Lue keskustelun säännöt.
HS: mielipide - Poikamme huumeongelma selvisi meille liian myöhään Kannabiksesta alkanut huumeiden käyttö laajentui kattamaan kaikkia mahdollisia päihdyttäviä aineita.
16.09.2021 |
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008265680.html
..................
"Vihreät varmaan saavat tällä uudella avauksellaan lisää kannattajia, onhan luvassa kivaa ja mukavaa. Kukaan näistä politiikoista ei varmasti kanna vastuutaan, kun tulos ei olekaan hieno ja entistä vapaampi elämä."
Kommentit (624)
Älkää pelätkö Pyhää Yrttiä, hyvät ystävät. Erittäin turvallinen ja mukava kasvi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija kirjoitti:
Älkää pelätkö Pyhää Yrttiä, hyvät ystävät. Erittäin turvallinen ja mukava kasvi.
Juuri näin:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla ei osuutta asiaan.. eikäkö...
Jos kerran alkoholi on sulle tuollainen mörkö, niin miksi ehdoin tahdoin haluaisit lisäksi huumaavia aineita vapaille markkinoille?
Ihmisenä joka silloin tällöin polttaa pilveä, on käynyt nuorempana läpi rankan sekakäyttövaiheen ja myöhemmin ihan uteliaisuudesta kokeillut kaikki yleisimmät Suomessa saatavilla olevat aineet ainakin pari kertaa olen yleensä kertonut lapsilleni että mihinkään ei kannata koskea ennen kuin täyttää 25. Joskus olen kuullut heidän päästävän suustaan yllättävän huumemyönteisiä lausahduksia jotka olen aina korjannut. Kukaan heistä ei ole käyttänyt mitään eikä minulla ole syytä epäilläkään heidän käyttäneen. Lähipiirissä on kyllä testailtu kaikenlaista, ilman isompia ongelmia onneksi.
Eli alaikäiselle en suosittelisi mitään. Mikäli tarkoitus on kysyä kumpaa pidän parempana vaihtoehtona, kannabista vai alkoholia, niin luultavasti ensinmainittua. Suvussa ei ole psykoosiriskiä enkä itsekään ole mitään sen tyyppistä huomannut, joten omien kokemusten perusteella pidän kohtuullista pilven käyttöä parempana vaihtoehtona. Olen tietoinen mahdollisista haitoista ja kertonut niistä (kuin myös siitä miksi ihmiset yleensäkin käyttävät päihteitä) vanhemmille lapsilleni ja jos joku heistä sattuu polttamaan jointin tai nappaamaan esson en ala repimään pöksyjäni. Valistanpahan vain lisää turvallisen käytön ja raittiiden elämäntapojen merkityksestä.