Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...
Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
MInä olen hoitanut ilmaiseksi ihan tuntemattoman ihmisen kissaa. Tai siis kävin ruokkimassa ja siivoamassa vessan ja vähän silittelin kissaa. Omistaja kävi jossain reissussa ja sain sieltä tuliaisia. Minä aattelen, että ihmisten on hyvä auttaa toisiaan.
Mielenkiintoista. Tai siis oikeastaan ei ole. Se, että te toimitte noin, ei kyllä tarkoita että kaikkien muidenkin tulisi toimia juuri noin. AP:n 'ystävä' ei taida siis olla aivan niin hyvä ystävä, tai edes eläinten ystävä, että auttaisi AP:ta. Hän ei vaan halunnut sanoa suoraan päin AP:n naamaa, ettei hänen ongelmansa ja kissansa kiinnosta häntä pätkääkään. Siksi laittoi työlleen hinnan. Kyllä tuosta tulisi jo edes auttavasti ajattelemaan kykenevät osata vetää johtopäätökset aivan itse. Mutta kivahan se on täällä ruikuttaa muista ihmisistä.
Omassa ystäväpiirissä tuollaisissa asioissa autetaan maksutta puolin ja toisin ja aina voi kieltäytyä jos ei halua / kerkiä tms. auttamaan. En ikimaailmassa kehtaisi pyytää ystävältä 100e tuollaisesta hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako tämä hoitaja siitä satasesta verot? Eikö Suomessa ole lisätienestistä maksettava veroa? Maailman onnellisin kansa ystävyys rahasta kiinni, hyi hem metti.
Tukeeko ap palveluntarjoajia käyttämällä heidän palveluitaan vai yrittääkö hän nakittaa homman ilmaiseksi/alihintaan kaverilleen, jota homma ei nappaa, syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä olen hoitanut ilmaiseksi ihan tuntemattoman ihmisen kissaa. Tai siis kävin ruokkimassa ja siivoamassa vessan ja vähän silittelin kissaa. Omistaja kävi jossain reissussa ja sain sieltä tuliaisia. Minä aattelen, että ihmisten on hyvä auttaa toisiaan.
Mielenkiintoista. Tai siis oikeastaan ei ole. Se, että te toimitte noin, ei kyllä tarkoita että kaikkien muidenkin tulisi toimia juuri noin. AP:n 'ystävä' ei taida siis olla aivan niin hyvä ystävä, tai edes eläinten ystävä, että auttaisi AP:ta. Hän ei vaan halunnut sanoa suoraan päin AP:n naamaa, ettei hänen ongelmansa ja kissansa kiinnosta häntä pätkääkään. Siksi laittoi työlleen hinnan. Kyllä tuosta tulisi jo edes auttavasti ajattelemaan kykenevät osata vetää johtopäätökset aivan itse. Mutta kivahan se on täällä ruikuttaa muista ihmisistä.
No oisko kuitenkin mahdollista kohteliaasti vaan kieltäytyä. Ja sanoa vaikka että en halua, eikä edes keksiä mitään "Olen silloin estynyt" tai jotain muuta selitystä? Naurettavaa asettaa joku mielipuolinen summa, ja odotella että toinen ´"tajuaa". Kiero ajatusmalli. Ystävä ei toimi noin. Ystävä sanoo suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en suostuisi ollenkaan miksikään palvelijaksi. Loukkaantuisin tuollaisesta pas*kan keräilyn ehdottamisesta.
Autatko koskaan ystävää tai sukulaista yms? Itse olen tottunut, että kaikki auttaa toisia ja itse saa apua kun tarvitsee. Minusta se nimenomaan kuuluu ystävyyteen.
Olen siis itse ruokkinut ystävän kalat kuohuviinipulloa vastaan hänen kahden viikon lomansa ajan. Sitäkään en toki vaatinut vaan toi tuliaiseksi. Toki pienempi vaiva kun kissasta, mutta kuitenkin olisin odottanut vähän toisenlaista korvauspyyntöä.
Ap
Mä hoidin kissaa yhden vrk 100e hintaan enkä silti suostui enää uudestaan.
Sitä jatkuvaa mouruamista ja paskalle haiseva märkäruoka...
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiä päivä saa hoitajan kotikäynnille esim Pawshakesta, Tassuvahdista tai muista kotikäyntipalveluja tarjoavista paikoista.
Tuollainen toiminta ei voi olla kannattavaa. Bensat, työntekijän palkka ja muut kulut niin tappiolle menee. Tai sitten kyse jostain harrastelusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet ystävääsi aiemmin vaivannut kissan hoitamisella ?
En koskaan. Eksä oli aiemmin tarvittaessa hoitanut, mutta nyt kun olemme eronneet niin ei enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet ystävääsi aiemmin vaivannut kissan hoitamisella ?
En koskaan. Eksä oli aiemmin tarvittaessa hoitanut, mutta nyt kun olemme eronneet niin ei enää.
Ap
Onhan sulla melkoinen ystävä :D Tuskin annat apuasi enää. Tai vie kaloille etikkapullo tuliaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako tämä hoitaja siitä satasesta verot? Eikö Suomessa ole lisätienestistä maksettava veroa? Maailman onnellisin kansa ystävyys rahasta kiinni, hyi hem metti.
Tukeeko ap palveluntarjoajia käyttämällä heidän palveluitaan vai yrittääkö hän nakittaa homman ilmaiseksi/alihintaan kaverilleen, jota homma ei nappaa, syystä tai toisesta.
Miksi ystävä ei käyttänyt palveluntarjoajaa kalojensa ruokkimiseen? Ystävää ilmaiseksi, pullo oli tuliainen.
Ystäväsi pitää sinua tuttavana joten siksi tuo hintapyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä kävelymatka on?
n. 300m ja hänellä on myös polkupyörä aktiivisessa käytössä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en suostuisi ollenkaan miksikään palvelijaksi. Loukkaantuisin tuollaisesta pas*kan keräilyn ehdottamisesta.
Autatko koskaan ystävää tai sukulaista yms? Itse olen tottunut, että kaikki auttaa toisia ja itse saa apua kun tarvitsee. Minusta se nimenomaan kuuluu ystävyyteen.
Sori, tuli kirjoitettua vähän ärtyneenä... Mutta joo, autan.
Olen kaupallisella alalla, ja olen auttanut ystäviä esim. työpaikan haussa. Kirjoitin yhdelle kaverille hakemuksen ja preppasin hänet haastatteluun siten, että kaveri ymmärtää kertoa haastattelussa miten hän voi palvella työnantajaa.
Lisäksi neuvoin pitämään mielen avoimena ja kertomaan heti haastattelussa, että toivoo, että työtehtävien sisältö voidaan joustavasti yhdessä suunnitella, sekä niitä voi jatkossa tarpeen mukaan muuttaa.
Kaveri olisi saanut työpaikan, mutta kulkuyhteydet olivat hieman hankalat, joten hän ei ottanut työpaikkaa.
Eli, kyllä autan, osaamisella, mutta en ala palvelijaksi, kun minulla on ihan arvokastakin osaamista.
En ole ottanut mitään kotieläintä, koska sen jälkeen elän jonkun muun olennon elämää enkä omaani. Kotieläintä ei oikein haluaisi viedä vieraisiin koira/kissahotelleihinkaan, mutta ehdottomasti en vaivaisi ainuttakaan ystävääni moisilla "miellyttävillä" velvollisuuksilla.
Tavallaan on helppoa ajatella, että eihän se ole kuin vartin käynti, mutta kyllä siitä silti vaivaa on. Ei se riitä, että vaan tulee paikalle, hoitaa hommat ja lähtee pois. Ystäväsi joutuu miettimään ja järjestelemään aikataulujaan kissanruokinnan mukaan, hänellä saattaa olla noille päiville muitakin suunnitelmia, joita sitten joutuisi muuttamaan kissasi takia.
Pelkkä kukkien kastelukin velvoittaa pysymään maisemissa sen muutaman päivän eikä voisi lähteä minnekään vaikka viikoksi ex tempore. Saati sitten kissanhoito, jonka takia kuitenkin pitää käydä paikan päällä joka päivä.
Ei ole yhtään liikaa, kissasi ovat enemmän kuin tuon arvoisia.
Jos itse olet yhteiskunnan tukien varassa ja käyt leipäjonossa, niin sitten voi ymmärtää, että tuokin
pieni summa on sinulle suuri raha.
Itse maksaisin vaikka 200 euroa ja sitten matkalta palattuani vielä 200 euroa ylimääräistä, jos kaikki on mennyt hyvin.
Parikymppiä päivä saa hoitajan kotikäynnille esim Pawshakesta, Tassuvahdista tai muista kotikäyntipalveluja tarjoavista paikoista.