Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...

Vierailija
14.09.2021 |

Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?

Kommentit (235)

Vierailija
121/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa hinta päästä hänestä eroon. Maksa ja unohda.

Vierailija
122/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan palvelut voi kilpailuttaa. Nyt et maksakaan ruokkimisesta vaan luottamuksesta kenelle kämpän avaimen annat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska provo. Aloittajalla ei ole edes kissaa. Vaihtamaan hiekan? Vai poistamaan jätökset?

Nimenomaan me  kissan omistajat puhumme aina hiekkojen vaihdosta, tehtiin sille laatikolle mitä hyvänsä. Kukaan ei puhu mistään jätöksien poistamisesta.

Mä puhun kyllä laatikon siivoamisesta silloin kun vain poistan ne jätökset ja tarpeen mukaan lisään vähän hiekkaa. N. kolmen kuukauden välein vaihdan hiekat, eli kaadan vanhat hiekat pois, pesen laatikon ja kaadan uutta hiekkaa laatikkoon.

Mutta tokkopa tuolla kauheasti on väliä. Kahden päivän poissaolon aikana ei niitä hiekkoja varmaan tarvitse kokonaan vaihtaa, vaikka minkälaista kuiviketta käyttäisi, joten eiköhän kyse ole vain siitä tavallisesta laatikon siivoamisesta.

Vierailija
124/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näemmä vähemmistössä, mutta minusta tuo on ihan okei pyyntö. Jos kaveri kokee, että se kissanvahdin homma on niin epämiellyttävä ettei sitä halua alle satasella tehdä, niin silloin se on se hinta joka siitä pyydetään. Ap voi pyytää jotain toista tai laittaa kissan hoitolaan. Kavereita voi auttaa, mutta silloin pitää minusta olla joko helppo pikkuhomma jonka hoitaminen on toiselle aidosti ihan okei tai vaihtoehtoisesti maksaa riittävä korvaus. Oikeasti rasittavaksi tai vastenmieliseksi koetun homman tekeminen ilmaiseksi on minusta ok lähinnä silloin, kun sille ei ole vaihtoehtoja eikä kysyjällä ole varaa maksaa. Jos taas tilanne on tyyliin en jaksa viedä hoitolaan eikä nyt vaan huvita maksaa, niin en minäkään kovin kummoisia palveluksia olisi valmis tekemään.

Ei, ei ja ei. Tällöin kerrotaan, että homma on minulle todella vastenmielistä, en tahdo, enkä aio sitä tehdä. Ei aseteta max 45 min hommasta 100 e palkkiota.

Etenkään ei lähdetä vastentahtoisesti hoitamaan kissoja, koiria tai lapsia, sillä se ei ole näiden eikä kenenkään muunkaan etu.

Mikä hitto teitä ihmiset vaivaa, jotka ette osaa avata suutanne, vaan annatte satasen vinkkejä siitä, mitä ajattelette?

Vierailija
125/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on helppoa ajatella, että eihän se ole kuin vartin käynti, mutta kyllä siitä silti vaivaa on. Ei se riitä, että vaan tulee paikalle, hoitaa hommat ja lähtee pois. Ystäväsi joutuu miettimään ja järjestelemään aikataulujaan kissanruokinnan mukaan, hänellä saattaa olla noille päiville muitakin suunnitelmia, joita sitten joutuisi muuttamaan kissasi takia. 

Pelkkä kukkien kastelukin velvoittaa pysymään maisemissa sen muutaman päivän eikä voisi lähteä minnekään vaikka viikoksi ex tempore. Saati sitten kissanhoito, jonka takia kuitenkin pitää käydä paikan päällä joka päivä. 

Mutta tässä pitää ottaa huomioon se, että ap on aikaisemmin ruokkinut ystävän kaloja kahden viikon matkan ajan pyytämättä korvausta. Kalojen hoitamisesta on toki vähemmän vaivaa, mutta toisaalta kaksi viikkoa on pitkä aika kahteen päivään verrattuna.

Vierailija
126/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kaveri, itse en pyytäisi mitään kissanhoidosta vaan menisi ystävänpalveluksena.

Minä olisin vaan iloinen kun saisin hoitaa kissaa.

Vierailija
127/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kaveri, itse en pyytäisi mitään kissanhoidosta vaan menisi ystävänpalveluksena.

Minä olisin vaan iloinen kun saisin hoitaa kissaa.

Niin minäkin, mutta jos joku muu ei ole, hän voi hyvin hinnoitella tehtävän niin, että maksu vastaa hänelle koituvaa haittaa. Ei tuollaista voi toisen puolesta sanoa.

Vierailija
128/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on helppoa ajatella, että eihän se ole kuin vartin käynti, mutta kyllä siitä silti vaivaa on. Ei se riitä, että vaan tulee paikalle, hoitaa hommat ja lähtee pois. Ystäväsi joutuu miettimään ja järjestelemään aikataulujaan kissanruokinnan mukaan, hänellä saattaa olla noille päiville muitakin suunnitelmia, joita sitten joutuisi muuttamaan kissasi takia. 

Pelkkä kukkien kastelukin velvoittaa pysymään maisemissa sen muutaman päivän eikä voisi lähteä minnekään vaikka viikoksi ex tempore. Saati sitten kissanhoito, jonka takia kuitenkin pitää käydä paikan päällä joka päivä. 

Mutta tässä pitää ottaa huomioon se, että ap on aikaisemmin ruokkinut ystävän kaloja kahden viikon matkan ajan pyytämättä korvausta. Kalojen hoitamisesta on toki vähemmän vaivaa, mutta toisaalta kaksi viikkoa on pitkä aika kahteen päivään verrattuna.

Ja ap tuolloin joutui järjestelemään aikataulujaan eikä päässyt ex tempore vaikka viikoksi jonnekin.

Koska suurin osa meistähän lähtee aina paikkakunnalta pois ex tempore milloin minnekin ja miksikin aikaa, niin on kamalan kohtuutonta sopia parin päivän, parin kerran kissan hoito.

Todellakin, tätä on suomalainen ystävyys, em mää kum mää saatankin ex tempore.

Vierailija
129/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vastaavaa 10€/pvä. Minusta sekin oli paljon, mutta kaveri vaati saada maksaa niin paljon. Hoidin reilun viikon kissoja.

Vierailija
130/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus pyytää apua ja kaverilla oikeus määritellä hintansa. Tällä kertaa ei hinta ja maksuhalu kohdanneet, joten kysyt jotain toista. Mikä oli ongelma?

Vierailija
131/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan sukulaiskissan asioita aina kun sen perhe on reissussa.

Välillä vain pistäydyn, useimmiten varaan lukemista, keitän kahvit ja olen läsnä. Joskus olen yöpynytkin, kun kissa on ollut vähän ikävissään.

Toisinaan juttelemme kisun kanssa enemmänkin. Luulen, ettei perheen aikuiset juuri keskustele sen kanssa, kun on paljon muuta lapsiperheessä. Se on kuitenkin aikuinen kissa ja sillä on mielipiteitä maailman menosta. Säästäkin riittää jutunjuurta.

Ja se on niin kaunis :)

Vierailija
132/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä paljon nolompaa alkaa asettaa jotain hintaa tuollaisesta palveluksesta kuin sanoa vaan suoraan, että en halua. 

Tosin olisin kyllä valmis muutaman päivän ajan hoitamaan kaverin mitä tahansa lemmikkieläintä! Riittävä palkinto palveluksesta olisi jo eläimen hoito itsessään! :)

Vierailija
133/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksaisin siitä, että saisin hoitaa kissaa. 😄🐈 En tosin satasta kuitenkaan.

Oletpa ihana!

Vierailija
134/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pyysit palvelua, ystäväsi määritteli hinnan. Homma ok, sinä joko suostut tai et.

Ehkö ystävääsi ei kissan hoito nappaa ja hän kertoi sen noin.

Kissahotelli tulee paljon halvemmaksi.

Vierailija
135/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl aika paljon. Itse olen maksanut 20 euroa yhdestä käynnistä, 50 euroa kahdesta. Aina kaverit eivät ole kyllä suostuneet noitakaan rahoja ottamaan, kun on ollut kuulemma niin pieni vaiva. Jos on vastavuoroista eli jos toisellakin on kissa jota välillä sitten itse käy hoitamassa, niin silloin maksaa vastapalveluksella.

Ja en tosiaan kissanomistajana puhu hiekkojen vaihtamisesta, ellei kyseessä ole hiekkojen vaihtaminen, enkä sitä tietenkään ajoita niin että kaveri sen joutuisi tekemään. Puhun kai laatikon siivoamisesta tai kusien ja paskojen siivoamisesta. :D

Vierailija
136/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus pyytää apua ja kaverilla oikeus määritellä hintansa. Tällä kertaa ei hinta ja maksuhalu kohdanneet, joten kysyt jotain toista. Mikä oli ongelma?

Se, että normaalien ihmisten mielestä hinnan määrittelyt tai hintaneuvottelut eivät kuulu ystävyyteen.

Vierailija
137/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä pyysit palvelua, ystäväsi määritteli hinnan. Homma ok, sinä joko suostut tai et.

Varjele luoja mua näiltä "ystäviltä", jotka "kertoo sen noin" eivätkä saa suutaan auki ihan vaan suoraan kertomaan, että ei nappaa.

Vierailija
138/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että normaalien ihmisten mielestä hinnan määrittelyt tai hintaneuvottelut eivät kuulu ystävyyteen.

Eikä myöskään se, että vaatii ystävältä palvelua ilmaiseksi tai orjapalkalla.

Vierailija
139/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjele luoja mua näiltä "ystäviltä", jotka "kertoo sen noin" eivätkä saa suutaan auki ihan vaan suoraan kertomaan, että ei nappaa.

Arvaa olisiko aapee riemastunut jos ystävä olisi vastannut että ei nappaa.

Vierailija
140/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatko normaalisti hiekan aamuin illoin kun hoitajan vaihdettava päivittäin?