Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei putoa? Olen nyt 9 viikkoa noudattanut 1500-1600 kcal ruokavaliota,

Vierailija
13.09.2021 |

Mutta painoa on lähtenyt vaivaiset 1,5 kg. Mistä johtuu? Tunnen itseni kyllä hoikistuneeksi, mutta puntari ei ole sama asia.

Olen 162 cm ja painan nyt 74,5 kg. En tunnu saavan millään alle 70 kiloon tota painoa, mikä ihme täs nyt on? Jumittanut viimeiset vuodet välillä 75-77, eikä liikahda alas kuin kilon kaks korkeintaan. Tää paino on liikaa mun pituiselle!

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä teette elämänne vaikeaksi!

Kaikki pyörii syömisen ympärillä.

Mitä sitten jos on muutama liikakilo!?

Sairaalloisen lihavuuden ymmärrän, silloin on pakkokin yrittää laihduttaa mutta muutama kilo🙄

No minä olen pieni ja sirorakenteinen mutta nyt 60v 8 kiloa ylipainoinen. Mulla ainakin on tosi paljon riesaa tästä ylipainosta: uniapnea pahenee, lonkka- ja polvikivut pahenee, on hengenahdistusta ja rytmihäiriöitä. Kaikki vaatteet jääneet pieniksi, pikkarit rullaa vatsan alle vaikkei ole mikään iso. Kolesteroli noussut kasvispainotteisesta ruuasta huolimatta. On tosi vaikea jaksaa lenkkeillä

Ihmettelen miten joku 100kg voi väittää ettei ole mitään ongelmia!

Vierailija
82/138 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jottain tarttis tehdä minunkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenvaarallisesti lihava -ohjelmassa Dr. Now määrää ne aina muistaakseni 1300 kilokalorin ruokavaliolle, mutta siinä yritetäänkin laihduttaa kymmeniä kiloja lyhyessä ajassa. Mutta jos tuohon laskee, niin varmasti tulee paino alas.

Vierailija
84/138 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän proteiinia.

Tätä oon itseasiassa pohtinutkin. Siis jopa keto-ruokavaliota oon nyt pyöritellyt vaihtoehtona. Ongelma vaan on, että oon kasvissyöjä, niin onko ruokavalion koostaminen mahdotonta tai ihan överivaikeeta?

Taas kerran täällä ylipainoinen kasvissyöjä kyselee laihdutusvinkkejä. Silti kaikkiin laihdutusketjuihin tullaan aina tuputtamaan kasvissyöntiä mahtavaksi keinoksi pudottaa painoa :DDDDDDD

Vierailija
85/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, vihdoin tipahti paino alle 70 kg:n! Tänään puntarissa 69,8 kg, jess!! Enää 6,2 kg tavoitteeseen eli suunnilleen puolivälissä nyt. Kyl se tästä. Tää on just hyvä vauhti, koska saan syödä kuitenkin suht vapaasti.

Vierailija
86/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni, vihdoin tipahti paino alle 70 kg:n! Tänään puntarissa 69,8 kg, jess!! Enää 6,2 kg tavoitteeseen eli suunnilleen puolivälissä nyt. Kyl se tästä. Tää on just hyvä vauhti, koska saan syödä kuitenkin suht vapaasti.

Ja minä siis AP

Vierailija
87/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna pudotin painoa ja ensimmäisen kuukauden pudotukseni oli 5,3% ja toisen kuukauden pudotus oli 2,8%. Puolen vuoden pudotusjaksolla tuo ekan kuukauden lukema oli selvästi paras ja toisen kuukauden huonoin. Muut neljä kuukautta osui noiden kahden ääripään väliin.

Kun olin muutaman kuukauden painoa pudottanut kävin InBody-kehonkoostumusmittauksessa, missä minun 190cm miehen kulutukseksi laskettiin 1779 kcal. Minun mitattuun kulutukseen nähden 1500-1600 kaloria kuulostaa paljolta, kun laihduttaessa pitäisi saada kunnon kalorivaje aikaiseksi-

Vierailija
88/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna pudotin painoa ja ensimmäisen kuukauden pudotukseni oli 5,3% ja toisen kuukauden pudotus oli 2,8%. Puolen vuoden pudotusjaksolla tuo ekan kuukauden lukema oli selvästi paras ja toisen kuukauden huonoin. Muut neljä kuukautta osui noiden kahden ääripään väliin.

Kun olin muutaman kuukauden painoa pudottanut kävin InBody-kehonkoostumusmittauksessa, missä minun 190cm miehen kulutukseksi laskettiin 1779 kcal. Minun mitattuun kulutukseen nähden 1500-1600 kaloria kuulostaa paljolta, kun laihduttaessa pitäisi saada kunnon kalorivaje aikaiseksi-

No mä oonkin nyt pitänyt päiväkalorit siinä 1300 paikkeilla, ja sillä tuntuu tulevan tulosta. Nyt vähän hiljaisempi vauhti, mutta suunta kuitenkin alas.

Ap

Vierailija
89/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista merkata kaikki juomat, jos juot yhtään mitään muuta kuin vettä. Mun pomo - mies - valittaa koko ajan että on ylipainoa vaikka syö terveellisesti, mutta kun hän vetelee tuoremehua litran päivässä. Hänellä on siis noita mehuja eväänä töissä. Sanoin kerran siitä, loukkaantui että eihän tuo sokeriton mehu vaikuta. Kyllä muuten vaikuttaa. 

Vierailija
90/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista merkata kaikki juomat, jos juot yhtään mitään muuta kuin vettä. Mun pomo - mies - valittaa koko ajan että on ylipainoa vaikka syö terveellisesti, mutta kun hän vetelee tuoremehua litran päivässä. Hänellä on siis noita mehuja eväänä töissä. Sanoin kerran siitä, loukkaantui että eihän tuo sokeriton mehu vaikuta. Kyllä muuten vaikuttaa. 

Yep. En juo muuta kuin vettä, kahvia, teetä tai vissyä. Toki jos limua tai mehua lipittelen, merkkaan ne kyllä 👍🏼

Vierailija
91/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kehonkoostumus mittauksessa. Ala käymään salilla. Syöt vaan liikaa mikäli paino ei tipu. Painonhallinta on matematiikkaa.

Vierailija
92/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot mutta on se kumma kun suurin osa ihmisistä alkaa olla jo ylipainoisia ja silti kaupoissa annosmäärät kasvaa, karkkipussi kasvaa ja joka valmistuokaannon tungettu lisää hiilareita joiden kilohinta on pienempi kuin tarvitsevien ruoka-aineiden. Jos et tee itse kaikkea ruokaasi, niin on muuten aika taiteili mitä voit syödä.

Pudotin pari vuotta sitten 17 kg painoa ketoruokavaliolla. Muuten ei lähtenyt paino putoamaan, oli pakko tiputtaa hiilihydraatit lähes nollaan. Meillä on kakkostyypin diabetesta suvussa, joten oli varmaan jo esidiabeteksen oireita.

Koin suuria ahaa elämyksiä kun luin lounasaikaan ruoan ravintosisältöjä. Lähes joka ruoassa oli soijaa, ja nyt olen huomannut että monessa valmisruoassa on tapiokaa. Näistä molemmista tulee maha kipeäksi ja mitä muuta ne voivat aiheuttaa? Soijaa ei suomalaiset ole tottuneet syömään joten siitä voi tulla vaikka mitä ongelmia. Useampi puolituttu on käyttänyt sitä paljon ja kun ovat saaneet lapsen, niin se lapsi on ollut allerginen ihan kaikelle.

Uskon että omaan painonpudotukseen vaikutti paljon myös se, kun ravinto muuttui ihan peruselintarvikkeisiin ja kaikki lisäaineet ja epämääräiset jatkamisaineet jäi pois.

Valitettavasti olen melkoinen sokerihiiri ja osa painosta on ollut takaisin. Nyt aloitin taas dieetin kun tuli jo terveysongelmia.

Tsemppiä ap jatkoon, tuo onnistumisen ilo on ihan parasta!

Itsekin olin yrittänyt vaikka mitä, ja kun vihdoin alkoi pudota, niin se riemu oli ihan huikea!

Vierailija
93/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kovin aktiivinen, sinun päivittäinen kulutuksesi ei ole iso.

Punnitsetko kaiken? Sinapit ja muut? Syöt todennäköisesti enemmän kuin luulet.

Vierailija
94/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä nykyä aktiivinen. Teen 8-10 km lenkkejä juosten ja kävellen 3-4 kertaa viikossa. Lisäksi pyrin käymään salilla 1-2 kertaa viikossa.

Punnitsen aivan kaiken. Pidän lautasta aina vaa’alla siihen ruokaa tai mitä tahansa lapatessani, ja sitten merkkaan ne Yazioon. Myös itse tekemäni ruoka on helpottanut prosessia huomattavasti, koska tiedän silloin grammalleen mitä pöperö sisältää.

Vierailija
95/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot mutta on se kumma kun suurin osa ihmisistä alkaa olla jo ylipainoisia ja silti kaupoissa annosmäärät kasvaa, karkkipussi kasvaa ja joka valmistuokaannon tungettu lisää hiilareita joiden kilohinta on pienempi kuin tarvitsevien ruoka-aineiden. Jos et tee itse kaikkea ruokaasi, niin on muuten aika taiteili mitä voit syödä.

Pudotin pari vuotta sitten 17 kg painoa ketoruokavaliolla. Muuten ei lähtenyt paino putoamaan, oli pakko tiputtaa hiilihydraatit lähes nollaan. Meillä on kakkostyypin diabetesta suvussa, joten oli varmaan jo esidiabeteksen oireita.

Koin suuria ahaa elämyksiä kun luin lounasaikaan ruoan ravintosisältöjä. Lähes joka ruoassa oli soijaa, ja nyt olen huomannut että monessa valmisruoassa on tapiokaa. Näistä molemmista tulee maha kipeäksi ja mitä muuta ne voivat aiheuttaa? Soijaa ei suomalaiset ole tottuneet syömään joten siitä voi tulla vaikka mitä ongelmia. Useampi puolituttu on käyttänyt sitä paljon ja kun ovat saaneet lapsen, niin se lapsi on ollut allerginen ihan kaikelle.

Uskon että omaan painonpudotukseen vaikutti paljon myös se, kun ravinto muuttui ihan peruselintarvikkeisiin ja kaikki lisäaineet ja epämääräiset jatkamisaineet jäi pois.

Valitettavasti olen melkoinen sokerihiiri ja osa painosta on ollut takaisin. Nyt aloitin taas dieetin kun tuli jo terveysongelmia.

Itsekin olin yrittänyt vaikka mitä, ja kun vihdoin alkoi pudota, niin se riemu oli ihan huikea!

Syön kasvispainotteisesti ja joskus silloin tällöin myös soijaa. Tosin en pysty mitään soijajugurtteja tai -maitoja käyttämään, koska niistä tulee aivan infernaalinen vatsakipu. Olen soijaa ostanut kaiken kaikkiaan alle 10 kertaa, joten mikään soijafani en todellakaan ole. Nyt ostin pitkästä aikaa tollasen blokin, mistä ajattelin tehdä jonkun kananuggetteja muistuttavan version….mutta jos vatsa siitä taas kipeytyy, niin siihen loppuu kaiken soijan käyttö. Kauravalmisteet on olleet aivan korvaamaton lisä tässä, varsinkin kun oon laktoosi-intolerantikko, niin ovat kyllä olleet kovassa käytössä kauramaidot, -jugurtit ym. vastaavat.

Ketoiluun en lähde, koska pakko pystyä kuntoilemaan ja sillä ruokavaliolla en montaa kilometriä lenkkipolulla etene.

Ap

Vierailija
96/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kasvispainotteisesti ja joskus silloin tällöin myös soijaa. Tosin en pysty mitään soijajugurtteja tai -maitoja käyttämään, koska niistä tulee aivan infernaalinen vatsakipu. Olen soijaa ostanut kaiken kaikkiaan alle 10 kertaa, joten mikään soijafani en todellakaan ole. Nyt ostin pitkästä aikaa tollasen blokin, mistä ajattelin tehdä jonkun kananuggetteja muistuttavan version….mutta jos vatsa siitä taas kipeytyy, niin siihen loppuu kaiken soijan käyttö. Kauravalmisteet on olleet aivan korvaamaton lisä tässä, varsinkin kun oon laktoosi-intolerantikko, niin ovat kyllä olleet kovassa käytössä kauramaidot, -jugurtit ym. vastaavat.

Ketoiluun en lähde, koska pakko pystyä kuntoilemaan ja sillä ruokavaliolla en montaa kilometriä lenkkipolulla etene.

Ap

Ei sun ketoiluun kannatakaan ruveta, jos tietosi siitä on tuota luokkaa.

Vierailija
97/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinapit, ketsupit, hillot yms mitataan teelusikallisissa (5g) ja ruokalusikallisissa (15g). Tietenkin ne  merkitään ylös

Vierailija
98/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän proteiinia.

Tätä oon itseasiassa pohtinutkin. Siis jopa keto-ruokavaliota oon nyt pyöritellyt vaihtoehtona. Ongelma vaan on, että oon kasvissyöjä, niin onko ruokavalion koostaminen mahdotonta tai ihan överivaikeeta?

Kyllä ketodieetti on aika vaikeata puhtaasti kasvissyöjänä. Jos sallii itselleen kananmunat, kalan ja maitotuotteet, niin homma helpottuu huomattavasti. Ehkäpä ne hyönteisetkin.

Vierailija
99/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut muuta kuin aloitusviestin. Jos et liiku paljon, niin ei tuolla kalorimäärällä mitään nopeita tuloksia missään nimessä tulekaan. Lisäksi jos esim. lasket kalorit vahingossa parisataa kcal alakanttiin, ja syötkin ymmärtämättäsi 1700-1800 kcal, niin paino ei juuri liiku mihinkään, tai liikkuu erittäin hitaasti.

Sanon tämän omasta kokemuksesta. Itse on tuollaisella kalorimäärällä laihtuisi, ellen harrastaisi paljon liikuntaa päivittäin. Itselläni laski paino, kun pidin kalorit alle 1000 kcal/päivä. Paino laski alle kilon viikossa.

Vierailija
100/138 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieetillä sinänsä ei ole mikään ongelma edetä lenkkipolulla. Vauhti vain hieman hidastuu. Itse ajan pyörällä töihin päivittäin töihin 10 km ja hitaammat jää silti jalkoihin.

Ketola vaan liian kova liikkuminen johtaa äkkiä ylikuntoon, eli sydän pompottaa illalla nukkumaan mennessä satasta ja ei saa unen päästä kiinni.