Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitä ovat alaikäisiä häiriköivät aikuiset miehet?

Vierailija
18.09.2021 |

Viime päivinä on julkaistu useampia artikkeleita 8.-9. -luokkalaisten ja toisen asteen opiskelijoiden kokemasta häirinnästä.

Mua kiinnostaisi tietää KEITÄ ovat nämä aikuiset miehet jotka lähestyvät vaikka 15-vuotiasta tyttöä, joko suoraan seksuaalissävytteisesti tai ylipäänsä ollenkaan. Mietin tuntemiani miehiä, ja kauhean vaikea kuvitella että kukaan heistä tekisi sellaista. Joten kysymys: Tietääkö kukaan että joku tuntemansa mies olisi niin tehnyt? Millainen mies, ja miksi ihmeessä? Miten hän selitti tekoaan, ja kokiko siinä mitään ongelmaa? Pakkohan näitä miehiä on olla aika paljon kun häirintä on niin yleistä, ja pakko jonkun on tällainen häirikkö tuntea, vai osaavatko muka kaikki niin tarkkaan peittää jälkensä?

Ja en nyt tarkoita tapauksia joissa vaikka 19-vuotias poika lähestyy 17-vuotiasta tyttöä ilman tungettelua ja pakit saatuaan perääntyy ilman mutinoita kuten normaalit ihmiset tekevät. Vaan niitä missä selvästi aikuinen mies lähestyy selvästi alaikäistä tyttöä selvästi kutsumatta.

Kommentit (546)

Vierailija
401/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 15-18-vuotias, niin monenlaiset miehet sitä teki.

Känniset keski-ikäiset suomalaiset miehet oli yksi ryhmä, myös kolmikymppiset afrikkalaiset (Keniasta ym., ei P-afrikkalaisia) luuli kurvien kuulemma perusteella minun olevan ainakin 20-vuotias.

Kerran ihan joku nuori suomalainen pukumies koitti ostaa seksiä, yksi tietty viiskymppinen mies ottaa autokyytiin ja pyytää palkaksi "suuhoitoa".

Olessani esiteini ja teini, kaksi lähipiirin poikaa hyväksikäytti seksuaalisesti pahasti, ihan normaaleja suomalaisia poikia, nyt pienten lasten isiä.

Itse en ole kokenut epäasiallista käytöstä suomalaisilta kaksikymppisiltä tai kebabbikuskeilta, mutta ystävät on.

Kysymys kuuluu, että minkälainen mies tätä ei tee?

Vaikuttaa, että olet tietoisesti hakeutunut tämmöisiin tilanteisiin.

N28

En todellakaan ole, miten kukaan voi vielä 2021 yllättyä naisten kokemuksista? 😂

Voin kertoa tarkemmin:

Bussipysäkillä mies tulee kehumaan, lähden tilanteesta, mies seuraa bussiin, mutta istuu muualle. Jää samalla pysäkillä ja seuraa minua kotiin, vaikka emme puhuneet bussissa mitään, alkaa kehua kroppaa.

Ylitän tietä keskellä tietä, mies nousee autosta ja koittaa ottaa seksiä.

Kävelen kotiin klo 19, känninen ukko koittaa ostaa seksiä.

Ainoa oma altistustilanne oli se, kun sain 3 min autokyydin siltä vanhalta per**lta. Bussit tai metro ei kulkenut, mulla oli rinkka ja teltta, kotiin 3-4 km ja kello klo 23.

Sun logiikalla olisi pitänyt vaan olla kotona? Näissä esimerkeissä ei edes ole mitään keikoilla ja baarissa tapahtunutta kourintaa.

Mitä tulee tuttuihin poikiin, niin vaikea se on välttää veljen ystäviä ja olin lapsi, ei siinä osaa pelätä tai ymmärrä täysin muutenkaan, että toinen voi käyttää hyväksi, jos avaa oven.

Tarkoitus ei ole syyllistää sinua tai muitakaan uhreja, tietenkään, mutta on aivan selvä että tietyillä alueilla tätä tapahtuu enemmän. Esimerkiksi oma kokemukseni oli myös samanlainen Kalliosta eli kysyttiin seksiä, koska silloin alueella oli seksikauppaa. Tietyillä alueilla on tietty meininki eli tuota ei olisi ikinä käynyt omalla asuinalueellani.

Vierailija
402/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Känniset keski-ikäiset suomalaiset miehet oli yksi ryhmä, myös kolmikymppiset afrikkalaiset (Keniasta ym., ei P-afrikkalaisia) luuli kurvien kuulemma perusteella minun olevan ainakin 20-vuotias.

Kerran ihan joku nuori suomalainen pukumies koitti ostaa seksiä, yksi tietty viiskymppinen mies ottaa autokyytiin ja pyytää palkaksi "suuhoitoa".

Olessani esiteini ja teini, kaksi lähipiirin poikaa hyväksikäytti seksuaalisesti pahasti, ihan normaaleja suomalaisia poikia, nyt pienten lasten isiä.

Itse en ole kokenut epäasiallista käytöstä suomalaisilta kaksikymppisiltä tai kebabbikuskeilta, mutta ystävät on.

N28

Millaisilla asuinalueilla olet liikkunut? Mikä oli perheesi yhteiskunnallinen asema? Mikä on koulutuksesi? Ahdistelun yleisyys on sidoksissa ympäristöön missä liikkuu. 

Siis minkä tutkimuksen mukaan?

En usko tuota hetkeäkään, yliopistobileissä tapahtuva epäasiallinen käytös esim. on erittäin iso ongelma, siellä on "hyvien perheiden" lapset.

Iso osa ystävistäni on kokenut ahdistelua, siellä on kaikkea Espoon omakotialueen kahden yliopisto/AMKopettajan kersasta työttömän yh-äidin lapseen Itä-Helsingistä.

Oma perheeni on keskiluokkaa, puutalo Helsingin kantakaupungissa.

Minulla on maisteritutkinto, mutta nämä tapahtuivat tietenkin ollessani teini.

Ahdistelu on tapahtunut ihan vaan kadulla eri puolilla Helsinkiä, yleensä kantakaupingissa (koska siellä asuin).

Pahimmat keissit (nämä tutut pojat) lähiössä muualla Helsingissä ja toinen Länsi-Suomessa kunnassa, jossa on vaan tyyliin omakotitaloja, ei mitään rahvaiden aluetta....

Kuka tahansa voi törmätä seksuaaliseen saalistajaan ja tulla raiskatuksi, mutta se on todettu lukuisissa tutkimuksissa, että ahdistelun yleisyys on sidoksissa uhrin yhteiskunnalliseen asemaan. 

Olen koko ikäni asunut Suomessa asuessani kantakaupungissa ja julkisissa tiloissa ei ole ahdisteltu kuin yhden ainoan kerran, joten vähän ihmettelen. Myöskään tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu julkisissa tiloissa Suomessa missään muualla kuin mökkipaikkakunnalla alkoholisoitunut keski-ikäinen mies. Millaisia tilanteita nämä ovat olleet?

Ehkä tytär ei ole kertonut? En minäkään ikinä kertonut vanhemmille.

Ihan vaan ollessani bussipysäkillä, kadulla keskellä päivää tai ihan ihmisten aikaan illalla.

Ei mitään yhtä pahaa baareissa tai kotibileissä, vaikka niin luulisi.

Afrikkalaiset on kuolannut mun perään mun kropan takia, suomalaisista paha sanoa, mutta alkoholilla välillä ainakin osuutta asiaan.

Ei kaikki sitä onneksi kohtaa, mutta nykyään tietty some pahentaa asiaa.

Mitä tulee tuohon tilanteille altistumiseen, niin kyllä mun ystävien raiskausriskitilanteet ovat olleet baari/bilekontekstissa tuttujen miesten puolesta. Mutta kyllä naisten tulisi voida viettää iltaa ilman riskiä seksualiisesta hyväksikäytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus tapailusuhteessa potentiaalisen p*d*fiilin kanssa. Puolen vuoden tapailun jälkeen hän ”heitti pommin”: oli ihastunut itseään 18 vuotta nuorempaan opiskelijatyttöön ja jätti minut tämän takia. Hän oli ammatiltaan insinööri joka työskenteli Aasian viennissä. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa, kun haukkui usein muita naisia miten näyttävät ikäistään vanhemmilta. Sanoi joskus, että baarissa ollessaan häntä ärsytti kun juttelemaan tuli vain nelikymppiset naiset (jotka ovat hänen ikäisiään). Kovasti tuntui olevan tärkeää, että nainen olisi häntä reilusti nuorempi.

Just tässä mietin, että hyi olkoon mistäpäs sitä voi tietää mitä nää pattaya-fanit käy siellä tekemässä. Tai ylipäätään nää jotka seikkailee tuolla kehitysmaissa. Jotkut ihan "tavalliset" sedät vähän käy matkoilla ja ostaa puoli-ilmaista seksiä alaikäisiltä.

No siis tuohan on aivan itsestäänselvä asia. Hienoa, että näistä on alettu vihdoin puhua avoimesti! Ja yleinen mielipide tuntuu olevan vihdoin, että tälle pitää oikeasti tehdä jotain.

Mene muualle politikoimaan. Tässä ketjussa jaetaan kokemuksia.[/quote]

Lue otsikko ja aloitus uudelleen.

Vierailija
404/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jouduin kerran oikeuteen, vaikken tehnyt mitään. Nuo jutut on oma maailmansa.

Vierailija
405/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että olet tietoisesti hakeutunut tämmöisiin tilanteisiin.

N28

En todellakaan ole, miten kukaan voi vielä 2021 yllättyä naisten kokemuksista? 😂

Voin kertoa tarkemmin:

Bussipysäkillä mies tulee kehumaan, lähden tilanteesta, mies seuraa bussiin, mutta istuu muualle. Jää samalla pysäkillä ja seuraa minua kotiin, vaikka emme puhuneet bussissa mitään, alkaa kehua kroppaa.

Ylitän tietä keskellä tietä, mies nousee autosta ja koittaa ottaa seksiä.

Kävelen kotiin klo 19, känninen ukko koittaa ostaa seksiä.

Ainoa oma altistustilanne oli se, kun sain 3 min autokyydin siltä vanhalta per**lta. Bussit tai metro ei kulkenut, mulla oli rinkka ja teltta, kotiin 3-4 km ja kello klo 23.

Sun logiikalla olisi pitänyt vaan olla kotona? Näissä esimerkeissä ei edes ole mitään keikoilla ja baarissa tapahtunutta kourintaa.

Mitä tulee tuttuihin poikiin, niin vaikea se on välttää veljen ystäviä ja olin lapsi, ei siinä osaa pelätä tai ymmärrä täysin muutenkaan, että toinen voi käyttää hyväksi, jos avaa oven.

Tarkoitus ei ole syyllistää sinua tai muitakaan uhreja, tietenkään, mutta on aivan selvä että tietyillä alueilla tätä tapahtuu enemmän. Esimerkiksi oma kokemukseni oli myös samanlainen Kalliosta eli kysyttiin seksiä, koska silloin alueella oli seksikauppaa. Tietyillä alueilla on tietty meininki eli tuota ei olisi ikinä käynyt omalla asuinalueellani.

Se on ihan totta, hyvin lähellä Aleksis Kiven katua on multakin nämä limakommentit ja seksin ostoyritykset käyneet, ei missään Herttoniemessä.

Muut kokemukset sitten ihan keskustassa tms.

Mutta minkäs sille mahtaa, jos teininä asuu Kalliossa tai Vallilassa, oksettavaa se silti on.

Vierailija
406/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus tapailusuhteessa potentiaalisen p*d*fiilin kanssa. Puolen vuoden tapailun jälkeen hän ”heitti pommin”: oli ihastunut itseään 18 vuotta nuorempaan opiskelijatyttöön ja jätti minut tämän takia. Hän oli ammatiltaan insinööri joka työskenteli Aasian viennissä. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa, kun haukkui usein muita naisia miten näyttävät ikäistään vanhemmilta. Sanoi joskus, että baarissa ollessaan häntä ärsytti kun juttelemaan tuli vain nelikymppiset naiset (jotka ovat hänen ikäisiään). Kovasti tuntui olevan tärkeää, että nainen olisi häntä reilusti nuorempi.

Just tässä mietin, että hyi olkoon mistäpäs sitä voi tietää mitä nää pattaya-fanit käy siellä tekemässä. Tai ylipäätään nää jotka seikkailee tuolla kehitysmaissa. Jotkut ihan "tavalliset" sedät vähän käy matkoilla ja ostaa puoli-ilmaista seksiä alaikäisiltä.

No siis tuohan on aivan itsestäänselvä asia. Hienoa, että näistä on alettu vihdoin puhua avoimesti! Ja yleinen mielipide tuntuu olevan vihdoin, että tälle pitää oikeasti tehdä jotain.

Mene muualle politikoimaan. Tässä ketjussa jaetaan kokemuksia.[/quote]

Lue otsikko ja aloitus uudelleen.

En minä kyllä väärässä tuosta ollut mutta politikointi tänne ei ainakaan kuulu.

Vierailija
407/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Millaisilla asuinalueilla olet liikkunut? Mikä oli perheesi yhteiskunnallinen asema? Mikä on koulutuksesi? Ahdistelun yleisyys on sidoksissa ympäristöön missä liikkuu. 

En usko tuota hetkeäkään, yliopistobileissä tapahtuva epäasiallinen käytös esim. on erittäin iso ongelma, siellä on "hyvien perheiden" lapset.

Iso osa ystävistäni on kokenut ahdistelua, siellä on kaikkea Espoon omakotialueen kahden yliopisto/AMKopettajan kersasta työttömän yh-äidin lapseen Itä-Helsingistä.

Ahdistelu on tapahtunut ihan vaan kadulla eri puolilla Helsinkiä, yleensä kantakaupingissa (koska siellä asuin).

Pahimmat keissit (nämä tutut pojat) lähiössä muualla Helsingissä ja toinen Länsi-Suomessa kunnassa, jossa on vaan tyyliin omakotitaloja, ei mitään rahvaiden aluetta....

Kuka tahansa voi törmätä seksuaaliseen saalistajaan ja tulla raiskatuksi, mutta se on todettu lukuisissa tutkimuksissa, että ahdistelun yleisyys on sidoksissa uhrin yhteiskunnalliseen asemaan. 

Olen koko ikäni asunut Suomessa asuessani kantakaupungissa ja julkisissa tiloissa ei ole ahdisteltu kuin yhden ainoan kerran, joten vähän ihmettelen. Myöskään tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu julkisissa tiloissa Suomessa missään muualla kuin mökkipaikkakunnalla alkoholisoitunut keski-ikäinen mies. Millaisia tilanteita nämä ovat olleet?

Ihan vaan ollessani bussipysäkillä, kadulla keskellä päivää tai ihan ihmisten aikaan illalla.

Afrikkalaiset on kuolannut mun perään mun kropan takia, suomalaisista paha sanoa, mutta alkoholilla välillä ainakin osuutta asiaan.

Mitä tulee tuohon tilanteille altistumiseen, niin kyllä mun ystävien raiskausriskitilanteet ovat olleet baari/bilekontekstissa tuttujen miesten puolesta. Mutta kyllä naisten tulisi voida viettää iltaa ilman riskiä seksualiisesta hyväksikäytöstä.

On kertonut, olemme keskustelleet asiasta paljon. Ja missään nimessä en ajattele, että naisten pitäisi rajoittaa olemisiaan tällaisen käytöksen takia. Se ei edes auttaisi, koska jokainen nainen tätä kohtaa jonkin verran siksi, että nämä ko. tavalla käyttäytyvät miehet tekevät sitä niin monille naisille.

Suurin osa miehistä on kuitenkin normaaleja ja alueet/tilanteet, joihin epänormaalit keskittyvät ovat juurikin tilanteita, missä tapaa pehmeitä kohteita eli yksin liikkuvia naisia (joukkoliikennevälineet) ja juhlivia ihmisiä yöaikaan. Esimerkiksi se, ettei käytä julkisia juuri koskaan eliminoi kaiken bussihäirinnän ja myös sen, että on paikalla pilkun aikaan (on kuskina jo lähtenyt kotiin). Itse olen aina pelännyt tuollaisia tilanteita ja olen aina liikkeellä omalla autolla siksi, että olen asunut hyvin väkivaltaisessa maassa, missä naisten asema on surkea ja minut on opetettu pelkäämään tiettyjä riskitilanteita. 

Vierailija
408/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en 25v miehenä ymmärrä, mitä kukaan aikuinen mies näkee joissain alaikäisissä teineissä tai lapsissa. Ehkä joo naisellisia muotoja saattaa olla, mutta pään sisältö on kuin lapsella. Ja henkinen kypsyys on sitä mitä haluan naiselta. Siksi lähestynkin yli 20-vuotiaita

Vierailija
409/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikojen kirjoitti:

Melkein jouduin kerran oikeuteen, vaikken tehnyt mitään. Nuo jutut on oma maailmansa.

Vierailija
410/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä miehiä tarvitse olla paljoa, koska yksi mies voi vuodessa ahdistella satoja tyttöjä.

Tämä. Se on vähän sama ilmiö, kun sanotaan, että "ei jokainen eksä voi olla narsisti tai psykopaatti". Ei, niin, mutta yksi narsisti tai psykopaattii ehtii elämänsä aika tuhota aika monen ihmisen elämää ja siksi paljon suuuremmalla määräällä ihmisiä on heistä kokemusta, kun mikä on heidän suhteellinen osuus kansasta. Eikä niitä narsisteja nyt niin vähän ole, kun yleisesti ilmesesti luullaan. Jos narsisteja on noin 5 % väestöstä, niin heitä on tässä maassa 250 000 kpl, tutkimusten mukaan suurin osa miehiä.

Vierailija
411/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

On kertonut, olemme keskustelleet asiasta paljon. Ja missään nimessä en ajattele, että naisten pitäisi rajoittaa olemisiaan tällaisen käytöksen takia. Se ei edes auttaisi, koska jokainen nainen tätä kohtaa jonkin verran siksi, että nämä ko. tavalla käyttäytyvät miehet tekevät sitä niin monille naisille.

Suurin osa miehistä on kuitenkin normaaleja ja alueet/tilanteet, joihin epänormaalit keskittyvät ovat juurikin tilanteita, missä tapaa pehmeitä kohteita eli yksin liikkuvia naisia (joukkoliikennevälineet) ja juhlivia ihmisiä yöaikaan. Esimerkiksi se, ettei käytä julkisia juuri koskaan eliminoi kaiken bussihäirinnän ja myös sen, että on paikalla pilkun aikaan (on kuskina jo lähtenyt kotiin). Itse olen aina pelännyt tuollaisia tilanteita ja olen aina liikkeellä omalla autolla siksi, että olen asunut hyvin väkivaltaisessa maassa, missä naisten asema on surkea ja minut on opetettu pelkäämään tiettyjä riskitilanteita. 

Alaikäinen Helsingissä asuva ei oikein voi vältellä julkisia.

Olen nyt 28-vuotias ja en ole vuosiin kokenut julkisissa tai muualla mitään häirintää, vaikka käytän niitä todella paljon.

Vierailija
412/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupäätelmä: Suomalaiset miehet, suomalaisten naisten/äitien kasvattamat ovat näitä nuorten tyttöjen ahdistelijoita.

Mikä meni suomalaisilta äideiltä kasvatuksessa pieleen?

Vierailija
413/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupäätelmä: Suomalaiset miehet, suomalaisten naisten/äitien kasvattamat ovat näitä nuorten tyttöjen ahdistelijoita.

Mikä meni suomalaisilta äideiltä kasvatuksessa pieleen?

Otetaan ne isätkin mukaan jakamaan kasvatusvastuuta, jooko. Toisen ihmisen ja hänen rajojensa kunnioittaminen, toisen ihmisen kuunteleminen (sekin on osa kunnioittamista), omien tunteiden ja mielihalujen säätely, itsekunnioitus ja -arvostus ehkä tulee ensimmäisenä mieleen puutelistalla. Näitä ois ihan tosi hyvä jos opetettaisiin päiväkodeissa ja kouluissakin mahdollisimman paljon, koska valitettavasti kaikissa kodeissa ei kasvateta yhtä hyvin ja suurella mielenkiinnolla.

Vierailija
414/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Alaikäinen Helsingissä asuva ei oikein voi vältellä julkisia.

Olen nyt 28-vuotias ja en ole vuosiin kokenut julkisissa tai muualla mitään häirintää, vaikka käytän niitä todella paljon.

Ei niin, onhan itsellänikin ja tyttärellä sellaisia kokemuksia paljonkin, että jututetaan, vaikkei kiinnostaisi, mutta en varsinaisesti niitä laske ahdisteluksi. Kun pohditaan sitä miten yleistä ahdistelu on, on kyse siitäkin mitä itse kukin laskee ahdisteluksi. Itse en kokenut sitäkään ahdisteluksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi (vaikka se on sitä), kun minulta kysyttiin hintaa, koska en kokenut tilannetta mitenkään uhkaavaksi. Koin, että mies on humalainen idiootti, mutta ei vaarallinen, kun taas joku bussista seuraamaan lähtevä olisi uhkaava, vaikkei edes sanoisi tai tekisi mitään eikä tarkoittaisi uhata. Ahdistelutilanne on myös hyvin tilannesidonnainen juttu eli kyse on myös siitä, että koen Suomen hyvin turvallisena maana. Poliisilta voi saada apua, naisten asema on hyvä jne. 

Vierailija
415/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 11-vuotiaana tämä alkoi sanallisena ahdisteluna ja asuin sysimaalla. 13-vuotiaana olin jo tosi riskissä, jonka ymmärsin vasta aikuisena. Sanoisin, että esim. kahdelta täysin aikuiselta (yli 40-vuotiaita) minua suojasi vain se tosiseikka, että jos olisivat jotain tehneetkin, nuo äijät olisi hakattu tosi pahasti.

Kaupungeissa tuntematon kadulla voi ahdistella turvallisemmin, koska kukaan ei tunne ketään.

Onneksi nyt liki seitsenkymppisenä alkaa olla rauha maassa, kunhan ryöstäjiltä säästyy. :/

Vierailija
416/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaöyhöttäjät ovat taas heränneet. Älkää vastailko, älkää edes alapeukuttako niitten kommentteja, suoraan vaan ilmiantoon ylläpidolle 😊

Olipas mukavat muutamat tunti asiallista keskustelua tässä aamulla, kiitos kaikille!

Vierailija
417/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pikkutyttöä käveli edessäni suojatietä kohti ja toisella oli nalle kainalossa.

Keski-ikäinen juoppomies länkytti heille jotain, mutta onneksi lapset eivät jääneet kuuntelemaan häntä.

Tästä tulikin mieleeni eräs kerta. Olin lukion ekalla ja menin kiireessä ratikkaan takaovesta sisälle. Siellä istuva lauma spurguäijiä alkoi vilkuilla mua ja kovaan ääneen joku niistä paskahaisuleista sanoi:”Toi vois olla hyvä ottaan poskeen, kattokaa noita huulia! Rä-hä-hä-hääää!”

Mä menin sanaakaan niille sanomatta kuskin luo ja sanoin sille tästä. Kuski kuulutti koko ratikalle, että:”Alaikäisiä häiriköivät alkoholistit ULOS!” Mä olin tosi iloinen, et uskalsin sanoa ja tää mieskuski teki tosi hienosti!

Vierailija
418/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia, kunnollisen oloisia miehiä, sekä myös niitä epämääräisiä, jotka näyttävätkin ahdistelijoilta.

Et voi päälle päin tietää.

T.. Entinen alaikäinen

Vierailija
419/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pikkutyttöä käveli edessäni suojatietä kohti ja toisella oli nalle kainalossa.

Keski-ikäinen juoppomies länkytti heille jotain, mutta onneksi lapset eivät jääneet kuuntelemaan häntä.

Tästä tulikin mieleeni eräs kerta. Olin lukion ekalla ja menin kiireessä ratikkaan takaovesta sisälle. Siellä istuva lauma spurguäijiä alkoi vilkuilla mua ja kovaan ääneen joku niistä paskahaisuleista sanoi:”Toi vois olla hyvä ottaan poskeen, kattokaa noita huulia! Rä-hä-hä-hääää!”

Mä menin sanaakaan niille sanomatta kuskin luo ja sanoin sille tästä. Kuski kuulutti koko ratikalle, että:”Alaikäisiä häiriköivät alkoholistit ULOS!” Mä olin tosi iloinen, et uskalsin sanoa ja tää mieskuski teki tosi hienosti!

Kuskille pisteet! Käytti vielä ihan oikeita sanoja.

Vierailija
420/546 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia miehiä.