Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitä ovat alaikäisiä häiriköivät aikuiset miehet?

Vierailija
18.09.2021 |

Viime päivinä on julkaistu useampia artikkeleita 8.-9. -luokkalaisten ja toisen asteen opiskelijoiden kokemasta häirinnästä.

Mua kiinnostaisi tietää KEITÄ ovat nämä aikuiset miehet jotka lähestyvät vaikka 15-vuotiasta tyttöä, joko suoraan seksuaalissävytteisesti tai ylipäänsä ollenkaan. Mietin tuntemiani miehiä, ja kauhean vaikea kuvitella että kukaan heistä tekisi sellaista. Joten kysymys: Tietääkö kukaan että joku tuntemansa mies olisi niin tehnyt? Millainen mies, ja miksi ihmeessä? Miten hän selitti tekoaan, ja kokiko siinä mitään ongelmaa? Pakkohan näitä miehiä on olla aika paljon kun häirintä on niin yleistä, ja pakko jonkun on tällainen häirikkö tuntea, vai osaavatko muka kaikki niin tarkkaan peittää jälkensä?

Ja en nyt tarkoita tapauksia joissa vaikka 19-vuotias poika lähestyy 17-vuotiasta tyttöä ilman tungettelua ja pakit saatuaan perääntyy ilman mutinoita kuten normaalit ihmiset tekevät. Vaan niitä missä selvästi aikuinen mies lähestyy selvästi alaikäistä tyttöä selvästi kutsumatta.

Kommentit (546)

Vierailija
441/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia, kunnollisen oloisia miehiä, sekä myös niitä epämääräisiä, jotka näyttävätkin ahdistelijoilta.

Et voi päälle päin tietää.

T.. Entinen alaikäinen

Nyt vähän tarkkuutta siihen kirjoitteluun. Tavalliset miehet eivät ahdistele alaikäisiä. Piste.

Nimenomaan. Näissä pitäisikin aina kirjoittaa, että tavalliselta VAIKUTTAVAT. Tavalliset miehet eivät ahdistele lapsia, kyllä se vaatii epänormaaliutta siellä pääkopassa.

Vierailija
442/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia, kunnollisen oloisia miehiä, sekä myös niitä epämääräisiä, jotka näyttävätkin ahdistelijoilta.

Et voi päälle päin tietää.

T.. Entinen alaikäinen

Nyt vähän tarkkuutta siihen kirjoitteluun. Tavalliset miehet eivät ahdistele alaikäisiä. Piste.

Nimenomaan. Näissä pitäisikin aina kirjoittaa, että tavalliselta VAIKUTTAVAT. Tavalliset miehet eivät ahdistele lapsia, kyllä se vaatii epänormaaliutta siellä pääkopassa.

Luulen, että suurin osa on varmaan tarkoittanutkin kirjoittaa "tavallisen oloiset" tai "tavalliselta vaikuttavat" mutta ilmaissut itseään epähuomiossa liian suurpiirteisesti. Totta kyllä, että jo yhden oleellisen sanan pois jättäminen vaikuttaa viestin sisältöön ja voi muuttaa sen jopa täysin päinvastaiseksi kuin mitä alunperin oli ajatellut sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma historia ja mitä olen kuullut ystäviltä minkälaiset miehet on ahdistelleet:

Kun olin ala-asteella 3 luokalla mukavaksi kehuttu näkyvällä paikalla työssä oleva mies kosketteli. Perheen isä, kiva vaimo, josta kaikki myös piti. Tavallinen perhe.

Siskolle tuli leikkipuistossa lapsena mies esittelemään penistään. Oli myös perheellinen. Jäi kiinni. Hänestä ei olisi kuulemma uskonut, eli ilmeisesti myös päällepäin ”kaikki kunnossa” kiinnijäämiseen saakka.

Ystävän isä, hyvin pidetty mies, käytti hyväksi tytärtään. Ystävä ei voi kertoa edelleenkään kenelläkään, koska kukaan ei uskoisi (koska isä on niin pidetty mukava seuramies).

Eräässä ryhmässä uskouduttiin toisillemme, naisen isoveli oli käyttänyt hyväksi lapsena. Taas suosittu mukava kaveri, jolla on tyttäriä. Nainen pelkäsi että mitä mahtaa tehdä tyttärille, mutta ei uskaltanut kertoa kenellekään muille kun meille ryhmässä.

Tätini oli raiskannut teini-iässä mies, joka oli todella suosittu samassa ystäväpiirissä. Oli raiskauksen jälkeen kehuskellut porukoille, että on paneskellut tätini kanssa ja pilannut tätini maineen. Raiskattua tätiäni pidettiin kevytkenkäisenä.

Tässä muutama tapaus.

Eli katsokaa sinne suuntaan mikä ei todennäköiseltä vaikuttaisi. Mukavuudesta saa rakennettua itselleen suojamuurin, koska kukaan ei usko. Saa rauhassa toteuttaa itseään.

Luulenpa, että ei näitäkään minun tekstejä kovin moni usko.

Vierailija
444/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä mies voi tietää onko tyttö 15 vai 16 ennen puhumista?

Jos itse olet 30+ , niin eiköhän jo olemuksesta näe, että alle parikymppiset on lapsia.

Ihmettelin itsekin nuorempana, että miksi isäni ikäiset miehet kehtaa lähestyä minua. Eikö ne tajua olevansa vanhoja nuoren mielestä?

Hyväksyt siis lapsiseksin? Onko sinulle ok, että 17v lasta panee toinen 17v lapsi? Vai alkaako parku vasta jos panija on 30+ mies?

Jos alle 20v on lapsi niin silloinhan sellaisilta pitäisi kieltää seksi lailla koska lapsiseksi ei ole hyväksyttävää

Vierailija
445/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen iän näkee onko 16v vai 21v?

Nykyään ovat kypsemmän näkäöisiä kun pukeutuvat ja varsinkin meikkavat kuin aikuiste.

Ei ero voi kovin helpolla nähdä.

Vierailija
446/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on ollut aina, mutta se ei tee siitä edelleenkään hyväksyttävää. 70-luvulla kiltille teini siskolle huuteli ryhmä aikuisia miehiä autosta. Olivat "ruskaretkellä" miesporukalla. Sisuuntuneena alatyylisistä huuteluista, sisko potki auton kylkiä, niillä voimilla, mitä pienestä ihmisestä löytyi. Minusta aivan oikein.

Juuri näin.

Tuoreessa tutkimuksessa kerrottiin, että n. kolmannes tytöistä oli kohdannut seksuaalista häirintää. Mielestäni olisi tärkeää erottaa oman ikäisten häirintä ja aikuisten taholta tullut häirintä. Molemmat toki häirintää, mutta on aivan eri asia, jos 15 vuotias teinipoika tekee tyhmyyksiä, kuin jos 40 vuotias tekee samoin. Teini-ikäisen tytön isänä ymmärrän typerän teinipojan käytöstä, joskaan en hyväksy sitä. Siitä en soita poliisille. Mutta huolestun, jos jotain samaa ilmenee 40 vuotiaan taholta. Silloin otan poliisiin heti yhteyttä. Mielestäni tilastoissa ei pitäisi niputtaa ihan kaikkia asioita samaan kategoriaan.

Tuntuu vaan siltä, että poliittisen tarkoitushakuisuuden (fem..) vuoksi halutaan raapia kaikki mahdolliset pienetkin väärinkäsitykset häirintäotsikon alle. Näin saadaan tilastoa rumemmaksi ja siten kaikkien miesten syyllistämistä suuremmaksi.

Miten suhtautuisit teini-ikäisen tytön isänä sellaiseen jos tyttösi tulisi kotibileistä kotiin ja ilmoittaisi ylpeänä sinulle"saaneensa" munaa kahdelta pojalta siellä bileissä? Kaivaisitko isoimman nahkaremmisi kaapista kuten teinitytön isän kuuluu(vaikka myöhäistä se enää tuossa vaiheessa on, pieksäminen pitää suorittaa jos on edes pieni luulo, että tytöllä tekee mieli munaa) vain olisitko ylpeä tyttösi"saavutuksesta"?

Vierailija
447/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksestani muistelen, että nämä olivat sellaisia kolmi-nelikymppisiä miehiä, jotka olivat jääneet henkisesti kiinni johonkin omaan teini-ikäänsä. Leikkivät nuorempia kuin olivatkaan. Osa oli selvästi aikuisviihdeaddikteja, koska jutut oli sitä luokkaa. Ehkä he pelkäävät omanikäisiä naisia eivätkä uskalla lähestyä heitä, kun taas teini on helppo kohde nuoruutensa takia.

Ehkä järkyttävin oli eräs laivayhtiön työntekijä, joka alkoi laivalla hississä jutella meille 16-vuotiaille kaveruksille, että kiinnostaisiko meitä tulla henkilökunnan omiin yksityisbileisiin. Siellä on viinaa ja kaikkea kivaa...

Omanikäinen nainen on paitsi nahistunut keski-ikäinen täti fyysisesti niin henkisesti ynseä, penseä, varovainen, miehiin katkeroitunut sekä epäseksuaalinen. 

teininainen on naiivi, iloinen, hymyilevä sekä seksuaalinen ja se katkeruus miehiin ja varovaisuus oikein loistaa poissaolollaan.

Minulla oli eilen ilo olla salilla ihan kahden kesken seksikkään teininaisen kanssa, Setä vähän katseli salaa kiinteitä sileitä tissejä ja pientä tiukkaa peppua.

M38

Tiedäthän että toimit ahdistelevasti ja ahdistavasti.

Vierailija
448/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä jotenkin sokeutuu omalta iältään. Seuraan töissä usein, miten yli 40-vuotias pomoni lirkuttelee 19-vuotiaille siivoojatytöille. Ei siihen mitään seksuaalista ahdistelua liity, mutta on se jotenkin outoa, että hän ei yhtään tajua, että tyttöjä ei kiinnosta setien höpinät.

Itse olen 38 vuotias mies ja meidän valvomossa kävi noin 18v blondi siivoja, joka kyllä hymyili minulle sillä tavalla vihjailevasti, että kyllä jotkut nuoret naiset voivat kiinnostua hieman vanhemmasta miehestä.

Vierailija
449/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia Perttuja, Jormia ja Makeja, joiden mielestä kukkelinkuvien lähettäminen 15 vuotiaalle on ihan ok ja normaalia ja vaan tavallista vuorovaikutusta. Miesten mielestä reikä on peruste minkälaiselle häiriökäyttöytymiselle. Tajuavat kuitenkin sen verran sen oleva väärin, etteivät voi edes itselleen asiaa myöntää vaan väittävät kaiken olevan ihan "tavallista jutustelua"

39v kaverini lähetti pippelin kuvan 15v tytölle. joka oli väittänyt olevansa 16v. Tytön äiti uhkasi poliisilla, mutta eipä niitä ole näkynyt vaikka aikaa on mennyt jo yli 3 vuotta.

Vierailija
450/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex 38v meinas aina nyrjäyttää niskansa kun nuoria tyttöjä meni ohi varsinkin kesäisin..

Ijan häpeilemättä kyyläsi silmät kiiluen 😖

Vierailija
451/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksestani muistelen, että nämä olivat sellaisia kolmi-nelikymppisiä miehiä, jotka olivat jääneet henkisesti kiinni johonkin omaan teini-ikäänsä. Leikkivät nuorempia kuin olivatkaan. Osa oli selvästi aikuisviihdeaddikteja, koska jutut oli sitä luokkaa. Ehkä he pelkäävät omanikäisiä naisia eivätkä uskalla lähestyä heitä, kun taas teini on helppo kohde nuoruutensa takia.

Ehkä järkyttävin oli eräs laivayhtiön työntekijä, joka alkoi laivalla hississä jutella meille 16-vuotiaille kaveruksille, että kiinnostaisiko meitä tulla henkilökunnan omiin yksityisbileisiin. Siellä on viinaa ja kaikkea kivaa...

Omanikäinen nainen on paitsi nahistunut keski-ikäinen täti fyysisesti niin henkisesti ynseä, penseä, varovainen, miehiin katkeroitunut sekä epäseksuaalinen. 

teininainen on naiivi, iloinen, hymyilevä sekä seksuaalinen ja se katkeruus miehiin ja varovaisuus oikein loistaa poissaolollaan.

Minulla oli eilen ilo olla salilla ihan kahden kesken seksikkään teininaisen kanssa, Setä vähän katseli salaa kiinteitä sileitä tissejä ja pientä tiukkaa peppua.

M38

Eiköhän tuo setämies ole oikeasti nainen 🤭

Vierailija
452/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia Perttuja, Jormia ja Makeja, joiden mielestä kukkelinkuvien lähettäminen 15 vuotiaalle on ihan ok ja normaalia ja vaan tavallista vuorovaikutusta. Miesten mielestä reikä on peruste minkälaiselle häiriökäyttöytymiselle. Tajuavat kuitenkin sen verran sen oleva väärin, etteivät voi edes itselleen asiaa myöntää vaan väittävät kaiken olevan ihan "tavallista jutustelua"

39v kaverini lähetti pippelin kuvan 15v tytölle. joka oli väittänyt olevansa 16v. Tytön äiti uhkasi poliisilla, mutta eipä niitä ole näkynyt vaikka aikaa on mennyt jo yli 3 vuotta.

Voisitko ja osaatko kuvailla kaveriasi, millainen hän on ulospäin, puitteiltaan ja persoonaltaan? Hyväksytkö hänen käytöksensä, kannustatko ja onko teitä tsemppareita isokin kööri?

Vierailija
453/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on oksettava meininki nykyään kun Yli laudan katkerat naisvihaajat ovat rantautuneet tänne. Sen huomaa tuosta edellisestäkin h u o r i t t e l u kommentista.

Niinpä. Tällä palstalla ei tunnu kyllä käyvän yhtä ainutta NORMAALIA miestä, kaikki ovat näitä, joiden parhaat osat ovat siitettäessä roiskuneet lakanoille.

Annampa sinulle pienen pähkinän purtavaksi. Mitä se kertoo palstan naisista? Voin vinkkinä sanoa, että se liittyy veneeseen.

Vierailija
454/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ja osaatko kuvailla kaveriasi, millainen hän on ulospäin, puitteiltaan ja persoonaltaan? Hyväksytkö hänen käytöksensä, kannustatko ja onko teitä tsemppareita isokin kööri?

Aikamiespoika, joskin hyvänä jätkänä pidetty sekä myös töissään pidetty työkaveri, jota työkaverit kehuvat todella hyväksi tyypiksi. Ei ole kertonut tuosta pikku hairahduksestaan muille kuin minulle ja sanoi, että jos panohommiin asti olisi edennyt niin silloin olisi kyllä varmistanut tytön iän. Kyllä normaalia miestä kiinnostaa juuri kukkaansa puhjennut nainen.

Vierailija
455/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex 38v meinas aina nyrjäyttää niskansa kun nuoria tyttöjä meni ohi varsinkin kesäisin..

Itseltäni meni kesällä Lidilissä pasmat sekaisin kun ovesta sisään astuessani näin ensimmäisen teininaisen niin lyhyissä shortseissa, että alushousut näkyivät selvästi. Oli vielä perheensä kanssa ostoksilla. Unohdin hetkeksi mitä minun pitikään mennä ostamaan

M38

Vierailija
456/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni meni kesällä Lidilissä pasmat sekaisin kun ovesta sisään astuessani näin ensimmäisen teininaisen niin lyhyissä shortseissa, että alushousut näkyivät selvästi. Oli vielä perheensä kanssa ostoksilla. Unohdin hetkeksi mitä minun pitikään mennä ostamaan

M38

Aivan.

Ja lisäksi hienosti syyllistetään miehiä kun katsovat.

LoL

Vierailija
457/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin naisten huumorintaju on kadonnut? Ei pikku vitsailu tai tuhmien puhuminen ole kiellettyä tuntemattomankaan kanssa. Itse kysyn usein kadullakin tsirbuloilta, että ei olis kiinnostusta laittaa lihaa piiloon ja majoneesit inessiiviin. Toki pitää varmistaa, että on vähintään 16v. T. Mr.Lovalova 50v

Vierailija
458/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Vilkuilin vain salaa, minulla on aika hyvä itsekuri näissä asioissa ja pystyin pitämään katseeni muualla kun tyttö oli siinä edessäni treenaamassa.

Vierailija
459/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset mihet eivät häiriköi, vaan häiritsevät alaikäisiä

Vierailija
460/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin naisten huumorintaju on kadonnut? Ei pikku vitsailu tai tuhmien puhuminen ole kiellettyä tuntemattomankaan kanssa. Itse kysyn usein kadullakin tsirbuloilta, että ei olis kiinnostusta laittaa lihaa piiloon ja majoneesit inessiiviin. Toki pitää varmistaa, että on vähintään 16v. T. Mr.Lovalova 50v

Kuvittelet ilmeisesti olevasi naseva ja hauska. 

No et ole. Lähinnä nolo.