Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappoiko poikaystävä Gabbyn?

Vierailija
17.09.2021 |

Gabby Petito, 22 v, matkaili ympäri USA:a kansallispuistoja ihastellen. Matkustusvälineenä oli tytön omistama pakettiauto, jota poika ajoi. Kerran he joutuivat poliisin kanssa tekemisiin matkan aikana, kun sivullinen teki ilmoituksen väkivallasta. Gabby tunnusti läimäyttäneensä poikaystäväänsä. Tapaus ei johtanut suurempiin toimiin.
Lopulta kuitenkin vain poikaystävä palasi kotiin, Gabyn autolla. Gabysta ei ole kuulunut mitään, eikä kukaan tiedä, missä hän on, ja onko hän yleensä hengissä. Poikaystävä kieltäytyy puhumasta poliisille, ja vanhemmat ovat hankkineet hänelle asianajajat.
Menikö riita liian pitkälle, ja poikaystävä esimerkiksi kuristi Gabbyn?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008269686.html
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/gabby-petito-update-m…

Kommentit (5931)

Vierailija
261/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ja ottanut kaikki muut rokotteet, paitsi sikainfluenssa-, influenssa-ja k*rona.

En pelkää tauteja enkä rokotteita, mutta painostukseen ja manipulointiin en suostu.

Tämän takia olen myös irtisanoutunut työstäni sairaanhoitajana.

Vierailija
262/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ja ottanut kaikki muut rokotteet, paitsi sikainfluenssa-, influenssa-ja k*rona.

En pelkää tauteja enkä rokotteita, mutta painostukseen ja manipulointiin en suostu.

Sori, väärä ketju..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla ihan väärässä ketjussa..täällä puhutaan Gabby Petiton tapauksesta joka ei liity mitenkään rokotteisiin.

Vierailija
264/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tää on näin iso juttu Suomessa? Tuskin Jenkeissäkään uutisoidaan kadonneista suomalaisista.

Rikokset kiinnostavat ihmisiä, siinä missä monet muutkin aiheet. Sillä ei ole mitään merkitystä, missä maassa rikos on tapahtunut. Rikoksia tapahtuu niin paljon, että vain harvat yksittäiset rikokset kiinnostavat lehtiä ja niiden lukijoita. Yhdessä tai kahdessa suomalaisessa lehdessä on ollut kertomus tuosta rikoksesta, sen tähden aihe on kiinnostanut joitakin vauva-palstalaisia myös. Aikaisemmin ihmiset olivat kiinnostuneita Tanskassa ja Ruotsissa tapahtuneista rikoksista, mutta nyt on jo lähes unohdettu.

Vierailija
265/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puuma vei tuon naisen.

Vierailija
266/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tää on näin iso juttu Suomessa? Tuskin Jenkeissäkään uutisoidaan kadonneista suomalaisista.

No älä seuraa, jos ei kiinnosta. Niin helppoa!

En seuraakaan. Iltapäivälehtien sivuilla vaan näkyy päivittäin ykkösuutisena (joita en lue) ja täällä pitkä ketju. Siksi kysyin. Mutta mammapalstalle tyypillisenä, vastausta ei saa, pelkkää v*tuilua ja alapeukkuja. Hyvä mammat, eteenkin te kaksi vastannutta, jotka ette vastanneet kysymykseen ollenkaan!

Mä vastasin jo pari sivua aiemmin: true crime on maailmanlaajuinen ilmiö, jota seuraa miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ihan päivittäin. Podcasteissa ja Youtube-kanavilla pyörii isot rahat ja jos onnistut luomaan suositun kanavan, voit saada miljoonia tilaajia ja elättää itsesi kertomalla näitä tarinoita.

Esimerkiksi Obsessed with Disappeared -podcastilla on Patreon-sivustolla (eräänlainen faniklubi jossa kuukausimaksua vastaan saa lisäsisältöä) on 13 628 jäsentä. Tasoja on kaksi 4,50 tai 10 dollaria kuussa. Vaikka kaikki jäsenet olisivat alemmalla tasolla, jäsenmaksujen määrä on silti jo yli 61 000 dollaria kuussa (ja osa on varmasti kalliimmalla tasolla). Tähän päälle podcastien mainokset ynnä muut sponsoroidut sisällöt

Itse kuulun aiheen seuraajiin, eli kyllä, minua kiinnostaa tämänkin itselleni tuntemattoman tytön tarina. Rakastan syksyä, pimeneviä iltoja, lokakuun kummitusmaista tunnelmaa - ja tähän päälle mielenkiintoinen murha- tai katoamistutkinta niin ilta on täydellinen. Mieleni vain on sellainen, että aihe kiinnostaa!

Vierailija
267/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lake Bodomin keissi on melko hyvin tunnettu. Ylipäätään erikoiset tapaukset saavat huomiota, missä ne sitten tapahtuivatkin. Itävalta on varsin pieni maa myös, silti Natacha Kampuchin tapauksesta puhuttiin kaikkialla. Eikä minun mielestäni muutama uutisotsikko ole ehkä iso juttu vielä, vaan aika standardi sitä paitsi.

Olen kuunnellut useamman ulkomaisen podcastin Bodomista, eli kyllä tosiaan tietyt tapaukset ylittävät kansainvälisen kiinnostuksen rajat.

Vierailija
268/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabby parka on löydetty, kuolleena. Rauha hänen sielulleen. Perheelle voimia.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cdcf3612-978a-4125-9096-a1853f464859

Vierailija
269/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OCD voi tehdä elämään ylimääräisiä vaikeuksia. Jos se on oikeasti ihmisellä.

Pakko-oireinen häiriö (OCD) on sairaus, jossa ihmisillä on toistuvia, ei-toivottuja ajatuksia, ideoita tai tuntemuksia (pakkomielteitä), jotka saavat heidät tuntemaan olevansa pakotettuja tekemään jotain toistuvasti (pakotteet).

Entä sitten? Ne ovat kuin tic-oireita - sillä erotuksella, että toistot ahdistavat.

Brianilla sens ijaan oli vainoharhoja tms.

Vierailija
270/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty myöntämään itselleen, että toivoisi vaikka toisen kuolemaa, onko silloin vähemmän syyllinen? Kuoleman tuottamus tai tappo, ei murh..

Mitä ihmettä oikein selität...? Murh an määritelmään liittyy suunnitelmallisuus, mutta se suunnitelma voi syntyä vaikka sekunteja ennen tekoa. Ei siitä vastuusta pääse pyristelemään eroon selittämällä ettei myönnä itselleen että halusi uhrin kuol evan.

Vierailija
271/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole löydetty Gabbyä, vaan jäänteitä ruumiista, joiden epäillään vahvasti olevan Gabbystä.

Vierailija
272/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty myöntämään itselleen, että toivoisi vaikka toisen kuolemaa, onko silloin vähemmän syyllinen? Kuoleman tuottamus tai tappo, ei murh..

Mitä ihmettä oikein selität...? Murh an määritelmään liittyy suunnitelmallisuus, mutta se suunnitelma voi syntyä vaikka sekunteja ennen tekoa. Ei siitä vastuusta pääse pyristelemään eroon selittämällä ettei myönnä itselleen että halusi uhrin kuol evan.

Nimenomaan. 

Vierailija
273/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seuraakaan. Iltapäivälehtien sivuilla vaan näkyy päivittäin ykkösuutisena (joita en lue) ja täällä pitkä ketju. Siksi kysyin. Mutta mammapalstalle tyypillisenä, vastausta ei saa, pelkkää v*tuilua ja alapeukkuja. Hyvä mammat, eteenkin te kaksi vastannutta, jotka ette vastanneet kysymykseen ollenkaan!

Mä vastasin jo pari sivua aiemmin: true crime on maailmanlaajuinen ilmiö, jota seuraa miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ihan päivittäin. Podcasteissa ja Youtube-kanavilla pyörii isot rahat ja jos onnistut luomaan suositun kanavan, voit saada miljoonia tilaajia ja elättää itsesi kertomalla näitä tarinoita.

Esimerkiksi Obsessed with Disappeared -podcastilla on Patreon-sivustolla (eräänlainen faniklubi jossa kuukausimaksua vastaan saa lisäsisältöä) on 13 628 jäsentä. Tasoja on kaksi 4,50 tai 10 dollaria kuussa. Vaikka kaikki jäsenet olisivat alemmalla tasolla, jäsenmaksujen määrä on silti jo yli 61 000 dollaria kuussa (ja osa on varmasti kalliimmalla tasolla). Tähän päälle podcastien mainokset ynnä muut sponsoroidut sisällöt

Itse kuulun aiheen seuraajiin, eli kyllä, minua kiinnostaa tämänkin itselleni tuntemattoman tytön tarina. Rakastan syksyä, pimeneviä iltoja, lokakuun kummitusmaista tunnelmaa - ja tähän päälle mielenkiintoinen murha- tai katoamistutkinta niin ilta on täydellinen. Mieleni vain on sellainen, että aihe kiinnostaa!

Ohho! Tuosta jäsenmaksujen kertymästä voisi jo... vaikka murh* jonkun.

Vierailija
274/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some-ilmiönä tällaiset kuuluisat tapaukset ovat mielenkiintoisia, nimittäin kuulun muutamaan keskusteluryhmään aiheen tiimoilta, ja jokaisen täytyy päästä jakamaan uutiset itse. Vaikka ympäri maailmaa ihan kaikki jo tietävät että Gabby on löydetty menehtyneenä, silti sadat ihmiset ovat jakaneet sen saman linkin noissa ryhmissä, koska jokaisen täytyy itse päästä kertomaan asiasta ja halutaan kommentteja siihen omaan linkkiin.

Sama ilmiö kuin joku kysyy ihan mitä tahansa: alla on sata samaa vastausta, koska kukaan ei lue muiden vastauksia, vaan on pakko päästä itse kommentoimaan. Kai se on osa tätä nykyajan nettikulttuuria, ei siitä eroonkaan taida päästä.

Vierailija
275/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabby Petito murha kiinnosti amerikan tiedotusvälineitä koska hän oli nuori, kaunis ja valkoihoinen. Amerikan yhdysvalloissa on paljon kadonneita, eikä kaikista kadonneista tule uutisia lehtiin. Ei edes kaikista murhatuista.

Silloin kun poliisi pysäytti Brian Laundrie ja Gabby Petiton, heidät päästettiin menemään heidän rotunsa vuoksi. Jos Brian olisi ollut musta, hänet olisi pidätetty ja Gabby olisi todennäköisesti yhä elossa.

Nämä havainnot ja mielipiteet ovat peräisin suurimmaksi osaksi amerikkalaisilta mustilta.

Vierailija
276/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole löydetty Gabbyä, vaan jäänteitä ruumiista, joiden epäillään vahvasti olevan Gabbystä.

Voi ei, niin olikin, jäännökset löydetty, todella karmivaa!

Vierailija
277/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohho! Tuosta jäsenmaksujen kertymästä voisi jo... vaikka murh* jonkun.

Heh, päätyy vielä aiheeksi omaan podcastiinsa 😅.

Muita esimerkkejä: Bailey Sarian, 5,62 miljoonaa tilaajaa Youtubessa. That Chapter, 1,4 miljoonaa. Kendall Rae, 2,92 miljoonaa (useita kanavia). Bella Fiori, 2,4 miljoonaa.

Ja varmasti useita, useita muita. Jos jokainen videosi saa miljoona katselukertaa, tuloarvio on n. 2000-4000 dollaria per video, ja määrä kasvaa sen mukaan mitä suositumpi olet. Yleensä nämä julkaisevat 1-2 videota viikossa eli siitä voi laskea. (ja päälle vielä sponsorit ja esim. fanituotteiden myynti, on paitaa, hupparia, mukeja jne...)

Vierailija
278/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Ja Brian Laundrie oli niin järkyttynyt näkemästään, että ajoi takaisin kotiin, hankki asianajajan, eikä kertonut tapahtumista sanallakaan. Puuma varmasti seurasi Briania Floridaan asti, ja vei hänetkin, sillä Brian on myös kadoksissa. Ehkä puuma halusi hiljentää ainoan elossa olevan todistajan teolleen.

Vierailija
279/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ajattelee että Brian on tehnyt it*a*in? Minulle tuli ekana mieleen että hän vain lähti karkuun ja piilottelee, yrittää päästä Meksikoon tai jonnekin.

Vierailija
280/5931 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabby Petito murha kiinnosti amerikan tiedotusvälineitä koska hän oli nuori, kaunis ja valkoihoinen. Amerikan yhdysvalloissa on paljon kadonneita, eikä kaikista kadonneista tule uutisia lehtiin. Ei edes kaikista murhatuista.

Silloin kun poliisi pysäytti Brian Laundrie ja Gabby Petiton, heidät päästettiin menemään heidän rotunsa vuoksi. Jos Brian olisi ollut musta, hänet olisi pidätetty ja Gabby olisi todennäköisesti yhä elossa.

Nämä havainnot ja mielipiteet ovat peräisin suurimmaksi osaksi amerikkalaisilta mustilta.

Niin tai paremminkin olisivat pidättäneet Gabbyn, hänhän läpsäisi kyseisen riidan aikana Briania.

Mutta tottahan se on että tummaihoisen tai esim. alkuperäisamerikkalaisen ihmisen katoaminen saa vähemmän huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi