LA heinäkuussa 2015
Moi!
Saan kunnian aloittaa uuden keskustelun!
Tervetuloa keskustelemaan kaikki jolla laskettuaika heinäkuussa 2015.
Olen 25-vuotias ja asun Turussa. Me ollaan just ostettu miehen kanssa pieni kolmio johon oli tarkoitus tulevaisuudessa olla tilaa myös pienokaiselle ja nyt näyttää siltä että huone tulee käyttöön heinäkuun alussa. Meillä on takana yritystä tammikuusta 2013 asti, takana on keskenmenoja, iloa ja surua.. Meidät on molemmat tutkittu ja mitään syytä ei ole löytynyt joten tämän vauvan on tarkoitus nyt saapua! Mulla on vikat kuukautiset alkanut 25.09 mutta kiertoa sekoitti 28.09 tehty kohdun tähystys. Tein positiivisen ovulaatiotestin lauantaina 11.10 ja nyt tänään digitaalinen raskaustesti näytti raskaana 1-2 :) Sain myös hailakan viivan 24.10. Ollaan TYKSissä asiakkaina lapsettomuuspuolella, joten kun kerroin raskaudesta, minulle varattiin alkuraskauden ultra ja se on 17.11. Me ei aiota kertoa tästä kenellekkään ennen NP-ultraa. Eli se on vissiin joulun-uv:n tienoilla :)
Kommentit (140)
Moikka!
Tänne kans varovaisesti nyt kirjotellaan ja katotaa mitä tämän plussan kanssa tapahtuu. Viimesimmät menkat alkoi 24.9 ja kierto on 28pv. Plussan tein 25.10, jolloin menkat oli 4pv myöhässä. Aktiivista yritystä ei ole takana, koska muutimme mieheni kanssa juuri yhteenkin vasta. Tässä on kaikkintapahtunut nopeaan tahtiin. Itse olen 26v ja mies on 35v. Minulla on yksi km aikaisemmasta suhteesta. Joten pelko on siitä jäänyt kyllä takaraivoon ja eikä oikein vielä pysty uskomaan että raskaus on edes totta. Mikäli kaikki menee hyvin niin LA olisi 1.7.2015. Katsotaan miten käy :)
onnea siis kaikille plussanneille :)
Millaisia oireita teillä odottajilla on muuten tällähetkellä? Oletteko jo varanneet aikaa neuvolaan ja meinaatteko käydä varhaisultrassa?
Mulla on kuukautiskipuja, ne on sellaisia et tulee ja menee. mä yritän ajatella positiivisesti et jomottelut johtuu keltarauhasen toiminnasta. Lisäks tissit on turvonneet, onneks ei oo kipeät :)
Ei muita oireita oikeastaan! :)
Neuvolan varasin, koska haluun päästä neuvolan kautta psykologille juttelemaan se on 18.11. ja varhaisultra mulla tehdään tosiaan 17.11.
Neuvolan mukaan mulla on nyt menossa 4+5 mut itse tiiän et on vähemmän koska mun kiertoa sekoitti alkukierrossa tehty kohdun tähystys.
Mulla on vähän hassu tilanne menossa, oon ilman vakinaista työtä.. teen keikkatöitä, mut koko aika käyn haastatteluissa ja jonkun pitäis kohta tärpätä.. niin monessa oon jo käyny :D ja lisäks on tulossa muuttoa, remonttia ja ammattikorkeen pääsykokeet 7.11.. Vähän on kaikenlaista tulossa tässä lähiaikoina niin ajatukset pysyy ainakin pois noista keskenmenojutuista ja muusta surusta!
Mulla kans menkkamaisia kipuja ajoittain, mistä herääkin aina pelko että nytkö menee kesken. Todella vaikea vielä iloita tästä eikä oikein oysty edes ymmärtämään että joku tuola sisällä kasvaa :D
mulla on nyt ollu närästystä, nännit on kipeet ja tissit ehkä vähä turvonnu mutta ei oo kyllä niin kipeät. Ekaa kertaa tänä aamuna oli ehkö vähän metallinmakua suussa. Taidan tehdö huomenna aamupissasta vielä yhden raskaustestin ja miettiä sitten että josko pian uskaltais neuvolaa varata. Pääsis ensin sen ajan yli milloin viimeksi km tuli niin vois jo vähän hengähtää hetkeksi. Viime km oli siis ihan varhainen km, muistaakseni rv 5+6. Sinne on pikkusen enää matkaa, huomenna olis sitten rv 5+0.
Mä tiedän miltä se tuntuu :( Ikävää että oot joutunu kokemaan keskenmenon. Mun lääkärin mielestä kuitenkin on 80% todennäköisyys että kaikki menee hyvin seuraavassa raskaudessa. 1 keskenmeno on kuulemma hyvin normaalia (Ja ihan helvetin väärin :(()
Mulla on takana enemmän alamäkeä kuin ylämäkeä. Ollaan siis yritetty tammikuusta 2013 asti, maaliskuussa 2013 todettiin PCO, huhtikuussa kemiallinen raskaus, kesäkuussa 2013 olin raskaana viikolla 9 asti, sain keskeytyneen keskenmenon. Se tuntui niin pahalle koska en voinut kuvitella että se voisi tapahtua juuri minulle!??! Syytökset oli kovat ja ikävä oli aivan valtava.. masennuin aika paljon sen jälkeen.. kun vihdoin elämä tuntui taas hyvältä tulin uudestaan raskaaksi. Se meni sponttaanisti kesken rv 6. Sitten huhtikuussa 2014 Olin taas raskaana, maagiseen 13 viikkoon oli enää viikko aikaa ja mitä tapahtuukaan- keskeytynyt keskenmeno..
Luulen että stressaus koko asian suhteen aiheutti loput keskenmenot ensimäinen meni sen ensimäisen "normaalin keskenmenon" piikkiin..
Meillä tehtiin kaikki testit mitä vaan voi tehdä. Hyytymistekijät, kromosomit, kilpirauhasarvot, kohdun tähystys.. kaikki! Mulla oli siis kaavinnassa epäilty kaksiosaista kohtua ja verenhyytymistekijämuutoksia. Missään ei ollut mitään vikaa..
Joten nyt ku ei oo mitään vikaa niin ei oo syytä miks tää raskaus epäonnistuisi! :)
Voi ei, oot kyllä joutunu kokemaan todella paljon surullisia asioita! Nyt vaan peukut pystyyn ja toivotaan kaikille parasta! Tein aamulla uuden raskaustestin, perus halvan liuskatestin ja kaks samanlaista viivaa siihen pärähti nopeasti. Pikkuhiljaa alkaa siis uskomaan tähän raskauteen. En uskalla kuitenkaan ihan vielä soittaa neuvolaan, odottelen vielö viikon verran ja sitten rohkaistun soittamaan sinne! Olisi niin kiha kertoa jo perheelle mutta pakko malttaa, koska viime km jälkeen oli tympeetä kertoa uutisia että ei mitäön vauvaa tulekaan. Nyt rauhassa päivä kerrallaan eteenpäin :)
Moi kaikille! Täällä mukaan uskaltautuu myös yksi heinäkuun odottaja. Tänään testissä näkyi plussa. Meillä ois nyt sitten vihdoin ja viimein tulossa ICSI-vauva. La ois 7.7. Ensimmäistä odotellaan joten pää on ihan sekaisin. Takana useammat lapsettomuushoidot joten tämä on enemmän kuin toivottu lapsi. Mulla on klinikalle alkuraskauden ultra 17.11. :) onnea kaikille plussanneille!
Moikka!
Nyt minäkin uskallan ilmoittautua :) Elikkäs täällä viime menkat olleet 26.9. Plussan tein 21.10. Kierto mulla 26, eli laskurin mukaan la olisi 1.7. Neuvolaan ajattelin ilmoitella ensiviikolla. Meillä tammikuussa 2014 keskenmeno viikolla 5+?. Hirveästi pelottaa tämä 5. viikko :( Lievää pahaa oloa on ollut nyt muutamana aamuna. Myös väsymystä on jonkin verran + päänsärky. Onnea kaikille plussanneille!
Moi!
Plussasin toissapäivänä ja tänään, joten kai se on uskottava :) Menkat on nyt siis 6 pv myöhässä, väsyttää ja tunteet pinnassa. Toissapäivänä väsymyspäissäni hekotin täysiä jollekin miehen jutulle ja ihan kesken naurun rupesin itkemään hillittömästi :D
Oon aika innoissani, toinen meille siis tulossa. Esikoinen, poika, on ihan kohta 8 kk vanha. Jotenkin tuntuu että tuun nauttimaan tästä raskaudesta paljon enemmän. Toki varmaan kiroon muutaman kuukauden päästä olotilaa, mutta nyt kun tietää mitä on tulossa niin varmaan eri juttu :)
Laskurin mukaan siis nyt on viikkoja 4+6 ja la olis 3.7.2015
P.S. Semmoinen "hauska" juttuhan tässä on että mies ei oo ihan niin innoissaan :D Hän toivoi alunperin vaan yhtä lasta.. No, varmaan lämpenee tässä raskauden mittaan.
Ainiin ja piti kysyä Viiviltä, mikä on ICSI-vauva?
ICSI = mikrohedelmöitys. Eli meidän vauva on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla,hedelmöitys tapahtunut maljalla jossa siittiö on viety neulalla munasoluun.
Täällä oireina päänsärky, alavatsan kivut ja jonkin asteinen väsymys sekä nälkä. Heräsin aamuyöstä puoli viideltä siihen että oli aivan järkyttävä nälkä. Minä ajattelin tänään soitella neuvolaan, jos sais paremmin päättää ensimmäisen neuvola-ajan. Siten että puolisonikin pääsisi mukaan.
Täällä kanssa yks mamma la 4.7.2015 :)
Moi Danikris ja muut, tänne ketjuun hyppää tuolta kuumeilupuolelta nyt esikoistaan odottava 29-vuotias turkulainen. Laskurin mukaan tänään raskausviikkoja 4+5, eli laskettu aika olisi 4.7.2015.
Tänään tuli vasta ensimmäinen vahvempi plussa, viimeksi testasin toissa-aamuna, ja silloin vielä viiva oli haamumaisempi, ja tuli vasta pienen odottelun jälkeen. Huomenna aion vielä törsätä digitestiin. :)
Täällä raskausoireina ovat olleet oikeastaan vain kosketusarat nännit, ja jatkuva pieni vihlova kipu oikean munasarjan kohdalla. Reippaana tyttönä totta kai googlettelin itselleni jo kohdunulkoisen raskauden ym. Tarttis varmaan pysyä kauhuskenaarioketjuista kaukana!
Mites muut, onko kellään mitään pahoinvointia?
Toivottavasti kaikilla sujuu kaikki niin kuin pitääkin, ja erityisesti tsempit ja kaiken hyvät toivotukset Danikris sinulle, eiköhän nyt olisi jo teidän aika! <3
Jeee syyskissa!! Onnea hirmuisesti!! :) no kyllä oli piinaava odotus ! xD
Älä stressaa vaan nauti ;)
Se munasarjajomotus on keltarauhasen toiminnasta johtuvaa. Eli siltä puolelta miltä jomottaa on munasolu irronnut :D
Mulla on ollu huonoa oloa, jee!! Ekaa kertaa !! Siks luulen et kaikki on hyvin ♡
Eiks niin, et molemmilla menee kaikki hyvin ja sit pötkötellään viereisillä pedeillä heinäkuun alussa? :)
Ja tosta jomottelusta vielä, nyt se kipu on vähän niinku toisella puolella tuntuvaa, ehkä se alkio mateli sillai mittarimatomaisesti toisesta munanjohtimesta toiseen vihuloimaan, NORMAALIAHAN tämä ei suinkaan voi olla.. :D
Nyt sitten Dani vaan odottelemaan varhaisultraa, onpa jännää! Itseäkin hotsittaisi, oliskohan perjantai 14.11. vielä liian aikanen? Sillon olis kasassa viikkoja 6+6.
Meillä inssi hoitojen tuloksena plussattiin keskiviikkona ja LA ois 10.7. Oireita ei kummemmin ole, tissit vähä turvoksissa plussan jälkeen, nii ja ah! nälkä! :> Me ei aiota hoppuilla neukkareiden ja ultrien suhteen vaan otetaan tää alku aika iisisti :> ja esikoista ootellaan. :>
Täällä oireet lisääntyy.. Eilen alkoi sitten närästys, eikä kotona ollu mitään lääkettä. Tänään siis mentävä apteekkiin. Päätä särkee myös, mutta sen kanssa onneks pystyy oleen ilman lääkkeitä. Mulle varattiin hoitavalta klinikalta heti varhaisultra joka on parin viikon päästä. Neuvolakäyntejä on sitten marraskuun viimeisellä viikolla.
Vieläkään en oikein usko että mahassa kasvaa joku pieni...taidan viikonloppuna tehdä vielä uuden testin. :)
uskaltaudun liittyä joukkoonne, LA näillänäkymin 10.7. , kolmas lapsi kyseessä . oireita ei hirveemmin oo ollu, vähän kuvotusta ja tänään ekaa kertaa rinnat hellänä, vatsasta nippailuja hiukan <3 toivottavasti kaikki mkenee hyvin <3
Onnea kaikille plussanneille!
Itsellä ei ole pahoinvointia tai muitakaan oireita pahemmin vielä ollut. Aikaisemmissa raskauksissakin pahoinvointi alkoi joskus viikolla 6+, joten sitä odotellessa :) No väsymystä on ollut (mutta selittyy pimeydellä ja huonoilla unillakin), viluinen olo kokoajan (mutta pienokainenkin flunssassa), hajut ehkä vähän häirinneet ( tosin olen normaalistikin superhaistaja), mitään ei hirveästi tee mieli syödä, vaikka nälkä onkin usein, muttei tämäkään nyt mikään ihmeempi oire ole, ärtyneisyyttä myös (mutta väsymys). Kaikki toisaalta muullakin lailla selitettävissä ja jopa omassa päässä aikaansaatua, mutta katsellaan nyt.
Kovin epätodellinen olo siitä että pientä vihdoin odotellaan. Ihanaa, mutta vielä niin kaukaista.
Kovasti tekisi mieli varhaisultraa varata, vaan eipä kai ihan vielä kannata. Kierron pituuden epäselvyydestä johtuen, kun en oikein edes viikkoja osaa sanoa, jotain varmaankin 5+, mutta minkä verran päälle, tai onko jopa alle..
Tauotta vauva silti pyörii mielessä. Sanoinkin miehelle yksi päivä kun ajeltiin kauppaan, että se on aina yhtä jännää kantaa pientä salaisuutta mukanaan, jota muut eivät vielä voi aavistaakaan, mutta johon omat ajatukset palaa kokoajan :)
Heippa!
täälläkin varovaisesti innoissaan heinäkuisesta :)
Lauantaina haalea plussa testillä, kun menkkoja ei kuulunutkaan, edelliset alkoi 23.9 ja kierto nyt ollut vähän mitä sattuu, joten vaikea sanoa miten tätä nyt laskisi. Mutta luultavasti kuitenkin menee heinäkuulle :)
Meillä myös talokaupat kesken, tai no kesken ja kesken, mutta silläkin rintamalla jännitystä ja nyt tämä pienokainen. Jännää ja ihanaa.
Itse olen 31 ja mies 33 vuotta. Neljäs kulta olisi tämä pikkuinen, isommat ovat 9 ja 8 ja 2 vuotta. Lisäksi keskenmenoja on ollut kaksi, joten tämä on jo kuudes raskaus! Kahdelle ystävälleni olen plussasta kertonut, kun tiesivät myös vauvatoiveesta, mutta muuten ei ole tarkoitus kertoa vielä odotuksesta. Olen pienimmän kanssa vielä kotosalla tällä hetkellä, joten sillä lailla mukava tilanne odottaa.
-Keltainen