Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten elatuksesta erotilanteessa

Vierailija
28.10.2014 |

Meniköhän meidän tapaaminen sosiaalityöntekijällä oikein? Minä siis olen lähdössä kodistamme ja 4 alaikäistä lastamme tulevat kirjoille minun luokseni. Isä jää asumaan nykyiseen taloomme, välimatkaa meille tulee n. 2 km. Kävimme eilen sosiaalityöntekijällä sopimassa lasten tapaamisista ja alustavasti puhuimme elatusmaksuista. Niistä ei vielä tehty sopimusta ja syy on seuraava. Käymme molemmat tällä hetkellä töissä. Miehellä jää käteen n. 2400 € ja minulla n. 1600 € / kk. Lapsilisät ja yh-korotukset tulevat minulle. Minä asun vuokralla ja mies maksaa talolainan lyhennyksiä, minä saan asumistukea. Lopputulema oli kuitenkin se, että mies asuu ns. liian kalliissa talossa asuakseen siinä yksin. Lapset on nyt puolet kuukaudesta minulla ja puolet isällä. Isän kaikki käteen jäävä raha menee ns. pakollisiin menoihin, asumiseen, työmatkoihin, autoon ja lääkärikuluihin. Vähän jää ruokaankin. Mutta että se sosiaalityöntekijä nyt sanoi, että mies kun ei voi mitään lasten elatuksesta maksaa, niin hän maksaa vain ruoat niiltä ajoilta, kun lapset ovat hänen luonaan. Ei mitään muita menoja, ei vaatteita eikä fillareita eikä puhelinlaskuja eikä mitään. Koska minulle jäi viivan alle vähän plussaa, minä maksan ne kaikki. Oliko tämä nyt tässä? Että mies välttää lastensa elatuksen jäädessään asumaan ylihintaiseen asuntoon eikä lapset saa mitään muuta häneltä kuin tilaa ja ruokaa? Sosiaalityöntekijä ei puhunut Kelan elatustuesta mitään, vaikka siitä kysyinkin. Sanoi vain, että onko minun muuttoni nyt kiinni siitä elatustuesta, että en ilman sitä lasten kanssa pärjäisi. Sanoin että ei ole, mutta että joku tässä ei nyt minun mielestä täsmää. Ja P.S. lasten isä oli se, joka yksin haki avioeroa minusta.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:26"]

Jos isä hakisi lapsia asumaan luokseen hän olisi vahvoilla. Lapsille pitää erossa taata mahdollisemman muuttumattomat olosuhteet asumisen ja lähiympäristön suhteen yms. Jos sossu jonkun virheen on tässä tehnyt niin se  on se, että hän ei ole puoltanut isän lähivanhemmuutta. Onhan hänellä paremman taloudellisetkin olosuhteet, jos vielä saisi lapsilisän ja sen elatuksen, josta ap on niin närkästynyt.

[/quote]

Höpsisi pöpsis, siinä tapauksessa ap voi aina hakea sitä yhteisomistuksen purkua, jolloin isä ei todellakaan ole jäämässä taloon asumaan.

Vierailija
42/42 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:26"]

Jos isä hakisi lapsia asumaan luokseen hän olisi vahvoilla. Lapsille pitää erossa taata mahdollisemman muuttumattomat olosuhteet asumisen ja lähiympäristön suhteen yms. Jos sossu jonkun virheen on tässä tehnyt niin se  on se, että hän ei ole puoltanut isän lähivanhemmuutta. Onhan hänellä paremman taloudellisetkin olosuhteet, jos vielä saisi lapsilisän ja sen elatuksen, josta ap on niin närkästynyt.

[/quote]

Höpsisi pöpsis, siinä tapauksessa ap voi aina hakea sitä yhteisomistuksen purkua, jolloin isä ei todellakaan ole jäämässä taloon asumaan.

[/quote]

Söpö sana tuossa alussa. Ja isä voi aina lunastaa sen ap osuuden...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi