sinä aina löydät nää Manut (ensimmäinen ittensä tappanu aviomieheni) kaikkien kunnollisten miesten joukosta !

Ja oikeassa hän oli . Alle vuodessa on miehissäni ilmennyt kummaa yhden mukaisuutta. Ennen kuin tiesin narsismista mitään muistan ajatelleeni että onkohan ex aviomies ja tämä seurustelu kumppani jotain sukua keskenään kun ovat niin samanlaisia !

Toiminta mallit ja jutut narsisteilla ON SIIS NIIN SAMANLAISIA ! Se on kuin kotiinsa tulis kun huomaa kumppanissa jo lapsuuden kodista tuttuja "turvallisia" piirteitä . 

Alussa hurmaava hauska ja rakastava . Sitten tulee ensimmäinen viittaus toiseen naiseen tai mieheen . Narsisti ihastuu helposti eikä voi pitää sitä kauaa sisällään. Jos on patologinen valehtelija ihastus näkyy käytöksessä jos on lapsellinen , unelmoi suoraan jostain tietystä naisesta. Kun käyttäydyt normaalisti eli loukkaannut alkaa narsistilta tulla negatiivista juttua . Naapuri pitäisi tappaa tai meluavat kakarat sais kuristaa , pomon vaimo pitäisi raiskata jne. Aivan kamalaa kuunneltavaa normaalille ihmiselle. 

Mutta jos olet tähän tottunut jo lapsuudessa olet oppinut suodattamaan negatiivisuudet ottamatta niitä henkilökohtaisesti . Isäni "tappoi" säännöllisesti koko naapuruston . Ja kuitenkin tervehti ja puhui heidän kanssaan ilman negatiivisuuden häivääkään.

Itsestäni tiedän sen että vainuan narsistin jo ennen kuin hän suutansa aukaisee . Ennen kuin narsismista mitään olin lukenut mutta käytännön kokemukseni oli aukoton . Olin kaukaisen sukulaisen kesähäissä. Vaistosin heti että sulhanen on kuin isäni . Auttamaton naistenmies. Ja vielä hemmetin komea . Sahti tynnyri oli vanhan navetan kylmähuoneessa ja sinne satuimme sulhon kanssa samaan aikaan. Treffit tehtiin läheisellä pellolla olevaan riiheen vielä samaksi yöksi . Ja siellähän minä paneskelin miehen kanssa jonka olis pitäny viettää hääyötä morsiamensa kanssa .

Nyt jo pärjään narsisti miehen kanssa. En enää ole henkisesti haavoilla kun mies haukkuu ja pettää .

ulkopuolisten silmissä minulla on mies joka on rikas komea ja hellä . 

Olen siis onnentyttö!

Vierailija
78/109 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:49"]

Saatko puhua ja nauraa puhelimessa jonkun toisen kanssa, kun hän on kotona? Vai vältätkö puhelimessa puhumista hänen läsnäollessaan? Pyytääkö koskaan anteeksi?

[/quote]

Vierailija
79/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. Manipulointia tapahtuu kaikilla mahdollisilla ajateltavissa olevilla tavoilla. Hän on erittäin mustasukkainen. Hän yrittää hallita käyttäytymistäni vetämällä mahdollisia ihastuksen kohteitani kerta toisensa jälkeen esiin. Hän on välillä korostetun kylmäkiskoinen minua kohtaan. Hän manipuloi käytöksellään minua ja esittää, että syy on minun uskottomat ajatukset. 

Hän yrittää manipuloida minua, ettei minulla olisi mitään sosiaalista elämää kodin ulkopuolella. Kun se ei onnistu, hän rankaisee minua. Hän saattaa esim. ennen valmistamaani ateriaa syödä pizzan, joten syön aterian yksin.

Meillä on joskus hänen serkkunsa koirat hoidossa. Mieheni on erittäin eläinrakas ja saattaa koko viikonlopun huomioida pelkästään koirat. Ylikorostuneesti. 

Tässä muutamia esimerkkejä....

Vierailija
80/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi