Mitä kuuluisin sukunimikaimasi on saanut aikaan?
Onko hän sukua?
Minun kuuluisin sukunimikaimani on yksi suomen kirjakielen isistä, ei ole tiettävästi sukua.
Kommentit (128)
Olen ainoa, jolla on sukunimi, mikä minulla on, joten ei ole nimikaimoja.
Miehen isoisän isä oli kansanedustaja, mutta en ole oikein perillä hänen yhteiskunnallisista aikaansaannoksistaan...
Toinen on kirjailija ja tv:ssäkin häntä joskus näkee, toinen kai joku entinen jääkiekkoilija. Äidin tyttönimen sukunimikaima on tunnettu elokuvaohjaaja, pidän siitä nimestä enemmän kuin isäni sukunimestä ja joskus mietin nimenvaihtoa. Ei kyllä tuon ohjaajan takia. Kukaan noista ei ole sukua.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:40"]
Leikkasi David Beckhamin.
Ei tietääkseni sukua.
[/quote]
aa..kurre..ja sitten Dennikseen pitsalle:)
Nainut pimmeetä! Tiettävästi ei sukua.
Olympiavoittaja, avioliiton kautta sukua.
Kuuluisin taitaa olla eräs keihäänheiton maailmanmestari.
Vuoteen 2009 asti se oli eräs löytöretkeilijä, jonka nimeä kantava katukin löytyy Helsingistä. Sen jälkeen tämän sukunimen kantaja on ollut säännöllisesti iltapäivälehtien lööpeissä. Istuu vankilassa miehensä oletetusta murhasta ja pedofiliasta.
Kumpikaan ei ole sukua.
Entinen pitkän linjan kansanedustaja, ministerinäkin ollut joskus. Miehen isän serkku.
Tyttönimellä löytyy muutamia toimittajia ja vähemmän tunnettuja kirjailijoita.
Takavuosien kuuluisa aikuisviihdetähti! :DD Ja joo, sain ala-asteella kuulla tästä. Ei kuitenkaan ole sukua.
Näyttelijä suomifilmeissä, oli sukua.
Myynyt kultalevyn verran levyjä aikoinaan. On sukua.
Hänelle myönnettiin vuonna 1945 Nobelin kemianpalkinto"tutkimuksistaan ja keksinnöistään maatalous- ja ravintokemian alalla, erityisesti hänen rehunsäilytysmenetelmästään".
Tyttönimellä löytyy eräs Suomen tunnetuimman yhtyeen kitaristi. Nykyisellä sukunimella vaatimattomasti entinen presidentti :D
Hiihdon olympiavoittaja, myös joku ulkoministeri on tainnut joskus olla. Yleinen sukunimi (miehen puolelta), tuskin ovat sukua. Tyttönimellä ei tule varsinaisia kuuluisuuksia mieleen, veli on suht näkyvässä virassa ja joskus uutisissa yms. antamassa lausuntoja.
Tunnettu ministeri on saman niminen, ei sukua.
Isäni on MRR, linnan juhlissakin kutsuvieraana ollut.
Muusikko, ei olla sukua. Nimeä en viitsi kertoa, sillä meidän sukunimellämme on vain kaksi sukua :)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:22"]
Onko hän sukua?
Minun kuuluisin sukunimikaimani on yksi suomen kirjakielen isistä, ei ole tiettävästi sukua.
[/quote]
Agricola?!
[/quote]Onhan noita nyt muitakin. Tarkoituksena ei kuitenkaan ollut arvailla ketä tarkoitan, joten kertokaahan omianne :)
[/quote]
No ei kyllä ole, tai sitten sukunne on keksinyt itse "muka"totuuden.