Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...
Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?
Kommentit (235)
Kerran päivässä vain veden vaihto?!!!!
Minulta täysihoito satasella jos asut maalla jossa saa ampua.
En suostuisi. Ymmärrän siinä tapauksessa, jos hänellä on 100km matkaa luoksesi, mutta jos asuu kohtuullisen matkan päässä, rahapyyntö on pelkkää ahneutta. Itse hoitaisin kaverin kissat ilmaiseksi ja mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova tuntitaksa. Hommaan menee vartti/vrk. Vai jääkö ystävä leikittämään kissaa? Antaisin 50 euroa. Tai sitten sopisin, jos mahdollista, vastavuoroisen palveluksen.
Ei mene, ensinnäkin vastuu toisen kämpässä ja eläimistä. Toisekseen on ajateltava koko aika että miten ne kissat voivat. Kolmanneksi on pukeuduttava ja käveltävä sinne ja tehtävä huolella kaikki. Eläinystävä myös ei vaan heitä ruokia ja muita kissoille vaan viettää aikaa niitten kanssa.
On kohtuullista.
Mä olen kai aika ripeä sitten, kun varmaan 10 minuuttiin hoitaisin homman. Ja leikkimisestä kissan kanssa ei ollut puhetta. Oman lenkkeilyn ja kauppakäynnin voi hoitaa samalla. Mitään vastuuta ei kämpästä ole, kunhan pistää oven kiinni lähtiessään, eikä jätä hanaa vuotamaan tai jääkaapin ovea auki. Ja jos on murtauduttu, soittaa vaan poliisille ja ystävälle. Tämä on sitä oikeaa ystävyyttä.
Kissanomistajan kannattaa antaa ohjeet/jättää rahaa sitä varten, jos kissa makaa sairaana saavuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ et ole oikea ystävä.
Jokainen saa sanoa oman hintansa. Ota tai jätä.
Kyllä minä laittaisin tällaisen "ystävän" joka jelppimistään hinnoittelee mäkeen. Olisin ymmärtänyt vitsinä jonkun, anna kymppi mutta 100 euroo. Nyt on pakko käyttää lainasanoja; Jätä se sika!
No, ajatteli varmaan vähän tienata, jos on omat rahat vähissä..mutta kyllä mä kaveria hädässä auttaisin, pienemmälläkin vaivanpalkalla…
Vierailija kirjoitti:
Vie hoitolaan, maksavat noin parikymppiä/vuorokausi eikä tarvitse vaivata ystävää ja pahimmillaan pilata ystävyyttä rahariitojen vuoksi.
Noin 80€/vrk on hoitolamaksut ja toki kissalle hurjan stressaavaa olla vieraassa paikassa vieraiden hajujen ja äänien kanssa.
Jo olisit mun kaveri (mikä on siis ”vähemmän” kuin ystävä) ja asuisit 300m päässä, niin ainoa millä hoitaisin sun kissan ois juurikin tuo 100€.
Koska:
-mulla on pieniä lapsia, oon heidän hoitonsa suhteen tosi työllistetty: joutuisin raahaamaan lapset mukaan tai koittaa sopia työnarkomaanimieheni kanssa että olisi kotona tuon hetken ennen klo 19
-pikkusumma esim 30€ ni en viitsis sitä rumbaa tässä väsymyksessä
Jos oisit mun Ystävä, hoitaisin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko ystävä kaukana sinun kodistasi? Paljonko hänellä menisi aikaa kissanhoitokäyntiin ja tulisiko matkakuluja?
Ei kai ystävän kohdalla mietitä sentään mitään tuntitaksaa.
Tuo 100 euroa on ihan kohtuuton. Viikosta olisi kai ok, jos kehtaisi pyytää, mutta kahdesta päivästä!
Sanoisin, että hoito järjestyikin, kiitos kuitenkin, että olisit suostunut. Ja veisin kissahoitolaan.
Satanen on iso raha. En maksaisi sellaista kaverille pelkästään kissojen hoitamisesta parina päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova tuntitaksa. Hommaan menee vartti/vrk. Vai jääkö ystävä leikittämään kissaa? Antaisin 50 euroa. Tai sitten sopisin, jos mahdollista, vastavuoroisen palveluksen.
Ei mene, ensinnäkin vastuu toisen kämpässä ja eläimistä. Toisekseen on ajateltava koko aika että miten ne kissat voivat. Kolmanneksi on pukeuduttava ja käveltävä sinne ja tehtävä huolella kaikki. Eläinystävä myös ei vaan heitä ruokia ja muita kissoille vaan viettää aikaa niitten kanssa.
On kohtuullista.
Unohdit mainita 3 tuntia metatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Satanen on iso raha. En maksaisi sellaista kaverille pelkästään kissojen hoitamisesta parina päivänä.
Ja kun ei ole mitään hoitoa, senkun antaa ruuan, veden ja hoitaa jätösastian kuntoon. Koira tyystin eri asia, ulkoilutus ja kadulta paskojen kerääminen, tassujen putsaus ja vastuu kun ulkoillaan. Ja kun on vaikka rankkasateessa odoteltava, että viimein tekee tarpeensa. Kovat on vaatimukset kaverilla.
Ystävä ei halua kissaasi hoitaa. Miksi se olisi ehto ystävyydelle?
Fiksu ihminen ei pyydä kuin hätätapauksessa ystäviään hoitajiksi. Fiksu ihminen ajattelee jo ennen lemmikin hankkimista mihin vie hoitoon jos itse reissailee tai on reissuhommissa. Matka ei ole hätätapaus. Maksullisia hoitoloita löytyy nykyään lähes joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ei ole mitään hoitoa, senkun antaa ruuan, veden ja hoitaa jätösastian kuntoon. Koira tyystin eri asia, ulkoilutus ja kadulta paskojen kerääminen, tassujen putsaus ja vastuu kun ulkoillaan. Ja kun on vaikka rankkasateessa odoteltava, että viimein tekee tarpeensa. Kovat on vaatimukset kaverilla.
On kyllä jos vaatii että pitäisi kissaansa hoitaa.
Millaista on fiksujen ihmisten ystävyys? Neutraalia, missään ei voi jeesata puolin ja toisin? Ei, minä en kuule nypi sun kissasi paskoja, ei ei, mä en sun kukkia kastele...
Kylmältä ja kolkolta kuulostaa. Sanotaan, että raha pitää pitää ystävyyden ulkopuolella, ja siitä olen kyllä samaa mieltä.
A friend in need is a friend indeed…
Itse en pidä parin päivän kissanhoitoa minään ja auttaisi samantien ystävää, mutta ehkä kaverisi ei halua nähdä vaivaa ystävyytenne eteen.
Kissa hoitolaan ja kun on vastapalveluksen vuoro, laskutat itse sen 100€.
Kaverisi ei halua hoitaa kissaa vaan antoi tahallaan sellaisen hinnan josta kieltäydyt. Tai sitten haluaa vain hyväksikäyttää sinua eikä ole ystäväsi.
Pyydä jotakuta toista tai varaa kissalle hoitola.
Kaikkein paras järjestely on vuorotella jonkun toisen kissanomistajan kanssa, mutta silloin on tietysti hankalaa tämä hoitoasia, jos sitä mahdollisuutta ei ole.
Minä varmaan tarjoasin tuosta lounaan tai leffalipun.