Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on narsisti -kysyttävää?

Vierailija
02.11.2014 |

Voin vastailla 7 vuoden kokemuksella.

Ja ei, meillä ei ole lapsia, eikä tule. 

Mieheni on ns. paksunahkainen narsisti eli empatiakyvytön, tunnekylmä, röyhkeä, ilkeä, sadistinen oman edun tavoittelija.

Mutta hän on halutessaan myös hurmaava, komea, hyvä rakastaja, loistava keskustelija, älykäs yms.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
102/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 07:58"]Miten narsisti voi olla eläinrakas? Onko mahdollista?
[/quote]

Voi olla olevinaan eläinrakas. Esittää sitä koska se palvelee kuvaa itsestä jonkalainen haluaa olla. Mutten usko myöskään että voi olla aidosti eläinrakas jos on puhdas narsku.
[/quote]

Komppi. Tunnen narsistin joka näkee itsensä ihmisoikeusaktivistina, ja on siinä jopa hyvä, se on osa sitä persoonaa joka haluaa olla. Ei silti tarkoita että tämä kumpuaisi jostain syvemmästä empatian tunteesta vaan ainoastaan narsistin omakuvan tarpeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jättäisitkö miehesi, jos et saisi enää seksiä?

Vierailija
104/109 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Sain ideoita selvitäkseni omani kanssa. Tärkeintä on todellakin muuttua itse kovaksi ja analyyttiseksi tai miksi tahansa, välttääkseen alistumisen.

Vierailija
105/109 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua! Mun sulhanen on selvästi narsisti. On pari kertaa kännissä tullu nyrkki ojossa mua kohti. Sitte vaan kiristelee hampaitaan ja sanoo että saan kiitää luojaani että en saanu naamaani tohjoksi.

Onko mun tulevaisuus siis hakkaavan miehen muijana elää jatkuvassa pelossa ?

On ollu karmeeta luettavaa narsistista. 

Sellanen kyssä tuli mieleen että onko se narsisti vittumainen suurimman osan ajasta ? Ja vaan katuvana on ihana. Oon nimittäin huomannu että kun muutettiin yhteen on romanttisuus haihtunu taivaan tuliin.

Vierailija
106/109 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen narsissin kanssa. Hän ei koskaan huomioi minua mitenkään, eikä ole koskaan sanonut minulle mitään kaunista. Miten tästä eteenpäin? En haluaisi hylätä häntä.

Vierailija
107/109 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:57"]

Täälläkin yksi narsistin "uhri" . Sitaatit siksi että olen omasta mielestäni selvinnyt niin monesta narsistista , etten itseäni koe uhriksi.

Minulla oli narsisti vanhemmat. Tiedän että todennäkösesti olen itsekin ns. ohutnahkainen narsisti. 2 aviomiestä ja seurustelu kumppanit on aina olleet narsisteja.  En vain ole tiennyt diagnoosia. Siskoni sanoi toisesta pika avioliitostani että on se kumma että sinä aina löydät nää Manut (ensimmäinen ittensä tappanu aviomieheni) kaikkien kunnollisten miesten joukosta !

Ja oikeassa hän oli . Alle vuodessa on miehissäni ilmennyt kummaa yhden mukaisuutta. Ennen kuin tiesin narsismista mitään muistan ajatelleeni että onkohan ex aviomies ja tämä seurustelu kumppani jotain sukua keskenään kun ovat niin samanlaisia !

Toiminta mallit ja jutut narsisteilla ON SIIS NIIN SAMANLAISIA ! Se on kuin kotiinsa tulis kun huomaa kumppanissa jo lapsuuden kodista tuttuja "turvallisia" piirteitä . 

Alussa hurmaava hauska ja rakastava . Sitten tulee ensimmäinen viittaus toiseen naiseen tai mieheen . Narsisti ihastuu helposti eikä voi pitää sitä kauaa sisällään. Jos on patologinen valehtelija ihastus näkyy käytöksessä jos on lapsellinen , unelmoi suoraan jostain tietystä naisesta. Kun käyttäydyt normaalisti eli loukkaannut alkaa narsistilta tulla negatiivista juttua . Naapuri pitäisi tappaa tai meluavat kakarat sais kuristaa , pomon vaimo pitäisi raiskata jne. Aivan kamalaa kuunneltavaa normaalille ihmiselle. 

Mutta jos olet tähän tottunut jo lapsuudessa olet oppinut suodattamaan negatiivisuudet ottamatta niitä henkilökohtaisesti . Isäni "tappoi" säännöllisesti koko naapuruston . Ja kuitenkin tervehti ja puhui heidän kanssaan ilman negatiivisuuden häivääkään.

Itsestäni tiedän sen että vainuan narsistin jo ennen kuin hän suutansa aukaisee . Ennen kuin narsismista mitään olin lukenut mutta käytännön kokemukseni oli aukoton . Olin kaukaisen sukulaisen kesähäissä. Vaistosin heti että sulhanen on kuin isäni . Auttamaton naistenmies. Ja vielä hemmetin komea . Sahti tynnyri oli vanhan navetan kylmähuoneessa ja sinne satuimme sulhon kanssa samaan aikaan. Treffit tehtiin läheisellä pellolla olevaan riiheen vielä samaksi yöksi . Ja siellähän minä paneskelin miehen kanssa jonka olis pitäny viettää hääyötä morsiamensa kanssa .

Nyt jo pärjään narsisti miehen kanssa. En enää ole henkisesti haavoilla kun mies haukkuu ja pettää .

ulkopuolisten silmissä minulla on mies joka on rikas komea ja hellä . 

Olen siis onnentyttö!

[/quote] Olet selvästi avun tarpeessa. Jo se, että täällä iloisena kertoilet paneskelleesi jonkun toisen ihmisen sulhasen kanssa hänen hääyönään, kertoo että olet todella tunteeton ihminen. 

Luonnehdit olevasi ohutnahkainen narsisti. Olisitko sittenkin paksunahkainen? Vai vaihteleeko diagnosisi kumppanisi mukaan? Tarkoitan tällä sitä, että jos molemmat seurustelukumppanit ovat narsisteja, heillä saattaa osat vaihdella. Se ikään kuin hitsaa heidät yhteen.....

Vierailija
108/109 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:10"]

Huh, huh! En edelleenkään voi ymmärtää, miten kukaan haluaa elää tuollaisessa suhteessa, joka on täyttä valtapeliä puolin ja toisin.

Oletko täysin onnellinen elämääsi vai haluaisitko muuttaa jotakin? Miten usein näet sukuasi ja ystäviäsi? Pitääkö miehesi heistä, tuleeko toimeen? Mitä lähipiirisi ajattelee miehestäsi?

[/quote] Kaikista lähimmät ihmiset, eli siskoni (vankeinhoitolaitoksen entinen psykologi=narsismi expertti) 2 lapsuudenystävääni ja äitini tietävät mieheni narsismista mutta ymmärtävät valintani. Muut eivät tiedä, ainakaan tarkalleen ja ovat miehestäni haltioissaan. Miehenihän on tosielämän James Bond.

Mieheni vihaa kaikkia ihmisiä. Mutta sosiaalisissa tilanteissa osaa esittää social butterflytä, joten ihmisillä ei ole aavistustakaan kuinka karmaisevia kommentteja mieheni heistä laukoo heidän selkänsä takana.

Olen niin onnellinen kuin narsistin kanssa voi olla. Edesmennyt anoppini sanoi aikoinaan, että hänen poikansa puolisolta vaaditaan pettämätöntä tunneälyä, säkenöivää älyä, ylimaallista yleissivistystä, järkevyyttä, sisua ja kauneutta. Kun hän vielä jatkoi, että sinulta ei näitä vaadittavia ominaisuuksia selvästikään löydy -ehkä nättiä naamaa lukuunottamatta, niin mieti nyt tarkkaan haluatko olla epäkelpona poikani kanssa? Siitähän syntyi kamala riita. Minä kerroin mitä mieltä olen hänestä ja hänen vaatimuksistaan. Ja sanoinpa pari sanaa myös pojastaan, joka ei todellakaan ole jumalasta seuraava, niin kuin anoppi tuntui ajattelevan.

Ajattelin, että se niistä kohteliaista väleistä anoppiin. Mutta yllätyksekseni anoppi oli ilmeisesti sanonut pojalleen jotain positiivista, sillä poikansa kysyi millä olin tehnyt vaikutuksen äitiinsä? Oli äiti kuulemma sanonut, että minussa saattaisi olla potentiaalia?

Tietysti haluaisin muuttaa mieheni diagnosin ei narsistiksi.

Asperger on ilmeisesti auttanut häntä etenemään urallaan, että siihen en haluaisi muutosta. Vaikka sekin on sosiaalisen elämän kannalta hankala. Mieheni tarvitsee "palautumisajan" kaikkien konferensien ja seminaarien yms. jälkeen. Se tarkoittaa, että menemme erämaamökillemme ja vietämme siellä päiviä. Mieheni on omissa oloissaan, lukee ja kirjoittaa. Minä olen hänen ainoa kontaktinsa ulkomaailmaan. Keskustelemme vain, jos hän aloittaa keskustelun. Toki normi puhumiset hoituu mutta mieheni ei ole "läsnä" vaan ikäänkuin hajamielinen. Mutta se menee ohi yleensä parissa päivässä. Tosin etukäteen ei voi tietää kestääkö palautuminen päivän vai viisi. Niin moni asia vaikuttaa.

Näen sukulaisia ja ystäviä juuri sen verran kuin haluan. 

Elämä narsistin kanssa ei ole helppoa. Mutta se on helpohkoa, kun tietää missä mennään. Se ei ole kaikille.

Suhteemme alku oli katastrofi itsetunnolleni ja kaikelle mitä olin sosiaalisuudesta oppinut siihen mennessä. Muistan kokoajan miettineeni että mikä tuota miestä oikein vaivaa? Olin varma, että hän on mielenvikainen. En tietenkään uskonut, kun siskoni sanoi että olet haksahtanut narsistiin. Mutta kun kaikki vastaukset löytyivät narsismia käsittelevästä kirjallisuudesta oli pakko alkaa uskomaan.

Niin kauan meni hyvin kun emme asuneet saman katon alla. Mutta yhteenmuutto "päästi helvetin valloilleen". Siksi lähdin. Siitä alkoi sellainen palvonta ja jumalointi narsistin puolelta, ettei minulle jäänyt muuta mahdollisuutta, kuin palata. Niin ja se anoppi oli kuolinvuoteellaan sanonut, että poikansa pitäisi valita minut, vaikka olimme tuolloin erossa.

Tämä on minulle paras suhde mitä ajatella saattaa. En voisi pitkästymättä olla ns. tavallisen miehen kanssa.  En mitenkään yltäisi tähän elintasoon. En saisi älyllistä haastetta ja henkistä vastusta tavan miehestä. Ja makuuhuoneessa ei ole narsismista tietoakaan. Aivan päinvastoin! Seksi on upeaa. 

Joten kyllä, olen onnellinen. Vaikka se ottaa paljon, niin paljon se myös antaa.

Vierailija
109/109 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:09"]

Ap vastaa. Rakastan miestäni. Hän ei ole vienyt itsetuntoani. Hän on kyllä sitä yrittänyt -lukemattomia kertoja. Ei tule onnistumaan.

En voi pitää hänen aikanaan yhteyttä kehenkään ulkopuoliseen. Vain ne ystävättäristäni, joita hän himoitsee voivat olla meihin yhteydessä. Hänellä ei ole omia ystäviä. Hän ei pidä sukulaisiinsa yhteyttä -päin vastoin haukkuu heitä ja toivoisi heidän olevan kuolleita.

Itsetuntoani on yritetty lytätä törkeästi haukkumalla, nöyryyttämällä, sukulaisiani panettelemalla ja väheksymällä, uhkailemalla yms. 

En voi puhua puhelimessa, kun hän on kotona. Ystäväni tietävät, että soitan heille silloin kun minulla on mahdollisuus.

Hän pyytää anteeksi ja joskus panen hänet polvilleen anteeksi pyytämään. Se on valtapeliä, jota minä harjoitan. 

Vaikeinta hänessä on tunnekylmyys, empatian puute ja nöyryyttäminen.

Muita naisia pörrää paljonkin mutta onneksi miehelläni on bakteerikammo, niin hän ei voi harjoittaa seksiä vieraan ihmisen kanssa. Eikä mitään muutakaan läheisyyttä. Häntä joskus jopa minun halaamiseni ahdistaa. Mutta seksi on kokonaan eri asia! Edelleen seksi välillämme on aivan upeaa. Hänellä on fetissi nautinnon tuottamiseen ja minä tietysti otan siitä kaiken irti.

Olen luonteeltani kova, analyyttinen, itsevarma ja järkevä. Ystävieni mielestä luotettava, hauska ja huumorintajuinen. No myönnettäköön että olen myös kiero, sillä se on ainoa keino selvitä hengissä narsistin kanssa.

Jotta saan tietyt asiat hoidettua kunnialla joudun esim. esittämään loukkaantunutta vähän ennen viikonloppua. Kun torstaina kimmahdan kunnolla, menee miehelläni lepyttelemiseeni pe-la. Se sopii minulle ja sovintoseksi on taas niin iiiiiiihanaaaa....

Rankkaa on ja eroan hänestä lähes viikottain.

[/quote]

Hyvä kun teillä ei ole lapsia. Ilmapiiri olisi erittäin vahingollinen lapsille. Aivan ahdisti lukea tekstiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä