Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA heinäkuussa 2015

27.10.2014 |

Moi!

Saan kunnian aloittaa uuden keskustelun!
Tervetuloa keskustelemaan kaikki jolla laskettuaika heinäkuussa 2015.

Olen 25-vuotias ja asun Turussa. Me ollaan just ostettu miehen kanssa pieni kolmio johon oli tarkoitus tulevaisuudessa olla tilaa myös pienokaiselle ja nyt näyttää siltä että huone tulee käyttöön heinäkuun alussa. Meillä on takana yritystä tammikuusta 2013 asti, takana on keskenmenoja, iloa ja surua.. Meidät on molemmat tutkittu ja mitään syytä ei ole löytynyt joten tämän vauvan on tarkoitus nyt saapua! Mulla on vikat kuukautiset alkanut 25.09 mutta kiertoa sekoitti 28.09 tehty kohdun tähystys. Tein positiivisen ovulaatiotestin lauantaina 11.10 ja nyt tänään digitaalinen raskaustesti näytti raskaana 1-2 :) Sain myös hailakan viivan 24.10. Ollaan TYKSissä asiakkaina lapsettomuuspuolella, joten kun kerroin raskaudesta, minulle varattiin alkuraskauden ultra ja se on 17.11. Me ei aiota kertoa tästä kenellekkään ennen NP-ultraa. Eli se on vissiin joulun-uv:n tienoilla :) 

Kommentit (140)

21/140 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätikeltainen, kauniisti ja niin totuudenmukaisesti sanottu! :)

Olen seurannut tätä foorumia jo kauan ja nyt viimein pääsen liittymään keskusteluun mukaan, kun yli kuuden vuoden yrittämisen ja rankkojen hoitojen jälkeen tein toissapäivänä ensimmäisen plussatestini ikinä. Jos kaikki menee hyvin, LA olisi 4.7.2015, ja nyt ollaan menossa päivässä 4+6. Oireina on lähinnä ollut rintojen aristamista, ruokahaluttomuutta, pahaa oloa iltaisin ja monenlaisia tuntemuksia mahassa (turvotusta, nippailua, pientä kuukautistyyppistä kipua).

Vuosia kestäneen yrittämisen takia nyt tietenkin on kauhea pelko mahdollisesta keskenmenosta, ja siitä stressaaminenhan tietty auttaakin hurjasti asiaa. :D Raskauskin oli varmistettava kolmella eri testillä ennen kuin oikeasti uskoin tämän vihdoin olevan totta.

Valtavasti onnea kaikille plussanneille!

22/140 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja onnea kaikille plussanneille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/140 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin luultavasti, jos kaikki menee hyvin niin la heinäkuussa. Esikoista kovasti toivotttu ja yritelty 1,5v. Kun lähete lapsettomuushoitoihin tuli niin seuraavalla viikolla eli nyt sunnuntaina plussasin. Neuvolaan soittelinkin jo ja sieltä laittoi lähetteen äitiysultraan,  onkohan se sitten se varhaisultra tms. Epäsäännöllisen kierron takia siis tarkistamaan raskauden kesto. Sekin aika tuli jo tänään postissa! Kumpa vaan siellä kaikki olisi hyvin ❤ tekis mieli jo kertoa kaikille, mutta ei taida uskaltaa vielä. Meidän oma pieni salaisuus ❤  

24/140 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki

Onnea kaikille plussanneille :)

Plussasin ensin ns. roskishaamun eli viiva tuli 30 min myöhässä, sitten pari päivää sen jälkeen tuli viiva oikeassa testi ajassa. La olisi 6.7.2015.

Meillä on ennenstään kaksi lasta tyttö 7v ja poika 3v, Olemme siitä kummallinen ja erityisen onnekas pariskunta että kaikki lapset on tullut ekalla yrittämälllä ekasta kierrosta.

Tunsin kiinnittymis kivun (3 raskaus niin tiesin mitä odottaa) ja siitä aavistin että nyt on plussa tulossa. Rinnat arat, nännit hieman tummentuneet ja koholla, muutama tippa "maitoa" tirahti paitaan. Ja plussahan sieltä sitten tuli <3

Oireita on edellemainittujen lisäksi myös se että kohtu on "koholla" eli tuntuu (miehen sanojen mukaan) "möykylä" tuola häpyluun yläpuolella, hajut ottaa nenään todella paljon. Onneksi pahoinvointia ei ole tullut vielä, ensimmäisestä sitä ei ollut ollenkaan, toisesta kesti rv 18 asti ja nyt pidän peukkuja ettei tulisi ollenkaan.

Nyt parina aamuna ollut sormet aivan turvoksissa, molemmista on nestettä ja turvotusta kertynyt noin 20 kiloa (paino tippunut muutamassa päivässä synnytyksen jälkeen kun neste on poistunut). Onko muilla ollut turvotusta vielä? itselläni en muista muissa oleen turvotusta näin aikaisin.

Neuvola ajan tilasin sain rv 9 eli kuukauden päähän, mitens muilla?

Onnea vielä kaikille plussanneille :) Nautitaan raskaus ajasta ja koitetaan olla stressaamatta :)

25/140 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että oireena on  kova väsymys, joka ilta 20.30 mennyt nukkumaan... ihan näin väsynyt en muista olleeni aiemmista raskauksista..

26/140 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivän aamua kaikille ihanille naisille!

Tuollasen listan tein, saa korjata ja päivittää yms. yms.

Danikris / 25 v./ Turku/ esikoinen/LA ?.7.15/ varhaisultra 17.11.

Hipsu21 /esikoinen/ LA ?.7.15/ varhaisultra ?

Tätikeltainen / 31v./ 4. lapsi/ LA ?.7.15

Empsukka/ LA 1.7.15

Jemppa / 26v./ esikoinen/ LA 1.7.15/ rv 5+3

Raakaperuna/ 2. lapsi/ LA 3.7.15/ rv 5+1

Syyskissa / 29 v./ Turku/ esikoinen/ LA 4.7.15/ varhaisultra 14.11./ rv 5+0

Hotmami2/ LA 4.7.15

Linlin14/ esikoinen/ LA 4.7.15/ rv 5+0

Anelmaalviina/ 3.lapsi/ LA 6.7.15

Viivi/ esikoinen/ LA 7.7.15/ varhaisultra 17.11.

Pehmis / 27v./ 2. lapsi/ LA 8.7.15/ rv 4+3

Thing/ esikoinen/ LA 10.7.15

Girlie/ 3. lapsi/ LA 10.7.15

27/140 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herramunjee, tulipa isot rivivälit. Otetaas uusiksi.

Hipsu21 /esikoinen/ LA ?.7.15/ varhaisultra ?

Empsukka/ LA 1.7.15

Hotmami2/ LA 4.7.15

28/140 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä on varhaisultra 14.11. Ja jos pitää paikkaansa niin la olis 3.7.2015. Sitähän sitten ultran jälkeen kun tietää paremmin niin voi muuttaa jos on tarvetta☺ 

29/140 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kirjoitin pitkän viestin ja se katosi, kun painoin esikatsele :( Ilmeisesti sivu ei ole optimoitu pädille... Joka tapauksessa täällä kirjoittelee 27-vuotias äidinalku Tampereelta. LA menisi 6.7.2015 tienoille. Viikon olen nyt tiennyt raskaudesta ja aika tuntuu pysähtyneen. Mitään muuta en pysty ajattelemaan kuin vauvaamme. Onko konkariäideillä neuvoja? Miten tähän ajatustulvaan, pelkoon ja hysteriaan pitäisi suhtatua? Vauva on siis täysin toivottu ja puolisen vuotta yritetty. 

30/140 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pupupidu miten hyvin kuvailtu! Aika tosiaan tuntuu pysähtyneen, tuntuu, että tämä viikon lyhyen ajan tiedossa ollut raskaus olisi kestäny jo vaikka kuinka kauan, ja jos aika matelee näin hitaasti sinne 12. viikkoon asti, niin miten tätä huolta ja epävarmuutta ja keskenmenon uhkaa oikein jaksaa siihen asti? Grääh. Lisäsin sinut listaan, lämpimästi tervetuloa mukaan odottelemaan ja purkamaan hysteriatuntoja. :)

Empsukka/ LA 1.7.15

Hipsu21 /esikoinen/ LA 3.7.15/ varhaisultra 14.11.

Hotmami2/ LA 4.7.15

Pupupidu/ 27 v./ esikoinen/ Tampere/ LA 6.7.15

31/140 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis ennestään jo yksi lapsi 2vuotias(2012), tää olis nyt mun toinen lapsi tulossa :)

32/140 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä milä yö takana. Vessassa sai juosta tyhääs rakkoa kolme kertaa (6h aikana) ja tissit oli yöllä niin kipeet ettei kääntyä viittiny ja nyt sitten ällötys olo kun silmät saa auki. Onko muilla oireet pahentunu? Joko joku jo oksentelee? 

33/140 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Täällä kirjoittelee 19-vuotias naisenalku. Tosiaan lasta ei olla yritetty tarkoituksella, mutta tänään kuukautidet 6pv myöhässä, ja oli raskaudenoireitakin ollut ja tein testin.. Plussahan sieltä tuli että heilahti... Poikaystäväni ei tiedä vielä, haluan pitää asian salassa häneltä hetken, koska juttummekin on niin tuore. Olemme seurustelleet tämän vuoden keväästä, ja asuttu virallisesti kuukausi yhdessä.
Neuvolaan soitettu, sieltä soitellaan tänään ajasta.
Hui kun jänskättää, ja vähän sekava olo, itkettäää ja naurattaa samaan aikaan. :) onnea kaikille!

34/140 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rappiolapsi, kaikki varmasti järjestyy, äidilläni on tapana sanoa että asiat suttaantuu kyllä :) Täälä ollaan niin vähä oireisia edellisiin raskauksiin verrattuna, että ihan mietin onko kaikki ok. pissalla saa toki ravata vähän useemmin,väsyttää ja rinnat on vähän arat, mutta minkäänäköstä pahoinvointia tms. ei oo tullu. mitäkööhän varhaisultra maksaa yksityisellä jos kävis pikkusta kurkkaan ens viikolla..

35/140 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! Täällä kirjoittaa palstalla hengaillut, muttei aiemmin kirjoitellut 22 vuotias nainen. Meille molemmille (mies 25v) tuleva vauva on esikoinen.  Ilman ehkäisyä ollaan oltu vuoden verran ja nyt sitten tärppäsi! Ei olla kytätty päiviä, ajateltu, että tulee kun tulee. Hiukan sekavat tunnelmat oli eilen plussaamisen jälkeen. Välillä tulee onnenpuuska ja ilo vauvasta, mutta vaivun myös synkistelyn puolelle hetkittäin. Vaikka lapsi on tietysti toivottu ja rakastettu, tulee pelko myös siitä, miten tulevaisuus esim. parisuhteen näkökulmasta muuttuu.. kai nämä ristiriitaiset ajatukset kuuluvat tähän alkuvaiheeseen. Neuvolaan en vielä ole soitellut, ajattelin muutaman päivän aluksi sulatella asiaa itsekseni ja miehen kanssa. Viimeiset menkat olivat 4.10, ja LA alustavasti 11.7. :) Just juteltiin puolison kanssa, kuinka ihana on saada lapsi kesällä, valoisaan aikaan. Jaksaa paremmin valvoa öitä ja pärjää vähemmällä unella. Ja olen aina haaveillut kesäraskaudesta, ihanista maksimekoista ja kevyistä raskausvaatteista ;) 

36/140 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä ilmoittautuu mukaan yksi heinäkuun odottaja lisää :) Olen 31-vuotias ja kolmas lapsi on kyseessä...laskettuaika olisi 2.7, jollei sitten ultrassa vielä muutu. Viime viikon maanantaina tein raskaustestin ja eilen kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa. Aiemmat lapset on syntyneet vuosina 2009 ja 2012 ja poikia ovat molemmat :) Jätettiin siis ehkäisy pois lokakuun alusta ja heti sitten meidän suureksi yllätykseksi tärppäsi..esikoista yritettiin nimittäin melkein vuosi ja toistakin lasta puoli vuotta.

On ollut hassua huomata, että tämä kolmaskin kerta jännittää ihan samallalailla kuin aikaisemmilla kerroilla! Minullakin on näiden kahden onnistuneen raskauden lisäksi ollut yksi tuulimunaraskaus ja luulen että se omalta osaltaan lisää tätä alun jännitystä! Tuo tuulimunaraskaus tuli siinä vaiheessa, kun alettiin toista lasta yrittämään ja paljastui ultrassa rv.8. Minulla oli ollut kokoajan siloin pientä verenvuotoa ja sitten tuolla viikolla se vuoto paheni entisestään ja lisäksi alkoi tulla kipuakin. Pääsin sitten ultraan, jossa paljastui tuulimunaraskaudeksi. Vuoto oli niin runsasta, että kaikki tuli itsestään pois ja kaavintaa ei onneksi tarvittu! Tässä raskaudessa on ollut aika lievät oireet tähän asti ja sekin vähän huolestuttaa..tosin ei kyllä ole kovin ikävä sitä kaameaa oloa mikä edellisraskaudessa oli viikot 8-13 ;)

Täällä meidän neuvolassa ei ole enää ultralaitetta, joten nyt joutuu todennäköisesti odottamaan sinne nt-ultraan asti ennen kuin varmuuden raskaudesta saa! Toivottavasti kaikki olisi hyvin niin itselläni kuin teillä muilla! Minäkin olen tosi tyytyväinen kun kesäajalle tämä laskettuaika tuli..helpottaa arkea huomattavasti. Esikoinen syntyi näin marraskuussa ja se 2010 talvi oli sitten todella kylmä..ei päästy vaunulenkillekkään ennen kuin keväällä kunnolla.

Raskausoireita taisi joku kysellä, niin minulla on tähän mennessä ollut ainakin väsymystä, lievää närästystä, alaselkä on hieman kipeä ja pissalla saa juosta jatkuvasti. Kerkeäähän niitä vielä lisääkin tulla, kun nyt on viikkoja vasta 5+6 :)

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

37/140 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu mukaan yksi odottaja! 22v äiti kaksivuotiaalle pojalle. Naimisissa ollaan oltu miehen kanssa reilu vuosi. Tulevan vauvan LA on 6.7. Ultraan oon menossa kahden viikon päästä ja jo jännittää! :) Väsymys on ihan hirveetä, viimeksi en ollut missään vaiheessa näin väsynyt! :o

38/140 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mahdollisia heinäkuisia! Tänään siis plussasin ja jos vaan kaikki menee hyvin niin 16.7 olis laskureiden mukaan la. Toivotaan parasta!! Oon niin pöljäkin, että en oikein osannut ilahtuakaan kuin hetkellisesti ja sitten jo aloinkin pelkäämään keskenmenoa..voi tätä ihmisen mieltä!

39/140 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! :)

Päätin rohkaistua ja kirjoitella tänne, koska tää on ainut paikka jonne oikeestaan näitä tuntoja voi purkaa tässä vaiheessa.

Oon 22-vuotias ensiodottaja Lahdesta ja plussailin suureksi yllätykseksi sunnuntaina vaikka ehkäisy piti olla kunnossa! Mies on kuvioissa jo kolmatta vuotta ja on myös ensikertalainen tässä tilanteessa.

Oon kamalan peloissani jatkuvasti, kaikki asiat huolettaa ja itkettää - onks muilla tälläsiä kamalan suuria pelkoja kaikkeen maholliseen liittyen? Varasin tänään neuvolaan ajan muutaman viikon päähän ja sekin stressaa, tuleekohan musta joku hysteerimamma? :D Kaikki on niin uutta ja tää jatkuva alavatsakipu ja muut tunnot on saanu mut ihan ymmälleen. Pelottaa pärjäänkö lapsen kanssa ja sujuuko raskaus hyvin. Sanokaa että täällä on muitakin pelkääjiä?

Tätä odotusta vielä stressaa mun merkittävä ylipaino, joka huolettaa mua kamalasti. :(

Onko meillä joku facebook ryhmä olemassa?

Ihanaa odotusta sinne jokaiselle ja hurjasti tsemppiä! <3

40/140 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi odottaja! Menossa on tänään rv 5+5, la pitäisi olla 4.7.15 :) Esikoista siis odotellaan, tämä tärppäsi yrityskerrasta 16! Oltiin menossa ensi viikon tiistaina ensimmäiselle käynnille lapsettomuuspolille, mutta kuinkas kävikään :) Reippaana yllätyksenä tuli, testin tein kun menkat olivat päivän myöhässä ja testiin piirtyi vahva plussa joka piti testata vielä viitenä päivänä ennen kuin uskoin :D

Ikää on 25v. Ekan neuvola-ajan oon varannut viikoille 6+3, eli ensi viikon tiistaina (milloin piti lapsettomuusajan olla :) Meidän yhteiselo on kestänyt just sen aikaa mitä ollaan lastakin yritetty, tosin tunnettu kyllä monta monta vuotta, mutta seurusteltu vain tämä aika. Erikoinen tilanne juu, mutta näin. Iso vanha talo ostettu jouluna 2013, tilaa riittää vaikka 5 vauvalle :D