Miksi et ole ottanut koronarokotetta?
Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Näin sanoi Hanna Nohynek sikapiikin aiheuttamasta narkolepsiasta:
"– Silloinkin pyrittiin varmistamaan, että niin ei kävisi. Kun kyseessä on harvinainen haitta, jonka mekanismista ei ole tietoa etukäteen, ei kukaan osannut ajatellakaan sellaista."
Pelkään, että mrna-rokotteistakin voi tällä logiikalla puhjeta jokin harvinainen haitta, jonka syntymekanismista ei ole tietoa ja johon siksi ei ole osattu edes varautua. Sehän on kuitenkin ihan fakta, että mrna-rokotteita ei ole KOSKAAN ennen käytetty ihmisiin.
Mrna-rokotteita on käytetty, mutta minua huolestuttaa se rokotteessa mukana oleva piikkiproteiini. Joka on toki itse virusessakin, mutta tuon piikkiproteiinin on arveltu aiheuttavan mahdollisesti erilaisia oireita elimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronan.
Sama.
Olen minäkin todistetusti koronan sairastanut, mutta kaksi annosta rokotetta ottanut. Ei se immuniteetti kauaa kestä.
Kukaan ei tiedä tällä hetkellä kuinka kauan. On viitteitä siitä, että vasta-aineet voisivat säilyä luuytimessä jopa vuosia. Immuunivaste on myös yksilöllinen ja perustuu vasta-aineiden lisäksi solumuistiin.
En luota rokotteeseen. Jos sairastun koronaan, niin sitten sairastun. Ystäväni elämä meni pilalle sikainfluenssapiikistä. Kukaan ei ota vastuuta asiasta. Median puolueellinen uutisointi ei myöskään vakuuta. Missä on tutkiva journalismi?
Otin ensimmäisen k-rokotteen kesällä, sitten kuukautiset loppuivat ja mietin kokoajan että uskallanko ottaa toista kun ei edelleenkään kuulu menkkoja. Sitten alkoi tämä ajojahti ja syyttely, joka on vähintäänkin epäilyttävää kun mitään poikkipuolista sanaa rokotteesta ei hyväksytä. Tulin siihen tulokseen että en ota toista, enkä kolmatta enkä neljättä piikkiä..ikinä.
Menkkoja ei ole vieläkään. Raskaana en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut influenssarokotuksiakaan. Tämä vaikuttaa samankaltaiselta. Katsotaan mikä on tilanne ensi vuonna. Juuri nyt ei ole mitään tarvetta millekään rokotuksille. Kokeellisille varsinkaan.
Miksi ottaisitkaan kokeellisen rokotteen, kun nyt annetut piikit ovat läpäisseet kaikki niille vaaditut testit?
Se ei ole saanut lupia vieläkään. Lähde: Varhiala. Joten, kyllä, se on edelleen kokeellinen rokote.
Ehkäpä sun pitäisi tarkistaa lähteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sanoi Hanna Nohynek sikapiikin aiheuttamasta narkolepsiasta:
"– Silloinkin pyrittiin varmistamaan, että niin ei kävisi. Kun kyseessä on harvinainen haitta, jonka mekanismista ei ole tietoa etukäteen, ei kukaan osannut ajatellakaan sellaista."
Pelkään, että mrna-rokotteistakin voi tällä logiikalla puhjeta jokin harvinainen haitta, jonka syntymekanismista ei ole tietoa ja johon siksi ei ole osattu edes varautua. Sehän on kuitenkin ihan fakta, että mrna-rokotteita ei ole KOSKAAN ennen käytetty ihmisiin.
Mrna-rokotteita on käytetty, mutta minua huolestuttaa se rokotteessa mukana oleva piikkiproteiini. Joka on toki itse virusessakin, mutta tuon piikkiproteiinin on arveltu aiheuttavan mahdollisesti erilaisia oireita elimistössä.
Eipä ole siinä mukana piikkiproteiinia, sinua on huijattu. Tarkista lähteet aina kun joku väittää tällaista.
Tämä väite on yksi follareiden suosikkihokema vaikka siinä ei ole mitään perää.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sen sekoittavan meidän lapsettomuushoidot.
Minua ihmetyttää miksi joku lykkää lapsia tällaiseen maailman aikaan? Jos tulet raskaaksi ja saat koronan niin silloinkin voit joutua tehohoitoon.
Lapset voi jättää myös tekemättä, pitää oppia elämässä siihen että aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin ensimmäisen k-rokotteen kesällä, sitten kuukautiset loppuivat ja mietin kokoajan että uskallanko ottaa toista kun ei edelleenkään kuulu menkkoja. Sitten alkoi tämä ajojahti ja syyttely, joka on vähintäänkin epäilyttävää kun mitään poikkipuolista sanaa rokotteesta ei hyväksytä. Tulin siihen tulokseen että en ota toista, enkä kolmatta enkä neljättä piikkiä..ikinä.
Menkkoja ei ole vieläkään. Raskaana en ole.
Vaihdevuodet?
Missä on tutkiva journalismi? Huh huh. Ei tässä asiassa ole kahta tasaviivalla olevaa porukkaa, vaan kerta kaikkiaan asiantuntijat tietävät enemmän ja paremmin. Numerot ja käppyrät puhuvat puolestaan. Ei tässä voida tuoda "kokemusasiantuntijoita" samalle viivalle tutkijoiden kanssa. Toki voidaan haastatella rokotehaittoja kokenutta ihmistä, koska hänellä on myös inhimillisesti kiinnostava tarina ja joku voi saada siitä vertaistukea. Samaan syssyyn tulee kuitenkin avata koko tietopaketti, joka kertoo yksiselitteisesti, että rokottaminen kannattaa siitä huolimatta, että pieni osa saa haittoja.
Minulla on perinnöllinen veren hyytymishäiriö joka aiheuttaa veritulppia. En aio ottaa rokotetta koska en halua kuolla veritulppaan. Olen yhdestä jo selvinnyt joka johti lievään aivoinfarktiin, toisesta en välttämättä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sivuvaikutuksia+piikkikammo.
Mua taas pelottaa sairaalahoidot, siellä niitä piikkejä vasta lykätäänkin jos koronan vuoksi sinne joutuu, hengityskone, dialyysi ja verenvaihtokin kuulostavat sellaiselta että itse en halua niihin. Mieluummin otan vaikka jonkin pienen haitan joka rokotteesta tulee. Mutta ei ole tullut mitään, 2 rokotetta on.
Ei kiinnosta terveenä 30 vuotiaana kokeilla, tuleeko tulppia, sydänvaivoja tai muuta mukavaa. Tauti ei ole ikäiselleni kuolemaksi, ellei satu olemaan himoläski tai sairasta entuudestaan jotain perussairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkoja ei ole vieläkään. Raskaana en ole.Vaihdevuodet?
Oon 28 :DD
En ottanut sikainfluenssarokotusta enkä muitakaan influenssarokotuksia. Tuskin tätäkään otan.
En ymmärrä, miten harvinaisten sivuvaikutusten (valehdeltu) yleisyys olisi jotenkin vakuuttava argumentti rokotteita vastaan. Sen takiahan ne sivuvaikutukset ovat niin karmea skenaario, että vain minä olin se yksi 100 000:sta tai 20 000:sta, jonka keho oli liian heikko vastaanottamaan rokotteen. En minä murehdi sitä, että Vauva-foorumin kirjoittelijan vapaaehtoisesti lapsettoman naapurin kaikilla neljällä tyttärellä alkoi kasvaa häntä koronarokotteen jälkeen. Olisi edes kohtalotovereita.
Sama juttu yleisempien sivuvaikutusten kanssa. Jos menen rokotteeseen, tulen saamaan kuumeen, joka kestää sen yhden päivän lisäksi vielä ainakin puolet toisesta päivästä. Rokotettuun käsivarteeni kohoaa patti, josta olen luulotautisena huolestunut viikon ja alun toista. Olisi lohdullisempaa kuulla, että näin tapahtuu 90 %:lle rokotetuista eikä esimerkiksi 9 %:lle tai 0.9 %:lle.
Mutta siis totta kai otin koronarokotteen, koska sekä rokotemyönteiset että -kielteiset väittävät koronan kulkevan koko väestön läpi. Rokotteen riskit ja hyödyt ovat minulle marginaaliset, mutta hyödyt ovat suuremmat ainakin siinä tapauksessa, että korona tosiaan läpäisee yhteiskunnan. Muun väittäminen olisi epätieteellistä lässytystä.
Kausi-influenssista en tosiaankaan usko samaa: käytännössä kukaan ei kuollut Suomessa influenssaan vuosina 2001-2014. Influenssa ei säännöllisesti läpäise yhteiskuntaa. Mutta tämänkin argumentin rokotekielteiset haluavat minulta riistää väittämällä koronan vertautuvan kausi-influenssaan.
Olen minäkin todistetusti koronan sairastanut, mutta kaksi annosta rokotetta ottanut. Ei se immuniteetti kauaa kestä.