Miksi et ole ottanut koronarokotetta?
Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronan.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksen hakeminen julkisilla kulkemisineen on suurempi tartuntariski mitä oma normiarkeni on.
Jos rokotuksen saisi lähempää esim omasta terveyskeskuksesta niin mulla se jo olisi.
Tämä on minullakin yksi syy. Normiarkeni on huolettomampaa kuin, että lähtisin rokotusta varta vasten hakemaan.
Rokottamattomat tulevat vääjäämättä sairastumaan koronaan. Silloin normiarkesi huolettomuus onkin mennyttä.
Se on sen ajan murhe sitten.
Vierailija kirjoitti:
En tule ottamaan sitä ikinä
No jopa perustelit hienosti asiasi. On tietysti selvää, että tulet sairastumaan koronaan, kenties joudut teholle ja saat sitä kautta immuniteetin. Helpompi olisi tietty hankkia immuniteettia rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksen hakeminen julkisilla kulkemisineen on suurempi tartuntariski mitä oma normiarkeni on.
Jos rokotuksen saisi lähempää esim omasta terveyskeskuksesta niin mulla se jo olisi.
Tämä on minullakin yksi syy. Normiarkeni on huolettomampaa kuin, että lähtisin rokotusta varta vasten hakemaan.
Rokottamattomat tulevat vääjäämättä sairastumaan koronaan. Silloin normiarkesi huolettomuus onkin mennyttä.
Murheesi voi olla hyvinkin lähellä. Eikä sairastumisesi ole vain sinun murheesi, vaan viet terveydenhuollon resusseja muita sairauksia potevilta.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, Kiiski ei pysty imuroimaan kotona.
Kaikenlaisia haittavaikutuksia rokotteesta voikaan tulla. Onkohan ylipaino altistava moisille haittavaikutuksille?
Ylipaino altistaa ainakin vaikealle koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murheesi voi olla hyvinkin lähellä. Eikä sairastumisesi ole vain sinun murheesi, vaan viet terveydenhuollon resusseja muita sairauksia potevilta.
Joka päivä on lähempänä elämänsä loppua muutenkin. Tämä virus ei todellakaan ole sairauksista pahimpia. Serkku kuoli viime vuonna syöpään. Suht nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Otan koronarokotteen heti, kun sellainen tulee markkinoille. Ei ole vielä tullut. Mitään mRNA-injektiota en kuitenkaan ota. Koskaan.
Mitään koronaa ei ole eristetty yhdessäkään laboratoriossa, ainoa sellainen tarttuvampi virus on ruiskutettu k-piikin mukana lammaskansalle ja he tartuttavat sen eteenpäin jahka flunssakausi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koronaan?
Etkö tiedä, että korona on virustauti? Ehkä pientä flunssaa, ehkä ei juuri mitään, ehkä vaikeisiin keuhkovaurioihin. Suomessa/maailmassa on meneillään vakava korona-pandemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan koronarokotteen heti, kun sellainen tulee markkinoille. Ei ole vielä tullut. Mitään mRNA-injektiota en kuitenkaan ota. Koskaan.
Mitään koronaa ei ole eristetty yhdessäkään laboratoriossa, ainoa sellainen tarttuvampi virus on ruiskutettu k-piikin mukana lammaskansalle ja he tartuttavat sen eteenpäin jahka flunssakausi alkaa.
rokotus perustuu tietysti vasta-aineiden muodostumiseen kehossa/immuniteettiin. Rokotetut toki voivat levittää virusta rokottamattomiin itse sairastumatta.
Vierailija kirjoitti:
En koe tarvetta ottaa rokotetta. Parhaan immuniteetinhan saa kokemalla ihan aidon koronan, eikä tule mitään rokotteisiin liittyviä sivuvaikutusten riskejä. Ja jos henki sattuukin lähtemään koronan myötä, niin silloin luonto tekee tehtävänsä, minkäs sille voi.
Perheellisenä ihmisenä harkitsisin luultavasti toistamiseen rokotetta ja todennäköisesti ottaisinkin, mutta yksin asuva nyt pärjää hyvällä hygienialla ja suojavarusteilla.
Rokotteen vaatiminen esim. matkailua varten ja joillakin työaloilla kyllä huolestuttaa. Sillä tämä menettely asettaa syystä tai toisesta rokottamattomat, todella huonoon asemaan sosiaalisesti yhteiskunnan jäseninä. Toisaalta tämä on aivan ymmärrettävä julkinen huolenaihe ja toisaalta taas törkeää tasa-arvon loukkaamista. Jossain 1600-luvulla tms. rokottamattomat oltaisiin luultavasti, eriävien uskomustensa vuoksi, poltettu roviolla rokotettujen toimesta. Maailma on hyvää tahtia jakautumassa kahteen leiriin.
Saatat rokottamattomana tartuttaa turhaan monta ihmistä.
Tulin juuri matkoilta. Tiedoksi, EU alueella ei pääse nyt enää minnekään ilman koronarokotustodistusta.
Eli koronarokotetodistus on jo itsestäänselvyys ulkomailla ja sitä kysytään jokaisen ravintolan, museon tms ovella. Aiotko eristäytyä loppuelämäksesi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä on lähempänä elämänsä loppua muutenkin. Tämä virus ei todellakaan ole sairauksista pahimpia. Serkku kuoli viime vuonna syöpään. Suht nuori nainen.
Juu, on pahempiakin tauteja. tosin koronaviruksen aiheuttamaan tautiinkin voi kuolla. Nyt rokottamattomat vievät sairaalapaikkoja esim. syöpäpotilailta.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa ottaa rokotus ja pelottaa olla ilman . Pää hajoaa miettimiseen ja kaikki on uutta kun kyseessä uusi rokote . Varmuudella ei kukaan voi sanoa mitään ja tiedot muuttuu päivittäin .
Ota nyt vaan se rokote. Kaikki työkaverini, ystäväni ja sukulaiseni ovat ottaneet. Kukaan ei ole saanut mitään ongelmaa rokotteesta.
Iso osa maapallon väestöstä on jo rokotettu ja aikaakin ensimmäisistä rokotteista on kulunut jo vuosi. Eiköhän tässä nyt olla asiaa jo aika paljon tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
En koe sitä tarpeelliseksi. Korona ei ole mikään rutto, eikä rikki johon on kuollut paljon ihmisiä, moneen muuhun tautiin kuolee paljon enemmän.
Suomessa kuolee vuosittain verisuoni ja sydänperäisiin tauteihin hirmuisesti enemmän.
Mielläni sairastan jos sairastuisin edes tuohon virukseen jotta vastustuskyky lisääntyy entisestään mutta jostain kumman syystä en ole tautia vielä saanut, toisin kuin rokotetut ystäväni.. rokotuksen jälkeen.
Saattaisin harkita jos siihen alkaisi kuolla ihan lapsista lähtien kymmeniä miljoonia, nykyiset kuolinluvut ja iät eivät vakuuta.
Muut vakavat sairaudet eivät tietenkään ole koronavituksen aiheuttaman sairauden vuoksi mihinkään kadonneet. Kysymys on, kestääkö terveydenhuollon kapasiteetti hoitamaan "vanhat" sairaudet koronan ohella. Suomessa tehohoito/muu sairaalahoto natisee nyt liitoksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe sitä tarpeelliseksi. Korona ei ole mikään rutto, eikä rikki johon on kuollut paljon ihmisiä, moneen muuhun tautiin kuolee paljon enemmän.
Suomessa kuolee vuosittain verisuoni ja sydänperäisiin tauteihin hirmuisesti enemmän.
Mielläni sairastan jos sairastuisin edes tuohon virukseen jotta vastustuskyky lisääntyy entisestään mutta jostain kumman syystä en ole tautia vielä saanut, toisin kuin rokotetut ystäväni.. rokotuksen jälkeen.
Saattaisin harkita jos siihen alkaisi kuolla ihan lapsista lähtien kymmeniä miljoonia, nykyiset kuolinluvut ja iät eivät vakuuta.Tässä nyt ei ole kysymys siitä mitä sinä "koet tarpeelliseksi"
Tässä on juuri siitä kysymys. Minun keho, minun päätös
Minä, minä, minä, minä, vain minä ennenkaikkea......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa ottaa rokotus ja pelottaa olla ilman . Pää hajoaa miettimiseen ja kaikki on uutta kun kyseessä uusi rokote . Varmuudella ei kukaan voi sanoa mitään ja tiedot muuttuu päivittäin .
Ota nyt vaan se rokote. Kaikki työkaverini, ystäväni ja sukulaiseni ovat ottaneet. Kukaan ei ole saanut mitään ongelmaa rokotteesta.
Iso osa maapallon väestöstä on jo rokotettu ja aikaakin ensimmäisistä rokotteista on kulunut jo vuosi. Eiköhän tässä nyt olla asiaa jo aika paljon tutkittu.
Olen eri mutta minä en ota. Sukulaisissani on rokottamattomia hoitajia ja lääkäreitä, sanoivat että ei kannata ottaa. Töissään toki antavat tarvittaessa kuvan että ovat rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska ne annetaan neulalla.
T. Neulakammoinen
Tästä perustelusta on vaikea tosiaan panna paremmaksi.
En ole ottanut myöskään influenssarokotusta mutta sitä ei kysytty....
Minä en saa virustauteja, vaikka haluaisinkin. Okei, ehkä kymmenessä vuodessa kerran tulee sellainen, että joudun olemaan yhden vuorokauden sängyssä, mutta silloin tämä sama tauti on tullut lähipiirilleni paljon pahempana. Minua ei siis saa kipeäksi tekemälläkään (ja tämä havainto on ennen kaikkea muiden suusta).
Otathan huomioon, että rokotteita on otettava 2 6-8 viikon välillä, jotta saa parhaan suojan. Tämäkin tulee vasta pari viikkoa jälkimmäisen rokotteen jälkeen. Kannattaa siis ennakoida liikkumistarpeensa hyvin.
Itse otin 1. piikin yli 6kk sitten. Käsi oli pari tuntia hiukkasen kipeä kummallakin kerralla.