Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ja liian matalat kalorit?

Vierailija
12.09.2021 |

Olen ylipainoinen nainen joka on nyt viimein alkanut laihduttamaan jojo-dieettiin ja vhh-kokeilujen jälkeen laskemalla kaloreita sovelluksen avulla. Olen samalla alkanut liikkumaan enemmän (lenkkeily, HIIT, sali). Mutta ongelma on se että kalorini tuntuu jäävän ilmeisesti liian alhaisiksi, enkä toisaalta meinaa uskaltaa syödä niin paljon kuin tarvitsisi.. Siis aivan hirvittää.
Sain kaloritavoitteekseni n. 1700kcal millä minun pitäisi laihtua, ja vaikka tuntuu että syön ihan hullun paljon, paljon enemmän kuin normaalisti, saan jatkuvasti päivän saldoksi n. 1400-1500 kcal.
Tässä jo epäilen että voiko se appi olla epäluotettava :D Olen punninnut kaikki ruuat ja kirjannut ne appiin niin tarkasti kuin pystyn.
Osaisiko täälla joku auttaa, onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika näyttää laihdutko. Laihduttajalle 1200 kcal on hyvä. Jollain 1700 kcal dieetillä laihdutus on tosi hidasta ja sitten, jos joskus viikonloppuna vähän herkuttelee niin koko viikon kalorit paukkuu yli.

No, energiantarvehan on täysin yksilöllistä riippuen onko fyysinen työ? Paljonko on painoa? Ikä ja sukupuoli vaikuttaa myös.

Vierailija
22/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole haittaa jos syö vähemmänkin, kunhan ei alle 1200 kcal mene - sitä vähemmällä on vaikea saad kaikki tarvittavat ravintoaineet ruoasta ilman lisäravinteita.

Ja toki jos nälkä on kova on hyvä syödä enemmän. Mutta ei muuten ole mitään tarvetta väkisin syödä esim 1500 kcal vaikka joku ohjelma niin suosittelisikin. Itse laihdutin 120 kilosta 68 kiloon syöden noin 1200 kcal per päivä koko ajan. FatSecret ehdotti alussa laihdutuskaloreiksi 2100 kcal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihon 1700 kaloreilla, tai ainakaan laihduttajan kalorimäärä se ei ole. Kalorimäärä saisi olla 1200 että laihtuu. Ainakin naisella, miehet saa syödä enemmän.

Höpsis, riippuu naisellakin aivan pituudesta ja kehonkoostumuksesta sekä paljonko liikkuu. Itse laihdun hyvin 1700 kaloreilla, voi syödä välillä yli 2000 ja paino putoaa nopeaan, mutta olenkin pitkä ja lihaksikas.

Vierailija
24/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä laihduttaisin 1700kcal dieetillä niin se tarkoittaisi - 400 kcal päivässä. Tarkoittaisi, että laihtuisin 20 päivän aikana yhden kilon. Tosi hidas vauhti, ja jos kerran kuukaudessa haluaisin vähän herkutella niin vauhti olisi vielä hitaampi.

Vierailija
25/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit näyttää ihan oikealta. Noilla määrillä olin ihan karmeessa nälässä. Esim lounas: 2 kaalikäärylettä on 1/3 mun normaali lounaasta. Tosin kuntoliikun lähes päivittäin.

Vierailija
26/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ensinnäkin, puhutaan kilokaloreista (kcal) eikä kaloreista (cal) - ero on 1000-kertainen!

Toiseksi, kilokalorolla on määrätty arvo; se ei ole matala tai korkea, vaan vakio.

Vierailija
27/30 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäinen laihuus vaatii äärimmäisen pieniä kaloreita

Vierailija
28/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä kaloreita lisää

Vierailija
29/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian vähän kaloreita

Vierailija
30/30 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tässä hiljan vähän pätkäpaastomaista rytmiä (en syönyt enää klo 17-18 jälkeen mitään) yhdistettynä vähän matalampiin hiilareihin (n.100 g) mutta mun täytyi lopettaa se kun menin jotenkin aivan ylikierroksille. En saanut enää nukuttuakaan kun energiaa oli vain niin paljon! Muuten se sopi kyllä tosi hyvin ja tykkäsin, enkä ole mikään iltapuputtaja niin se meni aivan luonnostaan. Mutta unirytmi heitti niin pahasti että se oli pakko lopettaa kun niissä on jo ennestäänkin ongelmaa ja vasta hiljan olen saanut ne taas paremmaksi.

Mutta ehkä sillä tämä kaloreiden laskenta tuntuu niin hassulta kun äskenkin tein vielä pannareita ihan vain sen takia että saisin kaloreita ylemmäs (olisi jäänyt jonnekin 1200kcal muuten) mutta mitään nälkää tai muuta tarvetta minulla ei siis olisi ollut enkä normaalisti söisi enää näin myöhään.

Ap

Ei tuo ollut energisyyttä, vaan keho puski hulluna stressihormonia ja kävit kierroksilla liian vähäisestä syömisestä. Uni häiriintyy ensimmäisenä tässä tilassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä