Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää tällä hetkellä vaatekauppojen valikoimissa?

Vierailija
30.10.2014 |

Demin innoittama keskustelu. Omia inhokkejani:

H&M:n golitzi- ja trikoopaidat jotka eivät olekaan sataprosenttista puuvillaa, vaan jotain polyesterisekoitetta. Jos vieressä olisi puuvillaversio, ottaisin sen, vaikka se olisikin kalliimpi. Pari vuotta sitten minusta tuntui, että jopa edullisemmissa ketjuissa oli aistittavissa sellainen suuntaus parempiin materiaaleihin, mutta ilmeisesti tämä trendi lässähti ennen aikojaan.

Läpikuultavat vaatteet. Varsinkin rintaliivialueen läpikuultavuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Haluaisin kauniita arkivaatteita, joihin pukeutuminen ei kuitenkaan vaadi mittavia alusvaatestrategisia toimenpiteitä.

Lyhyet ja leveät paidat. Muoti menee ääripäästä toiseen, mutta pitkulitunikat olivat vioistaan huolimatta ehkä keskivertovartalolle imartelevampia.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:58"]Opetelkaa itse tekemään vaatteita tai teettäkää, niin saatte juuri sellaisia kuin itse haluatte. [/quote] Huutonaurua! :D

[/quote]

Mikä siinä niin huvittavaa on? Teen suurimman osan vaatteistani itse, tosin olen koulutukseltani ompelija joten osaamista on. Eipähän tarvitse valittaa kauppojen valikoimista.

Vierailija
22/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä kaupoista tällä hetkellä mitään! Pelkästään niitä jo vuosia muualla muodissa olleita keinonahkalegginsejä ja akryylineuleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XS koko vastaa nykyään S kokoa, eikä XXS kokoa ole melkein missään merkeissä. Suurin ongelma on bleisereissä ja takeissa. Se jurppii. Naadukkaita neuleita löytyy todella huonosti, joku kiva malli voi löytyä mutta sitten se on akryyliä. 

Vierailija
24/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:05"]Pikkupöksyt! Olen ihan normaalipainoinen, liikunnallinen 170cm nainen mutta lantioni on useamman raskauden myötä leveä. En löydä pikkareita mistään! Haluaisin ihan normaalit pikkuhousut, vaikkapa ihan mustat joissa on edes pienet pitsit koristeina niin EI OO. Isoin koko on joka paikassa n. 46 ja se ei ole kokoa 46 nähnytkään! Ne on sopivat lapsettomalle, hoikalle siskolleni joka on kokoa 38 (itse 40-42). Ketä imartelee muka pieni pala kangasta joka uppoaa vakoon ja sitä pitää nykiä koko ajan?!? Ainoa vaihtoehto näille "sexyille" pikkareille on markettien jumbo-sloggit jotka voi miellyttävästi vetää vaikka kainaloihin saakka (kirjoitan tätä sellaiset yllä. Onpa seksikäs olo. Not.)
[/quote] wow... Minusta tuli äiti pari kuukautta sitten, pitääkö minun nyt luopua stringeistä? Eiköhän miehesi tykkää enempi kivoista alkkareista kuin mummomaisista. Ps. Kuinka hemmetin syvä vako voi olla, jos sinne uppoaa alkkarit!

Vierailija
25/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköiset rintsikat ILMAN TOPPAUSTA! 

Perus fiksut, asialliset, yksiväriset t-paidat. Joko se on läpikuultava säkki tai sitten tungettu täyteen riemunkirjavaa kuviota, kimallusta ja kaiken maailman tursulaa.

Vierailija
26/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on valitettavaa kenkäkaupoista! Mistään ei löydy minkäänlaisia saappaita ilman vetoketjua...

Vierailija
27/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa pikkuhiljaa vituttaa tää leggins- muoti! Ne ei todellakaan sovi joka läskiperse- tolppajalalle! Eikä varsinkaan, kun ikää on 50+.
Koska kauppoihin saadaan HOUSUJA ?

Vierailija
28/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
29/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liian ysärit vaatteet. 2. Pörröset neuleet

Vierailija
30/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:58"]Opetelkaa itse tekemään vaatteita tai teettäkää, niin saatte juuri sellaisia kuin itse haluatte. [/quote] Huutonaurua! :D

[/quote]

Mikä siinä niin huvittavaa on? Teen suurimman osan vaatteistani itse, tosin olen koulutukseltani ompelija joten osaamista on. Eipähän tarvitse valittaa kauppojen valikoimista.

[/quote]

En ole huutonauraja, mutta kokeiltuani vaatteen teettämistä olin pettynyt lopputulokseen. Ei se mikään totaalinen floppi ollut, mutta vähän ikävä maku jäi suuhun. Vikaa oli tietysti omissa epärealistisissa odotuksissani, mutta ompelijakin olisi voinut rehellisesti kertoa, ettei valitsemastani kankaastani saa samalla tavalla laskeutuvaa kuin mallivaatteestani. Ompelijan näkökulmasta vaatteen teettäminen on tietysti yksinkertaista, mutta maallikolta ei välttämättä löydy samanlaista ymmärrystä tai osaamista. Saatan vielä joskus uskaltautua teettämään vaatteita, mutta tällä hetkellä en jaksa miettiä, mistä löydän helposti lähestyttävän ihmisen, joka ymmärtää visioitani, mutta osaa kuitenkin ystävällisesti lytätä toteuttamiskelvottomat ideat. Vaateketjun valikoiman läpikäyminen on kuitenkin vähän yksinkertaisempaa kuin tällainen ihmisshoppailu, joten en ihmettele, että monet turvautuvat ensimmäiseen.

Vierailija
32/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sloggi-Maxit ovat niin hurjaa kokoa, että housujen yläosan voi sitoa rusetille olkapäille. :D

Suosittelen, että kokeilet Tai-mallia. Et varmastikaan tarvitse mitään jokisikakokoa.

Vierailija
33/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:50"]

Saanko haukkua kenkäkauppojen valikoimia? Nykyisin myydään vain korkokenkiä (usein arkikäyttöön aika korkeitakin vielä), näitä sentään eri varren pituuksilla ja avokkaina. No mutta yritäpä etsiä edes suht siroja matalapohjaisia nilkkureira! Ei onnistu, kaupat pullollaan vaan miesmäisiä nahkasaapikkaita eri varren pituuksilla solkineen päivineen.. Huoh.. Olen jo moneen kenkäkauppaan kävellyt sisään ja todennut että siellä on vain kymmenen samannäköistä, vain hitusen toisistaan poikkeavaa mallia noita bootseja eikä mitään muuta korotonta..

[/quote]

Aika jännä, mä taas en tunnu millään löytävän kaupoista kauniita korkokenkiä (yli 12 cm:n koroilla), vaan netistä on tilattava.

Vierailija
34/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa se, että rintaliiveissä voi olla isoakin kuppia, mutta ympärysmitta loppuu jonnekin 95....joo, varmaan ihan kamalasti on H-kupin naisia, joilla ympärys on jotain 80. :P

Neuleet roikkuvat päällä, rätisevät sähköstä ja jättävät olkapäät paljaiksi. En osta!

Vierailija
35/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:15"]Akryylineuleet! Siis AARGH. [/quote] komppi tälle. Ketjuliikkeiden kaikki neuleet oli akryylia. [/quote]

Mulla on ketjuliikkeistä ostettuja 100 % kashmir- ja merinovillapaitoja, samoin puuvilla-villasekoiteneuleita. Oon ollut tyytyväinen HM:n kashmir-paitojen hinta-laatusuhteeseen, 80 euron neuletakki on pysynyt vuosia hyvänä.

[/quote]

Näissä kannattaa sitten aina miettiä hetki aivoillaan, ennen kuin ostaa tuollaisia. Kannattaa pohtia että miten halpakauppa pystyy myymään kalliista materiaalista valmistettuja vaatteita paljon edullisemmin kuin kilpailijansa?

Tuollaisessa tilanteessa joku osapuoli aina kärsii, valitettavan usein se on ne maapallon viattomimmat ei lapset ja eläimet.

Esim. halpa angora revitään kaneista kiduttamalla, koska jos sitä tuotettaisiin asiallisesti ja ilman kärsimystä eläimille aiheuttamatta, tulisi materiaalille se normaali hinta. 

Näitä angoraneuleita löytyy esimerkiksi juurikin HM:ltä.

TÄMÄN vuoksi halpaketjuista ei löydy laadukasta materialia, koska niitä ei yksinkertaisesti pystytä valmistamaan niin halpaan hintaan laillisesti. JA SIITÄ LUOJALLE KIITOS!

Vierailija
36/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ompelemaan oppii! 

Vierailija
37/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänaiselliset tylsän väriset rytkyt
Läpinäkyvyys
Paperinohuet paidat
Huonot materiaalit
Ei noihin voi aikuinen nainen pukeutua. Mihin kauniit klassiset vaatteet ja kauniit värit ovat kadonneet.

Vierailija
38/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Printtipaidat, jossa lukee yleensä jotain ranskaksi.

Topatut rintaliivit massiivisella ympäryksellä.

Vierailija
39/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:15"]Akryylineuleet! Siis AARGH. [/quote] komppi tälle. Ketjuliikkeiden kaikki neuleet oli akryylia. [/quote]

Mulla on ketjuliikkeistä ostettuja 100 % kashmir- ja merinovillapaitoja, samoin puuvilla-villasekoiteneuleita. Oon ollut tyytyväinen HM:n kashmir-paitojen hinta-laatusuhteeseen, 80 euron neuletakki on pysynyt vuosia hyvänä.

[/quote]

Näissä kannattaa sitten aina miettiä hetki aivoillaan, ennen kuin ostaa tuollaisia. Kannattaa pohtia että miten halpakauppa pystyy myymään kalliista materiaalista valmistettuja vaatteita paljon edullisemmin kuin kilpailijansa?

Tuollaisessa tilanteessa joku osapuoli aina kärsii, valitettavan usein se on ne maapallon viattomimmat ei lapset ja eläimet.

Esim. halpa angora revitään kaneista kiduttamalla, koska jos sitä tuotettaisiin asiallisesti ja ilman kärsimystä eläimille aiheuttamatta, tulisi materiaalille se normaali hinta. 

Näitä angoraneuleita löytyy esimerkiksi juurikin HM:ltä.

TÄMÄN vuoksi halpaketjuista ei löydy laadukasta materialia, koska niitä ei yksinkertaisesti pystytä valmistamaan niin halpaan hintaan laillisesti. JA SIITÄ LUOJALLE KIITOS!

[/quote]

Monen kalliimmankin merkin vaatteet syntyvät tasan yhtä kurjissa oloissa, toisin sanoen kallis hinta ei valitettavasti ole tae eettisistä tuotanto-oloista. Siksi on turha syyttää rääkkäyksestä yksisilmäisesti halpaketjuja. Kannattaa pohtia, miten kalliskaupalla on pokkaa myydä kurjissa oloissa tuotettuja tekeleitään kiskurihintaan. Lisäksi laadukas materiaali ei ole yhtä kuin eläinperäinen materiaali. Yhdenkään angorakanin tai bangladeshilaislapsen olot tuskin suoranaisesti paranevat siitä, että puuvillan sekaan lisätään tekokuitua.

Minulla ei ole nyt käsillä Rinna Saramäen Hyvän mielen vaatekaappi -kirjaa, mutta siinä oli kiinnostava laskelma, jonka mukaan t-paidan hinta suunnilleen kaksinkertaistuisi, jos sen ompelija saisi kotimaassaan tyydyttävään elämään riittävää palkkaa. Kuitenkin hinnanmuutos oli jotain sellaista, että kymmenen euron paita maksaisikin kaksikymppiä, eli se voisi hintansa puolesta ihan hyvin edelleen olla halpakaupan valikoimissa. Ei siis kannata suoraan uskoa, ettei laadukasta tai eettistä voida valmistaa edulli(hko)sesti. Mahdollisuuksia on, mutta niihin ei syystä tai toisesta olla vielä vielä valmiita kunnolla tarttumaan.

Vierailija
40/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monissa neuleissa olkapääsaumat menevät ihan hassusti niin, että hiha alkaa vasta puolestavälistä käsivartta. Pitää olla todella hoikka, että tuo näyttää hyvältä, muuten hartiat näyttävät aivan järkyttävän leveiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän