Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei putoa? Olen nyt 9 viikkoa noudattanut 1500-1600 kcal ruokavaliota,

Vierailija
13.09.2021 |

Mutta painoa on lähtenyt vaivaiset 1,5 kg. Mistä johtuu? Tunnen itseni kyllä hoikistuneeksi, mutta puntari ei ole sama asia.

Olen 162 cm ja painan nyt 74,5 kg. En tunnu saavan millään alle 70 kiloon tota painoa, mikä ihme täs nyt on? Jumittanut viimeiset vuodet välillä 75-77, eikä liikahda alas kuin kilon kaks korkeintaan. Tää paino on liikaa mun pituiselle!

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas viikko mennnyt edellisestä postauksesta, tänään puntarissa 71,6 kg. Olen onneni kukkuloilla! Kuukauden päästä viimeistään alkaa elopaino kutosella.

Ei ihminen tartte Martinan, Jutan tai Mannisten dieettivinkkejä – riittää, kun rustaa huolensa vauvapalstalle ja johan lähtee hommat rullaamaan! Ihan ilmatteeksi! Thanks!!

Hienoa, että tuloksia! Ja hienoa, että päivität tänne tilannetta. Ihan mielenkiinnosta: Miten kuvaat nälän/kylläisyyden astetta tuolla 1300 kcal/pv. Onko tiukkaa?

Välillä kirjoitetaan laihtumisesta, ettei olisi nälkää, jos syö riittävän "oikein". Miten sinulla?

Vierailija
62/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas viikko mennnyt edellisestä postauksesta, tänään puntarissa 71,6 kg. Olen onneni kukkuloilla! Kuukauden päästä viimeistään alkaa elopaino kutosella.

Ei ihminen tartte Martinan, Jutan tai Mannisten dieettivinkkejä – riittää, kun rustaa huolensa vauvapalstalle ja johan lähtee hommat rullaamaan! Ihan ilmatteeksi! Thanks!!

Hienoa, että tuloksia! Ja hienoa, että päivität tänne tilannetta. Ihan mielenkiinnosta: Miten kuvaat nälän/kylläisyyden astetta tuolla 1300 kcal/pv. Onko tiukkaa?

Välillä kirjoitetaan laihtumisesta, ettei olisi nälkää, jos syö riittävän "oikein". Miten sinulla?

No itse söin just tollasen 400 kcal lounaan, joka koostui karkeasti ottaen kukkakaalista, parsakaalista, erilaisista pavuista, siemenistä ja tomaattisoseesta. Kylkiäisenä vettä 50 cl. Kalorimäärä tosi pieni ja mitätön, mutta annos oli ainakin silmään valtava ja loppua kohden sai jo hidastaa, että mahtuu kaikki. Eli kylläiseksi kyllä teki!

Oon myös pyrkinyt rytmittämään ateriat silleen, että mitään nälkää ei edes ehdi tulemaan. Koenkin, et siinä vaiheessa, kun  on nälkä, oon myöhässä syömisteni kanssa. Tiukkaa on saattanut illalla tehdä ajatus, että seuraavan kerran saan syödä vasta aamulla 7-8 aikaan, kun syön viimeisen aterian siinä 18-19 paikkeilla. Mut siis lähinnä vain ajatus tuntunut tiukalta, todellisuudessa en ole illlalla mitään nälkää kokenut.

AP

En ole kokenut näläntunnetta, koska ruokavaliossa on aika paljon just papuja, kaalia ym. täyttävää ja hitaammin sulavaa. Kukkakaali varsinkin on ollut aivan loistava lisä, tai oikeastaan yks pääruuista tässä prosessissa. Parsakaalia oon käyttänyt kastikkeissa kasvispullien tyylisenä korvikkeena, joka tuo kastikkeeseen näitä "sattumia", mitkä sit täyttää kans tosi tehokkaasti. Luulen, että tää on yks syy siihen, miksi en oo kokenut näläntunnetta eikä oo himottanut kauheesti mikään ylimääräinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kappaleet meni tohon järjestykseen, näin oli tarkoitus:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse söin just tollasen 400 kcal lounaan, joka koostui karkeasti ottaen kukkakaalista, parsakaalista, erilaisista pavuista, siemenistä ja tomaattisoseesta. Kylkiäisenä vettä 50 cl. Kalorimäärä tosi pieni ja mitätön, mutta annos oli ainakin silmään valtava ja loppua kohden sai jo hidastaa, että mahtuu kaikki. Eli kylläiseksi kyllä teki!

En ole kokenut näläntunnetta, koska ruokavaliossa on aika paljon just papuja, kaalia ym. täyttävää ja hitaammin sulavaa. Kukkakaali varsinkin on ollut aivan loistava lisä, tai oikeastaan yks pääruuista tässä prosessissa. Parsakaalia oon käyttänyt kastikkeissa kasvispullien tyylisenä korvikkeena, joka tuo kastikkeeseen näitä "sattumia", mitkä sit täyttää kans tosi tehokkaasti. Luulen, että tää on yks syy siihen, miksi en oo kokenut näläntunnetta eikä oo himottanut kauheesti mikään ylimääräinen.

Oon myös pyrkinyt rytmittämään ateriat silleen, että mitään nälkää ei edes ehdi tulemaan. Koenkin, et siinä vaiheessa, kun  on nälkä, oon myöhässä syömisteni kanssa. Tiukkaa on saattanut illalla tehdä ajatus, että seuraavan kerran saan syödä vasta aamulla 7-8 aikaan, kun syön viimeisen aterian siinä 18-19 paikkeilla. Mut siis lähinnä vain ajatus tuntunut tiukalta, todellisuudessa en ole illlalla mitään nälkää kokenut.

AP

Vierailija
64/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ollut tarve laihduttaa mutta tuntuu että aika pienellä kalorimäärällä ylläpidän nykyistä painoa. Koulussa opetettiin että normaalisti liikkuva nainen kuluttaa päivässä 2000 kcal. En usko olevani edes lähelläkään tuota vaikka pyöräilen töihin ja työkin on fyysistä. Pituutta vain 154cm. 

Vierailija
65/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himan päivittelyä taas. Edellisen iloisen lukeman jälkeen paino on mennyt hieman siksakkia, vaikka syödyt kalorit pysyneet samoina. Syynä varmaankin ylihuomenna alkavat menkat sekä yövuorot, jotka molemmat keräävät turvottelua. Lukemat sen 71.6 kg jälkeen liikkuneet 72.3–72.7–72.8–72.6–72. Nyt siis vaa'assa painoa 72 kg. Oletan sen notkahtavan alaspäin menkkojen alkamisen ja päivärytmiin kunnolla siirrtymisen jälkeen. Edellesiissä menkoissa paino kipusi kuitenkin sinne 75 kg:n kieppeille, joten suuntahan on erittäin hyvä! 

Kyllähän noi lukemat kannustaa jatkamaan entiseen malliin! 

AP

Vierailija
66/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLYTTÖMÄN PALJON KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!

Minulla alkoi vasta 6kk jälkeen paino laskea. Yhdessä viikossa humpsahti alas 3 kiloa. Ennen tätä ei tapahtunut mitään.

Vierailija
67/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tähän yhden pvä syömiset.

Vierailija
68/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka asia tietty on se että ootko ihan varma että oot merkannut kaikki ruuat ja napostelut ja juomat ?

Jos pitää viikottain huijauspäivän jolloin ei laske tai lähtee joka pe radalle eikä muista mitään niin voi käydä noin. Nimimerkillä opin virheistäni.

Ihminen ei tiedosta kaikkea syömäänsä helposti. On tehty tutkimusasetelmia, joissa on ollut videokuvaus jokaisesta suupalasta ja koehenkilöt ovat tämän tienneet ja ohjeistettu pyrkimään kirjaamaan aivan kaikki mitä suuhun menee. Näissäkin osalla kirjauksesta puuttuu 20-30% vaikka ovat vakuuttuneita, että kaikki on merkitty.

Minä en ymmärrä tätä! Tiedän tasan tarkkaan mitä päivän aikana laitan suuhuni.

Vierailija
69/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tähän yhden pvä syömiset.

Tänään:

Aamupala

40 g kaurahiutaleita

7 g pellavansiemenrouhetta

40 g mustikoita

5 g oliiviöljyä

100 g raejuustoa

300 ml kahvia

100 ml Barista-kauramaitoa

350 ml vettä

Lounas

225 g kukkakaalia

195 g mutti tomaattipassataa

120 g kasvisjauhispyörykät

100 g luumutomaattia

25 g herkkusieniä

25 g paprikaa

30 g sipulia

10 g oliiviöljyä

350 ml vettä

Välipala

Luumutomaatteja

Kahvi 300 ml

Barista-kaurajuoma 100 ml

Illallinen

Linssikeitto, johon tulee 3 dl linssejä, 2 porkkanaa, 1 sipuli, 2 valkosipulin kynttä, kasvisliemikuutio, punasta currytahnaa, 200 ml planti-kaurakermaa, 1 prk Mutti-tomaattipyrettä ja vettä 1,5 litraa —> syön tosta 1/3, jolloin kalorit 360-400 noin.

Vierailija
70/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä teette elämänne vaikeaksi!

Kaikki pyörii syömisen ympärillä.

Mitä sitten jos on muutama liikakilo!?

Sairaalloisen lihavuuden ymmärrän, silloin on pakkokin yrittää laihduttaa mutta muutama kilo🙄

Vierailija
71/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä mittauttamassa ainakin hemoglobiini ja ferritiini sekä kilpirauhasarvot. Ilman lääkärin lähetettä pääsee yksityisellä mittauttamaan, jollet saa lääkäriltä lähetettä. Kumpikin maksaa n. 50 €.

Vierailija
72/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla noilla kalorimäärillä paino pysyy jokseenkin samoissa lukemissa. Eli ei juurikaan laske, mutta ei nousekaan. Olen aikalailla samaa kokoluokkaa AP:n kanssa.

AP:lle antaisin neuvoksi, että vähän liikuntaa lisää, ja ruokavalio samanlaisena, niin ei lähde painon putoaminen hiipumaan niin pian. Kyllä tuokin painonpudotustahti on tyhjää parempi. Sinulla ei kuitenkaan mitenkään hirveästi sitä ylimääräistä ole. Tuolla vauhdilla pääset kevääseen mennessä 70 kiloon.

En vain ymmärrä sitä, kun painon pitäisi pudota vähintään kilo viikossa, muuten koetaan, että ollaan epäonnistuttu. 500 g/kk tarkoittaa 6 kg/vuodessa.

Jos minulla putoaa paino kilon viikossa, se tulee 100% varmasti takaisin, koska se tarkoittaa niin isoa energiavajetta, että se kostautuu ahmimisena ennen pitkää.

Vierailija
73/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä mittauttamassa ainakin hemoglobiini ja ferritiini sekä kilpirauhasarvot. Ilman lääkärin lähetettä pääsee yksityisellä mittauttamaan, jollet saa lääkäriltä lähetettä. Kumpikin maksaa n. 50 €.

Noi kieltämättä kyllä kiinnostelis! Facebookissa tuli 1.10. vastaan mainos, jossa jollain koodilla olis saanu Terveystalolta hintaan 170 € Naisen Laajan Terveyspaketin, jossa olis ollu todella laajalla skaalalla verikokeita (sis. myös noi mainitsemasi), mutta mennessäni lunastamaan tarjousta, olikin sen voimassaolo päättynyt 30.9.! Kyllä ketutti. Tollanen satanen kahdesta kokeesta on kyllä aika tyyristä, joten jään oottelemaan, josko jostain putkahtais taas tarjousta vähän laajempiin tutkimuksiin.

AP

Vierailija
74/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla noilla kalorimäärillä paino pysyy jokseenkin samoissa lukemissa. Eli ei juurikaan laske, mutta ei nousekaan. Olen aikalailla samaa kokoluokkaa AP:n kanssa.

AP:lle antaisin neuvoksi, että vähän liikuntaa lisää, ja ruokavalio samanlaisena, niin ei lähde painon putoaminen hiipumaan niin pian. Kyllä tuokin painonpudotustahti on tyhjää parempi. Sinulla ei kuitenkaan mitenkään hirveästi sitä ylimääräistä ole. Tuolla vauhdilla pääset kevääseen mennessä 70 kiloon.

En vain ymmärrä sitä, kun painon pitäisi pudota vähintään kilo viikossa, muuten koetaan, että ollaan epäonnistuttu. 500 g/kk tarkoittaa 6 kg/vuodessa.

Jos minulla putoaa paino kilon viikossa, se tulee 100% varmasti takaisin, koska se tarkoittaa niin isoa energiavajetta, että se kostautuu ahmimisena ennen pitkää.

Niin siis minullahan on tällä hetkellä menkkaturvokuksen  ja neljän yövuoron putken jälkeen paino 72 kg, joten en usko, että kevääseen asti tarttee odottaa, että paino saavuttaa 70 kilon maagisen rajan. Tällä hetkellä siis kalorit 1300 kcal/vrk, ja sillä tuntuu riittävän energiaa ja tulevan myös tulosta painonpudotuksen saralla.

AP

Vierailija
75/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juoksemaan muutama kerta viikossa lenkkiä niin paino putoaa ihan takuulla. Jos ei, pidennä lenkkiä.

Vierailija
76/138 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala juoksemaan muutama kerta viikossa lenkkiä niin paino putoaa ihan takuulla. Jos ei, pidennä lenkkiä.

Mä oon tietoisesti vältellyt mitään lenkkejä ton 75-77 kilon painoisena, koska yksinkertaisesti lonkkia alko särkeä ja kaikki kengät käyneet pieniksi kun jalkaholvi laskeutunut —> myös varpaat rusentuneet kipeiks..

Nyt kuitenkin tollasen 4,5 kilon tiputuksen jälkeen on alkanu kävely taas tuntua kepeeltä, ja oonkin käynyt vetäsee mettässä reippaita 5-7 km lenkkejä. Mielestäni kunto ei oo mulla mikään erityisen huono, vaan ohittelen reitillä muitakin ulkoilijoita ihan helposti, mutta esim. tosta toissapäivän 7 km lenkistä ilmotti aktiivisuusranneke liki tuhannen kalorin polttamista..😳 Reitti oli kyllä tosi mäkinen, paljon nousuja ja kävelin reippaasti, mut kyl toi lukema 986 kcal sai kyl montun auki.

Ap

Vierailija
77/138 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on paino liikahtanut alaspäin, ollen tänään 71,2 kg! Jes! Meneillään on vielä menkat, joten pientä ylimääräistä turvotusta varmaan mukana myös.

Tuntuu kyllä hienolta. Tänään vedin sutjakkaasti jalkaan housut, jotka piti aiemmin kieputella ensin toisen kankun ja sitten toisen kautta. Nyt solahtivat pöksyt jalkaan ihan normaalisti molemmin puolin housunkauluksista vetäen! Pieniä iloja. Nälkää en ole potenut, energiaa piisaa. Saliharjoittelua olen käynnistellyt ja lenkkeillyt nyt ahkerasti, kun lonkkiin ei enää satu eikä tunnu jenkkakahvojen hyllyntä joka askeleella.

Pudotusta tähän mennessä siis 5,3 kg!

Vierailija
78/138 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himan päivittelyä taas. Edellisen iloisen lukeman jälkeen paino on mennyt hieman siksakkia, vaikka syödyt kalorit pysyneet samoina. Syynä varmaankin ylihuomenna alkavat menkat sekä yövuorot, jotka molemmat keräävät turvottelua. Lukemat sen 71.6 kg jälkeen liikkuneet 72.3–72.7–72.8–72.6–72. Nyt siis vaa'assa painoa 72 kg. Oletan sen notkahtavan alaspäin menkkojen alkamisen ja päivärytmiin kunnolla siirrtymisen jälkeen. Edellesiissä menkoissa paino kipusi kuitenkin sinne 75 kg:n kieppeille, joten suuntahan on erittäin hyvä! 

AP

Kuinka usein ramppaat vaa'alla? Kerran viikossa riittää.

Vierailija
79/138 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kuinka usein ramppaat vaa'alla? Kerran viikossa riittää.

Joka päivä! Se riittää minulle paremmin kuin kerta viikkoon 😘

Vierailija
80/138 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys: nyt paino on 70,1 kg eli kohta kohta pääsen kutosella alkavaan lukemaan. Me so happy!

AP