Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat, olen valmis koettelemaan ateismiani.

Vierailija
28.10.2014 |

Olen valmis kyseenalaistamaan järkkymättömän mielipiteeni siitä että jumalaa tai mitään jumalolentoa ei ole. Taivaallista paratiisia tai helvettiä ei ole. Ihmeitä ei tapahdu eikä enkeleitä ole.

Kuinka lähden etsimään esimerkiksi Jeesusta, joka on toki omastakin mielestä ihan oikea henkilö (tiettyyn pisteeseen asti) mutta ei enää elä tai vaikuta missään muodossa muuten kuin kuvien, tarinoiden ja kertomusten kautta.

Kuinka voisin köytää Jumalan? Mistä aloittaa?

Olen avoimin ja vilpittömin mielin. Haluan kyseenalaistaa ateismini. Tarkoitus ei ole väitellä, tarkoitus on noudattaa ohjeitanne.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon syntisen anteeksi pyytämiseen. En koe että esiaviollinen seksi tms on yhtään sen pahempia syntejä kuin jotkut sellaiset, mitä itse teen uskovaisena päivittäin. Ajattelen pahaa toisesta, teen hyvää, mutta silti taustalla on oma itsekäs motiivi jne - listaa voisi jatkaa. Siksi tarvitsen Jeesusta ja anteeksi antoa.

Vierailija
42/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI

On hienoa että uskot järkkymättömästi ateismiin. (uskonto sekin). Minusta on mielenkiintoista, että vielä nykyäänkin on ihmisiä, jotka uskovat jakamattomaan alkeishiukkkaseen, jonka löytyminen selittää kaikki elämän ja oloemassaolon mysteerit.

Vielä viime vuosituhannella tieteen kehittyessä hurjasti uskottiin että tiede voi selittää kaiken.Valitettaavasti käytäntö on osoittanut, että tietämyksen lisääntyminen on vain kasvattanut siihe liittyvän tietämättömyyyden rajapintaa, eli käytännössä jokainen vastaus luo vain uusia kysymyksiä.

Jumaluus on käytännön vastaus olemassaolon myysteerille, Eli käytännössä hyväksytään, että ihminen ei voi ymmärtää kaiikkea, ja toivotaan vielä, että jokin suurempi voima kaitsee meitä (Tähänkin on perusteensa, sillä näin luotuina meillä on suhteellisen hyväolla, ja niitä jotka haluavat luopua elämästä on vähän).

Jostain ihmeen syyystä kaikilla kulttuureilla on jumalansa. Eli jumaluuuden vältttämättömyys on koetttu yhtä laillla, riipppumatta siitä, kuinka alkeellinen kulttuuri on muuten.

Kuten tuosta yllä olevasta tekkstistä voi päätellä, niin itse uskon jumalaan, muttta en ota kanntaa siihen nousiko Jeesuus kuollleista tai syntyykö ihminen seuraavassa elämässä vaikkapa hyttysenä...............

Ps. piti laittaa paljon ajatuspiisteitä, sillä tässähän sitä riittää poohdittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua yhtään häiritse se, että tiede ei pysty selittämään maailmankaikkeutta ja sen äärettömyyttä? Tai vaikkapa ihmisen aineetonta olemusta, kutsutaan sitä sitten persoonaksi, sieluksi tai evaikkapa egoksi? Eikö mielestäsi ole mahdollista, että näiden vastaamattomien kysymysten takana onkin joku suurempi energia tai voima, joiden olemassaolosta ihmisillä ei vain ole todisteita?

Vierailija
44/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain tapauskovainen, mutta  olen saanut kokea suunnatonta lohtua vain avaamalla sydämeni ja rukoilemalla lapsen tavoin luottavaisin mielin . Ehkä voisit kokeilla samaa. Avaa avaa sydämmesi ja rukoile luottaen hyvään. Voisit myös lukea Raamatusta, tai Uudesta Testamentista alkuun Johanneksen evankeliumista  kohdan: Johanes 16, jakeet 21 - 24.

Vierailija
45/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:56"]

Ehkä se, että kyselet asiasta osoittaa, että jossain mielen pohjalla sinulla on jumalkaipuu. Eikä tietenkään ole turhaa, jokainen etsivä löytää, kuten sanassa sanotaan.

[/quote]

Mä tiesin että tää tulee. Kyse ei ole siitä että mieleni perukoilla kaipaan mitään Jumalaa tai muuta hengellistä, vaan päinvastoin: Koen ateismini olevan nin niin tukevalla pohjalla että päätin huvikseni koetella sitä.

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:56"]

Kuinka paljon tiedät kristinuskosta? Jos et kovin paljon ja perusasiatkin ovat hakusessa, kannattaa aloittaa esim. uuden katekismuksen kanssa, että peruskäsitteet tulevat selviksi. Sen jälkeen raamattu käteen ja sieltä evankeliumit siinä järjestyksessä kuin ne ovat.

Tämä ei useimmille vielä anna kauheasti, vaan tarvitaan raamattuopetusta. Perusluterilaista selitystä voit kuunnella netistä radiolähetysjärjestä sanansattajien sivuilta täältä:

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat

Jos sinua ei ole kastetu ja haluat liittyä uskovien perheeseen, ota yhteys seurakuntaasi, voit käydä aikuisrippikoukun, ottaa kasteen jos sua ei ole vieläö kastettua ja siitä se sitten lähtee.

[/quote]

Mut on kastettu ja olen käynyt rippikoulun, mutta olen sittemmin eronnut. En aio mennä niin pitkälle että liittyisin kirkkoon ja maksaisin kikollisveroa. Itseasiassa toivoin että voisin skipata koko kristinuskon jäyheät rakenteet ja keksittyä hengellisen etsimiseen.

Vierailija
46/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi saada ensin häkämyrkytys tai joku muu sellainen tila, että aivosoluja kuolee valtava määrä. Sitten noudatat noita muita neuvoja.

Vierailija
47/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:24"]

Olen valmis kyseenalaistamaan järkkymättömän mielipiteeni siitä että jumalaa tai mitään jumalolentoa ei ole. Taivaallista paratiisia tai helvettiä ei ole. Ihmeitä ei tapahdu eikä enkeleitä ole.

Kuinka lähden etsimään esimerkiksi Jeesusta, joka on toki omastakin mielestä ihan oikea henkilö (tiettyyn pisteeseen asti) mutta ei enää elä tai vaikuta missään muodossa muuten kuin kuvien, tarinoiden ja kertomusten kautta.

Olen avoimin ja vilpittömin mielin. Haluan kyseenalaistaa ateismini. Tarkoitus ei ole väitellä, tarkoitus on noudattaa ohjeitanne.

[/quote]

Mistä aloittaa? Jos vilpittömästi tahdot tulla uskoon, niin rukoile. Jeesus antaa sulle uskon ja itse ilmoittaa sinulle itsensä, siis todistaa.

J-P

Vierailija
48/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:27"]

HEI

On hienoa että uskot järkkymättömästi ateismiin. (uskonto sekin). Minusta on mielenkiintoista, että vielä nykyäänkin on ihmisiä, jotka uskovat jakamattomaan alkeishiukkkaseen, jonka löytyminen selittää kaikki elämän ja oloemassaolon mysteerit.

Vielä viime vuosituhannella tieteen kehittyessä hurjasti uskottiin että tiede voi selittää kaiken.Valitettaavasti käytäntö on osoittanut, että tietämyksen lisääntyminen on vain kasvattanut siihe liittyvän tietämättömyyyden rajapintaa, eli käytännössä jokainen vastaus luo vain uusia kysymyksiä.

Jumaluus on käytännön vastaus olemassaolon myysteerille, Eli käytännössä hyväksytään, että ihminen ei voi ymmärtää kaiikkea, ja toivotaan vielä, että jokin suurempi voima kaitsee meitä (Tähänkin on perusteensa, sillä näin luotuina meillä on suhteellisen hyväolla, ja niitä jotka haluavat luopua elämästä on vähän).

Jostain ihmeen syyystä kaikilla kulttuureilla on jumalansa. Eli jumaluuuden vältttämättömyys on koetttu yhtä laillla, riipppumatta siitä, kuinka alkeellinen kulttuuri on muuten.

Kuten tuosta yllä olevasta tekkstistä voi päätellä, niin itse uskon jumalaan, muttta en ota kanntaa siihen nousiko Jeesuus kuollleista tai syntyykö ihminen seuraavassa elämässä vaikkapa hyttysenä...............

Ps. piti laittaa paljon ajatuspiisteitä, sillä tässähän sitä riittää poohdittavaa.

[/quote]

Jahas, vanha kunnon Aukkojen Jumala se siellä taas.

( http://fi.wikipedia.org/wiki/Aukkojen_jumala )

" Life is full of mystery, yeah
But there are answers out there
And they won't be found
By people sitting around
Looking serious
And saying isn't life mysterious?
Let's sit here and hope
Let's call up the fucking Pope
Let's go watch Oprah
Interview Deepak Chopra "

Tim Minchin

Vierailija
49/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:59"]

Eikö sua yhtään häiritse se, että tiede ei pysty selittämään maailmankaikkeutta ja sen äärettömyyttä? Tai vaikkapa ihmisen aineetonta olemusta, kutsutaan sitä sitten persoonaksi, sieluksi tai evaikkapa egoksi? Eikö mielestäsi ole mahdollista, että näiden vastaamattomien kysymysten takana onkin joku suurempi energia tai voima, joiden olemassaolosta ihmisillä ei vain ole todisteita?

[/quote]

Ei häiritse ettei tiede voi selittää kaikkea. Tiede on ihmeellistä ja kiehtovaa. Se, että löydettävää on vielä, on kutkuttavaa. En usko ihmisen sieluun tai muuhunkaan vastaavaan. Tietoisuuden selittää (vähintään auttavasti) neurologia joten mielestäni siinä ei ole mitään mystiikkaa.

Alkuräjähdyksen alku ja elottoman muuttuminne elottomaksi ovat vielä avonaisia kysymyksiä enkä malta odottaa että varsinkin jälkimmäiseen löytyisi vastaus vielä omana elinaikanani.

Vierailija
50/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:05"]

Itse olen vain tapauskovainen, mutta  olen saanut kokea suunnatonta lohtua vain avaamalla sydämeni ja rukoilemalla lapsen tavoin luottavaisin mielin . Ehkä voisit kokeilla samaa. Avaa avaa sydämmesi ja rukoile luottaen hyvään. Voisit myös lukea Raamatusta, tai Uudesta Testamentista alkuun Johanneksen evankeliumista  kohdan: Johanes 16, jakeet 21 - 24.

[/quote]

Mitä voisin rukoilla?

Vierailija
51/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:09"]

Kannattaisi saada ensin häkämyrkytys tai joku muu sellainen tila, että aivosoluja kuolee valtava määrä. Sitten noudatat noita muita neuvoja.

[/quote]

Äläs nyt kun tässä on koe menossa. Olen utelias, siis elän.

Vierailija
52/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

eihän tiede aiemmin osannut selittää maapallon olevan pyöreä. Joskus tiede varmasti osaa nuokin asiat selittää. Uskovat laittaa pään pensaaseen eivätkä edes yritä käyttää omia aivoja.

Vierailija
53/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:24"]

[/quote]

Mistä aloittaa? Jos vilpittömästi tahdot tulla uskoon, niin rukoile. Jeesus antaa sulle uskon ja itse ilmoittaa sinulle itsensä, siis todistaa.

J-P

[/quote]

Okei. Eli kädet ristiin ja toivon kovasti että Jeesus "näyttää" itsensä?

Vierailija
54/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoitan katsomaan youtubesta semmoinen video kuin God vd. Evolution, todella silmiä aukaiseva! Ja olen suunnattoman iloinen nähdessäni aloituksesi ap täällä, Jumala sinua siunatkoon..ja kuten sana sano Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! Itse olen ollut uskossa nyt n. 10 kk ja elänyt elämäni onnellisinta aikaa..monia vaikeuksia ja ongelmia ollut, mutta jaksanut eteenpäin kun tietää että ainakin on aina yksi joka rakastaa, kannustaa, siunaa ja vie eteenpäin Hän on Jeesus Kristus!♥

Vierailija
55/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin olet, että joku Jeesuksen seuraaja voisi tulla luoksesi?

Vierailija
56/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot tai et, se ei ole uskoa, että alat noudatella niitä näitä ohjeita eikä se ole järkevän ihmisen toimintaa tai kokeilua. Jos sinua oikeasti kiinnostaa usko, rukoile, että Herra näyttää sinulle tien. Rukoile siis Herralta. Kokeile, vastaako hän. :)

Vierailija
57/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:16"]

Kehoitan katsomaan youtubesta semmoinen video kuin God vd. Evolution, todella silmiä aukaiseva! Ja olen suunnattoman iloinen nähdessäni aloituksesi ap täällä, Jumala sinua siunatkoon..ja kuten sana sano Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! Itse olen ollut uskossa nyt n. 10 kk ja elänyt elämäni onnellisinta aikaa..monia vaikeuksia ja ongelmia ollut, mutta jaksanut eteenpäin kun tietää että ainakin on aina yksi joka rakastaa, kannustaa, siunaa ja vie eteenpäin Hän on Jeesus Kristus!♥

[/quote]

Se ny vaan on siinä heikkoo, jotta rationaaliselle ihmiselle nuo kreationismijutut ei uppoo.

Vierailija
58/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Vierailija
59/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:12"]

[/quote]

Ei häiritse ettei tiede voi selittää kaikkea. Tiede on ihmeellistä ja kiehtovaa. Se, että löydettävää on vielä, on kutkuttavaa. En usko ihmisen sieluun tai muuhunkaan vastaavaan. Tietoisuuden selittää (vähintään auttavasti) neurologia joten mielestäni siinä ei ole mitään mystiikkaa.

Alkuräjähdyksen alku ja elottoman muuttuminne elottomaksi ovat vielä avonaisia kysymyksiä enkä malta odottaa että varsinkin jälkimmäiseen löytyisi vastaus vielä omana elinaikanani.

[/quote]

Esko Valtaoja on sun kanssas vähän eri mieltä tosta sielun olemuksesta ja sen ratkaisemisesta. Kannattaa tutustua hänen kirjoituksiinsa.

Vierailija
60/150 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestasi ap, ja toivon todella että otat pelastuksen vastaan..♥

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi