Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei putoa? Olen nyt 9 viikkoa noudattanut 1500-1600 kcal ruokavaliota,

Vierailija
13.09.2021 |

Mutta painoa on lähtenyt vaivaiset 1,5 kg. Mistä johtuu? Tunnen itseni kyllä hoikistuneeksi, mutta puntari ei ole sama asia.

Olen 162 cm ja painan nyt 74,5 kg. En tunnu saavan millään alle 70 kiloon tota painoa, mikä ihme täs nyt on? Jumittanut viimeiset vuodet välillä 75-77, eikä liikahda alas kuin kilon kaks korkeintaan. Tää paino on liikaa mun pituiselle!

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP!

Vinkiksi kaikille painon kanssa askarteleville:

Kirsi Pietiläisen luento otsikolla: "Syön niin vähän, enkä silti laihdu"

Vierailija
102/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän proteiinia.

Tätä oon itseasiassa pohtinutkin. Siis jopa keto-ruokavaliota oon nyt pyöritellyt vaihtoehtona. Ongelma vaan on, että oon kasvissyöjä, niin onko ruokavalion koostaminen mahdotonta tai ihan överivaikeeta?

Taas kerran täällä ylipainoinen kasvissyöjä kyselee laihdutusvinkkejä. Silti kaikkiin laihdutusketjuihin tullaan aina tuputtamaan kasvissyöntiä mahtavaksi keinoksi pudottaa painoa :DDDDDDD

Taas? Aika harvoin kyseessä on kasvissyöjä, joka pyytää laihdutusapua täällä. Että olipahan yleistys taas, halusit päästä näpäyttämään? Ja jos et tiennyt, kasvisruokavalio ei ole mikään automaattinen laihdutusruokavalio, vaan siinäkin käytetään rasvaa, hiilaria ja proteiinia, joita voi helposti syödä liikaa. Samaan tapaan siis, kuin sekaruokavaliossa. Oikein koostetussa kasvisruokavaliossa se ylensyömisen riski vain vähenee, koska kasviksia tulee syötyä paljon, ja mielitekojen määrä vähenee, kun vatsa on kauemmin täynnä kuitujen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän proteiinia.

Tätä oon itseasiassa pohtinutkin. Siis jopa keto-ruokavaliota oon nyt pyöritellyt vaihtoehtona. Ongelma vaan on, että oon kasvissyöjä, niin onko ruokavalion koostaminen mahdotonta tai ihan överivaikeeta?

Taas kerran täällä ylipainoinen kasvissyöjä kyselee laihdutusvinkkejä. Silti kaikkiin laihdutusketjuihin tullaan aina tuputtamaan kasvissyöntiä mahtavaksi keinoksi pudottaa painoa :DDDDDDD

Taas? Aika harvoin kyseessä on kasvissyöjä, joka pyytää laihdutusapua täällä. Että olipahan yleistys taas, halusit päästä näpäyttämään? Ja jos et tiennyt, kasvisruokavalio ei ole mikään automaattinen laihdutusruokavalio, vaan siinäkin käytetään rasvaa, hiilaria ja proteiinia, joita voi helposti syödä liikaa. Samaan tapaan siis, kuin sekaruokavaliossa. Oikein koostetussa kasvisruokavaliossa se ylensyömisen riski vain vähenee, koska kasviksia tulee syötyä paljon, ja mielitekojen määrä vähenee, kun vatsa on kauemmin täynnä kuitujen takia.

Kasviksia syömällä ei mieliteot häviä, vaikka niitä vetäis ämparillisen. Pikemminkin päinvastoin. Ja kasviksia syömällä nälkä tulee jo ekasta pierasusta.

Vierailija
104/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiantarvelaskurin mukaan kokoisesi 30-vuotias nainen kuluttaa noin 1860 kaloria päivässä (tai vähemmän iästä riippuen), jos tekee istumatyötä eikä urheile. Vähän alle tai noin puolen kilon viikkolaihtumiseen tarvittaisiin siis 1300-1400 kcal/päivä, vaihtoehtoisesti voit syödä saman verran kuin nykyään mutta aloittaa esim. salin ja/tai lenkkeilyn lisäboostiksi.

Vierailija
105/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän proteiinia.

Ylenpalttinen proteiinin syönti ei liity ketoon, eikä proteiinista ole yleensä puutetta länsimaisessa ruokavaliossa. Jos haluat vähentää hiilareita, ne korvataan rasvalla.

Ja et ilmeisesti ole vegaani, syötkö kananmunaa ja maitotuotteita? Jos syöt, niin ei ole mahdottoman vaikea koostaa ketoruokavaliota. Vhh:lla voisi ehkä aloittaa pehmeän laskun ketoon. eri

En oo vegaani, eli just kananmunaa ja raejuustoa menee. Itse asiassa eipä paljon muuta eläinkunnan tuotteita sit tulekaan syötyä.

Vhh kuulostaa hyvältä. Vois kokeilla tosiaan…onko netissä jotain ilmaisia ruokavalio-ohjeita?

Yksinkertaisin vhh-ohje on, että älä syö tai juo mitään, missä on yli 5 g hh sadassa grammassa tuotetta. Näitä alle 5 g raaka-aineita käyttäen kokoa ateriat vapaasti järkevään energiamäärään asti. Aluksi sellaiseen, millä et mielestäsi ainakaan liho tai juurikaan laihdu. Onko se sitten tuo 1500-1600 kcal päivässä?

Vierailija
106/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kiva kun päivittelet tänne, sain tästä ketjusta itsekin motivaatiota!

T: 160 cm 74 kg.

Vierailija
107/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Itsekin olen pikkuhiljaa pudottanut painoa (tosin ilman kaloreiden laskentaa), ja eilen alkoi painoni kutosella ekaa kertaa 20 vuoteen! Se on niin mahtava fiilis, kun vaatteet solahtaa päälle kuin vettä vaan ja lenkki kulkee hirveällä energialla entisen lyllertämisen sijaan. Nukunkin paremmin! :)

Vierailija
108/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näin

Vierailija
109/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

believe_me kirjoitti:

ei näin

vaan?

Vierailija
110/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketodieetillä sinänsä ei ole mikään ongelma edetä lenkkipolulla. Vauhti vain hieman hidastuu. Itse ajan pyörällä töihin päivittäin töihin 10 km ja hitaammat jää silti jalkoihin.

Ketola vaan liian kova liikkuminen johtaa äkkiä ylikuntoon, eli sydän pompottaa illalla nukkumaan mennessä satasta ja ei saa unen päästä kiinni.

Kaliumin puute aiheuttaa sydämen tykytystä.

Itse lopettelin ketoilun reilun puolen vuoden jälkeen, kun ei keho enää tahtonut oikein palautua liikuntasuoritusten jälkeen, varsinkin voima- ja lihaskuntoharjoitteiden jälkeen. Eikä myöskään tahtonut oikein kehitystä tulla esim salilla.

Kun otin hiilareita takaisin ruokavalioon, muutoksen palautumisessa huomasi valehtelematta heti jo seuraavana päivänä. Melkein viikon oli ollut lihakset jumissa ja kipeinä edellisestä rankahkosta treenistä. Ajattelin, että nyt saa riittää ja söin illalla leipää. Seuraavana päivänä ne kaikki kivut ja jumit oli poissa!

Nykyään pyrin syömään vhh:sti. Huomaan, että ajatuskin on kirkastunut. Eli kyllä sitä aivosumuakin ketolla oli vaikka en sitä niin silloin huomannut (paitsi hölmöistä virheistä töissä...). Ja elektrolyyttejä otin joka päivä, eli en usko, että niistä oli kiinni. Ainoa vaan, että nykyään nukahtaminen on paljon vaikeampaa illalla. Ketolla ollessani nukuin kuin tukki, vaikka aina ennen oli ollut ongelmia nukahtamisessa ja nukkumisessa muutenkin.

Vierailija
111/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaliumin puutetta välillä itsekin epäilen. Kärkkäisellä oli hyllyssä kalium tabletteja. Sellaisen joskus olen napsaissut naamariin, jos tulee inhottava olo, että sydän muljuaa tai ummetusta.

Kaliumia ei vaan parane liikaa syödä, vaan ainoastaan jos tuntuu sille. Saahan sitä pähkinöistäkin.

Vierailija
112/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaliumin puutetta välillä itsekin epäilen. Kärkkäisellä oli hyllyssä kalium tabletteja. Sellaisen joskus olen napsaissut naamariin, jos tulee inhottava olo, että sydän muljuaa tai ummetusta.

Kaliumia ei vaan parane liikaa syödä, vaan ainoastaan jos tuntuu sille. Saahan sitä pähkinöistäkin.

Ketolla elektrolyyttien tarve on paljon suurempi kuin ns normiruokavaliolla. Ja hikoillessa tarve vielä lisääntyy. Muistathan myös, että kalium tarvitsee aina natriumia parikseen toimiakseen.

Itselläni alkoi ketoilun loppuvaiheessa tulla vielä suonenvetoja aika usein. Pilateksessa ne haittasi ihan tosissaan tekemistä, monet liikesarjat joutui jättää kesken niitten takia. Saas nähä helpottaako nekin nyt hiilareitten lisäämisen myötä.

Vierailija
113/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna pudotin painoa ja ensimmäisen kuukauden pudotukseni oli 5,3% ja toisen kuukauden pudotus oli 2,8%. Puolen vuoden pudotusjaksolla tuo ekan kuukauden lukema oli selvästi paras ja toisen kuukauden huonoin. Muut neljä kuukautta osui noiden kahden ääripään väliin.

Kun olin muutaman kuukauden painoa pudottanut kävin InBody-kehonkoostumusmittauksessa, missä minun 190cm miehen kulutukseksi laskettiin 1779 kcal. Minun mitattuun kulutukseen nähden 1500-1600 kaloria kuulostaa paljolta, kun laihduttaessa pitäisi saada kunnon kalorivaje aikaiseksi-

Eikö sulle muka kerrottu, että tuo inbodyssa mitattu kalorin kulutus tarkoittaa sitä kehon peruskulutusta, mikä menee vaikka vaan makaisit sängyssä paikallasi koko päivän. Tuo on se lukema, jonka ALLE EI TULISI MENNÄ.

Vierailija
114/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna pudotin painoa ja ensimmäisen kuukauden pudotukseni oli 5,3% ja toisen kuukauden pudotus oli 2,8%. Puolen vuoden pudotusjaksolla tuo ekan kuukauden lukema oli selvästi paras ja toisen kuukauden huonoin. Muut neljä kuukautta osui noiden kahden ääripään väliin.

Kun olin muutaman kuukauden painoa pudottanut kävin InBody-kehonkoostumusmittauksessa, missä minun 190cm miehen kulutukseksi laskettiin 1779 kcal. Minun mitattuun kulutukseen nähden 1500-1600 kaloria kuulostaa paljolta, kun laihduttaessa pitäisi saada kunnon kalorivaje aikaiseksi-

Eikö sulle muka kerrottu, että tuo inbodyssa mitattu kalorin kulutus tarkoittaa sitä kehon peruskulutusta, mikä menee vaikka vaan makaisit sängyssä paikallasi koko päivän. Tuo on se lukema, jonka ALLE EI TULISI MENNÄ.

Tosi moni laihduttaja just syö liian vähän. Mä osallistuin salilla pienryhmään, jossa keskityttiin ruokavalion rooliin. Melkein jokaisen laihduttajan helmasynti oli se, että ne söi liian vähän. Se torpedoi laihduttamista. Siellä sanottiin, että alle 1600 kcal ei pitäisi kenenkään, ei edes laihduttajan, syödä, koska sit aineenvaihdunta hiipuu ja kroppa rupee himmailemaan kaloreitten kulutuksen kanssa.

Vierailija
115/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinun kokoinen nainen ei välttämättä kuluta tuon enempää. Ei varsinkaan, jos on jo keski-ikää lähestyvä tai on laihdutteluhistoriaa.

Itse olen laihduttanut 115 kilosta nykyiseen 70 kiloon ja 1500 kcal on se, millä paino pysyy nykyiselllään. Jos laihtua haluaisin lisää (en halua) olisi tiputettava kalorit esim 1200-1300 kcal per päivä. Tai lisättävä rajusti liikuntaa. Nyt käyn kuntosalilla pari kertaaa viikossa ja ulkoilutan koiraa 1,5-2 tuntia päivässä.

Tämähän se syy on. Laihduin kitudieetillä muutaman kilon, mutta en riittävästi viitsiäkseni jaksaa sitä nälissään oloa ja suupalojen laskemista. Totesin että ollaan sitten pyöreitä mieluummin. Kokeilin myös viikon mitä on olla 1200kcl dieetillä ihan huvikseni, ja yöllä heräsin nälkään ja valvoin kun en mahan mouruamiselta saanut nukuttua enää.

Vierailija
116/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinun kokoinen nainen ei välttämättä kuluta tuon enempää. Ei varsinkaan, jos on jo keski-ikää lähestyvä tai on laihdutteluhistoriaa.

Itse olen laihduttanut 115 kilosta nykyiseen 70 kiloon ja 1500 kcal on se, millä paino pysyy nykyiselllään. Jos laihtua haluaisin lisää (en halua) olisi tiputettava kalorit esim 1200-1300 kcal per päivä. Tai lisättävä rajusti liikuntaa. Nyt käyn kuntosalilla pari kertaaa viikossa ja ulkoilutan koiraa 1,5-2 tuntia päivässä.

Tämähän se syy on. Laihduin kitudieetillä muutaman kilon, mutta en riittävästi viitsiäkseni jaksaa sitä nälissään oloa ja suupalojen laskemista. Totesin että ollaan sitten pyöreitä mieluummin. Kokeilin myös viikon mitä on olla 1200kcl dieetillä ihan huvikseni, ja yöllä heräsin nälkään ja valvoin kun en mahan mouruamiselta saanut nukuttua enää.

Eihän noissa ole mitään järkeä! Aikuiset ihmiset... Ottakaa oikeesti asioista selvää ennen kuin jaatte niitä kalorit minimiin -ruokavalioitanne.

Mitä järkeä tuhota oma aineenvaihduntansa minimikaloreilla vain muutaman laihdutetun kilon takia? Ja todeta sitten, että "en voi enää koskaan ikinä syödä normaalisti, koska olen ihan ite tyhmyyttäni pilannut aineenvaihduntani ja lihon heti jos syön kalorinkin liikaa ja jos lihon niin se on maailmanloppu". Sopisko tähän se vanha viisas totuus, tyhmästä päästä kärsii koko keho?

Vierailija
117/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa ole mitään järkeä! Aikuiset ihmiset... Ottakaa oikeesti asioista selvää ennen kuin jaatte niitä kalorit minimiin -ruokavalioitanne.

Mitä järkeä tuhota oma aineenvaihduntansa minimikaloreilla vain muutaman laihdutetun kilon takia? Ja todeta sitten, että "en voi enää koskaan ikinä syödä normaalisti, koska olen ihan ite tyhmyyttäni pilannut aineenvaihduntani ja lihon heti jos syön kalorinkin liikaa ja jos lihon niin se on maailmanloppu". Sopisko tähän se vanha viisas totuus, tyhmästä päästä kärsii koko keho?

Kyllä aikuinen ihminen kestää viikon kokeilla huvikseen mitä tarkoittaa 1200 kcl päivittäinen energian saanti :D

Vierailija
118/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kaloria 2 viikkoa pelkkää vettä .

Vierailija
119/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kuin iso pitsa päivässä ja silti nälkä ?? Melkoisen iso maha sitten !

Vierailija
120/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinen ihminen kestää viikon kokeilla huvikseen mitä tarkoittaa 1200 kcl päivittäinen energian saanti :D

Kestää viikon kyllä, ei se ollutkaan pointtini.

Puhuin yleisesti noista kitudieeteistä, luulisi sen käyneen selväksi jo tuosta kappalejaostakin. Useimmilla kokeilijoilla ei ole todellakaan tarkoitus jättää sitä hommaa vain viikkoon. On monia, joilla noi ei kestä vain viikkoa, vaan kuukausia ja jopa vuosia.

Ja ylipäätään, että tuollaisiin oikeasti lähdetään ja niitä kaiken lisäksi vielä suositellaan muillekin ilman mitään tietoa mistään. Ja toiset lähtee hölmönä mukaan, kun ovat ihan yhtä tietämättömiä yhtään mistään. Ja sit ihmetellään, kun ei vaan toimi...

On olemassa ihan ammattilaisia laihduttamisenkin avuksi, parempi kääntyä sellaisen puoleen.