Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistunut laihdutus ja itsetuhoiset ajatukset. Mikä avuksi? Jatkuva epäonnistuminen lyö maahan

Vierailija
12.09.2021 |

Ja ajatukset todella synkkiä.
Tuntuu, että maailma olisi avoin vain laihana.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin onnistut, muista arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet. Katso jotain stailausvideoita kokoiseltasi naiselta ja osta muutama uusi vaate. Ehkä uusi paita treenaamiseen tai lenkille. Hyvät lenkkarit täytyy myös olla.

Vierailija
2/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että ryhdyt vuodeksi ei - toukkapipoiseksi vegaaniksi. Laihdut aivan taatusti ja siitä jää elämääsi runsaasti hyviä tapoja joilla paino pysyy hallinnassa sitten kun alat taas syödä lihaa. Saat syödä niin paljon kuin haluat ja laihdut silti, varsinkin sitten kun parin kuukauden päästä olet valmis jättämään pois lisätyn sokerin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin onnistut, muista arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet. Katso jotain stailausvideoita kokoiseltasi naiselta ja osta muutama uusi vaate. Ehkä uusi paita treenaamiseen tai lenkille. Hyvät lenkkarit täytyy myös olla.

Tätä olen tehnyt.

Jotenkin sitä aina järkyttyy, kun näkee itsensä heijastuksen näyteikkunassa tai kuvassa. Että onkin todella vastenmielisen iso, eikä meikit ja vaatteet näytäkään samalta, kuin kotipelissä.

Itseinho iskee lujaa

Ap

Vierailija
4/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen tehnyt.

Jotenkin sitä aina järkyttyy, kun näkee itsensä heijastuksen näyteikkunassa tai kuvassa. Että onkin todella vastenmielisen iso, eikä meikit ja vaatteet näytäkään samalta, kuin kotipelissä.

Itseinho iskee lujaa

Ap

Ymmärrän sua. Itsekin tunnen, että elämän päättäminen on parempi vaihtoehto, kuin elämä ikuisesti lihavana :(

Vierailija
5/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että ryhdyt vuodeksi ei - toukkapipoiseksi vegaaniksi. Laihdut aivan taatusti ja siitä jää elämääsi runsaasti hyviä tapoja joilla paino pysyy hallinnassa sitten kun alat taas syödä lihaa. Saat syödä niin paljon kuin haluat ja laihdut silti, varsinkin sitten kun parin kuukauden päästä olet valmis jättämään pois lisätyn sokerin.

Kaikki tuntemani vegaanit ovat lihavia

Ohis

Vierailija
6/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Varmasti jos ovat sipsikaljavegaaneja. Mutta jos lähtee oikeasti toteuttamaan itse tehdyn ruoan kanssa ja luopuu lisätystä sokerista niin on melkein vaikeaa saada syötyä tarpeeksi. Sehän juuri on suuren määrän tiukkoja vegaaneja kompastuskivi että paino laskee liian alas ja siitä seuraa ongelmia. Esim sukupuolihormonit kuten testosteroni ja estrogeeni vaatii tietyn rasvaprosentin että homma toimii. Itsekin tässä makailen sängyssä ja harmittelen kun tuli jätettyä iltapala väliin kun ei edes tee mieli mitään mut pitäis viitsiä jotain syödä. Eikä tee _yhtään_ mieli miehen ostamaa keksipakettia kaapissa.

Vierailija
7/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihan oikeasti henkistä apua. Tarvitset sitä kipeästi sekä masennukseen että syömishäiriöön.

Vierailija
8/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Varmasti jos ovat sipsikaljavegaaneja. Mutta jos lähtee oikeasti toteuttamaan itse tehdyn ruoan kanssa ja luopuu lisätystä sokerista niin on melkein vaikeaa saada syötyä tarpeeksi. Sehän juuri on suuren määrän tiukkoja vegaaneja kompastuskivi että paino laskee liian alas ja siitä seuraa ongelmia. Esim sukupuolihormonit kuten testosteroni ja estrogeeni vaatii tietyn rasvaprosentin että homma toimii. Itsekin tässä makailen sängyssä ja harmittelen kun tuli jätettyä iltapala väliin kun ei edes tee mieli mitään mut pitäis viitsiä jotain syödä. Eikä tee _yhtään_ mieli miehen ostamaa keksipakettia kaapissa.

Tiedän että tämä on ihan väärä ketju keskustella aiheesta kun ap on masiksessa jne. Mutta tiedän itse jossain määrin mitä on tolkuton makeanhimo ja ruoan ajatteleminen pakonomaisesti 24/7/365 ja siksi minusta tuntuukin nyt muutaman viikon lähes vegaaniuden ja sokerilakon jälkeen ihan siltä kuin minut olisi siirretty aikakoneella jonnekin 50-luvulle tai jotain. Tämä on niin erilainen olotila. Ruoka on ihan hyvää ja sitä saa syödä mahansa täyteen, mutta se on niin kuin hampaiden pesu, jonka teen ja unohdan loppupäiväksi.

Vierailija
9/51 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun keittiöpsykologiaa:

Eikö kysymys ole siitä, että jonkunlainen psykologinen paha olo kanavoidaan johonkin tyydytystä tuovaan asiaan? Joillakin tämä kanavoituu herkutteluun, joillakin alkoholiin, huumeisiin tai vaikka himourheiluun.

Jos yrität laihduttaa, mihin sitten kohdistat psykologisen pahan olon, jos et voi syömiseen sitä kohdistaa? Kaikilla ihmisillä on jotain neurooseja, epävarmuutta, vaikea elämäntilanne tai muuta sellaista. Vain hyvin harvalla ihmisellä on sellainen tilanne, että pystyy olemaan vapaa näistä asioista. Siksi itsekuri ei yleensä toimi, jos ei ole korvaavaa toimintaa, mihin sen tarpeen voi kohdistaa. Jos tämä korvaava asia on terveyttä edistävä, silloin tilanne on aika hyvä loppujen lopuksi.

Yhden nautintoa tuottavan himon voi muuttaa toiseksi nautintoa tuottavaksi "himoksi" ja samalla oppii myös itsekuria lempeämmällä tavalla. Jos olet suht nuori, sinulla on todella hyvä mahdollisuus päästä fyysisesti hyvään kuntoon ja kuosiin, ja kun käyttää ajatukset sen toteuttamiseen syömisen sijaan, se onnistuu hyvin. Fyysinen harjoitus muuttuu hyvin pian päivittäiseksi tarpeeksi ja siitä seuraa hyvä olo, eikä jonkun ajan kuluttua erityistä halua herkutteluun enää ole, vaan se voi tuntua jopa vastenmieliseltä ajatukselta. Voi olla tietysti muitakin keinoja kuin kuntosaliharjoittelu tai vastaava, mutta tällainen on mielestäni toimivin.

Eli lyhyesti, koska itsekurin harjoittaminen on yleensä liian vaikeaa, löydä korvaava asia syömiselle, kun on paha olo. Sellainen, mikä edistää hyvään kuosiin pääsemistä ja terveyttä => Siihen tulee tarve, koska se tuo hyvää oloa => herkuttelu menettää mielenkiintoaan => pian olet mahtavassa kunnossa.

Vierailija
10/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat vain pahentuneet vuosien saatossa, mun BMI on jo 41!

Ap

Vierailija
11/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihan oikeasti henkistä apua. Tarvitset sitä kipeästi sekä masennukseen että syömishäiriöön.

Kyllä. Masennus tulee hoitaa ihan ensin pois. Tuo itsetuhoisuu kuulostaa tosi pahalta.

Vierailija
12/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat vain pahentuneet vuosien saatossa, mun BMI on jo 41!

Ap

Kuinka pitkä oot? Ja ootko nainen?

Vierailija
13/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkitys on jo. 

Tekee toviksi päivässä iloiseksi ja energiseksi.

Ap

Vierailija
14/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt 2400 kaloria päivässä ja laihdut kilon viikossa! Koska sun BMi on 41

Aloita tänään

Lataa tuo:

https://mobile.fatsecret.fi/

Vierailija
15/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on saatavana laihdutuslääkkeitä, tabletteina esim rybelsus joka ei ole diabeetikoilta pois, sekä Mysimba.  Luulisi että Ozempic tulee isompina erinä jo pikkuhiljaa markkinoille, sillä kun on ollut saatavuusongelmaa. Käy lääkärissä asiasta, tiedän mitä käyt läpi, ihmisen on joskus vaikea päihittää läskejä tahdonvoimalla. Apu löytyy nykyisin! Tsemppiä, kun rohkenet varata ajan niin elämän suunta muuttuu 😊

Vierailija
16/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska! En arvosta itseäni sellaisena kun olen, koska en halua! 

Vierailija
17/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita tänään

Lataa tuo:

Fatsecrets on hyvä, suosittelen. 

Mutta ap. HOIDA MASENNUS IHAN ENSIKSI KUNTOON!!!

Vierailija
18/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita tänään

Lataa tuo:

Ap tarvii ehkä 3500 kaloria päivässä, että ei laihdu jos BMI 41

Vierailija
19/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Masennus tulee hoitaa ihan ensin pois. Tuo itsetuhoisuu kuulostaa tosi pahalta.

Masennus on seuraus! Seurauksien sijaan tulee hoitaa juuri syyt kuntoon ensin. 

Vierailija
20/51 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyway

Itse oon laihduttanut yleensä syömällä 1500 kaloria päivässä. Ei sitä jaksa kauaa.

Tajusin kun selvitin asiaa että voin syödä jopa 2000-2400 kaloria päivässä ja laihdun silti.

Itse tosiaan on syönyt tyyliin fazserin sinisen levyn päivässä jne... Eli tarviin ehkä 4000 kaloria päivässä, että en laihdu.

Tuo 2000-2400 on sellainen, että en edes koe olevani laihiksella. Laskin että tuolla 2000 kalorilla BMI laskee jopa alle 24 mulla.

Nuo luvut on mulla oikein, koska painon pudotukseni vastaa noita.

Eli 7000 kilokaloria on 1 kg siis yleisesti.

Käytän Fatsecret - ohjelmaa joka on ilmainen

Mutta oon tutkinut noita kalorikaavoja myös muualta ja ne vastaa toisiaan 👍

Ehkä helpompaa kun oon mies (mies kuluttaa enemmän kaloreita)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä