Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
641/1050 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitasta ja Skandinavian Outdoorista. Tai Haltin kaupasta.

Vierailija
642/1050 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessilta joskus mutta enimmäkseen teen itse. Vaatteet ovat niin oudon mallisia liikkeissä, hihat roikkuvat, hartiat ovat leveät ja lantio kapea.

Itse voi tehdä napakan hartialinjan, kapean vyötärön ja istuvan lantio-osan ja housuihin istuvuuden. Ja valita hyvät värit.

Jokinen on aika hyvä liike myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, Boozt, About You, H&M....

En osta Prismasta, Tokmannilta, Lidl.stä....

N.51

Vierailija
644/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jännää, että miesten vaatteista puhuttaessa se paraslaatuisin vaate löytyy oikeasti jostain erä- tai työvaateliikkeestä tai rautakaupasta.

Siis puhutaan vain laadusta ja kestosta, eikä muodista tai muusta scheissesta.

Tuo pitää täysin paikkansa. Mulla on 18v vanha Dunderonin huppari jonka olen aikanaan ostanut One Waysta tms mutta nykyään sitä myy vain workwear paikat ja maksaa yli 200€. Ei ihme että on kestänyt aikaa.

Vierailija
645/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Booztista ja Zalandosta.

Vierailija
646/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jännää, että miesten vaatteista puhuttaessa se paraslaatuisin vaate löytyy oikeasti jostain erä- tai työvaateliikkeestä tai rautakaupasta.

Tuo pitää täysin paikkansa. Mulla on 18v vanha Dunderonin huppari jonka olen aikanaan ostanut One Waysta tms mutta nykyään sitä myy vain workwear paikat ja maksaa yli 200€. Ei ihme että on kestänyt aikaa.

Oletteko huomanneet, että miesten juhlavaatteissakin on huomioitu mukavuus esim. puvun housuissa piilojoustovyötärö! Miehet ei vaan suostu ahtautumaan epämukaviin vaatteisiin vaikka näyttäisi kuinka hyvältä. Sama kengissä.

Vierailija
647/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin viime vuosina Amazonista, pari juttua Intersportista tai Budget Sportista ja yhdet farkut Stockkalta. 

Vierailija
648/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo sarkasmia vai mitä jännää tuossa on? Kai se nyt on selvää, että työvaatteiden pitää olla hyviä. Rautakaupasta ei toisaalta löydy istuvaa pukua, jos joku mies sellaista tarvitsee ja tuskin rautakaupan flanellipaidat tai verkkarit ovat merkittävästi parempia kuin Dressmanin vastaavat. 

Vierailija
649/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, Sellby- nettikirppis. Boozt. Kierrän myös kirpputoreja ahkeraan. N54

Vierailija
650/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&m ostin just neuletakin, collarit, hupparin ja pari toppia. Lenkkarit XXXL. En pukeudu villakangastakkeihin ja kiiltosaapikkaisiin.

N47

Moi Irma! Sulla on ihan v***n isot jalat, just sellaiset joista Tarantino tykkää...

Vierailija
651/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia suosikkimerkkejö vaatteissa: Inwear, Part Two, Noa Noa, Levete Room, Marc O'polo. Olen käyttänyt näitä vuosia, joten tiedän kokoni ja seuraan mallistoja ja tilaan lempparivatteet yleensä siitä nettikaupasta, mistä sattuu löytymääm. Boozt, Zalando, Zalando Lounge sekä merkkien omat nettikaupat.

Kengät: Ten Points, Calou, Timberland, Steve Madden Mjus jne. Sanoista nettikaupoosta. Laukut: Marc Jacobs, Liebeskind Berlin, Ralph Lauren, Lumi jne.

Yllättäen aika moni noista merkeissä on löytynyt myös Elloksen nettikaupasta, vaikka en tiennyt koko liikettä olevan enää edes olemassa. Koronan aikaan matkustelu on vähentynyt, mutta ko. merkkejä etsin aina kivijalkakaupoistakin, jos jossain käyn. Harvoin maksan täyttä hintaa mistään, vaan yleensä hyödynnän tarjoukset ja sesonkialennukset.

Instagramissa kannattaa seurata esim. Dopphelsinki ja Tredonnerovaniemi. Heillä on yleensä kivoja asuyhdistelmiä. Jos ei halua ko. merkkejä ostaa niin voi etsiä saman tyylisiä vaatteita vaikka HM, Lindex, Kqppahl jne.

Vierailija
652/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia suosikkimerkkejö vaatteissa: Inwear, Part Two, Noa Noa, Levete Room, Marc O'polo. Olen käyttänyt näitä vuosia, joten tiedän kokoni ja seuraan mallistoja ja tilaan lempparivatteet yleensä siitä nettikaupasta, mistä sattuu löytymääm. Boozt, Zalando, Zalando Lounge sekä merkkien omat nettikaupat.

Kengät: Ten Points, Calou, Timberland, Steve Madden Mjus jne. Sanoista nettikaupoosta. Laukut: Marc Jacobs, Liebeskind Berlin, Ralph Lauren, Lumi jne.

Yllättäen aika moni noista merkeissä on löytynyt myös Elloksen nettikaupasta, vaikka en tiennyt koko liikettä olevan enää edes olemassa. Koronan aikaan matkustelu on vähentynyt, mutta ko. merkkejä etsin aina kivijalkakaupoistakin, jos jossain käyn. Harvoin maksan täyttä hintaa mistään, vaan yleensä hyödynnän tarjoukset ja sesonkialennukset.

Instagramissa kannattaa seurata esim. Dopphelsinki ja Tredonnerovaniemi. Heillä on yleensä kivoja asuyhdistelmiä. Jos ei halua ko. merkkejä ostaa niin voi etsiä saman tyylisiä vaatteita vaikka HM, Lindex, Kqppahl jne.

Sen verran täytyy vielä jatkaa, että en ostele todellakaan suurta määrää vaatteita, vaan pidän vaatteita pitkään. Jos löydän jonkun tietyn vaatteen, joka on pakko saada, niin sen voin ostaa täydellä hinnallakin. Olen vuosien mittaan saanut aika kivan vaatevaraston koottua. Teen aika paljon töitä etänä, joten enää ei tarvitse kuin koti- ja urheiluvaatteita suurimman osan ajasta

Vierailija
653/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, Klingel, Bonprix.

Vierailija
654/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä MISTÄ ostatte vaan MITÄ ostatte? Mitä MERKKEJÄ?

Itsellä esim. Nanso, Ralph Lauren, Barbour 

Vierailija
655/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on nykyään yllättävän kivoja vaatteita. Sitte inteernetistä, (Boohoo, Debenham, HM, Ellos, Asos, Shein)

Vierailija
656/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama pulma, kuin AP:llä. Ostin lähes kaikki vaatteet ja kengät Aleksi 13:sta. Lisäksi sain sieltä ainutlaatuista palvelua. Kerran olin kolunnut koko kaupan, kun piti saada heti hautajais vaatteet. Myyjä pyysi minua istumaan ja hän kipaisi hakemassa täydelliset housut, jakun ja puseron. En voi vieläkään käsittää, kuinka hän kysymättä tajusi mitä haen. Ne vaatteet olivat kaikki sopivat ja erityisen kauniit päällä.

Sokoksen vaatteiden laatu ja ulkonäkö on minusta huono. Paljon heikkolaatuista tavaraa esillä. Nykyään pitäisi pystyä ostamaan laatua, mutta vähän ja pitkä ikäistä.

En ole löytänyt vaatteita pitkään aikaan. Kaikki vinkit kiinnostavat myös minua.

Vierailija
657/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy Secondhandista, kirpputoreilta ja SPR kontista. En tajua miksi ostaa uutena vaatteita kun kierrätettynä saa niin hyviä. Ja ostan ja käytän vain merkkivaatteita.

Vierailija
658/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahl, Lindex, h&m harvemmin. Zara kun käyn pääkaupungissa.

Vierailija
659/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marks & Spenceriltä ostin pari vuotta sitten kaikki työvaatteet. Olen työssä, jossa oletetaan pukeutuvan siististi.

Tänä kesänä käytiin Porvoossa veneillen ja löysin paljon uusia vaatteita. Sellainen pieni liike kuin Elmiina vanhan kaupungin puolella ja Cittarin lähellä oli Fabe. Niistä löytyi kesäistä, vähän siistimpää muttei jäykkää. Tuohon Fabeen törmäsin aiemmin jo Levillä. En tiedä, onko niitä muuallakin.

Vierailija
660/1050 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, Lindex, Kappahl, VeroModa. Netistä lisäksi Zalando ja EMP. Myös kengät ostan netistä. Palautan jos ei hyvät mutta tähänkin harjaantuu. Ottaa mitat ja katsoo kokotaulukot ja tuotearvioinnit niin saa osviittaa vaatteen tai kengän koosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä