Missä työssä tienaa muka 3000€/kk ilman korkeakoulutusta?
Täällä oli vastikään keskustelu, jossa kysyttiin nettopalkkaa ja asumiskuluja kuukaudessa. Käytännössä juuri kukaan ei omien sanojensa mukaan tienannut nettona alle 2000 euroa kuussa ja suurin osa palkoista oli välille 2200-2600€/kk nettona. Tarkoittaa siis kolmen tonnin bruttopalkkaa kuukaudessa.
Silti suurin osa työntekijöistä ei ole käynyt korkeakouluja tai ei tee esim vuorotyötä. Silti kaikki tuntuu tienaavan ainakin tuon kolme tonnia kuussa. Mitä oikein teette työksenne, kun tienaatte noin hyvin? Minä en tiedä ketään korkeakoulua käymätöntä ja vuorotyötä tekemätöntä tyyppiä, joka tienaisi kolme tonnia kuukaudessa. Silti tällaisia ihmisiä on työvoimasta työpaikoilla suurin osa.
Kommentit (208)
Vartija, 2 viikon kurssi, viime vuoden kertymä 51000
Meidän firmassa koneenkäyttäjillä urakkapalkka, kovimmat tekijät saa yli 7000€/kk.
Kaks viikkoa töitä pitkä päivää, kolmas viikko vapaata.
Putkiasentaja, sähköasentaja, LVI-tyypit, näitä kiinteistöhuoltofirmoissa myös yrittäjinä.
Pitkien matkojen rekkakuskit ja erityismateriaalien kuljettajat.
Viestintä ja-markkinointitoimistossa olen töissä ja kuukausiliksa on 5500-6500 euroa kuukaudesta riippuen. Ei ole korkeakoulututkintoa, mutta työuran aikana on tullut hoidettua erilaisia täydennyskoulutuksia. Enkä ole ainoa, joka tätä hommaa tekee ilman korkeakoulututkintoa ihan hyvällä menestyksellä.
Prostituoitu tekemällä pelkkää päiväduunia arkisin pääsee helposti +5000 euron nettotuloihin kuussa. Varakkaimmat asiakkaat kun käyttää näitä palveluja päiväsaikaan. Lisäksi jos on vielä virallisesti työtön, niin saa siihen päälle työttömyyskorvaukset.
Baarimikko Itämerellä, netto tässä kuussa 3300. Puolet vuodesta on palkallista vastikevapaata. Ai niin, tipit päälle, keskiarvo 250e/ kk.
Olen rakennusmaalari vuositulot vaihtelee välillä 46-52K vuodessa. Lisäksi tulee verottomia korvauksia vaihdellen päälle joku 4000€ vuodessa. Koulutus on niukin naukin läpi päästy ylä asteelta 😅
Mun entisessä työpaikassa oli kokeneimmilla tyypeillä peruspalkka sen 3000 ja tuohon vielä vuorolisät päälle. Kevyt tehdastyö, useammalla pelkkä peruskoulu käytynä, ei muuta työkokemusta, ja jaksoivat vielä marmattaa kuinka palkka on huono ja kaikki muukin surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IT alalla hyvinkin mahdollista.
Varmaan melko moni toimistotyöntekijä, minäkin.
Mitä siellä toimistossa tehdään, että saa kolme tonnia?
Hymyillään ja kuljetaan avonaisessa paidassa käytävillä niin että pomot saa ihailla tissejä
No jos ap tuntee ehkä 15 ihmistä joiden palkat suurin piirtein tietää, niin sehän ei (huokaus) kerro yhtään mistään.
Minä en ole käynyt edes lukiota ja tienasi jo noin viiskymppisenä (eli 5v sitten) 4500 - 4800 €. Mutta minulla onkin ollut aina etunani nopeaälyisyys, hyvät sosiaaliset taidot, verkostoitumistaito, ahkeruus, työhön sitoutuminen, kiinnostus työhön ja omaan kehittymiseen muuta kautta, ammatillinen substanssiosaaminen on olut roolissa kuin roolissa aina hyvä. En ole koskaan ollut työttömänä vaikka kerran on muutosneuvotteluissa työ loppunut.
Fiksut pärjää!
Kuukausipalkka asiakkuushallinnassa ja myynnissä 4800 euroa. Ek bonuksia ja provisioita vain kiinteä palkka.
Taustalla keskiasteen täysin epätelevantti 90-luvun alun ammattitutkinto. Asiat ovat vain menneet näin ja pikkuhiljaa uralla eteenpäin.
Kiinteistönhoitaja klo7-15:30, 3500€/kk
Vierailija kirjoitti:
Ahtaaja, laatottaja, putkimies, maalari, hitsari, jne. jne.
Lattianpäällystäjä 3500-5000e kuussa.
3000e/kk on verojen jälkeen n.2500euroa kuukautta kohti. Ei tällä kuuhun mennä.
It-alalla, esimiestehtävässä saan reilu 5500€/kk. Olen yo
Opistoinssi, kolmisenkymmentä vuotta alalla, C-koodarina noin 3800 kuussa netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana ma-pe 7:30-15:30. Palkka 3250€/kk.
Repiikö lähäri muka tollasta palkkaa?
Unohdin täysin tulla vastaamaan vaikka kirjoitin tuon aiemman kommentin vuonna 2021.
Vastaus on kyllä eli 40091€ vuodessa lähihoitajana päivätyössä ja se jaettuna 12 on 3340€/kk
Ja teet pelkkää säännöllistä päivätyötä? Sehän oli tässä toinen kriteeri.