Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on narsisti -kysyttävää?

Vierailija
02.11.2014 |

Voin vastailla 7 vuoden kokemuksella.

Ja ei, meillä ei ole lapsia, eikä tule. 

Mieheni on ns. paksunahkainen narsisti eli empatiakyvytön, tunnekylmä, röyhkeä, ilkeä, sadistinen oman edun tavoittelija.

Mutta hän on halutessaan myös hurmaava, komea, hyvä rakastaja, loistava keskustelija, älykäs yms.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne tekstarit on vaan sitä että ne "naikkoset" tarvii talkkaria kotonaan ja kun me kaikki tiedetään, kuinka sun mies (ja sinä) olette riippuvaisia kehuista niin se panee nopeasti töppöstä toisensa eteen ja tulee tekemään ne likaiset työt. Ei siinä mistään flirttailusta ole kyse. 

Pikku rukka.

Vierailija
2/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa teidän tilanteessa on ollessa jos kerran te molemmt olette tyytyväisiä suhteeseenne ja koette saavanne siitä sen mitä ihmissuhteelta haluatte. Surullisinta on se jos (ja harmillisen usein kun) empatiakyvytön ja sadistinen narsisti on kiltin ja helposti manipuloitavissa olevan ihmisen kanssa. Teillä tuntuu vakka kantensa valinneen joten toivotan onnea ja menestystä suhteeseenne myös jatkossa, vaikka siinä näin ulkopuolisen silmään on aika kummallinen valtapelikuvio meneillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kohtaa, jossa kirjoitit, että et saa puhua puhelimessa kotona miehen ollessa paikalla. Miksi et ja mitä pelkäät siinä? Mieheni on narsisti ja ihan taatusti puhun puhelimessa, jopa miespuolisten työkaverieni kanssa jos haluan. Enkä piiloittele asiaa, koska en tee mitään väärin. Se, että miestäni ärsyttää tämä ihan hirveästi, mutta hän ei asialle voi mitään, on vain hyvä tunnetila hänelle. Koulutan häntä myös muuten vastaavanlaisilla normaaleille ihmisille tavallisilla jutuilla, mm. sillä, että en kysy häneltä lupaa tehdä asioita vaikka niin hän haluaisi minun tekevän. Pyrin pitämään perheemme elämän mahdollisimman normaalina ja miehen oudot tempaukset ja mielipiteet vain lasten kiukutteluun verrattuna juttuna. Aikani sitä voin katsoa kunnes riittää ja lopetan turhat höpinät. T. 3

Vierailija
4/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikuttaa siltä,  kuin Ap haluaisi antaa itsestään kuvan kovana pelinaisena ja muita pystyvämpänä. Itselleni koko tuo kuvio näyttää pelkästään ahdistavalta ja säälittävältä. Että joku haluaa ainokaisen elämänsä elää noin kieroutuneesta tilanteessa. Onneksi ei ole pakko.

Vierailija
5/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että pärjätäkseen narsistin kanssa pitää olla todella kova ja analyyttinen realistiluonne, minä en pärjää..

Vierailija
6/109 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hänen kanssaan? Onko hän vienyt itsetuntosi etkä osaa enää lähteä? Seurustelin narisistin kanssa, onneksi pääsin eroon. Nyt 10 vuotta terveen miehen kanssa.

Vierailija
7/109 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea miehesi on sinulta kieltänyt? Tai antanut ymmärtää, että tekemäsi on typerää ja sen pitää loppua? Kuinka paljon saat pitää yhteyttä perheeseesi ja ystäviisi? Onko miehelläsi omia ystäviä? Millä tavoin miehesi on yrittänyt lytätä itsetuntoasi?

Täällä sama juttu siis, yhteiseloa lähes 20 vuotta ja lapsia on.

Vierailija
8/109 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko puhua ja nauraa puhelimessa jonkun toisen kanssa, kun hän on kotona? Vai vältätkö puhelimessa puhumista hänen läsnäollessaan?
Pyytääkö koskaan anteeksi?

Vierailija
9/109 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hänessä on vaikeinta sietää? Muita naisia mukana kuvioissa? Millainen olet itse luonteeltasi?

Vierailija
10/109 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rankkaa ? Oletko koskaan ajatellu erota ?

Vierailija
11/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kommentoi. Olen ollut aivan romuna ja pohjalla suhteemme alussa. Olin hyvää vauhtia muuttumassa kynnysmatoksi MUTTA onneksi ystäväpiiriini kuuluu ihmisiä, jotka olen tuntenut lapsesta asti. He sanoivat, että sinä et ole lähellekään tuo ihminen, joksi olet muuttumassa.

Asiat helpottuivat, kun joskus parin vuoden seurustelun kohdalla poikaansa tukeva narsisti anoppi dementoitui ja joutui laitokseen. Samaan aikaan rakastumiseni taso myös asettui ns. järkevälle pohjalle. 

Mieheni sai diagnosin työpaikkalääkäriltä, ja firman johtoryhmä painosti hänet terapiaan.

Lisäksi huomasin, että mieheni viikottaiset eropuheet eivät johtaneet eroon. Hän manipuloi minua toimimaan haluamallaan tavalla vetämällä aina "erokortin" esiin. Se oli pelkkää pluffia.

Kun tajusin minkä kanssa olen tekemisissä, helpottui elämäni huomattavasti. Me erosimme mutta se taas oli pelkkää pluffia minun puoleltani. Ja testi miten manipuloitavissa mieheni on. Mutta se ilmeisesti teki hänelle hyvää huomata, että minä saatan lähteä kun mitta tulee tarpeeksi täyteen.

Palasimme yhteen puolen vuoden eron jälkeen. Sen aikana anoppi kuoli ja mieheni jäi ihan yksin. Kuvittelin, että hän oli oppinut läksynsä -ja siltä se tosiaan aluksi näyttikin. Menimme naimisiin. Mutta hyvin pian huomasin, että en ollut "parantanut" narsistimiestäni. Hän oli vain hetken seesteisessä vaiheessa. Kesti vajaan vuoden.

Vierailija
12/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 02:07"]

Hän yrittää manipuloida minua, ettei minulla olisi mitään sosiaalista elämää kodin ulkopuolella. Kun se ei onnistu, hän rankaisee minua. Hän saattaa esim. ennen valmistamaani ateriaa syödä pizzan, joten syön aterian yksin.

Meillä on joskus hänen serkkunsa koirat hoidossa. Mieheni on erittäin eläinrakas ja saattaa koko viikonlopun huomioida pelkästään koirat. Ylikorostuneesti. 

[/quote]

Höh. Mitä "rangaistuksia" nuo on? Nehän toimii ainoastaan koska sinä olet emotionaalisesti riippuvainen miehestäsi - etkä siis ollenkaan niin kovapintainen kuin annat ymmärtää.

Vierailija
13/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi erityyppistä narsistia voi sopia hyvinkin yhteen, ruokkivat toistensa tarpeita sopivilla tavoilla. Tältä teidänkin suhteenne kuullostaa. 

Vierailija
14/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. Rakastan miestäni. Hän ei ole vienyt itsetuntoani. Hän on kyllä sitä yrittänyt -lukemattomia kertoja. Ei tule onnistumaan.

En voi pitää hänen aikanaan yhteyttä kehenkään ulkopuoliseen. Vain ne ystävättäristäni, joita hän himoitsee voivat olla meihin yhteydessä. Hänellä ei ole omia ystäviä. Hän ei pidä sukulaisiinsa yhteyttä -päin vastoin haukkuu heitä ja toivoisi heidän olevan kuolleita.

Itsetuntoani on yritetty lytätä törkeästi haukkumalla, nöyryyttämällä, sukulaisiani panettelemalla ja väheksymällä, uhkailemalla yms. 

En voi puhua puhelimessa, kun hän on kotona. Ystäväni tietävät, että soitan heille silloin kun minulla on mahdollisuus.

Hän pyytää anteeksi ja joskus panen hänet polvilleen anteeksi pyytämään. Se on valtapeliä, jota minä harjoitan. 

Vaikeinta hänessä on tunnekylmyys, empatian puute ja nöyryyttäminen.

Muita naisia pörrää paljonkin mutta onneksi miehelläni on bakteerikammo, niin hän ei voi harjoittaa seksiä vieraan ihmisen kanssa. Eikä mitään muutakaan läheisyyttä. Häntä joskus jopa minun halaamiseni ahdistaa. Mutta seksi on kokonaan eri asia! Edelleen seksi välillämme on aivan upeaa. Hänellä on fetissi nautinnon tuottamiseen ja minä tietysti otan siitä kaiken irti.

Olen luonteeltani kova, analyyttinen, itsevarma ja järkevä. Ystävieni mielestä luotettava, hauska ja huumorintajuinen. No myönnettäköön että olen myös kiero, sillä se on ainoa keino selvitä hengissä narsistin kanssa.

Jotta saan tietyt asiat hoidettua kunnialla joudun esim. esittämään loukkaantunutta vähän ennen viikonloppua. Kun torstaina kimmahdan kunnolla, menee miehelläni lepyttelemiseeni pe-la. Se sopii minulle ja sovintoseksi on taas niin iiiiiiihanaaaa....

Rankkaa on ja eroan hänestä lähes viikottain.

Vierailija
15/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen narsistimies ja onnellisesti ollut yhdessä nyt neljä vuotta puolisoni kanssa.
En ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa ja miksi kaikki tekevät siitä niin ison numeron? Vaikuttaa enemmän siltä että te valittavat naisette olette selkärangattomia pikku sinttejä jos kerta teiltä voi kaiken kieltää maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
16/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat narsistilta itsekin.

Vierailija
17/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:14"]Vaikutat narsistilta itsekin.
[/quote]Samaa olin tulossa sanomaan.

Vierailija
18/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:12"]Minä olen narsistimies ja onnellisesti ollut yhdessä nyt neljä vuotta puolisoni kanssa.
En ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa ja miksi kaikki tekevät siitä niin ison numeron? Vaikuttaa enemmän siltä että te valittavat naisette olette selkärangattomia pikku sinttejä jos kerta teiltä voi kaiken kieltää maan ja taivaan väliltä.
[/quote]
No tuohan siinä onkin. Kun narsisti ei osaa asettua muiden asemaan, niin et saa ikinä tietää.

Vierailija
19/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkain terveisin narsisti mies;Narsismi (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen. Narsismi voi olla myös sairasta, jolloin kyseessä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Psykoanalyysissa käsite on määritelty eri tavoin: se liittyy joko ihmisen terveisiin ominaisuuksiin tai poikkeavuuksiin. Narsismi terveenä ominaisuutena tarkoittaa mielikuvia ja käsityksiä, joita ihmisellä on itsestään. Yleisimmin käsitteellä tarkoitetaan kuitenkin jonkinasteista häiriötä.

Eli ette siis edes tiedä mitä narsismi tarkoittaa. Ei mikään ihme että teitä pompotellaan kuin jojoja.

Vierailija
20/109 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olette sentään tajunneet olla hankkimatta lapsia. t. narsisti-isän tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän