Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvoin peseytyvät aikuiset

Vierailija
25.10.2014 |

Mä ihmettelen suuresti, miksi vielä nykypäivänäkin monet "vanhemman polven" edustajat käy suihkussa / saunassa maksimissaan pari kertaa viikossa. Kuinka voi elellä paskoissaan kun kuitenkin suinku olisi joka päivä saatavilla. Ällöttävää. Kaippa näitä löytyy nuoremmistakin, mutta ei niin yleisesti...

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa 2x viikossa (samoina päivinä myös urheilen) ja toisella kerralla pesen hiukset. Alapesun teen väh. 3 kertaa päivässä, hampaat myös 2 x päivässä, naaman pesen illalla meikinpoiston jälkeen. En todellakaan haise. Olen tätä kysynyt moneen kertaan mieheltäni sekä sisaruksiltani. Kellään heistä ei ole mitään tarvetta kaunistella asiaa, rehellisen vastauksen saaminen on itsestään selvää. Myöskään hiukset ei paskotu kun ei totuta niitä jatkuvaan pesuun. Iho on paljon terveempi näin, samaten hiukset vat pysyneet parempina. Päänahka ei hilseile enää. Aivan turha jynssätä ja läträtä joka päivä.

Vierailija
142/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:56"]

En tajuu teitä jotka ei käy sen takia suihkussa että se kuivattaa ihoa liikaa. Mullakin tosi kuiva iho varsinki talvella, mutta iha oman ja toisten viihtyvyyden takia käyn suihkussa päivittäin koska liikun paljon. Sen jälkeen rasvaan ihon, eipä ole kuiva. 

[/quote]

Jep ja sehän on itse asiassa vanhentunutta tietoa, että vesi kuivattaisi ihoa. Asiahan on päinvastoin: ihotautilääkärien mukaan suihkussa ja kylvyssä kuiva iho saa nimenomaan sitä, mitä se eniten tarvitsee eli kosteutta. Saippuan käyttäminen tai liian kuuma suihku ovat sitten eri asia, ne voivat ärsyttää ja kuivattaa ihoa. Mutta kyllä herkkäihoisenkin pitäisi päivittäin pystyä käymään suihkussa - saippuaahan ei ole pakko käyttää, vaan oikein herkän ihon voi pestä vaikka perusvoiteella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ihan sattumalta luneneeksi tätä keskustelua ja tuli ihan pakonomainen tunne jakaa omat kokemukset.
Itse suorastaan joudun käymään joka arkiehtoo suihkussa likaisen työn takia. Kuka tervejärkinen nyt haluaisi mennä nukkumaan ryömittyään 12 tuntia autojen alla niitä korjaillen.
Yksi työkavereistani (noin 30-v mies sekin) heisee ihan tautisen pahalle, siis sellaiselle myskihärkähielle. Kyseinen tyyppi hikoaa samaan tahtiin, kuin kummelista tuttu Vanaja ollessan yhtä laiska tekemään yhtään mitään.
Pestiin kerran sen haalarit ihan koemielessä ja koko kerrasto haisi yhden työpäivän jälkeen ihan sairaalle jo metrin päähän. Onkohan tyyppi ohan terve, siis fyysisesti ja henkisesti, sillä yks meidän porukasta suihkautti sitä kohtaan omaa dödöään, kun oltiin pesun jälkeen lähdössä kotiin ja tämä "Vanaja" sai hirveän hepulin ja huitoi nyrkeillään samantien.. Totesi että naturelli on paras, kun kysyttiin mahdollisesta parfyymiyliherkkyydestä ja moisesta ylirektiosta..
Kiva olla tommosen kanssa työparina töissä, kun asiakkaatkin vetää naaman oudon näköiseksi lähelle tullessaan..

Vierailija
144/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkää keinotekoisista hajusteista. En käytä itse hajuvesiä, hiusmuotoilutuotteita enkä pyykinhuuhteluaineita. Siltikin olen sitä mieltä, että kyllä hajuton eli puhdas on parempi kuin "ihmisen haju". Se ihmisen haju kyllä pyrkii pintaan aika äkkiä, jos ei peseydy kunnolla päivittäin. Kyllä sen oikeasti voi haistaa, jos vaikka päänahkaa ei ole pesty muutamaan päivään. En nyt tarkoita edes mitään hikoilun hajua joka syntyy fyysisessä työssä, vaan just sitä ihmisen hajua. Mä en halua haista siltä, enkä tykkää haistella muidenkaan ihmisten hajuja.

Vierailija
145/148 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:46"]

Säästän luontoa, enkä lotraa joka päivä suihkusssa kun mun ei ole pakko. Suihkussa kuluu satoja litroja juomakelpoista vettä, oletteko lotraajat miettineet sitä?

[/quote]

Samaa pohdin tätä ketjua lukiessa. Kuinka moni on muuten käynyt esim. Kiinassa? Siellä näet ihmiset haisevat ihan oikeasti. Suomalaiset haisulit eivät ole mitään siihen verrattuna, ja mielestäni jokin järkevä raja tässäkin asiassa olisi oltava. Aina vain tiheämmät suihkutteluvälit siksi, että jollakulla on herkkä nenä ei voi olla se paras ratkaisu asiaan. Miettikääpä mitä tapahtuu jos jokainen kiinalainenkin alkaa käydä kahdesti päivässä suihkussa?

Vierailija
146/148 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:46"]

Säästän luontoa, enkä lotraa joka päivä suihkusssa kun mun ei ole pakko. Suihkussa kuluu satoja litroja juomakelpoista vettä, oletteko lotraajat miettineet sitä?

[/quote]

Samaa pohdin tätä ketjua lukiessa. Kuinka moni on muuten käynyt esim. Kiinassa? Siellä näet ihmiset haisevat ihan oikeasti. Suomalaiset haisulit eivät ole mitään siihen verrattuna, ja mielestäni jokin järkevä raja tässäkin asiassa olisi oltava. Aina vain tiheämmät suihkutteluvälit siksi, että jollakulla on herkkä nenä ei voi olla se paras ratkaisu asiaan. Miettikääpä mitä tapahtuu jos jokainen kiinalainenkin alkaa käydä kahdesti päivässä suihkussa?

Vierailija
147/148 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 23:44"]

Hyi helvetti, sanokaa että nämä pari kertaa viikossa suihkussa käyjät ovat provoja? Hyi saatana tinkikää ihan mistä tahansa muusta muttei hygieniasta. Kyllä normaali länsimainen ihminen käy vähintään kerran päivässä suihkussa. Niin ja afrikkalaiset lapset arvostavat kovasti teidän "vedensäästämistänne" siellä kuollessaan. Itse käyn kaksi tai kolme kertaa päivässä suihkussa. Aamulla, kun tulen töistä ja illalla.

[/quote]

En tietenkään ole provo. Toivottavasti sinä olet, kaamea lutraaja.

Vierailija
148/148 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taho voi auttaa peseytymättömän ihmisen hajuongelmaan joka läpäisee naapurustoon. Kyseessä iäkäs jolla on hoitokäyntejä. Sama hajuongelma on toistunut ennenkin. Jossain asiat brakaa. Asunnot tässä talokompleksissa pieniä ja lähellä toisiaan. Ihmisen hygienia meillä vesirikkaassa maassa on mahdollista toteuttaa. En ymmärrä jos ja kun halutaan vanhustenkin asuvan itsenäisesti että myöskin samalla tarmokkuudella hoidettais velvollisuus peseytyä. Täällä poltetaan tupakkia avoparvekkeilla ilman mitään rajoitusta. Kenen on vastuu tällaisissa tilanteissa? Vähänkin ajatteleva ihminen jolla on hajuaistit kohdallaan pitäisi pystyä ajatteleen kuinka asua olla ja elää niin että ei tuota ikäviä harmeja naapurustoon. Kyllä pitää olla tahoja joilla on säännöt ja ohjeet asumiseen johon tullaan jakamaan yhteistä viihtyvyyttä. En ymmärrä tällaista tyyliä. Edesvastuutonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi