Prk! Fb kavaltaa, kun käy stalkkaamassa vieraiden sivuja!!!
Olen nyt useemman kerran huomannut, että mulla asiakkaina käyneet ilmestyy yhtäkkiä mun sivuille "ihmisiä joita saatat tuntea"-statusella. Välillä meillä ei ole yhtään yhteistä kaveria ja ainoo vaihtoehto on, että ne on käyneet kattoon mun sivuja. Eli kääntäen, mun käynnit varmaan pomppaa exien yms. sivuille samalla lailla. Prk!!!!! Pahksen typerä naamakirja!!!
Kommentit (74)
Mulle ehdotti kerran yhtä tyyppiä, joka oli joskus laittanut mulle sähköpostia. Meillä ei ole yhtäkään yhteistä tuttua tms.
Netti stalkkeroi meitä. Katsoin tässä yks päivä urheilulaukkuja muutamalt saitilt, nyt niitä mainoksia ihan joka sivulla.
Voi jumalauta jos näin on. Olen opettaja ja etsin joskus huvikseni vanhojen ja nykyisten oppilaiden sivuja. Täytyy perkele lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:41"]
Sorry mut romutan tän teorian tällä: http://aijaa.com/V9G7Yu Nää tyypit ei kerta kaikkiaan ole voineet käydä mun profiilissa, enkä mä ole ole käynyt niiden, tosin yhdelle heistä (ei Ruben Stiller) olen lähettänyt työasioissa s-postia. Jos nää on käyneet mun profiilissa, maailmankaikkeus on paljon sairaampi kuin olen kuvitellut...
[/quote]Ei hitto, että sain hyvät naurut XDDD
Tai sitten ihan vaan he ovat googlettaneet sinua kun ovat etsineet yhteystietojasi. Näin fb ja google osaa teidät yhdistää. Samalla logiikalla näkyy fb mainokset, googletat jotain niin kohta näkyy mainoksia samasta aiheesta naamakirjassa. Näin se homma toimii...
Tietojen ja kiiinnostusten kohteiden myynti on bisnestä näille
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:17"]
No ei jää jälkeä stalkkauksista. Itselläni on feikkiprofiili ja fb ehdottelee minun kavereitani feikille kaveriksi. Ja feikin nimi on sellainen, että varmasti ei osaa kukaan etsiä sitä. Feikillä ei ole yhtään kaveria fb:ssä. Joten sori vaan, kukaan miehen ex ei teitä stalkkaaaaa!!!
[/quote] siis onko feikki sun kaveris? siis oletko sinä feikkiprofiililla itsesi kaveri? Stalkkaatko sinä itseäsi feikkiprofiililla ja onko feikillä muita kavereita?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:10"]
Olin kerran eräällä viikonloppukurssilla toisessa kaupungissa, johon tuttavani ilmoitti meidät oman sähköpostinsa kautta. Kurssin jälkeen meille oli tullut "kaveriehdotuksia" muista kursseilta olleista henkilöistä. Tuttavalleni useampia ja minulle myös mutta huomattavasti vähemmän. Meillä ei ollut mitään yhteistä heidän kanssaan, eikä oltu edes tykkäilty mistään kurssiin liittyvästä tai muitakaan yhteisiä tykkäyksiä. Kurssin alussa oli nimenhuuto eli nimet käytiin läpi. Olen tuon perusteella melko varma, että kursseilla olleet ovat etsineet meitä Facebookista.
[/quote]
Tai sitten jaotte sijainnin ollessanne siellä, niin teki muutkin ja fb huomasi teidän olevan samassa paikkaa samaan aikaan. Eikähän tarvitse edes jakaa sijaintia, käytät puhelintasi ja sovellukset tietää sijaintisi. Tämä riittää yhdistämään teidät
Outoa, ne nimet joita stalkkasin feikkiprofiililla eivät poistuneet vaikka poistin sivuhistorian. Ja mitä useammin olin stalkannu sitä helpommin jo ensimmäisestä kirjaimesta ehdotti ko. henkilöä.
Onneksi kuitenkaan oikeaan profiiliini ei ehdotettu feikkiä kaveriksi, vaikka stalkkasin aikalailla myös itseäni. Jatkan itseni stalkkausta feikillä ja katson ehdotetaanko kaveriksi.
Mulle Facebook ehdottaa kaveriksi erästä julkkismiestä vaikka meillä on vain muutama yhteinen kaveri... Ja ehdottaa jatkuvasti... Miksi?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:18"]
Niin se tarjoaa koska vaikka et olisi kaveri jonkun exän kanssa, tai teillä ei olisi fb:ssä yhtään yhteistä kaveria, niin jonkun kaverin kautta kytköksiä on niin paljon, että se ehdottaa.
[/quote]
Itse uskon enemmän tähän kuin AP:n teoriaan. Olen joskus käynyt katsomassa keitä fb ehdottaa, ja siellä on aina enimmäkseen pikkusisarusteni (10-14 vuotiaita) kavereita, enkä millään usko heidän stalkkaavan minua.
joo saman olen huomannu joskus. paras pysyä poissa.
Onko noin? Mä oon nimittäin miettiny, että mistä jotkut entiset työkaverit ilmestyy "ihmisiä joita saatat tuntea"-listalle, vaikkei meillä ole yhreisiä kavereita.
Ihan selvästi on noin. On vaikea keksiä mitään muuta linkkiä juuri minun ja ko. henkilön välillä, jos on esim. yksi yhteinen kaveri eikä mitään muuta yhteistä, kuin sama mies joka kiinnostaa (minun aviomieheni).
Tiedän. :( Sulje tietokoneesi mahdollisimman nopeasti. Pese kätesi ja ravistele niitä voimakkaasti.
Nyt järkytyin.. Mulle viimeaikoina ilmestynyt "ihmisiä joita saatat tuntea" osioon mun miehen exä. Käykö se urkkimassa mun elämää siellä? Yksi ainoa yhteinen kaveri löytyy, (ei mun mies).
Tota mäkin olen epäillyt. .voi vee, ihmiseltä viedään kaikki ilo, kun ei saa edes stalkata rauhassa.
Oikeesti... Onneks mä oon stalkannu vaan sellasia joiden kanssa mulla on yhteisiä kavereita!
Mulle tuli just ehdotus "saatat tuntea" vuosien takaisesta kurssikaverista.
Ei yht. kavereita!
Enkä oo stalkannu sitä.
Joten..?
siis apua. Mulle on käyny samoin. Kurssilla olleen, täysin vieraan ihmisen kuva ilmestyi profiiliini. Meil ei yhtään yhteistä kaveria ja kurssitiedot oli työnantajan tiedoilla.