Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää tällä hetkellä vaatekauppojen valikoimissa?

Vierailija
30.10.2014 |

Demin innoittama keskustelu. Omia inhokkejani:

H&M:n golitzi- ja trikoopaidat jotka eivät olekaan sataprosenttista puuvillaa, vaan jotain polyesterisekoitetta. Jos vieressä olisi puuvillaversio, ottaisin sen, vaikka se olisikin kalliimpi. Pari vuotta sitten minusta tuntui, että jopa edullisemmissa ketjuissa oli aistittavissa sellainen suuntaus parempiin materiaaleihin, mutta ilmeisesti tämä trendi lässähti ennen aikojaan.

Läpikuultavat vaatteet. Varsinkin rintaliivialueen läpikuultavuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Haluaisin kauniita arkivaatteita, joihin pukeutuminen ei kuitenkaan vaadi mittavia alusvaatestrategisia toimenpiteitä.

Lyhyet ja leveät paidat. Muoti menee ääripäästä toiseen, mutta pitkulitunikat olivat vioistaan huolimatta ehkä keskivertovartalolle imartelevampia.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä kirjoitit noin pitkän viestin ihan vain saadaksesi käyttää sanaa "golitzi" provomielessä?

Vierailija
2/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[x] golitzi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akryylineuleet! Siis AARGH.

Vierailija
4/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ei tunnu löytyvän kivoja vaatteita. En tiedä onko oma maku sitten nirsoutunut, mutta hyvin harvoin enää törmaa must-have -tuotteisiin, ja muunlaisia en edes viitsi ostaa kun jäävät kuitenkin pitämättä.

Sopivien farkkujen löytäminen on ikuinen ongelma - olen siirtynyt strech farkkuihin mutta niissäkin on järjestään liian lyhyet lahkeet.

Lupaavilta näyttävät neuleet, jotka onkin löysiä ja muodottomia

Vierailija
5/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian leveät ja/tai matalat kaula-aukot, läpikuultavat materiaalit, tekstit muissa kuin printtiteepaidoissa.

Vierailija
6/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:12"]Kai sä kirjoitit noin pitkän viestin ihan vain saadaksesi käyttää sanaa "golitzi" provomielessä?
[/quote]
Hahaa en edes tajunnut että ap tarkoittaa collegepaitaa, aattelin vaan että taas joku uusi erikoinen materiaali :D

Vierailija
7/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:15"]Akryylineuleet! Siis AARGH.
[/quote]

komppi tälle. Ketjuliikkeiden kaikki neuleet oli akryylia. En todellakaan osta. Puuvillaa, villaa, viskoosia, silkkiä, näiden sekoitteita voin ostaa, ja voi seassa olla ihan hiukan polyesteriäkin, mutta akryylia sisältäviä en osta koskaan.

Vierailija
8/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:15"]Akryylineuleet! Siis AARGH. [/quote] komppi tälle. Ketjuliikkeiden kaikki neuleet oli akryylia. [/quote]

Mulla on ketjuliikkeistä ostettuja 100 % kashmir- ja merinovillapaitoja, samoin puuvilla-villasekoiteneuleita. Oon ollut tyytyväinen HM:n kashmir-paitojen hinta-laatusuhteeseen, 80 euron neuletakki on pysynyt vuosia hyvänä.

Vierailija
9/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokuidut ja värivalikoiman vähyys.

Lisäksi se, että vaatteissa ei enää ole hirveästi sellaisia kauniita perusvaatteita, joiden ajanmukaisuus tulisi pienistä yksityiskohdista. Tietysti varmaan sitten alkaisi löytyä, jos voisin maksaa tuotteista useita satasia, mutta siihen ei nyt oikein ole mahdollisuutta.

Vierailija
10/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut! Olen menettänyt hermoni metsästäessä nättejä, hyvinistuvia housuja, jotka eivät näyttäisi persjalkaselle ihan naurettavilta... vähissä on, löytyy kyllä pillifarkkuja ja porkkanamallisia virityksiä.

Vierailija
11/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset pitkäkarvaiset/pörröiset liivit ja puserot. Saavat normaalikokoisen naisen näyttämään pullukalta.

Vierailija
12/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:15"]Akryylineuleet! Siis AARGH. [/quote] komppi tälle. Ketjuliikkeiden kaikki neuleet oli akryylia. [/quote]

Mulla on ketjuliikkeistä ostettuja 100 % kashmir- ja merinovillapaitoja, samoin puuvilla-villasekoiteneuleita. Oon ollut tyytyväinen HM:n kashmir-paitojen hinta-laatusuhteeseen, 80 euron neuletakki on pysynyt vuosia hyvänä.

[/quote]

Ketjun aloittajalta löytyy myös H&M:n kelpo merinovillapaita, joka on tosin miesten osastolta. Siksi harmittelinkin tätä halpakauppojen paremmat materiaalit -suunnan kääntymistä. Polyesterihuppariin pettyneenä menin miesten osastolle katsomaan, että ei kai miehillä sentään tällaista yritetä kaupata, mutta sama juttu oli sielläkin.

Vierailija
13/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko haukkua kenkäkauppojen valikoimia? Nykyisin myydään vain korkokenkiä (usein arkikäyttöön aika korkeitakin vielä), näitä sentään eri varren pituuksilla ja avokkaina. No mutta yritäpä etsiä edes suht siroja matalapohjaisia nilkkureira! Ei onnistu, kaupat pullollaan vaan miesmäisiä nahkasaapikkaita eri varren pituuksilla solkineen päivineen.. Huoh.. Olen jo moneen kenkäkauppaan kävellyt sisään ja todennut että siellä on vain kymmenen samannäköistä, vain hitusen toisistaan poikkeavaa mallia noita bootseja eikä mitään muuta korotonta..

Vierailija
14/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet ja leveät paidat. Tasku tissin kohdalla, tekstit paidoissa/ joku ihme kuva, strassit, liian vähän 34 lahkeella olevia housuja, ei siroja "maihareita" (pieni talo preerialla naisten kenkiä!!) nämä nyt ainakin..

Vierailija
15/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa itse tekemään vaatteita tai teettäkää, niin saatte juuri sellaisia kuin itse haluatte.

Vierailija
16/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka liikkeessä valkoima on sama. pölyallergia ja reuma estää tekemästä itse.

Vierailija
17/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:58"]Opetelkaa itse tekemään vaatteita tai teettäkää, niin saatte juuri sellaisia kuin itse haluatte.
[/quote]
Huutonaurua! :D

Vierailija
18/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköiset tekokuituvaatteet. Näitä nyt tosin on ollut iät ajat, mutta en tod. osta vaatteita joista saa sähköshokkeja.

Vierailija
19/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupöksyt! Olen ihan normaalipainoinen, liikunnallinen 170cm nainen mutta lantioni on useamman raskauden myötä leveä. En löydä pikkareita mistään! Haluaisin ihan normaalit pikkuhousut, vaikkapa ihan mustat joissa on edes pienet pitsit koristeina niin EI OO. Isoin koko on joka paikassa n. 46 ja se ei ole kokoa 46 nähnytkään! Ne on sopivat lapsettomalle, hoikalle siskolleni joka on kokoa 38 (itse 40-42). Ketä imartelee muka pieni pala kangasta joka uppoaa vakoon ja sitä pitää nykiä koko ajan?!? Ainoa vaihtoehto näille "sexyille" pikkareille on markettien jumbo-sloggit jotka voi miellyttävästi vetää vaikka kainaloihin saakka (kirjoitan tätä sellaiset yllä. Onpa seksikäs olo. Not.)

Vierailija
20/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:50"]

Saanko haukkua kenkäkauppojen valikoimia? Nykyisin myydään vain korkokenkiä (usein arkikäyttöön aika korkeitakin vielä), näitä sentään eri varren pituuksilla ja avokkaina. No mutta yritäpä etsiä edes suht siroja matalapohjaisia nilkkureira! Ei onnistu, kaupat pullollaan vaan miesmäisiä nahkasaapikkaita eri varren pituuksilla solkineen päivineen.. Huoh.. Olen jo moneen kenkäkauppaan kävellyt sisään ja todennut että siellä on vain kymmenen samannäköistä, vain hitusen toisistaan poikkeavaa mallia noita bootseja eikä mitään muuta korotonta..

[/quote]

Minullekin tulee noissa tämänhetken muotinilkkureissa sellainen olo, että olen pukeutumassa johonkin cowboy-naamiaisasuun. Tuntuu tosiaan mahdottomalta löytää siroa ja naisellista/tyttömäistä talvikenkää, jossa olisi matala pohja. Kesällä voi käyttää ballerinoja, sandaaleja ja ohutpohjaisia tennareita, mutta kylmempiin vuodenaikoihin ei oikein tehdä mitään vastaavaa. Millaisia talvikenkiä te ballerinanaiset käytätte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän