Perheeseemme kuuluu seitsemän kehitysvammaista
Kirjoittelin aiemminkin, joskus alkuvuodesta. Silloin perheeseemme kuului kuusi kehitysvammaista. Nyt heitä on seitsemän.
Omat biologiset lapsemme (2 kpl) ovat yhä alakouluikäisiä, esikoinen opiskelee ja asuu jo muualla. Kaikki perheemme kehitysvammaiset ovat aikuisia.
Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (28)
Paljonko nettoatte näillä kehitysvammaisilla?
Outoa. Ovatko kaikki verisukulaisianne?
Teillä mahtaa olla todella huonot geenit jos kaikki kehitysvammaiset ovat sukulaisianne :o
Olette ilmeisesti kehitysvammaisten perhehoitajia. Mitäpä sitä kysyisi. Hienoa työtä teette.
Nettopalkkana on ihana perhe. Loistavia ja hyväntuulisia ihmisiä kotona.
Mutta tarkoitit ehkä rahaa. Tuntipalkkani on rapian euron yhtä hoidettavaa kohti, nyt siis yhteensä jo uli seitsemän euroa/tunti. Oli sitten arki, pyhä, joulu, juhannus, yö tai päivä. Oli sitten joku kipeänä tai ei.
On se joskus rankkaakin, esim. silloin kun sairastetaan. Sitovaa tämä ainakin on, mutta on meillä vapaatakin. En haluaisi tehdä mitään muuta.
Hoitajina ovat minä ja mieheni. Mies tosin käy myös kodin ulkopuolella työssä. Perheemme kehitysvammaiset ovat osin myös erittäin hyvätasoisia, joten enemmän on sellainen fiilis että yhdessä pyöritämme kotia ja sen hommia. Minä olen tietenkin päävastuunkantaja.
ap.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Itse ole perhehoitaja vain yhdelle erityislapselle ja tämäkin on rankkaa. Joten soisin mielelläni todella hyvä palkkion sellaiselle, joka huolehtii seitsemästä kehitysvammaisesta. Valitettavasti rahallisesti rikastumaan ei ap pääse. Siitä olen melkoisen varma.
evvk
aloittaja hakee huomiota koska ei kerro koko stooria
Eli teillä on kehitysvammaisten perhekoti. Vastaa näistä niihin, mihin voit vastata, mutta toivottavasti en kysy vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita: Onko kaikilla omat huoneet, laittavatko itse ruokaa, ulkolevatko itsenäisesti ja tekevätkö asioita itsenäisesti? Olen aika varma, että teilläkin on tai on ollut sellaisia, joihin suku ei pidä yhteyttä, miltä se tuntuu? (äitini toimi eläessään vapaaehtoistyössä kehitysvammaisten parissa ja hänellä oli paha mieli, kun yhden oli perhe hylännyt).
Tuleehan tosta kuitenkin aika kivasti yli 6000 euroa kuussa...
Mutta varmasti ansaittua, minä en jaksaisi tuollaista työtä tehdä ja olen ihan tyytyväinen siksi omaan 3000 euron palkkaani.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:12"]
Tuleehan tosta kuitenkin aika kivasti yli 6000 euroa kuussa...
Mutta varmasti ansaittua, minä en jaksaisi tuollaista työtä tehdä ja olen ihan tyytyväinen siksi omaan 3000 euron palkkaani.
[/quote]
Sama. Minä saan sen kuitenkin 8 tunnin työpäivästä enkä ole vastuussa toisista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Itse ole perhehoitaja vain yhdelle erityislapselle ja tämäkin on rankkaa. Joten soisin mielelläni todella hyvä palkkion sellaiselle, joka huolehtii seitsemästä kehitysvammaisesta. Valitettavasti rahallisesti rikastumaan ei ap pääse. Siitä olen melkoisen varma.
[/quote]
Me aloimme tähän työhön aikanaan olemalla tukiperheenä yhdelle kahitysvammaiselle lapselle. Lapsilla on AINA omat erityiset tarpeensa ja jokaisella on oikeus lapsuuteen. Nykyisin perheeseen kuuluu tosiaan vain aikuisia perhehoidossa olevia kehitysvammaisia. He ovat siinä mielessä helpompia, että valtavia kehitysosotuksia ja paineita ei enää ole, diagnoosit on tehty ja murrosiät takana. Aikuiset ovat vakaita.
Haaveilen edelleen sijaisvanhemmuudesta. Mutta luulen, että minut vietäisiin hoitoon alta aikayksikön, jos tässä tilanteessa erehtyisen sanomaan sen omana itsenäni ääneen. Anonyyminä voin sanoa: mielestäni perheemme voisi antaa sijoitettavalle lapselle loistavan kasvuympäristön. Yhdestäkään perheenjäsenestä en kyllä ole valmis luopumaan uuden takia. Meillä olisi kuitenkin lapselle tarjolla paljon seuraa ja läsnäoloa, loistavia ihmisiä ja rakkautta.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:10"]
evvk
aloittaja hakee huomiota koska ei kerro koko stooria
[/quote]
Tarkoitatko sitä että en otsikossa kertonut olevani perhehoitaja? Jäi se kyllä pois avausviestistäkin, mutta perhehoitaja olen.
Euron tunti x7 ja 24h vuorokaudessa.. Eli vuorokaudessa 168€, viikossa 1176 ja kuukaudessa 4704. Huhhuh.
Plus miehesi tulot. Ette te ainakaan köyhdy kyllä tolla työllä!!!!
Terv 18
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:23"]
Euron tunti x7 ja 24h vuorokaudessa.. Eli vuorokaudessa 168€, viikossa 1176 ja kuukaudessa 4704. Huhhuh.
[/quote]
Eli aika surkea rahallinen korvaus ympärivuorokautisesta hoidosta ja huolenpidosta.
Plus kulukorvaus...Lienee ainakin 400 Euroa/hoidokki eli tuosta laumasta verotonta päälle melkein 3000 Euroa/kk ja tuskin sitä järkevä ihminen saa menemään niiden ruokiin. Parhaimmillaan pystyy säästämään yli puolet tuosta vielä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:23"]
[/quote]
Seura tekee kaltaisekseen.