Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...
Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?
Kommentit (235)
Samassa talossa asunut tuttu vietti kesäisin aktiivista festarielämää kissoistaan huolimatta. Ruokin hänen kissansa useamman kerran hänen reissujensa ajan ihan ilmaiseksi. Lopetin palvelun, kun tutun reissut alkoivat venyä ilmoitetusti ja samalla hän alkoi viestitse vaatimaan minua viettämään myös aikaa kissojensa kanssa, koska muuten olivat levottomia kotiinpaluun jälkeen.
En ole lemmikkieläinihminen enkä omia lomamenojani halua aikatauluttaa jonkun tutun menojen mukaan. Jotkut ihmiset ovat todella härskejä pyynnöissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie hoitolaan, maksavat noin parikymppiä/vuorokausi eikä tarvitse vaivata ystävää ja pahimmillaan pilata ystävyyttä rahariitojen vuoksi.
Noin 80€/vrk on hoitolamaksut ja toki kissalle hurjan stressaavaa olla vieraassa paikassa vieraiden hajujen ja äänien kanssa.
Googlasin pari. Toisessa hinnat alkaen 22 € vuorokausi. Toisessa 140 € viikko. esim. 1 pv 32 €, 3 päivää 84 € jne.
No on kohtuutonta. Hinnoittelee itsensä tarkoituksella ulos.
Itse tekisin satunnaisesti ilmaiseksi, jos säännöllisesti niin joku kymppi/pari tai tyyliin polttoainekulut riittäis.
Mä olen hoitanut ystäväni kissoJA (5 kpl) kun hän on ollut reissussa tms. Olen myös lääkinnyt jos on ollut tarvis. Eläinlääkäriin ole kuskannyt jos vaan on ollut mahdollista.
Yhden joulun ja uuden vuodenkin hoidin, kulkien 2 bussilla (ei ollut autoa käytössä).
Olen myös leikittänyt sekä viettänyt aikaa kissojen kanssa
Ei haitannut yhtään enkä todellakaan pyytänyt rahaa, hän on minun YSTÄVÄ.
Toki olen häneltä saanut apua takaisinkin päin.
Ystävyys on sellaista, kaveruus ja tuttavuus on ihan toista...
Hoidin naapurin koiraa ilmaiseksi viikon ajan lapsena.
He itse olivat matkoilla.
En suostuisi mistään hinnasta. Pelkään kissoja ja koiria. Jotkut nauraa tälle enkä sitä kerro kavereille jos ei oo pakko. Jos tulisi lenkillä vastaan ja antaa koiransa tulla lähelle, niin kertoisin. Ehkei halunnut kieltäytyä koska seuraavaksi pentään syytä, miksi ei. Hinnoitteli siis itsensä ulos. Asuu vielä lähellä ja hoitoon menee vain hetki eli syy ei olisi voinut olla oikein sekään etteikö ehtisi koko päivän aikana. Jos olisi vastannut ettei halua, olisiko silloinkin ollut ystävyys koetuksella? Pitääkö ystävän tehdä aina palveluksia ettet vain närkästy ja tee av:lle aloitusta.
Paska provo. Aloittajalla ei ole edes kissaa. Vaihtamaan hiekan? Vai poistamaan jätökset?
AP. Jos totta puhutaan, niin itse olet tökerö!
Ystävän pitäsi ilmaiseksi hoitaa kissaa. Sillä jos hän ottaa vastaan pienenkin palkkion, niin se täytyy ilmoittaa viranomaisille, ja tämä ei monellekaan sovi, jos saavat jotain yhteiskunnan tukia.
Jos joku nyt sitten tulee tähän sanomaan, että ei pikkusummia tarvitse ilmoittaa, niin sanon vaan, että miljoona on jollekin pikkusumma.
Työvoimatoimistohan ainakin pistää rahahanat heti kiinni, jos jostain saisivat kuulla. On ne sen verran mulk*uja.
ystävällesi tuli näköjään mitta täyteen. ilmeisesti tehnyt sinulle pikku palveluksia ihan tarpeeksi. muutamat muutot, suur siivoukset, toiminut ilmaisena taksina.
On liikaa pyydetty!
Toisaalta itse en suostuisi tuohon työhön ollenkaan. Ehkä ei ystäväsikään?
Vierailija kirjoitti:
Hintapyyntö ehkä yläkanttiin, mutta toisaalta kissahoitola tulisi vielä kalliimmaksi.
Ja loppujen lopuksi sun lemmikkisi hoito on loppujen lopuksi ihan sun omalla vastuulla. Kavereiden ei oo mikään pakko siihen osallistua jollain pikkusummalla hyvää hyvyyttään.
Kissahoitola tulee halvemmaksi, jos kyse on tosiaan parin päivän hoidontarpeesta. Itse maksoin pari vuotta sitten 25€/vrk kissahoitolasta, jossa kissalla oli oma pieni, kalustettu huone sekä pieni verkotettu terassi. Hintaan sisältyi kuivaraksut ja hoitaja kävi kahtena päivänä neljästä kissan kanssa valjastelulenkillä ulkona. Mulla siis kissa oli hoitolassa 4vrk ja siitä maksoin 100€.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pakko sen sinun ystävän on palvella sinun tarpeitasi? Voit kysyä apua, ja voit olla ilman. Älä ala ruikuttamaan, jos kaikki ei olekaan intopinkeänä palvelemassa sinua.
Ehkäpä se ystäväsi ei ole mikään eläinten ystävä? Hän ahdistuu jo samassa huoneistossa oleskelevasta eläimestä, ja nyt hänen tulisi olla siellä kahdestaan sen kanssa? Syitä voi olla monia, mutta onko sinulla oikeutta kyseenalaistaa niitä?
Mikä ystävä sellainen on, joka ei kykene kertomaan syitä, miksi ei halua hoitaa kissaa, vaan sen sijaan pyytelee älyttömiä summia palkkaa?
Ja nähtävästi nämä monet syyt on ostettavissa rahalla pois.
Tässäpä taas liuta esimerkkejä suomalaisesta ystävyydestä!
Ap, tosiaankin ymmärrä vinkistä, hän ei ole ystäväsi. Vie kissa suosiolla hoitalaan, siellä on hoitamassa todelliset eläinystävät, joilla on kokemusta kaikenlaisista kissoista.
Vierailija kirjoitti:
Paska provo. Aloittajalla ei ole edes kissaa. Vaihtamaan hiekan? Vai poistamaan jätökset?
Nimenomaan me kissan omistajat puhumme aina hiekkojen vaihdosta, tehtiin sille laatikolle mitä hyvänsä. Kukaan ei puhu mistään jätöksien poistamisesta.
Vaihtamaan hiekan? Miksi teetät kissan omistajan hommia kissavahdilla?
No höh. Itse tykkään kissoista niin että voisin maksaa tuon satasen jos saisin kyseisen homman :(
Se köyhälle tuntuu kaikki kalliilta. Toisekseen jokainen saa hinnoitella vapaa-aikansa ihan niin kuin huvittaa. Sinulla on mahdollisuus kieltäytyä ja hommata toinen hoitaja.
Kävin tässä jokunen kuukausi sitten hoitamassa ystävän kissaa 3 päivää. Laitoin märkäruoan, kuivat papanat ja vaihdoin veden uuteen. Siistin kissan hiekkalaatikon ja pidin kissalle vähän seuraa. Ystävä tarjosi lounaan ja mukavalta tuntui. Olin tyytyväinen ja muutenkin mielelläni ystävän palvelun teen tarvittaessa. Ystävä myös auttanut kun apua tarvinnut.
Minä maksaisin siitä, että saisin hoitaa kissaa. 😄🐈 En tosin satasta kuitenkaan.
Arvostan. Mutta tuo "palvelija" särähtää pahasti. Ihan kuin kissanhoito olisi jotain alempiarvoisten hommaa ja ei laisinkaan arvokasta. Empaattinen ja ajatuksiltaan laaja-alainen ei erittele avun laatua, vaan auttaa tarvittaessa.
Kissa voi olla omistajalleen äärimmäisen rakas, joten lemmikistä huolehtiminen hänen puolestaan on juuri sitä oikeaa ja sydämellistä ystävyyttä. On suurta sivistystä tarttua myös ns. paskahommiin. eri