Uskovat, olen valmis koettelemaan ateismiani.
Olen valmis kyseenalaistamaan järkkymättömän mielipiteeni siitä että jumalaa tai mitään jumalolentoa ei ole. Taivaallista paratiisia tai helvettiä ei ole. Ihmeitä ei tapahdu eikä enkeleitä ole.
Kuinka lähden etsimään esimerkiksi Jeesusta, joka on toki omastakin mielestä ihan oikea henkilö (tiettyyn pisteeseen asti) mutta ei enää elä tai vaikuta missään muodossa muuten kuin kuvien, tarinoiden ja kertomusten kautta.
Kuinka voisin köytää Jumalan? Mistä aloittaa?
Olen avoimin ja vilpittömin mielin. Haluan kyseenalaistaa ateismini. Tarkoitus ei ole väitellä, tarkoitus on noudattaa ohjeitanne.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:47"]
Kuuntele radio dei tä
[/quote]
Silläkö sielu pelastuu? Radiota kuuntelemalla?
Jumala ei oikeastaan niinkää välttämättä vaadi palvomaan itseään, itsekin kun tulin uskoon niin se palvominen tuli itsestään sitten koska tajusin miten rakas Jeesus on ja miten kiitollonen olen hänelle kaikesta :)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:52"]
Jumala ei oikeastaan niinkää välttämättä vaadi palvomaan itseään, itsekin kun tulin uskoon niin se palvominen tuli itsestään sitten koska tajusin miten rakas Jeesus on ja miten kiitollonen olen hänelle kaikesta :)
[/quote]
Eikö pakanat ja ateistit joudukin ikuiseen kadotukseen? Mitä jos olisi hyvä ihminen muttei usko?
Entä nuo muut kysymykset? :)
- Mitä hyötyä siitä on, että Jumala uhrasi Jeesuksen syntiemme vuoksi?
- Millä logiikalla usko on moraali, kun kaiken saa anteeksi pyytämällä?
- Miksi maailmassa tapahtuu simitöntä epäoikeudenmukaisuutta, jos Jumala on hyvä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:53"]MInkälaista on uskovaisen elämä? Onko kaikki paheet jätettävä? alkoholi, tupakka, ravintolat, kiroilu ym.? Voinko enää sanoa valkoisia valheita? Otanko liian ison palan, jos en pystykään palvella jumalaa toivotulla tavalla?
[/quote]
Kristinuskon puolelta vastaan koska se on oma uskontoni, että Jumalaahan ei palvella, häntä rakastetaan kuten lähimmäistään. Jo pelkkä sana jumalanpalvelus siitä kertoo, se ei ole jumalan palvelemista vaan jumalan antama palvelus yhdistettynä ihmisen haluun luoda yhteys häneen. Kristinuskon Jumala ei katso sinua syyttävällä katseella tai halua sinulle mitään kamalaa, vaan juuri päinvastoin. Kukaan ei rakasta sinua niin kuin hän, eikä kukaan tunne sinua yhtä hyvin kuin hän. Tuo käytännönpuoli, noh, minä olen lävistyksistä tykkäävä, tatuoitu rokkari joka kuuntelee heviä, nai muissakin asennoissa kuin perjantaisin saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa, rakastaa ravintolassa käymistä ja tanssimista, laulamista, työn tekoa, matkustamista ja nauramista. Sen lisäksi myös Jumalaa.
Huoli siis pois.
Ei ole väliä onko ihminen kiltti tai ilkeä. Jokainen tarvitsee Jeesusta. Ja se on todellinen asia ettei hyvillä teoilla saada sitä taivaspaikkaa vaan uskomalla Jeesukseen ja ottamalla hänet vastaan.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:58"]
Ei ole väliä onko ihminen kiltti tai ilkeä. Jokainen tarvitsee Jeesusta. Ja se on todellinen asia ettei hyvillä teoilla saada sitä taivaspaikkaa vaan uskomalla Jeesukseen ja ottamalla hänet vastaan.
[/quote]
Miksi se on ehdoton vaatimus? Eikö se ole Jeesukselta hieman itsekästä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:53"]MInkälaista on uskovaisen elämä? Onko kaikki paheet jätettävä? alkoholi, tupakka, ravintolat, kiroilu ym.? Voinko enää sanoa valkoisia valheita? Otanko liian ison palan, jos en pystykään palvella jumalaa toivotulla tavalla? [/quote] Kristinuskon puolelta vastaan koska se on oma uskontoni, että Jumalaahan ei palvella, häntä rakastetaan kuten lähimmäistään. Jo pelkkä sana jumalanpalvelus siitä kertoo, se ei ole jumalan palvelemista vaan jumalan antama palvelus yhdistettynä ihmisen haluun luoda yhteys häneen. Kristinuskon Jumala ei katso sinua syyttävällä katseella tai halua sinulle mitään kamalaa, vaan juuri päinvastoin. Kukaan ei rakasta sinua niin kuin hän, eikä kukaan tunne sinua yhtä hyvin kuin hän. Tuo käytännönpuoli, noh, minä olen lävistyksistä tykkäävä, tatuoitu rokkari joka kuuntelee heviä, nai muissakin asennoissa kuin perjantaisin saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa, rakastaa ravintolassa käymistä ja tanssimista, laulamista, työn tekoa, matkustamista ja nauramista. Sen lisäksi myös Jumalaa. Huoli siis pois.
[/quote]
Joidenkin kristityiksi itseään kutsuvien mukaan mm. tatuoinnit ja hevimusiikki ovat syntiä ja vievät kadotukseen.
Miksi sinä olisit oikeassa ja he väärässä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:52"]
[/quote]
Eikö pakanat ja ateistit joudukin ikuiseen kadotukseen? Mitä jos olisi hyvä ihminen muttei usko?
Entä nuo muut kysymykset? :)
- Mitä hyötyä siitä on, että Jumala uhrasi Jeesuksen syntiemme vuoksi?
- Millä logiikalla usko on moraali, kun kaiken saa anteeksi pyytämällä?
- Miksi maailmassa tapahtuu simitöntä epäoikeudenmukaisuutta, jos Jumala on hyvä?
[/quote]
Jeesus kuoli meidän puolesta, jotta meillä olisi mahdollisuus päästä taivaaseen, kadotuksen sijaan.
Kaiken voi saada anteeksi, jos rehellisesti sitä pyytää. Pyhänhengen pilkka on ainoa synti mitä ei voi saada anteeksi.
maailma on saatanan valtakunta. Hän on se kuka täällä operoi...jumalalla toki on valta ylitse kaiken, mutta hän antoi meille vapaan tahdon .
On olemassa Jumala mutta on olemassa myös se paha eli sielunvihollinen joka on tullut vain tappamaan, varastamaan ja tuhoamaan. Hön haluaa ihmiselle kaikkea pahaa, hön haluaa että ihminen ajautuu vain syvenmälle ja syvenmällä syntiin. Ja synti taas tuhoaa ihmistä. Ei Jeesus kiellä vain huvinvuoksi tiettyjö asioita uskovilta vaan hän haluaa meidän parasta. Esim. Tupakointi on kielletty , no se on ilmiselvää tupakka tuhoaa, jne .
Itsekästä mielestäni olisi jos Jeesus pakottaisi ottamaan hänet vastaan..mutta niinkuim sanoin jokaisella on oma tahto.
Uskomiseen et tarvi raamattua tai mitää taikatemppua... itse olen uskossa mutta kai mua vois sanoa "osa-ateistiksi" koska en usko jeesukseen tai raamattuun... uskon anteeksiantoon, taivaaseen ja siihen että jossain on joku suurempi voima joka ohjaa ja auttaa. Itse olen saanut paljon voimaa rukoilusta. Minulle rukoilu on kuin puhuisin parhaalle ystävälle joka on aina valmis kuuntelemaan ja auttamaan. Tsemppi oman tien löytämiseen :) hiljaisuus ja rauhottuminen voi auttaa löytämään etsimäsi <3
Rukoile Jeesuksen nimessä, pyydä syntejäsi anteeksi, sano että haluat seurata Jeesusta, pyydä Jeeauata elämääsi ja aamen.
Sitten ota Raamattu käteen ja ala lukea.
Kuuntele radio Deitä.
Selaa kirjastossa Sana-lehteä.
Tai: jos haluat olla todella reipas: mene Lähetyshiippakunnan Markus-seurakunnan messuun ensi sunnuntaina. Katso tarkka aika ja paikka: lhpk.fi
Sieltä löydät Kodin, jossa sinusta välitetään ja jossa voit rauhassa kasvaa uskossasi. Silloin tiedät eläväsi täyttä elämää!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:59"]
Eikö sua yhtään häiritse se, että tiede ei pysty selittämään maailmankaikkeutta ja sen äärettömyyttä? Tai vaikkapa ihmisen aineetonta olemusta, kutsutaan sitä sitten persoonaksi, sieluksi tai evaikkapa egoksi? Eikö mielestäsi ole mahdollista, että näiden vastaamattomien kysymysten takana onkin joku suurempi energia tai voima, joiden olemassaolosta ihmisillä ei vain ole todisteita?
[/quote]
Niin, no toisaalta tiede pystyy selittämään aikalailla maailmankaikkeudessa tapahtuvia asioita. Ja se että maailmankaikkeus on ääretön käy ihan järkeen. Sillä jos maailmankaikkeus loppuisi seinään, mitä sen seinän takana olisi? Tyhjää? Tyhjiökin kuuluu maailmankaikkeuteen. Sen on siis pakko olla ääretön. Ihmisen olemus on aivoissa tapahtuvaa sähköistä liikettä ja joka kehittyi näin kehittyneeksi suurten aivojen ansiosta evoluution takia.
Ja uskokaa tai älkää, vaikka uskon tieteeseen, uskon myös jumalaan. En ajattele uskoa niin konkreettisina tekoina että ensin Jumala loi tämän ja sitten tämän jne. Mutta uskon että Jumala loi tieteen, hän laittoi kaiken alulle. Hän antoi evoluution tapahtua jne.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:53"]MInkälaista on uskovaisen elämä? Onko kaikki paheet jätettävä? alkoholi, tupakka, ravintolat, kiroilu ym.? Voinko enää sanoa valkoisia valheita? Otanko liian ison palan, jos en pystykään palvella jumalaa toivotulla tavalla? [/quote] Kristinuskon puolelta vastaan koska se on oma uskontoni, että Jumalaahan ei palvella, häntä rakastetaan kuten lähimmäistään. Jo pelkkä sana jumalanpalvelus siitä kertoo, se ei ole jumalan palvelemista vaan jumalan antama palvelus yhdistettynä ihmisen haluun luoda yhteys häneen. Kristinuskon Jumala ei katso sinua syyttävällä katseella tai halua sinulle mitään kamalaa, vaan juuri päinvastoin. Kukaan ei rakasta sinua niin kuin hän, eikä kukaan tunne sinua yhtä hyvin kuin hän. Tuo käytännönpuoli, noh, minä olen lävistyksistä tykkäävä, tatuoitu rokkari joka kuuntelee heviä, nai muissakin asennoissa kuin perjantaisin saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa, rakastaa ravintolassa käymistä ja tanssimista, laulamista, työn tekoa, matkustamista ja nauramista. Sen lisäksi myös Jumalaa. Huoli siis pois.
[/quote]
Miksei sinunlaisia uskovia ole enemmän? Vaikutat omistavan laajan maailmankuvan ja hyväksyvän ihmiset sellaisina kuten he ovat. (esim Viestisi alusta saa sen kuvan että et paheksu muiden uskontokuntien edustajia) Uskominen tai uskottomuus ovat jokaisen henkilökohtainen valinta, ja minun mielestäni jokaiselle tekee hyvää uskoa tai olla uskomatta asioihin joista hän saa voimaa elämäänsä. Ja kunhan ei aiheuta pahaa vaan hyvää siinä samalla :) Live and let live!
Mene vaikka sanan ja rukouksen iltaan.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:02"]
Itsekästä mielestäni olisi jos Jeesus pakottaisi ottamaan hänet vastaan..mutta niinkuim sanoin jokaisella on oma tahto.
[/quote]
Aika järjetön rangaistus on ikuinen tuska ja helvetti jos elinaikanaan on uskonpuutetta..
Saarnaaja Marko Selkomaa kertoo todella selvästi kuka Jeesus on ym. Hänen saarnojaan on varmasti utubessa ja muualla. Siinä on mies jonka sydän on täyttynyt Jumalan rakkaudella :) tutustu ja katso jos kiinnostaa..
Eli voi uskoa Jeesukseen ja tehdä kaikkea pahaa kunhan muistaa pyytää niitä anteeksi.. Niin pääsee "taivaaseen". Jos ei usko, mutta elää muuten hyvänä ihmisenä elämän -ei pääse taivaaseen? Mikä järki?
Jos nyt aivan rehellisiä ollaan niin mua vähän ahdistaa. Joku siinä tuntuu pahalta kun maailma on selitettävä täysin eikä avoimia kysymyksiä siedetä. Ja että pitää nöyrtyä ja pyydellä jatkuvasti anteeksi syntejään. Moni esille tullut asia tuntuu hallitsemattomalta ja epämääräiseltä koska ne perustuu uskoon ja taruihin.
Ei pahalla, ap