Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prk! Fb kavaltaa, kun käy stalkkaamassa vieraiden sivuja!!!

Vierailija
23.10.2014 |

Olen nyt useemman kerran huomannut, että mulla asiakkaina käyneet ilmestyy yhtäkkiä mun sivuille "ihmisiä joita saatat tuntea"-statusella. Välillä meillä ei ole yhtään yhteistä kaveria ja ainoo vaihtoehto on, että ne on käyneet kattoon mun sivuja. Eli kääntäen, mun käynnit varmaan pomppaa exien yms. sivuille samalla lailla. Prk!!!!! Pahksen typerä naamakirja!!!

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman

Vierailija
22/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:45"]

Oikeesti... Onneks mä oon stalkannu vaan sellasia joiden kanssa mulla on yhteisiä kavereita!

[/quote]

Mutta miksi se ehdottaa eksän nyksää heti ensimmäisenä! Onks se stalkannu mua..? Kutkuttava ajatus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riittää, että on yksi yhteinen kaveri. Ja sit fb linkittää, jos vaikka sun jollain kaverilla ja tällä kaveriehdotuksella on yhteisiä ystäviä. Eli tarjoaa teitäkin ystäviksi.

Vierailija
24/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se saattaa ottaa sen myös jostain sähköpostikontakteista?? Tai näin luin jostain. Ihmettelin miten äitini tilille oli ehdotettu minua vaikka meillä ei tuolloin ollut yhtään yhteistä kaveria tai muutakaan linkkiä (äidin tili oli siis tuolloin aika tuore ja vielä "salanimellä", eli ei olisi voinut sukunimestäkään tietää...?)

Vierailija
25/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi noin.

Sähköposteista sen sijaan voi ottaa, sekä yhteyksistä jostain muualta netistä. Ehdotti minulle aikoinaan usein ihmistä, jonka ainoa kontakti minuun oli se, että hän opetti aikoinaan yliopistossa yhtä kurssia, jolla olin. Kurssin työtila oli netissä. Nimeni on vaihtunut kurssin jälkeen (mutta työtilassa käytetty sähköposti ei), joten tämä opettaja ei olisi voinut stalkata minua mitenkään.

Toimii jotenkin samalla tavalla kuin se, että googlaat esim. matkatoimistoa tai autokorjaamoa, ja kas kyseisen firman mainos näkyy feedissäsi.

Vierailija
26/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin uskon jollain tasolla aloittajan väitteeseen. Niin sinnikkäästi nimittäin fb tarjoaa ystäväkseni juuri sellasta porukkaa, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, eikä mitään halua olla ystävä, edes fb:ssä. Esim nämä exät, miehen siis. Luulisi jotain muistijälkiä "stalkkauksestakin" jäävän, kun kerran KAIKKI kirjotuskin jää fb:n muistiin (korjattu ja poistettukin). Niin miksipä niitä naamoja-joita-saatat-tuntea ei "vahingossa" siellä vilahtelisi! :)

Vierailija
27/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostia epäilisin ensin, myös kaikki kurssien ryhmäsähköpostit joissa satoja ihmisiä on potentiaalisia kytköksiä.

Vierailija
28/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Six degrees of separation. Joku aina linkittyy johonkin jonkun mutkan kautta. Maailma on oikeasti todella pieni.

Vierailija
29/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tulla ehdotuksia myös sun hallinnoimien sivujen tykkääjistä? Esim yrityksen sivut joista asiakas tykkää?

Vierailija
30/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti toimii juuri noin. Miestäni yritti vikitellä joku nainen facebookissa. Mieheni kertoi olevansa varattu, nainen yritti edelleen, mies poisti kokonaan fb kavereista. Siltikin minun sivuilleni tuli "ihmisiä joita saatat tuntea" tuo nainen vaikka en ollut kertaakaan käynyt hänen sivuillaan eikä meillä ollut yhteisiä ystäviäkään. Ja vaikka olisikin ollut yksi yhteinen ystävä, miksi se ehdottaisi juuri tätä ystäväkseni vaikka siellä on varmaan 100 joiden kanssa on enemmän yhteisiä ystäviä. Nainen on siis käynyt kurkkimassa sivujani. (Ja mieheni sivuilla vielä lukee että on kihloissa kanssani).

Vierailija
31/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tarjoaa koska vaikka et olisi kaveri jonkun exän kanssa, tai teillä ei olisi fb:ssä yhtään yhteistä kaveria, niin jonkun kaverin kautta kytköksiä on niin paljon, että se ehdottaa.

Vierailija
32/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tarjoaa koska vaikka et olisi kaveri jonkun exän kanssa, tai teillä ei olisi fb:ssä yhtään yhteistä kaveria, niin jonkun kaverin kautta kytköksiä on niin paljon, että se ehdottaa.

Vierailija
33/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facessa feikkinimellä. Mulla ei siis ole yhtä ainoatakaan kaveria facessa. Ehdotti silti siellä " saatat tuntea nämä ihmiset" heti kun liityin. Tunnen oikeasti kaikki ne 5 joita face ehdotti.. Ainut selitys on että heillä kaikilla on minun p.numero. Facessa tunnuksena on mun p.numero. Kysyin kaveriltani onko Face ehdottanut lähiaikoina kaveriks mua (siis salanimellä) niin ei ole eikä todellakaan näy mistään että oon käynyt katsoo sivuja.

Vierailija
36/74 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei usko kytköksiin tai sähköpostilinkkeihin. Mulla fb:ssä email, jota en käytä muuhun, en koskaan avaa. Yritys, jolle työskentelen, ei nimeä minua mitenkään sivuillaan. Eikä yhteisiä tuttuja yleensä ole. Muutaman kerran vain asiakas on ilmestynyt heti käynnin jälkeen sivuilleni....creeeeeeepy!!!

Vierailija
37/74 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö on ihan tosiasia. febu kiistää toki, mutta olen itse saman huomannut...olen ope ja vanh.vartin jälkeen ilmestyy iusein vanhempien naamoja "saatattuntea"osioon. oho, typot iskee kännyllä.

Vierailija
38/74 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lto ilmestyi minulla ehdotuksiin. Ja monet muut oudot sattumat. Sähköpostini on sellainen, ettei se ole enää edes käytössä kuin fb:ssä, työjutut ym. Hoidan työsähköpostilla. Yllättäen uuden työpaikan kavereitakin alkoi tulla ehdotuksiin. Meillä on yhteisiä kavereita, mutta fb ei ole meitä aiemmin ehdottanut kuin vasta nyt työn alettua=ovat stalkanneet. Nämä ihan uusimpia esimerkkejä, niitä on paljon! En enää stalkkaa ollenkaan. Toisaalta kiva seurata ketkä ovat stalkanneet

Vierailija
39/74 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:46"]

Mulle tuli just ehdotus "saatat tuntea" vuosien takaisesta kurssikaverista. Ei yht. kavereita! Enkä oo stalkannu sitä. Joten..?

[/quote]

Se on stalkannut sua.

Vierailija
40/74 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:40"]

Nyt järkytyin.. Mulle viimeaikoina ilmestynyt "ihmisiä joita saatat tuntea" osioon mun miehen exä. Käykö se urkkimassa mun elämää siellä? Yksi ainoa yhteinen kaveri löytyy, (ei mun mies).

[/quote]

Voi olla, mun pahe on ainaki kurkkia poikäystävien exiä ja panoja tyttökavereitten kanssa ja arvioida yhdessä niitä. :P 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme