Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvoin peseytyvät aikuiset

Vierailija
25.10.2014 |

Mä ihmettelen suuresti, miksi vielä nykypäivänäkin monet "vanhemman polven" edustajat käy suihkussa / saunassa maksimissaan pari kertaa viikossa. Kuinka voi elellä paskoissaan kun kuitenkin suinku olisi joka päivä saatavilla. Ällöttävää. Kaippa näitä löytyy nuoremmistakin, mutta ei niin yleisesti...

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:21"]

Oon ihan järkyttynyt. Oikeastiko on näin paljon porukkaa, joka ei huolehdi perushygieniasta ! Luulin, että peseytymättömyys kuuluu asiaan vasta siinä vaiheessa, kun elämänhallinta alkaa muutenkin olla vähän niin ja näin. 

[/quote]

Meillä on 4-henkinen perhe, eikä KUKAAN käy suihkussa tai saunassa useammin kuin 2 krt/vk. Meillä olisi varmaan täysi kaaos, jos jokainen ramppaisi siellä 2 kertaa päivässä. Pitäisi tehdä vuorolistat, että normaalisti vessassa käyvätkin pääsisivät jossain välissä. Aamuista tulisi mielenkiintoisia :)

[/quote]

Meillä on 5-henkinen perhe ja jokainen käy suihkussa 2 krt/pv. Ei ole mitään ajallista ongelmaa, tosin meillä on kolme suihkua. Meillä ei suihkussa majailla, käydään vain pikaisesti pesemässä alapää, kainalot ja jalat, tarvittaessa myös hiukset.

Vierailija
122/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:24"]

En vaan jaksa mennä suihkuun useammin kuin 1-2krt vko

[/quote]

oletko töissä, opiskeletko tms. eli oletko kontaktissa muiden ihmisten kanssa päivittäin? Etkö koe ominaislöyhkääsi nolona tai kiusallisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin suihkussa eilen illalla klo 22 jälkeen kun pääsin töistä. Sitten laittauduin ja lähdin kapakkaan, tuulin kotiin kolmen maissa ja kävin suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Tänään aamulla puoli kymmenen maissa kävin taas suihkussa pesemässä muotoilutuotteet hiuksista. Ja nyt tässä taas teen lähtöä suihkuun, kun ei voi päivän pölyissä mennä lakanoihin pyörimään. Yleensä siis kerran päivässä suihku, mutta poikkeuksia, poikkeuksia....

Vierailija
124/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn talvisin saunassa ja suihkussa kerran viikossa, kesällä joka päivä, koska uin päivittäin. Talvisin pesen tietty päivittäin kainalot, alapään jne. Hiukseni eivät rasvoitu, joten viikon väli on hiuksillekin ihan ok. Minulla on todella kuiva iho (psoriaattinen ihottuma) ja talvisin suihkun jälkeen vaikka rasvaan reseptirasvoilla kutina on lähes kipua. Kesällä auringossa asia on toinen. Vähintäänkin siskoni olisi sanonut jos haisisin, joten en usko sitä.

Jos joku tykkää suihkutella kaksi kertaa päivässä, ei se minua haittaa.

Vierailija
125/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:40"]Nyt oikeesti hei. Mitä sairaalloista on siinä, että käy 2 kertaa päivässä suihkussa? :D Onko se teiltä kerta viikkoon peseytyviltä jotenkin pois että ihminen huolehtii henkilökohtaisesta hygieniastaan? Mitä haittaa siitä on?
[/quote]
Ootko harkinnu terapeuttia pakko-oireille?
Turhaa veden kulutusta ensinnäki ja iho kuivuu ihan liikaa. En sano, että pitäis käydä 2 kertaa viikossa suihkussa, mutta ite käyn joka toinen päivä :D

Vierailija
126/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn pari, kolme kertaa viikossa suihkussa. Kuukautisten aikaan pesen yleensä aamulla alapään käsisuihkulla. En oo varmaan koskaan käynyt useammin, eikä mulle ole myöskään kukaan koskaan huomauttanu, että haisisin pahalle. Joskus jopa oikeasti unohdan käydä pesulla, huomaan siinä vaiheessa kun hiukset alkaa olla rasvaset että millonkohan viimeksi olen käyny suihkussa. :D t. 25v. nainen

Vierailija
127/148 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
128/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin suihkussa ennen päivittäin. Nyt 3krt/vko. Ihoni on rauhoittunut, eikä rasvoitu enää yhtä nopeasti. Tuntuu kuin liika suihkuttelu olisi saanut rasvoittumisen kiihtymään.

Vierailija
129/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:44"]

Hajuherkkänä ihmisenä totean, että todella monet haisevat, mutta he eivät itse sitä tajua. Jotkut jopa tuhnailevat seurassa, koska eivät itse haista. Kukaan tuttuni ei ENÄÄ tuhnaile minun seurassani, koska joskus jossain sopivassa keskustelussa tulin todenneeksi jotain hajuherkkyydestäni. Monesti joudun hengittämään suun kautta, koska toisen henki haisee. Syy on siis hajuaistini.

Yllättynyt olen ollut siitä, kuinka monet eivät vaihda alusvaatteitaan tai pese tukkaansa säännöllisesti. Kukaan rasvaletti ei kai voi väittää, että hänen tukkansa olisi puhdas.

Vanhukset ovat sitten oma kategoriansa, omine syineen ja perinneajatteluineen.

[/quote]

Ilmeisesti keinotekoiset hajut ei sit sua haittaa? Hiuslakat, shampoot, deodorantit, hajuvedet, mitä näitä nyt on? Mä luulen, että ihmiset on nykyään siitäKIN vieraantunu, miltä ihminen haisee ilman hajusteita. Ja sitä ihmisen normaalia tuoksua pidetään epänormaalina ja se pitää peittää jatkuvalla kuuraamisella ja hajustetuilla aineilla.

Vierailija
130/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:31"]Mua ällöttää myös nää kerta viikkoon peseytyjät. Itse käyn joka päivä 2 kertaa. Ei ole iso homma. Ja ei, ihoni ei kuivu. Ihmisen iho hikoilee muualtakin kuin vain kainaloista. Kuona-aineita puskee ihon läpi ja tarttuu vaatteisiin. Ällöttävää. Ihminen on siis omassa liassaan. Alapesu ja kainaloiden huljuttelu vedellä altaan päällä ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ei vaikka olisi saippuaa mukana.
[/quote]

Mistä tiedät miten usein ihmiset käy suihkussa? :o
Onko se sun keskustelun avaus? :D jos ei määrä miellytä sinua pidät ihmistä ällönä eikä hänelle tarvitse puhua? :D

Vierailija
131/148 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on atopia ja talvisin käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa, saunassa en lainkaan! Hyvä kun pystyy kipeät kädet edes pesemään vessa reissun jälkeen. .

dödöä kyllä käytän ja kuivashampoot tukkaan

Vierailija
132/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. Ihminen haisee ihmiseltä. Ei kuulu olla hajuton, eikä varsinkaan peitellä itseään deodorantein, hajustein, hoitoainein. Ihmiskeho ei tarvitse kemikaaleja ollakseen puhdas. Eikä vesipesua joka päivä.

Itse käyn suihkussa 2-3 krt viikossa. Pesen kainalot, rinnat, kaulan ja niskan joka aamu, hampaat illoin aamuin, alapääni joka vessakäynnillä, koska en käytä vessapaperia. Jalat raspaan ja pesen sekä öljyän kaksi kertaa viikossa. Nukun alasti ja vaihdan lakanat joka lauantai saunan jälkeen.

Tuoksun mielestäni ominaishajultani. Se tietty kuonakerros ihon päällä suojaa ja tuntuu turvalliselta. :)

Vierailija
133/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn 2 kertaa päivässä suihkussa, aamulla en herää ilman suihkua ja illalla pitää pestä päivän koettelemukset pois. Lämmin suihku on ihana ja terapeuttinen. Jos tämä on jonkun mielestä sairasta niin sitten olen mielelläni sairas:)

Vierailija
134/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä tai joka toinen pesulla, sauna 2krt viikossa riippuu millaisia päiviä töissä, mutta joskus tuntuu että tukka on paskainen tai että haisisin ja muijalta kysynyt että haisenko ja se on sanonut ei, ilmeisesti en haise pahalle vaikka itsestä tuntuisi likaiselle.

Vierailija
135/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suihku piharakennuksessa, minne mennään ulkokautta. Aika monella tutullani on suihku joko piharakennuksessa tai kellarissa. Osaan näistä vanhoista rintsikoista ei ole tehty suihkuja asuintiloihin kosteusongelmia kaihtaen. Mun mielestä toimii tosi hyvin, ei tulisi mieleenkään lotrailla suihkussa päivittäin, paitsi kesällä kun on kuuma.

Tosin huomaan aina silloin kun olen hotelleissa tms. yötä, että käytän suihkua ihan joka välissä. Se on niin helppoa, kun se on siinä samassa tilassa! Ja toisaalta huoneilma hotelleissa on yleensä ihan pullomaista ja lämmintä, että tuntuu nihkeältä, hikiseltä ja tunkkaiselta toisin kuin kotona.

Vierailija
136/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:39"]

Haloo. Ihminen haisee ihmiseltä. Ei kuulu olla hajuton, eikä varsinkaan peitellä itseään deodorantein, hajustein, hoitoainein. Ihmiskeho ei tarvitse kemikaaleja ollakseen puhdas. Eikä vesipesua joka päivä.

Itse käyn suihkussa 2-3 krt viikossa. Pesen kainalot, rinnat, kaulan ja niskan joka aamu, hampaat illoin aamuin, alapääni joka vessakäynnillä, koska en käytä vessapaperia. Jalat raspaan ja pesen sekä öljyän kaksi kertaa viikossa. Nukun alasti ja vaihdan lakanat joka lauantai saunan jälkeen.

Tuoksun mielestäni ominaishajultani. Se tietty kuonakerros ihon päällä suojaa ja tuntuu turvalliselta. :)

[/quote]

Eikö ois helpompi käydä pikaisesti suihkussa joka aamu entä ku alkaa eri ruumiinosia pesemään erikseen?

Mä en ymmärrä näitä jotka ei halua käydä joka päivä suihkussa mut kuitenki joka päivä pestään erikseen jalat, kädet, kaula, kainalot, alapää jne..

Varmasti helpompi ja nopeempi käydä suihkussa.

Kaikki ihmiset haisee se vaan on fakta. Mitä useammin käyt suihkussa sen vähemmän haiset pahalle.

Vierailija
137/148 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän luontoa, enkä lotraa joka päivä suihkusssa kun mun ei ole pakko. Suihkussa kuluu satoja litroja juomakelpoista vettä, oletteko lotraajat miettineet sitä?

Vierailija
138/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevia ihmisiä varsinkin keski-ikäisiä, tapaan päivittäin hoitotyössäni. Enkä tarkoita hien hajua, vaan sellaista tunkkaista lian hajua joka pinttyy ihmiseen ja vaatteisiin. Tämä haju ei muuten helposti lähde vaikka olen itse ollut pesemässä näitä ihmisiä suihkussa. Myönnän olevani herkkä hajuille ja rakastan puhtaan tuoksua. Mieheni käy joka aamu suihkussa ja laittaa puhtaat vaatteet, tekee kevyttä toimistotyötä mutta ei kyllä illalla ole enää ihan fresh mielestäni. Itsestä on tietysti vaikea sanoa, mutta tunnen oloni likaiseksi päivän päätteeksi ja mielelläni suihkutan päivän pölyt pois. Myös lapset käy suihkussa joka ilta ja vaihtaa puhtaat vaatteet. Alapesut ja hampaidenpesut kuluu tietysti ainakin aamuun ja iltaan.

Vierailija
139/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:35"] On olemassa laajat valikoimat luonnonmukaisia tuotteita ilman mitään kemikaaleja joita voi jokainen kuivaihoinen ihan huoletta käyttää. Esim. Sheavoi, kookosrasva tai ihan perinteinen oliiviöljy!

[/quote]

Se iholle härskiintyvä oliiviöljyhän ei haise pahalta, eihän? YÄK.

Vierailija
140/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:21"]

Oon ihan järkyttynyt. Oikeastiko on näin paljon porukkaa, joka ei huolehdi perushygieniasta ! Luulin, että peseytymättömyys kuuluu asiaan vasta siinä vaiheessa, kun elämänhallinta alkaa muutenkin olla vähän niin ja näin. 

[/quote]

Meillä on 4-henkinen perhe, eikä KUKAAN käy suihkussa tai saunassa useammin kuin 2 krt/vk. Meillä olisi varmaan täysi kaaos, jos jokainen ramppaisi siellä 2 kertaa päivässä. Pitäisi tehdä vuorolistat, että normaalisti vessassa käyvätkin pääsisivät jossain välissä. Aamuista tulisi mielenkiintoisia :)

[/quote]

Meillä on 5-henkinen perhe ja jokainen käy suihkussa 2 krt/pv. Ei ole mitään ajallista ongelmaa, tosin meillä on kolme suihkua. Meillä ei suihkussa majailla, käydään vain pikaisesti pesemässä alapää, kainalot ja jalat, tarvittaessa myös hiukset.
[/quote]

Meillä yksi wc/kylpyhuone, joten siitä tulisi ajallinen ongelma, vaikka kuinka nopea olisi. Tosin on meillä siellä joskus kaksi yhtä aikaa, vaikka toinen olisi suihkussakin, riippuu kiireestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi