Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää tällä hetkellä vaatekauppojen valikoimissa?

Vierailija
30.10.2014 |

Demin innoittama keskustelu. Omia inhokkejani:

H&M:n golitzi- ja trikoopaidat jotka eivät olekaan sataprosenttista puuvillaa, vaan jotain polyesterisekoitetta. Jos vieressä olisi puuvillaversio, ottaisin sen, vaikka se olisikin kalliimpi. Pari vuotta sitten minusta tuntui, että jopa edullisemmissa ketjuissa oli aistittavissa sellainen suuntaus parempiin materiaaleihin, mutta ilmeisesti tämä trendi lässähti ennen aikojaan.

Läpikuultavat vaatteet. Varsinkin rintaliivialueen läpikuultavuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Haluaisin kauniita arkivaatteita, joihin pukeutuminen ei kuitenkaan vaadi mittavia alusvaatestrategisia toimenpiteitä.

Lyhyet ja leveät paidat. Muoti menee ääripäästä toiseen, mutta pitkulitunikat olivat vioistaan huolimatta ehkä keskivertovartalolle imartelevampia.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:17"]

XS koko vastaa nykyään S kokoa, eikä XXS kokoa ole melkein missään merkeissä. Suurin ongelma on bleisereissä ja takeissa. Se jurppii. Naadukkaita neuleita löytyy todella huonosti, joku kiva malli voi löytyä mutta sitten se on akryyliä. 

[/quote]

Tuo on muuten totta, ennen pystyi ostamaan S kokoisia vaatteita, enkä mä kyllä ole kahden lapsen jälkeen niin paljon kutistunut, että tarviisi XS kokoista ostaa... mutta kun S on iso. Erikoista. Ja hyi hitto noita akryylineuleita, sähköisiä, eikä ne mitään lämmitäkään.

Vierailija
42/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golitzi lol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidoista näkyy läpi ja kaula-aukko roikkuu parhaimmillaan navassa asti. Tuo aikaisemmin mainittu akryylipainotteisuus ja yleisesti huonolaatuiset materiaalit. Pienempiä kuppikokoja ei meinaa löytyä rintsikoista ilman jumalattomia toppauksia.

Vierailija
44/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladan hinnalla ei saa mersua, siksi akryyli:

http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/10/17/ft-vaatteiden-hinnat-kallistuvat/201014389/139

Puuvillan hinta siis korkealla, lisäksi se todella tuhoaa myös ympäristöä. Täältä voi vertailla eri materiaalien vaikutusta, ja "luonnollinen" puuvilla on todellinen pahis:

http://www.greenchoices.org/green-living/clothes/environmental-impacts

Vierailija
45/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei löydä enää toppaamattomia liivejä.

Värejä ei ole, on vain mustaa, ruskeeta ja harmaata.

Kun vaatetta käyttää kerran, se on jo ihan nypyillä. Eikä ole kyse edes mistään halpisvaatteesta, vaan edes rahalla ei enää saa laatua.

Vierailija
46/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei löydy kauniita hameita! Kaikki on jotain halpaa trikooretkua tai farkkuminihameita ja tietenkin roiskeläppäpituutta. Haluaisin löytää polveen tai hieman sen alle ulottuvia a-linjaisia tai kellohelmaisia hameita, kunnon tukevasta (ja kauniista!) kankaasta.

Samaa mieltä myös noista kenkäkaupan matalampien talvikenkien valikoimista, koko valikoima on mustaa tai harmaata miesmäistä saapasta, yäk. 

Siksipä tilaankin suurimman osan vaatteistani ulkomaisista nettikaupoista. 

Vierailija
47/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa se, että suuri osa valimoimasta on mallia "slim fit". Olen normaalipainoinen mutta minulla on rinnat sekä perse. Paidat jotka ovat muuten sopivia, ovat liian pieniä rintojen ja usein hartioidenkin kohdalta. Koot loppuvat usein 40:een tai L:ään, tai jos jostain mallista on tullut 42 niitä on tullut 2 kpl ja ne on myyty heti. Eikö rahani kelpaa vaatekaupat, vai miksi niitä isomman pään kokoja ei voida toimittaa enempää? Miksi ei voida suunnitella vaatteita myös meille, jotka ovat muuta mallia kuin suora pötkylä? 

Vierailija
48/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaupoista ei löydy kunnollisia kestäviä ja muodista riippumattomia arkivaatteita. Tarkoitan housuja, paitapuseroita ja neuleita. Kaikenlaisia hörsyjä kyllä on, samoin retaleiksi nimittämiäni jo valmiiksi virahtaneita neuleita ja kapeita pillihousuja.

Neuleet ja colleget hankin nykyään joko urheilu- tai miesten osastoilta. Ellen sitten tee itse. Kun tekee itse vuosikausia vaatteensa takkeja myöten, ostaisi mielellään välillä valmistakin, mutta eipä löydy. Juuri tänään kävin etsimässä neuleita ja collegeja, mutta eipä vaan löytynyt edes urheiluliikkeestä.

Täällä Itä-Suomessa valikoimat ostetaan sisään ihan tiettyä asiakaskuntaa ajatellen eikä se asiakaskunta puhu suomea. Ihmettelen, onko kauppiailla varaa unohtaa oman maan asiakkaat. Nythän itämaan tietäjien määrä on vähentynyt huomattavasti, joten monen liikkeet hörselöt roikkuvat apaattisina rekillä. Hiljaista on kuin huopatossutehtaassa.

Vierailija
50/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, minä oon suora pötkylä ja hyvin löytyy vaatteita. En kyllä ole enää aikuisiällä löytänyt mitään järkevää mistää ketju-seppälöistä tai hm:ltä. Käyn paikallisissa ketjuttomissa liikkeissä, joissa saa palvelua. Sieltä löytyy, koska myyjä tuntee valikoiman ja etsii ne juuri oikean malliset housut ja imartelevan paidan. Ja on se A-linjainen polvipituinen hamekin löytynyt.

Vierailija
51/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppaamattomia rintaliivejä saa kyllä ihan hakemalla hakea jos haluaa jotain muuta kuin perus mustaa tai valkoista.... olen lopen kyllästynyt push up-liiveihin joista pulpahtaa tissit ulos kun kumartuu.

Vierailija
52/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesterilumput ärsyttää kaikkein eniten. Ylipäänsä tuntuu olevan mahdotonta löytää vaatetta joka olisi yhtä aikaa kivan näköinen ja tehty luonnonkuiduista. Ärsyttää myös pussimaiset ja oudon malliset vaatteet jotka eivät imartele yhtään mitään osaa kropassa.

Vierailija
53/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki farkut, mitä on saatavilla, on joko boyfriend-mallisia tai pillifarkkuja (... ja vielä yleensä ihan tuhannen revittyjä ja kulutettuja jo valmiiksi - minä ainakin haluan ostaa housuni ehjänä). Sellaisia elegantisti polven kohdalta hieman leveneviä ei meinaa löytyä sitten mistään. Ne muutamat leveämpi lahkeiset, joita oon sovittanut, on vedetty sitten ihan kunnolla överiksi kunnon trumpettilahkeilla... 1-IMG_5871.JPG tuon tyyliset siis olisivat hakusessa, saa vinkata, jos tuommoisia on joku nähnyt! 

Vierailija
54/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä löydä hyviä booth-cut farkkuja joissa malli imartelisi. Siksi aina kun jostain löydän niin "hamstraan" niitä.

Vierailija
55/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinokuituvaatteet

T-paidoissa hirveän leveät kaula-aukot, hyvin lyhyet hihat, läpäkuultava materiaali

farkut melkein kaikki stretchfarkkukangaskangasta ja slim-mallia, sellaisia tavallisia, perinteisiä hyvin istuvia puuvillafarkkuja (joissa stretchiä korkeintaan 2 %) ei tunnu löytyvän

Vierailija
56/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit joko pitkää parkamallia tai hyvin lyhyttä ja niukkaa mallia

Vierailija
57/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:17"]

Keinokuituvaatteet

T-paidoissa hirveän leveät kaula-aukot, hyvin lyhyet hihat, läpäkuultava materiaali

farkut melkein kaikki stretchfarkkukangaskangasta ja slim-mallia, sellaisia tavallisia, perinteisiä hyvin istuvia puuvillafarkkuja (joissa stretchiä korkeintaan 2 %) ei tunnu löytyvän

[/quote] Todellakin farkut ovat melkein kaikki sukkahousulta näyttäviä stretch-pillifarkkuja. Kaipaan oikeaa farkkukangasta.

Vierailija
58/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaikista t-paidoista ja topeista näkyt läpi. Puuvilla on nykyään niin huonolaatuista/käytetään lyhytkuituista, että liivit näkyy läpi aina. Vielä muutama vuosi sitten löytyi trikoota, josta ei näkynyt läpi.

- Värimaailma. Haluaisin punainen neuletakin, mutta joka paikassa on vaan sit helvetin burgundyn punaista (toim. huom. suomeksi viininpunaista, miksi oi miksi bloggarit ovat jumittuneet tähän burgundyyn)!

- Vanity sizing. Minä olen kasvanut 17-kesäisestä, mutta niin on XS-kokokin.

Vierailija
59/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

booth-cut?? golitzi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi