Adhd aikuiset miksi teette lapsia?!!
Ärsyttää! Jos sinulla on todettu elinikäinen sairaus miksi sitä geeniä pitää levittää? Eikö teitä kiinnosta yhtään sen lapsen tulevaisuus. Onko todella niin, että kun te nappaatte huumepillerinne ja elätte muka normaalia elämää unohdatte mitä se elämä todellisuudessa on? Otatteko vauvakuumeessanne ollenkaan huomioon sitä, että lapsenne elämä ei välttämättä pääty hyvin. Ei adhd ole leikin asia. Ei kukaan sitä halunnut. Jos teillä on mahdollisuus valita miksi haluatte levittää sitä geeniä!?
sitten jotkut vielä syövät niitä huumeita raskauden ja imetyksenkin ajan ja se valmiiksi sairas lapsi sairastuu vain enemmän. Kuinka itsekäs voi ihminen olla!
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:17"]
Mutta eniten säälin kuitenkin lapsia, jotka joutuvat ko häiriön kanssa elämään vain, koska äiti halusi lapsen itsekkäästi itselleen :( Ap
[/quote]
Onko sulla adhd? Jos ei niin turpa kiinni. Jos on niin hae apua, voit voida paljon paremmin kun saat oikeaa hoitoa ja tukea.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:17"]En ajatellut, että et tiedä mikä sairaus on adhd, vaan että kuinka paljon todella tiedät siitä? Kai tiedät, että kun niitä mainitsemiasi "huumeita" syö, niin elämä voi olla melko normaalia? Tai että adhd:ssa voi olla myös hyviä puolia, kuten numero 12 toi ilmi? Adhd ei ole välttämättä niin mustavalkoinen kuin luulet.
On myös melko huonoa argumentointia syyttää toista tyhmäksi, se ei anna kovin fiksua kuvaa sinusta, eikä todellakaan vahvista käsitystä siitä, että todella ymmärrät, mistä puhut, kun et muutoin pysty puolustautumaan tai perustelemaan kantaasi.
Sanoit, että "enpä ole tainnut sanoa, että kamalinta on adhd. Ihan samoin ajattelen muistakin". Tähänkin tuli jo viisas vastaus numerolta 11. Eipä olisi monta ihmistä maailmassa, jotka saisivat mielestäsi lisääntyä, jos ei saa olla mitään fyysistä tai psyykkistä sairautta.
Terv. nro 5
[/quote] enköhän tiedä siitä ihan riittävästi. Ja kyllä tämä maailma vielä polkeekin heikot ja sairaat jalkoihin. Vielä Suomeenkin tulee ns rotusorto. Uskokaa pois. Kokoajan mennään lähemmäs sitä, kun puhutaan jo tukien lakkautuksista jne.
En todellakaan sano, että sairaat roviolle, mutta, jos omassa elämässä on haasteita miksi ihmeessä haluaa omalle lapselleen sitä samaa? Miksei voi sitten, vaikka adoptoida jotain koditonta, jos uskoo kykenevänsä äidiksi. Ei sairaat eläimetkään lisäänny. Ihmisillä ei kyllä taida olla enää mitään järkeviä vaistoja.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:13"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:09"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 02:21"]No jos neurologisesta sairaudesta kärsivä ei saisi lisääntyä, niin miksi te mielenterveysongelmista kärsivät teette lapsia ja levitätte alttiutta eteenpäin? -Olen kahden terveen lapsen äiti, vaikka itselläni on ADHD- [/quote] Mistä tiedät, että lapsesi ovat terveitä!? Jotkut saavat adhd diagnoosin vasta, kun ovat kärsineet riittävästi. Eli aikuisena. [/quote] Oletko sitä mieltä että heidät pitäisi "jälkiabortoida"? Voisi perustaa ihan kokonaisia leirejä minne saataisiin vääränlaiset ihmiset hävitettäväksi. Rotupuhtaus kunniaan? Käsitätkö miltä sinä kuulostat? PS: Adhd:n tunnistaa parhaiten lapsena [/quote] en! En ole muutenkaan abortin kannalla. Mutta en ymmärrä miksi pitää suunnitella lapsia, kun omakin elämä on riippuvainen laillisista huumeista. Jollei kykene huolehtimaan edes itsestään. Miten lapsesta? Ap
[/quote]
Huoh. Ensinnäkään laillisia huumeita ei ole. Ne ovat lääkkeitä.
Sinä varmaan käyt nukutusta vaativat leikkaukset ilman nukutusta koska nukutusaine päihdyttää? Tai otat pahaan kipuun pelkkää pilipali buranaa koska tehokkaammat lääkkeet vähän päihdyttää? Et tunnu tietävän elämästä yhtään mitään.
Adhd ei ole este itsetstä tai toisesta huolehtimiselle. Just sun kaltaiselta juntilta vaan pidetään nämä asiat salassa etkä saa oikea käsitystä asioista.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:21"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:13"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:09"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 02:21"]No jos neurologisesta sairaudesta kärsivä ei saisi lisääntyä, niin miksi te mielenterveysongelmista kärsivät teette lapsia ja levitätte alttiutta eteenpäin? -Olen kahden terveen lapsen äiti, vaikka itselläni on ADHD- [/quote] Mistä tiedät, että lapsesi ovat terveitä!? Jotkut saavat adhd diagnoosin vasta, kun ovat kärsineet riittävästi. Eli aikuisena. [/quote] Oletko sitä mieltä että heidät pitäisi "jälkiabortoida"? Voisi perustaa ihan kokonaisia leirejä minne saataisiin vääränlaiset ihmiset hävitettäväksi. Rotupuhtaus kunniaan? Käsitätkö miltä sinä kuulostat? PS: Adhd:n tunnistaa parhaiten lapsena [/quote] en! En ole muutenkaan abortin kannalla. Mutta en ymmärrä miksi pitää suunnitella lapsia, kun omakin elämä on riippuvainen laillisista huumeista. Jollei kykene huolehtimaan edes itsestään. Miten lapsesta? Ap
[/quote]
Mistä päättelet, ettei ahdh:ta sairastava kykene huolehtimaan itsestään? On niitä, jotka ovat työelämässä, hoitavat rahataloutensa, ihmissuhteensa, taloutensa ja ylipäänsä elämänsä ihan normaalisti. Voitko ystävällisesti vastata tähän?
- 5 & 20
[/quote] ihan siitä mitä olen nähnyt ja kuullut. Kyllähän lääkityksellä voikin, mutta mitä, jos lääkkeet loppuu? Nyt jo päivitellään, kuinka tukusta on Concerta loppu ja elämä pilalla. Mitä, jos tulee lama eikä mistään saa lääkettä ja äiti lapsineen joutuu kadulle? Terve ihminen selviää mullistuksista. Sairaat kuolee ensimmäisten joukossa
Ap
Tiedätkö Ap, minä olen kiitollinen elämästäni. ADHD ei ole tehnyt siitä huonoa, elämäni on vain aina ollut erilaista.
Ja sille joka kysyi mistä tiedän ettei lapsillani ole ADHD:ta, niin tiedän sen niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin keskittymiskyky. He pystyvät keskittymään (niinhinkin asioihin, jotka eivät aina ole mieluisia). Vanhempaa lasta on sanottu erittäin älykkääksi, sillä osaa paljon asioita, joita ikäisensä ei vielä pitäisi osata ja oppii helposti uutta.
t:4# 12#
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:27"]
Sairaat kuolee ensimmäisten joukossa Ap
[/quote]
Lähdetää käsi kädessä eturivissä. Sinä ja minä.
Okei, tämä keskustelu menee nyt järjettömäksi, että lopetan tähän. Ensinnäkään et perustele kantojasi lähes laisinkaan. En edelleenkään usko, että tiedät adhd:sta yhtään sen enempää kuin 12-vuotias peruskoululainen, päätellen vastauksistasi. Jos TODELLA tietäisit laajemmin adhd:stä ja sen kanssa elämisestä, niin et olisi niin mustavalkoinen mielipiteissäsi. Lisäksi et vastaa kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Et osaa argumentoida kunnolla, ja muutenkin mielipiteesi alkavat menemään niin rajuiksi, että keskusteluissa ei ole mitään järkeä.
Ja näin aikuismaisesti loppuun: jos Suomeen tulisi rotusorto, niin enpä tiedä, olisitko siellä selviytyjien kärkijoukossa. Luulen, että sinulla on jonkunlainen, ilmeisesti diagnosoimaton, mielenterveysongelma. Et ole älykäs, etkä terve. Älä vaan lisäänny itsekkäästi. Hyvää yötä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:28"]
Vanhempaa lasta on sanottu erittäin älykkääksi, sillä osaa paljon asioita, joita ikäisensä ei vielä pitäisi osata ja oppii helposti uutta.
[/quote]
Pätee myös muhun jolla on adhd. Ihan vaan ettei tuo vajaa ap saa päähänsä että ahdh=tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:24"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:15"]
[/quote]
Huoh. Ensinnäkään laillisia huumeita ei ole. Ne ovat lääkkeitä.
Sinä varmaan käyt nukutusta vaativat leikkaukset ilman nukutusta koska nukutusaine päihdyttää? Tai otat pahaan kipuun pelkkää pilipali buranaa koska tehokkaammat lääkkeet vähän päihdyttää? Et tunnu tietävän elämästä yhtään mitään.
Adhd ei ole este itsetstä tai toisesta huolehtimiselle. Just sun kaltaiselta juntilta vaan pidetään nämä asiat salassa etkä saa oikea käsitystä asioista.
[/quote] on eriasia lääkitä itseään ohimenevästi, kun jatkuvasti. Ja mulle on ihan sama, vaikka söisivät sianpaskaa, mutta miksi pitää sitä huonoa geeniperimää jakaa tahallaan? Muutenkin lääkärit, erityisluokat ja tukimuodot on kivenalla, koska tuntuu tuen tarvitsijoita olevan joka kulman takana. Sitten vielä pukataan lisää, vaikkei resurssit riitä nytkään! Moni lapsi elää vaiken lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden. Osa lapsista ei edes saa tarvitsemaansa lääkitystä tai tukea. Heidät tavataan aikuisena mt puolella. Joten kysyn jälleen. MIKSI ottaa se riski, että "minä tuhoan lapseni tulevaisuuden jo ennen syntymää"
Ap
Joo, samoin mun adhd avopuoliso on mensan jäsen. http://two4seven.me/wp-content/uploads/2014/01/truestory.jpg
Ap, ennen kuin esität lisää kysymyksiä, niin voisitko vastata niihin, mitä sinulle on esitetty? :))
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:29"]Okei, tämä keskustelu menee nyt järjettömäksi, että lopetan tähän. Ensinnäkään et perustele kantojasi lähes laisinkaan. En edelleenkään usko, että tiedät adhd:sta yhtään sen enempää kuin 12-vuotias peruskoululainen, päätellen vastauksistasi. Jos TODELLA tietäisit laajemmin adhd:stä ja sen kanssa elämisestä, niin et olisi niin mustavalkoinen mielipiteissäsi. Lisäksi et vastaa kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Et osaa argumentoida kunnolla, ja muutenkin mielipiteesi alkavat menemään niin rajuiksi, että keskusteluissa ei ole mitään järkeä.
Ja näin aikuismaisesti loppuun: jos Suomeen tulisi rotusorto, niin enpä tiedä, olisitko siellä selviytyjien kärkijoukossa. Luulen, että sinulla on jonkunlainen, ilmeisesti diagnosoimaton, mielenterveysongelma. Et ole älykäs, etkä terve. Älä vaan lisäänny itsekkäästi. Hyvää yötä.
[/quote] tai sitten sinä olet niin tajuttoman typerä idiootti ettet edes ymmärrä mitä kirjoitan :D minulla on muuten keskivertoa korkeampi ÄO. Ihan tutkitusti ;) mutta näin yö aikaan ja ilman lääkkeitä se mitäänsanomaton adhd vaikuttaa jopa kirjalliseen ilmaisuuni ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:24"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:15"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:13"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:09"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 02:21"]No jos neurologisesta sairaudesta kärsivä ei saisi lisääntyä, niin miksi te mielenterveysongelmista kärsivät teette lapsia ja levitätte alttiutta eteenpäin? -Olen kahden terveen lapsen äiti, vaikka itselläni on ADHD- [/quote] Mistä tiedät, että lapsesi ovat terveitä!? Jotkut saavat adhd diagnoosin vasta, kun ovat kärsineet riittävästi. Eli aikuisena. [/quote] Oletko sitä mieltä että heidät pitäisi "jälkiabortoida"? Voisi perustaa ihan kokonaisia leirejä minne saataisiin vääränlaiset ihmiset hävitettäväksi. Rotupuhtaus kunniaan? Käsitätkö miltä sinä kuulostat? PS: Adhd:n tunnistaa parhaiten lapsena [/quote] en! En ole muutenkaan abortin kannalla. Mutta en ymmärrä miksi pitää suunnitella lapsia, kun omakin elämä on riippuvainen laillisista huumeista. Jollei kykene huolehtimaan edes itsestään. Miten lapsesta? Ap [/quote] Huoh. Ensinnäkään laillisia huumeita ei ole. Ne ovat lääkkeitä. Sinä varmaan käyt nukutusta vaativat leikkaukset ilman nukutusta koska nukutusaine päihdyttää? Tai otat pahaan kipuun pelkkää pilipali buranaa koska tehokkaammat lääkkeet vähän päihdyttää? Et tunnu tietävän elämästä yhtään mitään. Adhd ei ole este itsetstä tai toisesta huolehtimiselle. Just sun kaltaiselta juntilta vaan pidetään nämä asiat salassa etkä saa oikea käsitystä asioista. [/quote] on eriasia lääkitä itseään ohimenevästi, kun jatkuvasti. Ja mulle on ihan sama, vaikka söisivät sianpaskaa, mutta miksi pitää sitä huonoa geeniperimää jakaa tahallaan? Muutenkin lääkärit, erityisluokat ja tukimuodot on kivenalla, koska tuntuu tuen tarvitsijoita olevan joka kulman takana. Sitten vielä pukataan lisää, vaikkei resurssit riitä nytkään! Moni lapsi elää vaiken lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden. Osa lapsista ei edes saa tarvitsemaansa lääkitystä tai tukea. Heidät tavataan aikuisena mt puolella. Joten kysyn jälleen. MIKSI ottaa se riski, että "minä tuhoan lapseni tulevaisuuden jo ennen syntymää" Ap
[/quote]
Mistä ihmeestä sulle on tullut fiksaatio tuosyta adhd:sta? Ja luota muhun kun sanon tämän objektiivisesti huolimatta omasta mielipiteestäni: Olet harvinaisen tyhmä tapaus.
Sanon samat sanat kuin 29 mutta otetaan se "Hyvää yötä" sieltä lopusta pois ja lisätään tilalle "Pahaa yötä".
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:28"]Tiedätkö Ap, minä olen kiitollinen elämästäni. ADHD ei ole tehnyt siitä huonoa, elämäni on vain aina ollut erilaista.
Ja sille joka kysyi mistä tiedän ettei lapsillani ole ADHD:ta, niin tiedän sen niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin keskittymiskyky. He pystyvät keskittymään (niinhinkin asioihin, jotka eivät aina ole mieluisia). Vanhempaa lasta on sanottu erittäin älykkääksi, sillä osaa paljon asioita, joita ikäisensä ei vielä pitäisi osata ja oppii helposti uutta.
[/quote] no onneksi olkoon. Sinulla on joko lievät oireet tai olet syönyt lääkkeitä lapsesta asti? Et ole siis kohdannut adhd:n varjopuolia ja lapsetkin säästyivät perimältä.
Ja ap: jos et ole abortin kannalla, niin onko sitten ok tietoisesti saattaa maailmaan vakavasti vammainen lapsi, joka joutuisi elämään koko elämänsä vihanneksena, käyttäen Suomen terveydenhuoltoa ja sosiaalipalveluja. Viitaten siis siihen, että uä:ssä tulee ilmi, että lapsella on vakava kehityshäiriö, eikä tehdä aborttia. Mieluummin ottaisin sen adhd:n, olisi aika paljon pienempi paha.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:29"]Okei, tämä keskustelu menee nyt järjettömäksi, että lopetan tähän. Ensinnäkään et perustele kantojasi lähes laisinkaan. En edelleenkään usko, että tiedät adhd:sta yhtään sen enempää kuin 12-vuotias peruskoululainen, päätellen vastauksistasi. Jos TODELLA tietäisit laajemmin adhd:stä ja sen kanssa elämisestä, niin et olisi niin mustavalkoinen mielipiteissäsi. Lisäksi et vastaa kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Et osaa argumentoida kunnolla, ja muutenkin mielipiteesi alkavat menemään niin rajuiksi, että keskusteluissa ei ole mitään järkeä. Ja näin aikuismaisesti loppuun: jos Suomeen tulisi rotusorto, niin enpä tiedä, olisitko siellä selviytyjien kärkijoukossa. Luulen, että sinulla on jonkunlainen, ilmeisesti diagnosoimaton, mielenterveysongelma. Et ole älykäs, etkä terve. Älä vaan lisäänny itsekkäästi. Hyvää yötä. [/quote] tai sitten sinä olet niin tajuttoman typerä idiootti ettet edes ymmärrä mitä kirjoitan :D minulla on muuten keskivertoa korkeampi ÄO. Ihan tutkitusti ;) mutta näin yö aikaan ja ilman lääkkeitä se mitäänsanomaton adhd vaikuttaa jopa kirjalliseen ilmaisuuni ;) Ap
[/quote]
No on aivan varmasti todella korkea älykkyys :D Jos se pitää erikseen mainita niin ei hyvin mene. Todellinen älykkyys huokuu tekstistä ja sisällöstä ilman että sitä pitää mainostaa. Enkä ole vakuuttunut että puhut edes totta.
ohis
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:37"]Ja ap: jos et ole abortin kannalla, niin onko sitten ok tietoisesti saattaa maailmaan vakavasti vammainen lapsi, joka joutuisi elämään koko elämänsä vihanneksena, käyttäen Suomen terveydenhuoltoa ja sosiaalipalveluja. Viitaten siis siihen, että uä:ssä tulee ilmi, että lapsella on vakava kehityshäiriö, eikä tehdä aborttia. Mieluummin ottaisin sen adhd:n, olisi aika paljon pienempi paha.
[/quote] abortti on mielestäni pelastus vammaiselle. Jos adhd voitaisiin jo vauvana todeta niin mielestäni kuuluisi samaan kastiin
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:29"]Okei, tämä keskustelu menee nyt järjettömäksi, että lopetan tähän. Ensinnäkään et perustele kantojasi lähes laisinkaan. En edelleenkään usko, että tiedät adhd:sta yhtään sen enempää kuin 12-vuotias peruskoululainen, päätellen vastauksistasi. Jos TODELLA tietäisit laajemmin adhd:stä ja sen kanssa elämisestä, niin et olisi niin mustavalkoinen mielipiteissäsi. Lisäksi et vastaa kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Et osaa argumentoida kunnolla, ja muutenkin mielipiteesi alkavat menemään niin rajuiksi, että keskusteluissa ei ole mitään järkeä. Ja näin aikuismaisesti loppuun: jos Suomeen tulisi rotusorto, niin enpä tiedä, olisitko siellä selviytyjien kärkijoukossa. Luulen, että sinulla on jonkunlainen, ilmeisesti diagnosoimaton, mielenterveysongelma. Et ole älykäs, etkä terve. Älä vaan lisäänny itsekkäästi. Hyvää yötä. [/quote] tai sitten sinä olet niin tajuttoman typerä idiootti ettet edes ymmärrä mitä kirjoitan :D minulla on muuten keskivertoa korkeampi ÄO. Ihan tutkitusti ;) mutta näin yö aikaan ja ilman lääkkeitä se mitäänsanomaton adhd vaikuttaa jopa kirjalliseen ilmaisuuni ;) Ap
[/quote]
No niin on muuten minullakin, ihan tutkitusti. :D Vau, ollaanpa me hyviä ihmisiä, vähän parempia kuin muut, eikös vaan?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:39"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:35"]
[/quote]
No niin on muuten minullakin, ihan tutkitusti. :D Vau, ollaanpa me hyviä ihmisiä, vähän parempia kuin muut, eikös vaan?
[/quote] ei. Mulla on adhd. Se on tehnyt elämästäni helvettiä. Nyt seuraan kuinka se tekee omalle lapselleni saman enkä voi auttaa, kun ei ole riittävästi tukitoimia. Jos olisin moisesta geeniperimästä nuorena tiennyt en olisi yhtään lasta tehnyt.
Joten ei. En todellakaan ole parempi vaan paskempi, kun muut. En selviä edes kotitöistä saati opiskelusta. Ilman lääkettä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:15"]
[/quote]
Mistä päättelet, ettei ahdh:ta sairastava kykene huolehtimaan itsestään? On niitä, jotka ovat työelämässä, hoitavat rahataloutensa, ihmissuhteensa, taloutensa ja ylipäänsä elämänsä ihan normaalisti. Voitko ystävällisesti vastata tähän?
- 5 & 20