Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää tällä hetkellä vaatekauppojen valikoimissa?

Vierailija
30.10.2014 |

Demin innoittama keskustelu. Omia inhokkejani:

H&M:n golitzi- ja trikoopaidat jotka eivät olekaan sataprosenttista puuvillaa, vaan jotain polyesterisekoitetta. Jos vieressä olisi puuvillaversio, ottaisin sen, vaikka se olisikin kalliimpi. Pari vuotta sitten minusta tuntui, että jopa edullisemmissa ketjuissa oli aistittavissa sellainen suuntaus parempiin materiaaleihin, mutta ilmeisesti tämä trendi lässähti ennen aikojaan.

Läpikuultavat vaatteet. Varsinkin rintaliivialueen läpikuultavuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Haluaisin kauniita arkivaatteita, joihin pukeutuminen ei kuitenkaan vaadi mittavia alusvaatestrategisia toimenpiteitä.

Lyhyet ja leveät paidat. Muoti menee ääripäästä toiseen, mutta pitkulitunikat olivat vioistaan huolimatta ehkä keskivertovartalolle imartelevampia.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkukangas olisi toivottavaa, siis näitä vanhan ajan leviksiä!! Kaikki on pillifarkkuja (tarvitsen 34 lahkeen niin ei oo ei) joissa hyvä kun jalka menee lahkeesta läpi. Pitää ostaa niin pieni koko ettei heti venähä pyllystä tai polvista. Sitten onkin kiva istua saakelin tiukoilla jenkkakahvafarkuilla että ne istuis..

Vierailija
62/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne ihoa nuolevat stretch-purkkafarkut. Ei tosiaan erota, onko päällä leggingsit vai housut. Ainakin ketjuliikkeissä tähän törmää, farkkuihin erikoistuneissa liikkeissä onkin varmasti toinen tilanne. En myöskään hirveästi tykkää siitä nykyajan halpakauppojen pitsiyritelmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: ratsastusvaateliikkeissä on kivoja matalia nilkkureita, joista ei läheskään kaikista erota, että ne olisivat ratsastukseen tarkoitettuja. Muutakin löytyy, urheilullisia takkeja ja fleece- ja softcell -pusakoita, joissa on tilaa päärynävartaloisellekin. Kaikki eivät ole hinnallakaan pilattuja, esim. Hööksillä on suht laaja kenkävalikoima.

Vierailija
64/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono laatu, omituiset mittasuhteet vaatteissa.

Vierailija
65/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden huono laatu. Surkeita tekokuituja, ohuita lärpäkekankaita. Huonot leikkaukset. Kalliimmatkin vaatteet on useimmiten jotain tekokuitusekoitetta. Ja se, että Suomessa ei juuri missään myydä lyhytkokoja.

Vierailija
66/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:07"]Kaikki farkut, mitä on saatavilla, on joko boyfriend-mallisia tai pillifarkkuja (... ja vielä yleensä ihan tuhannen revittyjä ja kulutettuja jo valmiiksi - minä ainakin haluan ostaa housuni ehjänä). Sellaisia elegantisti polven kohdalta hieman leveneviä ei meinaa löytyä sitten mistään. Ne muutamat leveämpi lahkeiset, joita oon sovittanut, on vedetty sitten ihan kunnolla överiksi kunnon trumpettilahkeilla... 1-IMG_5871.JPG tuon tyyliset siis olisivat hakusessa, saa vinkata, jos tuommoisia on joku nähnyt! 
[/quote]

Mun mielestä Only:n valikoimasta löytyy myös noita. Mä oon löytäny/ostanu farkkuni sieltä.
[/quote]

Tsekkaa Voglian farkut.

Vierailija
67/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 07:00"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 06:52"]Tässäkin ketjussa tosi moni valittaa, että sopivia farkkuja ei löydy millään. Ja niin vaan meni konkkaan se liike, joka teki mittatilaustyönä farkkuja...
[/quote]

Itse kävin pari kertaa mutta hintaansa nähden oli laatu huonoa. Ainakin minulla meni yhdessä parissa sauma heti ensimmäisen kuukauden aikana ja reklamaatio oli hankalaa, kun eivät halunnet uskoa että ei ollut minusta johtuva syy.
[/quote]

Mun piti myös tilata tuolta, mutta kuulin niin paljon negatiivista laadusta, että en viitsinyt. Yksi ongelma kuulemma oli se, että vaikka oli mittatilaustyönä tehty, niin silti ei ollut välttämättä sopivat ne farkut ja nehän oli sitten pakko maksaa... Kuulemma ei ollut mitään koesovituksia. En ymmärrä, miten voi mittatilaustyönä ommella vaatteen ilman, että on yhtään koesovistusta.

Vinkkinä, kannattaa teettää vaatteet paikallisella ompelijalla. Hinta ei oikeasti ole mitenkään mahdoton, aidon silkkihameen saa jo parilla sadalla eurolla ja taatusti on sopiva.

Vierailija
68/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 07:15"]Rintsikoita kannattaa osta Changelta. Kannattaa pyytää apua, sillä koot on erit kun tavallisesti.

mä oon löytäny sieltä aika monet ja hyvät.
[/quote]

Kun kuppikoko on G, niin Changen tissiliivejä voi käyttää nenäliinoina. Suomessa on tosi huonosti isompia rintaliivejä, Stocka ja Sokoskin myy enää vaan kokoon F asti, maahantuojat ei edes tuo isompia kokoja. Olenkin keskittänyt vaateostokset ulkomaanmatkoille, Suomesta ostan vain sukkia ja sukkahousuja.

Vierailija
69/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottapuhuen mua ärsyttää eniten se että jengillä on ihan hämärtynyt käsitys siitä mitä vaatteen kuuluis maksaa. Ostellaan menkkahaukalta kympin paitoja ja valitetaan kun ei kestä, ja joku 40e vaate on jo käsittämättömän kallis. Vaatesuunnittelijana alkaa kyllä itkettämään oma uravalinta :D halpa kertakäyttömuoti on ehkä suurimpia ketutuksen aiheita... Ostan itse pienemmiltä brändeiltä jotka panostaa laatuun ja eettisyyteen, ja voin olla varma siitä että massini menee oikeaan kukkaroon ja vaatteen matskuja sun muita on mietitty kauemminkin kuin vaan sitä kuinka nätti ja halpa se on.
.
Ja tekokuituvaatteet ei ole aina pahasta :) on niillä hyviäkin ominaisuuksia ja on nykyään ihan eri luokkaa ku joskus taannoin. Tietenkin joku ginatrikoo muovihirvitys ei välttämättä ole mikään kannattavin ostos, mutta vähän laadukkaammissa tuotteissa niitä ei tarvi niin kauheasti pelätä (paitsi ehkä akryyliä, joka on saatanan tuotos ja joutaisi roskiin).

Vierailija
70/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värien puute, akryyli ja polyesteri.

Vierailija
71/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:28"]

Tottapuhuen mua ärsyttää eniten se että jengillä on ihan hämärtynyt käsitys siitä mitä vaatteen kuuluis maksaa. Ostellaan menkkahaukalta kympin paitoja ja valitetaan kun ei kestä, ja joku 40e vaate on jo käsittämättömän kallis. Vaatesuunnittelijana alkaa kyllä itkettämään oma uravalinta :D halpa kertakäyttömuoti on ehkä suurimpia ketutuksen aiheita... Ostan itse pienemmiltä brändeiltä jotka panostaa laatuun ja eettisyyteen, ja voin olla varma siitä että massini menee oikeaan kukkaroon ja vaatteen matskuja sun muita on mietitty kauemminkin kuin vaan sitä kuinka nätti ja halpa se on. . Ja tekokuituvaatteet ei ole aina pahasta :) on niillä hyviäkin ominaisuuksia ja on nykyään ihan eri luokkaa ku joskus taannoin. Tietenkin joku ginatrikoo muovihirvitys ei välttämättä ole mikään kannattavin ostos, mutta vähän laadukkaammissa tuotteissa niitä ei tarvi niin kauheasti pelätä (paitsi ehkä akryyliä, joka on saatanan tuotos ja joutaisi roskiin).

[/quote]

No, itse ostan kyllä esim. uniqlon vaatteita, jotka ovat samaa hintaluokkaa h&m yms. kanssa, ja ovat todella laadukkaita ja kestäviä.

Muotiteollisuudessa hinta ei oikeastaan korreloi yhtään laadun kanssa nykyään.

Vierailija
72/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmäiset naisten talvikengät. Miesten ja naistenosaston kengät eivät juurikaan eroa toisistaan. Yritä siinä sitten etsiä naisellisia ja siroja talvikenkiä. 

Vierailija
73/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää kenkävalikoimat! Tosi miesmäisiä kenkiä tai sitten hillittömiä tolppakorkoja! Sen sijaan naisellisia, siroja, maltillisilla koroilla olevia, laadukkaita (miel. nahkaisia) kenkiä saa hakea. Usein jos tällaiset löytyy, ne sitten maksavatkin...

Vierailija
74/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiuspuvuista vähintään 2/3 on hihattomia ja isohelmaisia. Näyttävät kaikki ihan samanlaisilta...

Vierailija
75/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat ja mekot, joiden kohdalla joutuu miettimään, millaiset ihmerintaliivit niiden alle tarvitsee. Rintaliivit myös. Vaikka rinnanympärys olisi alkujaan suunnilleen sopiva, puolen vuoden kuluttua liivit ovat löysät ja kulahtaneet. Ihminen on käynyt avaruudessa, mutta kukaan ei pysty keksimään naisille konepestävää ja napakkuutensa säilyttävää rintarauhasalueen alusasua.

Vierailija
76/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:05"]Pikkupöksyt! Olen ihan normaalipainoinen, liikunnallinen 170cm nainen mutta lantioni on useamman raskauden myötä leveä. En löydä pikkareita mistään! Haluaisin ihan normaalit pikkuhousut, vaikkapa ihan mustat joissa on edes pienet pitsit koristeina niin EI OO. Isoin koko on joka paikassa n. 46 ja se ei ole kokoa 46 nähnytkään! Ne on sopivat lapsettomalle, hoikalle siskolleni joka on kokoa 38 (itse 40-42). Ketä imartelee muka pieni pala kangasta joka uppoaa vakoon ja sitä pitää nykiä koko ajan?!? Ainoa vaihtoehto näille "sexyille" pikkareille on markettien jumbo-sloggit jotka voi miellyttävästi vetää vaikka kainaloihin saakka (kirjoitan tätä sellaiset yllä. Onpa seksikäs olo. Not.)
[/quote] wow... Minusta tuli äiti pari kuukautta sitten, pitääkö minun nyt luopua stringeistä? Eiköhän miehesi tykkää enempi kivoista alkkareista kuin mummomaisista. Ps. Kuinka hemmetin syvä vako voi olla, jos sinne uppoaa alkkarit!
[/quote]

Minä taas on joudun ostamaan aina kokoa 34, kun omankokoiseni (36) pyörivät päällä, vaikka synnytyksessä lantio levenikin. Liian isot pikkarit menevät juurikin persiin väliin.

Vierailija
77/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi nuhjuisen näköiset värit. Uusi paita näyttää kulahtaneelta vaikka on juuri ostettu 100€

Vierailija
78/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakit ja villatakit ei ole kolahtanu yhtään. Jotenkin huonoa laatua ja kummallisia virityksiä. Sama juttu jumppa/salikamppeissa ettei ole yhtään mun makuuni ja saa etsimällä etsiä oman näköisiä.

Farkuissa taas enemmän omaa tyyliä kuin aikoihin ja kengistä tykkään. Samoin ratsastusvaatteissa hyvät valikoimat.

Vierailija
79/107 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuiset talvitakit. Eikä nyt 500 euroa olisi varaa laittaa, että saisi hyvön sellaisen. Saa vinkata, jos joku tietää mistä edullisesti jonkun casual-henkisen lämpimän & laadukkaan takin saisin!

Vierailija
80/107 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:30"]Vituttaa se, että rintaliiveissä voi olla isoakin kuppia, mutta ympärysmitta loppuu jonnekin 95....joo, varmaan ihan kamalasti on H-kupin naisia, joilla ympärys on jotain 80. :P

Neuleet roikkuvat päällä, rätisevät sähköstä ja jättävät olkapäät paljaiksi. En osta!
[/quote]

Rintaliiveissä sama juttu toisessa päässä, eli 70 cm rinnanympäryksellä vaikea löytää hyviä. Ja kaikissa on ne halvatun kaarituet, jotka hiertävät ja painavat joko tissejä tai kylkiluita. En tajua kenen mielestä moiset on hyvä idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi