Mitä kuuluisin sukunimikaimasi on saanut aikaan?
Onko hän sukua?
Minun kuuluisin sukunimikaimani on yksi suomen kirjakielen isistä, ei ole tiettävästi sukua.
Kommentit (128)
Näyttelijä on. Ja toinen on tanssija/koreografi, suht tunnettu Suomessa.
Ainoa kuuluisa sukunimikaima on voittanut mäkihypyssä olympia- ja MM-mitaleita, joukkueen kanssa myös olympiakultaa.
Mannerheim-ristin ritari. Ei sukua minulle, miehelle kylläkin mutta ei kovin läheistä.
Minulla saksalainen sotamarsalkka, Saksan asevoimien Wehrmachtin päällikkö ja sotaministeri. On kaukaista sukua.
Tangokunkaallinen ja arvostettu tutkija tulee mieleen.
Esi-isäni on tuonut kristinuskoa Suomeen ja sitä häpean suuressti.
Kadun, mutta luulen kuitenkin nimen viittaavan luontoon eikä henkilöön.
Muusikko, näyttelijä. Mukana myös ravintolabisneksessä. Ei sukua.
Yksi Suomen tunnetuimmista oopperalaulajista. USein kysytään olenko sukua, ei en ole. Ei myöskään oopperajutut kiinnosta.
Minä taidan olla se "kuuluisin" tällä sukunimellä ja sekin "kuuluisuus" rajoittuu tietyn lajin keskinkertaiseen menestykseen...
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:22"]
Onko hän sukua?
Minun kuuluisin sukunimikaimani on yksi suomen kirjakielen isistä, ei ole tiettävästi sukua.
[/quote]
Agricola?!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:22"]
Onko hän sukua?
[/quote]
Agricola?!
[/quote]Onhan noita nyt muitakin. Tarkoituksena ei kuitenkaan ollut arvailla ketä tarkoitan, joten kertokaahan omianne :)
Esiintynyt Naurun tasapaino -ohjelmassa. Ei tietääkseni ole sukua.
Juontajana toimiva mies monessa ohjelmassa. Ei sukua.
On erään maailmallakin tunnetun bändin rumpali. Ei ole ainakaan niin läheistä sukua että siitä tietäisin.
Yksi on ollut ehdolla Keravan kunnanvaltuustoon, toinen omistaa suht tunnetun huonekaluliikkeen :D Ja molemmat ovat sukua mulle.
Kuuluisin sukunimikaimani on entinen suomalainen tunnettu kestävyysjuoksija.
Maailmanmestari, en sano missä, vaikka yleinen nimi tämä on. Tyttönimellä ei ole ketään kovin tunnettua, pistin wikipedian hakuun, tuli muutama osuma, itse tunnistin vain yhden muusikon. En ollut edes varma onko tunnettu, koska on vähän sukua, joku isän pikkuserkku kai, joten siksi tunnistin. En usko, että teistä moni tätä muusikkoa tuntee, jotkut ehkä. Mutta tuo maailmanmestari on kyllä tunnettu. Hän ei ole sukua, usein kyllä kysytään, että onko.
Saanut työnsä erään erittäin hyvin tunnetun museon pysyvään näyttelyyn Helsingissä. On sukua.
Ollut Suomen pääministerinä ja toinen on eräs vanha mieskirjailija.