Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diane Nova vai Roaccutan 13-vuotiaalle?

Vierailija
24.10.2014 |

Kahta eri antibioottia kokeiltu pitkät kuurit, Skinoreniä, Avitcidiä, mikään ei auta.

Resepti on saatu Diane Novaan.  Akne asiantuntijat:kumpi on mielestänne vähemmän huono vaihtoehto 13-vuotiaan akneen, Diane Nova vai Roaccutan? Akne alkanut jo 10-vuotiaana, kuukautiset 11-vuotiaana.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain Roan ilman e-pillereitäkin... Minulla se auttoi kyllä hyvin. Mutta käsittääkseni sitä ei mielellään määrätä alle 15-vuotiaalle?

Vierailija
42/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:33"]

Kyllä Roan kanssa määrätään e-pillerit. Eli valintasi ovat joko roa+pillerit tai pelkästään pillerit. Tyttäreni kanssa olen käynyt aknen takia ihotautilääkärillä. Hänellä oli aika raju akne, hän söi lääkärin suosituksesta roa kuurin, johon kuuluu siis automaattisesti myös pillerit. Akne on nyt täysin pois, roa lopetettu, pillereillä jatketaan ja ikää on 15. Kuuri meni hyvin, maksa-arvot ihan normaaleina, iho kuivui aika lailla, vaikka otti vai yhden roan päivässä. Emme haluneet isompaa annosta, koska iho kuivui jo yhdestäkin paljon. Rasvaamalla on saatu Se pysymään kunnossa. Ihan vaan tiedoksi teille ruokavalio, sinkkivoide, saippua yms. Paskanjauhajille, että murrosikäisen paha akne on tiukka paikka hänelle itselleen. Ja jos vanhemmat jauhaa tuollaista sontaa asiasta, niin sääliksi käy. Akneen aiheuttajat on ihan muuta ja finnit on ihan eri asia.

[/quote]

Kuten tuossa aiemmin on mainittu, tuo pilleriasiakin on ihan neuvoteltavissa.

[/quote]

Ei ole, älykääpiö!

[/quote]

Oli ainakin minun kohdallani kun osasin asian perustella ja lääkäri luotti minuun. Lääkäreidenkin kanssa voi keskustella asioista, tulee varmasti uutena sinulle, älykääpiö. Ja kyllä normaalijärkinen lääkäri ymmärtää, että seksiä harrastamaton ei tarvitse e-pillereitä vaikka Roaccutania söisikin, oli ikää mitä vain. 

Ja kuten joku jo kirjoitti, ei lääkäri tule kotiin (eikä muuallekaan) vahtimaan, että e-pillerit syödään. Eli vaikka lääkäri ne kirjottaisi, ei niitä ole pakko syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:33"]

Kyllä Roan kanssa määrätään e-pillerit. Eli valintasi ovat joko roa+pillerit tai pelkästään pillerit. Tyttäreni kanssa olen käynyt aknen takia ihotautilääkärillä. Hänellä oli aika raju akne, hän söi lääkärin suosituksesta roa kuurin, johon kuuluu siis automaattisesti myös pillerit. Akne on nyt täysin pois, roa lopetettu, pillereillä jatketaan ja ikää on 15. Kuuri meni hyvin, maksa-arvot ihan normaaleina, iho kuivui aika lailla, vaikka otti vai yhden roan päivässä. Emme haluneet isompaa annosta, koska iho kuivui jo yhdestäkin paljon. Rasvaamalla on saatu Se pysymään kunnossa. Ihan vaan tiedoksi teille ruokavalio, sinkkivoide, saippua yms. Paskanjauhajille, että murrosikäisen paha akne on tiukka paikka hänelle itselleen. Ja jos vanhemmat jauhaa tuollaista sontaa asiasta, niin sääliksi käy. Akneen aiheuttajat on ihan muuta ja finnit on ihan eri asia.

[/quote]

Kuten tuossa aiemmin on mainittu, tuo pilleriasiakin on ihan neuvoteltavissa.
[/quote]

Niinkö? Ihotautilääkäri määräsi vain molemmat yhdessä. Ja me noudatimme käskyä. Olisihan ne voinut jättää ottamatta, mutta roa ja pillerit yhdistelmänä tehoaa paremmin niin vaikeaan akneen kuin tytölläni oli. Ihana nähdä hänet onnellisena ja itsevarmempana nyt kun iho on kunnossa. Hän piti itseään tosi rumana..

Vierailija
44/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää vastauksista. Mihinkään pieneen akneen tässä ei olla apuja hakemassa, ihotautilääkäriltä saatu antibiootteja & eri voiteita kahteen kertaan (1. käynti tyttärellä 11-v.) terveyskeskuslääkäri suositteli Diane Novaa kun antibiootit ei tehoa ja ainoastaan ihotautilääkäri voi kirjoittaa tuota Roaccutania.

Tässä nyt mietitään kumpi lääkkeistä on pienempi paha, mutta jos 13-vuotiaskin joutuu syömään Diane Novaa Roan ohella, ihan sama vaikka Diane Novalla aloittaakin.

Akne on todella ikävä itsetunnon nujertaja ja eihän se ole ainoastaan kosmeettinen haitta, jos koko naamaan sattuu. 

Kiitos että olette jakaneet mielipiteitänne ja kokemuksianne.

Vierailija
45/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:21"]

Kuin omasta nuoruudestani AP:n teksti. Menkat alkoivat 11v ja melko paha akne kiusasi jo nuorena. Vei itsetunnon aika alas. Äitini kanssa mietimme juuri noita kahta vaihtoehtoa - valitsimme Diane novan. Akneen se auttoi paljon, ei täydellisesti mutta siis huomattavasti. Selän ei-niin-paha -akne hävisi kokonaan. Olin pillerit aloittaessani 14v. Sillä tiellä ollaan edelleen, vaikka ehkäisyyn niitä tarvitsin vasta päälle parikymppisenä. Nyt ikää 26v. Ikinä en siis Roaa aloittanut. Tottakai nämä lapsettomuus jutut mietityttää. Meillä pillereiden poisjättö on ajankohtaista lähivuosina. Toivottavasti tulen raskaaksi pitkästä pillereiden syönnistä huolimatta.

[/quote]

Ihan tilastojen mukaan nainen tulee helpoiten raskaaksi juuri pillerien lopettamisen jälkeen. Lapsettomuus ei siis mitenkään korreloi e-pillereiden käyttämisen jälkeen, vaan päin vastoin. Totta kai pillereiden käyttö on voinut peittää jonkun lapsettomuuteen vaikuttavan asian, mutta ei aiheuta sitä.

Itse söin 10 vuotta diane novaa ennen ensimmäistä lasta. Olen syönyt pillereitä myös lapsien välissä. Olen aina tullut raskaaksi viimeistään toisesta kierrosta. Joten älä turhaan maalaa piruja seinälle. :)

Vierailija
46/68 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäminä: rasvaruoka ja suklaa tekee muulle Finnejä.

Vierailija
47/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:01"]

Aloitin Diane Novan käytön 15 vuotiaana.

Se oli ironista kyllä ainoa ehkäisyvalmiste josta en saanut sivuoireita suoraan. Epäilen kyllä vahvasti että juuri tämä lähes 10v DN käyttö altisti lapsettomuutta aiheuttaneen PCO:n syntyyn. En ole alan tutkija, mutta olen huomannut että usein nämä linkittyvät toisiinsa keskusteluissa. 

[/quote]

Diane Nove nimenomaan hoitaa pcota kun munasarjat ei ole toiminnassa kokoajan , ei vaikuta pcon syntyyn.

ohis

Vierailija
48/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:21"]

Kuin omasta nuoruudestani AP:n teksti. Menkat alkoivat 11v ja melko paha akne kiusasi jo nuorena. Vei itsetunnon aika alas. Äitini kanssa mietimme juuri noita kahta vaihtoehtoa - valitsimme Diane novan. Akneen se auttoi paljon, ei täydellisesti mutta siis huomattavasti. Selän ei-niin-paha -akne hävisi kokonaan. Olin pillerit aloittaessani 14v. Sillä tiellä ollaan edelleen, vaikka ehkäisyyn niitä tarvitsin vasta päälle parikymppisenä. Nyt ikää 26v. Ikinä en siis Roaa aloittanut. Tottakai nämä lapsettomuus jutut mietityttää. Meillä pillereiden poisjättö on ajankohtaista lähivuosina. Toivottavasti tulen raskaaksi pitkästä pillereiden syönnistä huolimatta.

[/quote]

Minäkin teininä aloitin aknen vuoksi. Siitä jatkoin noin vajaa parikymmentä vuotta, lukuunottamatta raskauksia eli lapsia neljä. Itselläni ei siis ole ainakaan lapsettomuutta aiheuttanut.

Vierailija
49/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta tyttöä sitten että jos aloittaa e-pillerit niin ei voi alkaa tupakoida. Veritulpan riskistä puhutaan ihan liian vähän ja e-pillereitä määrätään röökimuijille.

Vierailija
50/68 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane nova, ja jos ei auta niin roa kaveriksi.

Vierailija
51/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minulla vaikea acne ja Roacutan-kuurilla (muutaman kuukauden mitrainen kuuri) acne hävisi eikä ole tullut takaisin. Suosittelen vaikka on vahva lääkitys. Mikään muu ei auttanut joten turha hassata rahoja erilaisiin kokeiluihin.

Vierailija
52/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nro 18 kiittää vastauksista. (Se joka aloittanut Diane novan 14-vuotiaana akneen). Ristiriitaisia ajatuksia herätttää tämä pillerien syönti ja raskauden yritys sitten piakkoin. Voi vain toivoa, etteivät pillerit ole sekoittaneet kehoa ihan tyystin. Positiivista oli siis kuulla, että muutama on tullut "helposti" raskaaksi pitkästä Diane novan käytöstä huolimatta.
Kiitos onnen toivotuksista :')

Vierailija
53/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni sai 19-vuotiaana roa-kuurin ihotautilääkäriltä ilman e-pillereitä, kun hän sai lääkärin vakuutettua, että ei harrasta seksiä. Myöskään raskaustestejä ei vaadittu ainakaan kuukausittain. Tämä oli varmaan ohjeiden vastaista, mutta onneksi lääkäritkin osaavat käyttää tervettä järkeä. Kuurin loppumisesta on nyt puoli vuotta ja ainakin vielä akne on pysynyt täysin pois.

Vierailija
54/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 v nainen ja aloitin juuri Diane novan (tai oikeastaan sen rinnakkaisvalmisteen) syömisen aknen takia. Kovia paukamia on vain leukaperien alueella, joten aknen syy on luultavasti hormonaalinen. En ole aiemmin käyttänyt pillereitä, joten mielenkiinnolla odotan tehoaako pillerit tähän vaivaan. Eniten jännitän pillereiden mahdollisia sivuvaikutuksia..
Vaihtoehtona olisi ollut Roacuttan kuuri, mutta miellän sen myrkyksi ja muutenkin sen käyttö kuulosti vaivalloiselta, joten päätin kokeilla ensin pillereitä.

Vierailija
55/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Diana Novaa aknen takia pari vuotta, ja mulla se auttoi. Eikä finnit palanneet samoissa massiivisissa määrissä, kun lopetin pillerit. (Yksittäisiä finnejä vain.) Raskautumisten kanssa ei ollut mitään ongelmia, vaikken saanut lapsia nuorena. Roa reseptinkin sain, mutten uskaltanut ikinä alkaa niitä käyttää. Olin tosin yli 20 v kun söin Novaa (muita ehkäisypillereitä olin jo syönyt aiemmin, mutta täysi-ikäisenä kuitenkin.) En siis tiedä, miten pillerit noin nuorella iällä vaikuttaa varsinkin jos niitä sitten syö kauan. Mutta toisaalta paha aknekin on vain saatava pois, kuka sitäkään kestää. Että ehkä kokeilisin kuitenkin pillereitä vaikka pari vuotta. Voihan se olla, että ne rauhottaa finnit, ja sitten voi vaikka olla ilman pillereitä jollei ehkäisytarvetta ole. Kannattaa myös tosiaan huolehtia toki normaalista ihon kosteutuksesta, sillä varsinkin herkkä iho saattaa kärsiä rasvaisen ihon tuotteista ja kuivua liikaa ja sekin voi aiheuttaa finnejä. Eli siinä tapauksessa herkän ihon tuotteet käyttöön. Ja ruokavaliossa huolehtia hyvien rasvojen syömisestä ja riittävästä veden juomisesta. Ei nyt ainakaan haittaa ja on muutenkin ihmiselle hyväksi.

Vierailija
56/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:43"]

Diane Nova on e-pilleri ja Roaccutan todella vahva myrkky. Miten olisi ravintoterapeutti+ihotautilääkäri käynnit vielä ennekuin aloittaisi noin rankan lääkityksen?

[/quote]

Itse asiassa Diane Nova on aknelääke. Jostakin syystä Suomessa sitä määrätään huolettomasti ehkäisykäyttöön. Sitä ei enää edes saa ainakaan Ranskassa ollenkaan, koska voi aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia.

Vierailija
57/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacutan voi vaikuttaa kasvuun, vaikka kaikki ihotautilääkäritkään eivät ole sitä mieltä. Ja en usko että kukaan määrää 13-v:lle ilman ehkäisyä - sen verran epäluotettavia ja tuulella käyviä ovat (siis lapset). Esim kolme kymppiselle selväpäiselle aikuiselle voisi määrätä pelkkien kuukausittaisten raskaustestien perusteella.

Eikö mitenkään pärjää muuten? Ihotautilääkäri osanneet suositella parhaan hoidon, vaikka sitten roacutan.

Vierailija
58/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin 7kk antibiootteja akneen ja ei ainakaan vielä ole palannut

Vierailija
59/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:41"]

Roacutan voi vaikuttaa kasvuun, vaikka kaikki ihotautilääkäritkään eivät ole sitä mieltä. Ja en usko että kukaan määrää 13-v:lle ilman ehkäisyä - sen verran epäluotettavia ja tuulella käyviä ovat (siis lapset). Esim kolme kymppiselle selväpäiselle aikuiselle voisi määrätä pelkkien kuukausittaisten raskaustestien perusteella. Eikö mitenkään pärjää muuten? Ihotautilääkäri osanneet suositella parhaan hoidon, vaikka sitten roacutan.

[/quote]

Puhutaan marginaali-ilmiöstä, kun kyse on 13-vuotiaiden seksin harrastamisesta.

Vierailija
60/68 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat. Itsellä oli paha akne ja koska Roaccutan vaatii ehkäisyn niin diane hoitaa senkin. Ihme jeesustelijoita. Kyllä sitä on ollut jo niin kauan markkinoilla, että vaikka onkin vahva lääke niin parempi se kuin koko elämä pilalla aknesta saatujen arpien vuoksi. Säännööliset ihon puhdistuskset kosmetologilla, hyvä kotihoito, kosteutta myös iholla ja runsas veden juonti ja Ella Bache Creme intex nro 2 aamuin illoin pieni nuppineulan pään kokoinen tippa levitettynä iholle niin voila!