Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...

Vierailija
14.09.2021 |

Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en suostuisi ollenkaan miksikään  palvelijaksi. Loukkaantuisin tuollaisesta pas*kan keräilyn ehdottamisesta.

Autatko koskaan ystävää tai sukulaista yms? Itse olen tottunut, että kaikki auttaa toisia ja itse saa apua kun tarvitsee. Minusta se nimenomaan kuuluu ystävyyteen.

Sori, tuli kirjoitettua vähän ärtyneenä... Mutta  joo, autan.

Olen kaupallisella alalla, ja olen auttanut ystäviä esim. työpaikan haussa. Kirjoitin yhdelle kaverille hakemuksen ja preppasin hänet haastatteluun siten, että kaveri ymmärtää kertoa haastattelussa miten hän voi palvella työnantajaa.

Lisäksi neuvoin pitämään mielen avoimena ja kertomaan heti haastattelussa, että toivoo, että työtehtävien sisältö voidaan joustavasti yhdessä suunnitella, sekä niitä voi jatkossa tarpeen mukaan muuttaa.

Kaveri  olisi saanut työpaikan, mutta kulkuyhteydet olivat hieman hankalat, joten hän ei ottanut työpaikkaa.

Eli, kyllä  autan, osaamisella, mutta en ala palvelijaksi, kun minulla on ihan arvokastakin osaamista.

Ja entäpä sitten, jos ystäväsi olisi kuten minä, eli ei ole käyttöä osaamisellesi, koska minulla on sitä kyllä itsellänikin, mutta auttaisit todella, jos millään viitsisit hoitaa kissaa pari päivää?

Minulla taas ei ole tarvetta ystäville, jotka arvostavat oman osaamisensa kyllä, mutta eivät välitä siitä, minkälaista apua minä oikeasti tarvitsen.

Vierailija
102/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt antamassa kissoille ruuat ja poimimassa näkyvät kikkareet, mutta ei ystäväni edes vaatinut mulla kissanhiekan vaihtamista. Teki sen itse lähtiessä ja palatessa.. Missä menee kohtuus pyynnössä?

Olisiko jo helpompi viedä kissu sinne hoitolaan, jos vaatii suuria palveluksia? Mikä on suuri palvelus eläinten hoitamisessa? En tiedä, meillä entinen koira meni hoitolaan, mutta se vaatiikin enemmän läsnäoloa kuin kissi niin en osaa verrata.

Minä sain pyytämättä kiitokseksi lempparikarkkeja laivalta ☺️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsia hankkineetkin käsketään huolehtimaan itse omasta jälkikasvusta eikä nillitetä, ettei joku ole ystävä, jos ei toisen lapsia suostu jonkun hupimatkan vuoksi hoitamaan.

Kissojen hankkiminen on myös sitoumus. Jos jonnekin lähdet, ensisijainen hoitopaikka on maksullinen kissahoitola.

Vierailija
104/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kalliilta. Ihan ok taksa. Se kaikki työmäärä ja ajattelu kuluttaa päivässä usean tunnin. 100€ voi ajatella saavansa noin 5h työtä korkeintaan jos heikkopalkkainen. Muuten kannattaa tehdä pari tuntia duunissa ylitöitä niin satanen on tienattu eikä mene viikonloppu kissanpaskoja miettiessä.

Vierailija
105/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök kissoja

Yökyök kissanruoka

Yökyökyök kissanpaska

Vierailija
106/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en suostuisi ollenkaan miksikään  palvelijaksi. Loukkaantuisin tuollaisesta pas*kan keräilyn ehdottamisesta.

Autatko koskaan ystävää tai sukulaista yms? Itse olen tottunut, että kaikki auttaa toisia ja itse saa apua kun tarvitsee. Minusta se nimenomaan kuuluu ystävyyteen.

Olen kaupallisella alalla, ja olen auttanut ystäviä esim. työpaikan haussa. Kirjoitin yhdelle kaverille hakemuksen ja preppasin hänet haastatteluun siten, että kaveri ymmärtää kertoa haastattelussa miten hän voi palvella työnantajaa.

Lisäksi neuvoin pitämään mielen avoimena ja kertomaan heti haastattelussa, että toivoo, että työtehtävien sisältö voidaan joustavasti yhdessä suunnitella, sekä niitä voi jatkossa tarpeen mukaan muuttaa.

Kaveri  olisi saanut työpaikan, mutta kulkuyhteydet olivat hieman hankalat, joten hän ei ottanut työpaikkaa.

Eli, kyllä  autan, osaamisella, mutta en ala palvelijaksi, kun minulla on ihan arvokastakin osaamista.

Ja entäpä sitten, jos ystäväsi olisi kuten minä, eli ei ole käyttöä osaamisellesi, koska minulla on sitä kyllä itsellänikin, mutta auttaisit todella, jos millään viitsisit hoitaa kissaa pari päivää?

Minulla taas ei ole tarvetta ystäville, jotka arvostavat oman osaamisensa kyllä, mutta eivät välitä siitä, minkälaista apua minä oikeasti tarvitsen.

Aivan totta. Tästä lähtien, jos ystävät tarvitsevat apua, vastaan, että olen sairaanhoitoalalla, autan, jos tulee terveydellisiä ongelmia, koska en tuhlaa arvokasta osaamistani muunlaiseen auttamiseen.

Vierailija
107/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin joku 40-50 euroa. Mielestäni ihan sopu taksa.

Vierailija
108/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova tuntitaksa. Hommaan menee vartti/vrk. Vai jääkö ystävä leikittämään kissaa? Antaisin 50 euroa. Tai sitten sopisin, jos mahdollista, vastavuoroisen palveluksen.

Ihan perusveloitus alkavalta tunnilta jos kahdesti joutuu käymään. Ei sähköasentajakaan veloita 5 minuutin työstä vitosta vaan ottaa tuntiveloituksen mukaan

Vierailija
109/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsia hankkineetkin käsketään huolehtimaan itse omasta jälkikasvusta eikä nillitetä, ettei joku ole ystävä, jos ei toisen lapsia suostu jonkun hupimatkan vuoksi hoitamaan.

Kissojen hankkiminen on myös sitoumus. Jos jonnekin lähdet, ensisijainen hoitopaikka on maksullinen kissahoitola.

On toki täysin kohtuutonta pyytää vaihtamaan lasten hiekat ja laittamaan kupillinen vettä kuppiin sekä muonaa toiseen. Miten helvatissa verrataan jo lapsiakin kahden päivän kissatsekkaukseen?

Ei ole mikään vaiva, normaali taviskissa on rauhallinen kotonaan ja omistaja tietää, että homma on yksinkertainen ja ongelmia tuskin tulee. Kyseessä ei myöskään ollut viikon etelänmatka. Matkakulujakaan ei tullut, kun asui lähellä. Tuskin ois sotkenut "ystävän" kuvioita mitenkään.

Vierailija
110/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova tuntitaksa. Hommaan menee vartti/vrk. Vai jääkö ystävä leikittämään kissaa? Antaisin 50 euroa. Tai sitten sopisin, jos mahdollista, vastavuoroisen palveluksen.

Ihan perusveloitus alkavalta tunnilta jos kahdesti joutuu käymään. Ei sähköasentajakaan veloita 5 minuutin työstä vitosta vaan ottaa tuntiveloituksen mukaan

No ei tuo ystävä mikään eläinlääkäri ollut. Ystävänpalvelusta tässä nyt vain oltiin vailla, ja palkkionkin ois varmaan saanut, muttei kuitenkaan ihan sentään sataa euroa.

Jokainen tietää, että ammattilaisen tilaaminen kotiin maksaa. Myös "kissa-asentajan".

Vierailija
111/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
112/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh. Kyllähän useimpia lapsia hoitaa toisinaan isovanhemmat, tädit ja sedät, kummit, tutut perheet ym. Ihan tavallista elämää auttaa puolin ja toisin.

Vierailija
113/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut jo pitkää lomautettuna.

En tiennytkään paljonko mulla on kavereita.

Yksi lähti viikoksi reissuun. Pyysi muutan heille, on koiria, kissoja, nurmikkoa jne.

Sanoin ei kiitos, oon mielummin kotona oman perheeni kanssa. Koiria olisi pitänyt ulkoiluttaa 3 x päivässä. Matka on yli tunnin suunta, tämä olisi ollut kokopäivätyö.

Muistettiin kertoa yhteisille ystäville, kun en joustanut.

Pyydetään hakemaan tarjouksia, fb ostoksia, joissa on vaan nouto. Kerran olisin päässyt Hämeenlinnaan.

Ehdotti hän maksaa menon ja minä paluun, saan viettää päivän Hämeenlinnassa. Asun Helsingissä.

Jotkut pyytävät juoppokuskia, yhdet yöpymispaikkaa juopporeissuilta.

Tällä viikolla pyydettiin noutamaan jotain Tapiolasta. Sinne voin kuulemma pyöräillä.

Eipä näissä oikein osaa mitään järkevää sanoa.

Kun on lomautettu, se tarkoittaa liian monelle ilmainen apu, jolle ei tarvi maksaa edes bussilippua.

Kysyn AINA aiotko maksaa minulle tästä jotain. Näppärimmät ovat jopa ottaneet mieheeni yhteyttä ja ehdottaneet hän maksaa minulle kk lipun julkisiin, jotta voin liikkua. Eli hoitaa toisten asioita.

Vierailija
114/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta. Tästä lähtien, jos ystävät tarvitsevat apua, vastaan, että olen sairaanhoitoalalla, autan, jos tulee terveydellisiä ongelmia, koska en tuhlaa arvokasta osaamistani muunlaiseen auttamiseen.

Mullahan loppui ystävien auttaminen tähän. Olen ala-asteen opettaja, joten vastaan vaan, että autan, jos haluat oppia lukemaan, muu apu on palvelijan hommaa, mitä en tee.

Vierailija
115/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi kehunut miten rikas ja hyvätuloinen olet. Rikkaalle pikku summa.

Vierailija
116/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi mitään, jos siitä ei olla sovittu etukäteen. Tai sanot pidättäväsi summasta 90e, koska työnantajana voit ja et ollut täysin tyytyväinen hoitoon. Kerrot et sun pitää maksaa muut kissanhoidolliset kulut ja verot.

Vierailija
117/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 20km päässä hoitamassa ystävän lemmikkejä noin viikon ajan. Ei tullut mieleenkään pyytää mitään. Hän toi ehkä jonkun viinipullon. Tottakai autan tarvittaessa, ystävyys on sellaista. Hänkään ei tosin paljoa apuja pyytele.

Vierailija
118/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut ystävän koiran hoitoon viikoksi ja joskus kahdeksikin, kun ovat olleet reissussa.

Toisen ystävän kissoja kävin hoitamassa kaksi kertaa päivässä kolmen päivän ajan, matkaa 7 km suuntaansa - noita en voinut ottaa kotiin kun lapseni on kissoille allerginen.

Ja nämä ihan ilmaiseksi.

Eli mielestäni ystäväsi on ahne ja kohtuuton.

Vierailija
119/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näemmä vähemmistössä, mutta minusta tuo on ihan okei pyyntö. Jos kaveri kokee, että se kissanvahdin homma on niin epämiellyttävä ettei sitä halua alle satasella tehdä, niin silloin se on se hinta joka siitä pyydetään. Ap voi pyytää jotain toista tai laittaa kissan hoitolaan. Kavereita voi auttaa, mutta silloin pitää minusta olla joko helppo pikkuhomma jonka hoitaminen on toiselle aidosti ihan okei tai vaihtoehtoisesti maksaa riittävä korvaus. Oikeasti rasittavaksi tai vastenmieliseksi koetun homman tekeminen ilmaiseksi on minusta ok lähinnä silloin, kun sille ei ole vaihtoehtoja eikä kysyjällä ole varaa maksaa. Jos taas tilanne on tyyliin en jaksa viedä hoitolaan eikä nyt vaan huvita maksaa, niin en minäkään kovin kummoisia palveluksia olisi valmis tekemään.

Vierailija
120/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkoista puhutaan ETUKÄTEEN ja laitetaan summa paperille.