LA heinäkuussa 2015
Moi!
Saan kunnian aloittaa uuden keskustelun!
Tervetuloa keskustelemaan kaikki jolla laskettuaika heinäkuussa 2015.
Olen 25-vuotias ja asun Turussa. Me ollaan just ostettu miehen kanssa pieni kolmio johon oli tarkoitus tulevaisuudessa olla tilaa myös pienokaiselle ja nyt näyttää siltä että huone tulee käyttöön heinäkuun alussa. Meillä on takana yritystä tammikuusta 2013 asti, takana on keskenmenoja, iloa ja surua.. Meidät on molemmat tutkittu ja mitään syytä ei ole löytynyt joten tämän vauvan on tarkoitus nyt saapua! Mulla on vikat kuukautiset alkanut 25.09 mutta kiertoa sekoitti 28.09 tehty kohdun tähystys. Tein positiivisen ovulaatiotestin lauantaina 11.10 ja nyt tänään digitaalinen raskaustesti näytti raskaana 1-2 :) Sain myös hailakan viivan 24.10. Ollaan TYKSissä asiakkaina lapsettomuuspuolella, joten kun kerroin raskaudesta, minulle varattiin alkuraskauden ultra ja se on 17.11. Me ei aiota kertoa tästä kenellekkään ennen NP-ultraa. Eli se on vissiin joulun-uv:n tienoilla :)
Kommentit (140)
Tätikeltainen: Toivotaan että vuoto on harmitonta! Minulla on ollut joka raskaudessa verenvuotoja..ensimmäisessä oli pientä vuotoa ihan vähän väliä viikolle 15 asti ja yhden kerran tuli ihan hirmuinen vuoto yhden päivän ajaksi raskausviikolla 10..silloin olin ihan varma keskenmenosta ja sain ultraan ajan heti seuraavalle päivälle neuvolaan. Kaikki oli kuitenkin hyvin :) Toisessakaan raskaudessa en vuodoilta välttynyt..taas tuli yksi kovempi vuoto rv.8 ja sen lisäksi muutaman kerran pienempiä vuotoja. Ne loppui toisen kohdalla jo onneksi viikkoon 10 mennessä..mutta kyllä ne vaan joka kerta kamalasti säikäyttää ja varsinkin jos on jo keskenmenon aikaisemmin kokenut :/ Tässä raskaudessa minulla tuli kahtena päivänä ihan vähän verta siinä vaiheessa kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa..tiedä kyllä että ei nämä muiden kokemukset siinä vaiheessa paljon auta, kun itse on huolesta suunniltaan vuodon takia!!
Nitajulia: Kyllä se näkyy jännittävän ja stressaavan ihan vielä näin kolmannellakin kerralla..että et ole yksin pelkojesi kanssa :D Mulla on ollut näin joka kerta ainakin siihen nt-ultraan asti!
Unohtu eilen vielä kirjoittaa, että me siis asutaan Savossa ja naimisissa ollaan.Mies on samanikäinen minun kanssa ja yhdessä on oltu jo yli kahdeksan vuotta. Omakotitalossa taajama-alueella asutaan..muutettiin tähän kun esikoinen oli vähän alle 1v..eli neljä vuotta on nyt asuttu. ...miehen haaveena tosin on, että joskus vielä muutettaisiin ihan maalle! Nyt on kuitenkin ollut toistaiseksi hyvä näin, kun pääsen tästä aika pitkälti kävellen lasten kanssa liikkumaan kerhoihin, leikkikentälle yms. ja lisäksi vanhempani asuvat tuossa ihan lähellä :)
Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20
Nitajulia: et todellakaan ole ainoa! :) Itsellä myös kyse esikoisesta, olen silti jonkin kumman vuoksi enemmän tai vähemmän varma siitä, että jotain menee pieleen. Eikä tämä jotenkin tunnu edes todelliselta vaikka plussaa testiin pukkasi, silti vain odotan menkkoja alkavaksi. :/ Tällä hetkellä painin oireettomuuteni kanssa, oireita tosiaan oli ennen eilistä plussaa, nyt ei niinkään. Toisaalta, mä voin täällä märehtiä asioita maailman tappiin eikä Se silti mihinkään vaikuta, kaikki tapahtuu joka tapauksessa niin kuin paras on. :) Lähettelen paljon hyvää energiaa ja suunnattomasti onnea meille kaikille tälle taipaleelle kohti heinäkuuta! <3
Tätikeltainen: Kovasti tsemppiä, toivotaan tosiaan että vuoto on harmitonta! Tiedän ettei tämä huolestunutta äitiä lohduta, mutta todella monellahan vuoto kuuluu normaaliin raskauteen. :)
Itse olen ollut huolissani toisinaan iskevistä alavatsa- ja alaselkäkivuista, jotka ovat aika koviakin. Lapsettomuushoidon vuoksi käytän Lugesteron-lääkitystä, joka pitää vuodon joka tapauksessa poissa. Eli vaikka tulisikin keskenmeno, lääkitys ylläpitäisi illuusiota raskaudesta ja estäisi vuodon, enkä siis välttämättä edes huomaisi keskenmenoa mistään. Ajatus tuntuu aika kauhealta! Raskausoireita tosin löytyy vaikka kuinka, ja oon jatkuvasti niin väsynyt, etten oikein jaksa edes olla stressaantunut. ;)
Onko meidän tarkoitus perustaa jossain vaiheessa suljettua ryhmää, mitä mieltä olette? Siellä uskaltaisi ehkä paremmin jutella näistä asioista, kun eivät sitten ole ihan koko kansan nähtävillä.
Tätikeltainen: tsemppiä sinne! Lohdutan sillä että itselläni tuli viime raskaudessa runsasta vuotoa viikoilla 5+, 7+ ja 11+, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin. Toivotaan että siellä on myös kaikki kunnossa.
Olisko kenelläkään kiinnostusta heinäkuisena fb-ryhmälle, vai haluatteko mieluummin pysyä anonyymeinä?
Joku ryhmä olis kyllä kiva, mutta vielä ei tiedä kukaan tuttu joten vielä en facebookkiin "uskalla" ryhmään tulla- halutaan salaisuus vielä säilyttää hetki, vaikkakin pomolle jo kerroin jotta osaa varautua ja katsella hyvää sijaista, ja aiemmista oon joutunu supistusten takia aikasin sairaslomalla joten halusin olla alusta asti suora pomolle asiassa.
Jos faceen tekee salaisen ryhmän, niin sitä ei näe kukaan muu kuin jäsenet. :) olisko sellainen hyvä?
Omasta puolestani sekä suljettu ryhmä täällä että fb-ryhmä käy. :) Mutta jos perustetaan fb-ryhmä, niin taidan sitten hankkia sitä varten uuden fb-profiilin - en vielä (enkä ehkä myöhemminkään) mitenkään uskalla omalla nimelläni jutella näistä asioista, kun ikinä ei voi tietää jos ryhmään sattuukin tulemaan mukaan joku tutun tuttu.
Mäkin varovasti ilmottaudun porukkaan mukaan.. edellisellä kerralla liityin toukokuun laskettuihin, mutta se osottautuikin sitten kemialliseksi.. jospa nyt sit pysyisi mukana loppuun asti.. La on 11.7 ja viikko sitten tein ekan plussa testin. Oireina tällä hetkellä on väsymys ja palelu. Pahoinvointi saisi jäädä kokonaan tulematta :) Olen 28v, naimisissa ja minulla on 5v tytär.
Täällä mateleva aika vain pahenee... Varasin yksityiselle ultran parin viikon päähän, koska lähdemme ulkomaille marraskuun lopussa ja haluan tietää, onko raskaus todellinen ennen lähtöämme. Neuvolassa käyn 25.11. Tulevatko miehenne mukaan ekaan neuvolaan? Me yritämme aina päästä yhdessä.
Pupupidu: meillä oli ekassa raskaudessa mies joka neuvolakäynnillä mukana, halus itse välttämättä mukaan. :D Nyt miehellä uusi duuni, josta ei niin helpolla pääse lähtemään.
Mulla on kontrolliultra 1,5viikon päästä, en millään jaksaisi odottaa sinne.
Aloin muuten eilen ihmetellä, kun tein viikko sitten clearbluen digitestin ja tulos oli 3+, vaikka viikkoja oli silloin 4+3, eikö sen olisi pitänyt näyttää vähemmän? O.o
Avenet, mahtaako se viikkonäyttö olla kovin tarkka kuitenkaan? Kokemusta ei kyllä ole. Omien laskujeni mukaan olisin nyt 5+4, mutta kiertoni ei ole päivälleen säännöllinen. Tuntuu kyllä kuin olisin ollut raskaana kaksi kuukautta eikä viikkoa :D
Joo no eihän ne välttis näytä niin tarkasti. :D Silti hämää vaan... Täällä olis tänään laskurin mukaan menossa 5+6, aika matelee...
Aika tuntuu kyllä tääläkin matelevan. Olisipa raskaus jo "turvallisilla" viikoilla..
Meillä ei oo mies ollut äitiysneuvolassa koskaan mukana, ultrassa ja synnytyksessä vaan :D Osittain varmaan työnkin takia, mutta osittain siksi että emme ole kokeneet kumpikaan sitä tarpeelliseksi.
oon myös miettiny että jos menis yksityisesti varhaisultraan, mutta mies varmaan pääsisisi mukaan kun lähtee työreissulle ulkomaille.. (mitähän semmoinen ultra maksaa). Muista en oo käyny kuin np ultrassa ja rakenne ultrassa mutta jostain syystä ny on ollut "outo" olo, siis tunne että kaikki ei oo niinkuin muissa raskauksissa, ehkäpä on vain pelkoa kun, viime vuosi on ollut rankka, mutta jotenkin on outo olo verrattuna muihin raskauksiin ja ala selkä kipuja on jonkinverran...
Pahoinvointia ei onneksi vielä oo, mutta väsymys on jotain aivan hirveää, nukkuisin koko ajan jos vain voisin, iltaisin menen 20.30 nukkuun ja aamulla herään väsyneenä, 12-14 välillä tuntuu että vaan haukottelen eikä meinaa töissä pysyä hereillä..
otatteko "raskaus vitamiineja" purkista? mulle neuvolan täti suositteli (erityisesti foolihapon takia) ja nyt oon viikon verran niitä popsinu, edellisissä raskauksissa en oon syöny.
Ootteko muuten kertoneet raskaudesta vielä kellekkään? mä kerroin parille kaverille ja omille vanhemmilleni, niin ja pomo tietää, anoppi ja muut saavat vielä odottaa hetken aikaa.. :D
Mä oon popsinu vitamiineja myös jo viikon verran, edellisessä raskaudessa myös. Niistä jäi joku kammo kun ne raskaudet joissa en niitä syönyt meni kesken.
Mä oon kertonut raskaudesta muutamalle ystävälle ja mun siskolle, sekä miehen siskolle. Kerrottiin koska luultiin että raskaus olisi jo kuukauden pidemmällä, mutta ultra paljasti että viikkoja olikin vähemmän. Sen takia olen menossa vielä tarkistusultraan vähän reilu viikon päästä.
Mullakaan ei oo pahoinvointia, välillä kuvottaa mut syöminen auttaa heti. Väsymys on jotain järkyttävää... Esikoinen menee n. 20 nukkumaan ja sen jälkeen olis kiva viettää miehen kanssa aikaa, mut joudun kömpimään sänkyyn jo klo 21. :D
Mä olen syöny foolihappolisää jo 3kk :D c-ja d-vitamiinit otan myös purkista, kaikki muut tärkeet vitamiinit saan ruokavaliosta.
Raskaudesta olen kertonut kaikille läheisille, mutta työpaikalla en mainitse asiasta ennen kuin on pakko.
Minä ja raskauspahoinvointi olemme nyt virallisesti tavanneet. En oksentanut, mutta olo oli kuin pahassa krapulassa. Meni ohi muutamassa tunnissa, mutta toki nyt mietityttää, että oliko tuo vasta näytettä siitä, mitä on tulossa... Oletteko olleet töistä poissa raskauspahoinvoinnin takia aikaisemmissa raskauksissanne? Eilinen oloni oli nimittäin sellainen, että töissä en olisi pystynyt olemaan. Kroppa taisi tietää, että nyt voi yökkiä, kun on viikonloppu :D
Heippa! Ja paljon onnea kaikille!
Itsellä vähän kurjat fiilikset, tänään aamun ollut vähän outo olo ja vessassa käydessä tullut vähän vuotoa :( nyt surettaa ja pelottaa, että onko tämä lopun alkua. Mitään kun ei voi tehdä, mutta vaikea vaan odottaakin, mihin tästä kehittyy. En edes osaa sanoa onko alaselkä- ja alavatsakipuja vai onko se vain mieleni aiheuttamaa :/
Toisten kohdalla on helpompi ajatella positiivisesti ja tsempata, että alkuraskaudessa voi olla vuotoja, mutta omalla kohdalla pelottaa vaan kamalasti ja tuntuu, että voiko muka mennä muutenkin kuin huonosti. Itselläni on kaksi aiempaa keskenmenoa, toinen 13.viikolla ja toinen 6.viikolla, joten tuntuu että se on niin mahdollista. Voi surku ja itku.
Ehdin juuri neuvolankin varata, mietin ultraakin, olisi vaan pitänyt vielä odotella. Hyvän ystävän vauvakutsutkin ylihuomenna ja surettaa jo valmiiksi. Voi kun voisi siirtyä pari viikkoa tästä eteenpäin, eikä tarvitsisi pelätä jokaista vessakäyntiä ja tuntemusta. Viikkoja on jotain 6+ , mutta silti tuntuu että tätä olisi odotettu jo iät ja ajat. Äh, anteeksi masentava viesti. Mukavampia päiviä jokaiselle!