Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn tekeminnen pitää kannattaa sanoo ministeri. Hallitus riitelee työttömistä.

Vierailija
15.04.2026 |

https://demokraatti.fi/mina-en-syyllista-yhtaan-tyotonta-ihmista-opposi…

Herään huomennakin viideltä vaikka olen työtön. On paljon tekemistä työttömänä Naapurissa työläiset nukkuu vielä kun lähden ulos Kalaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ratkaisu on tappaa työttömät nälkään. Niin se työn tekeminen pienelläkin palkalla kannattaa hallituksen mielestä.

Vierailija
2/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään jo kolmelta ja olen työtön. Työttömänä on niin paljon tekemistä. Pitää selata kaikki Suomen ja maapallon työpaikat. Laatia joka ikiseen yksilöity työhakemus. Sitten pitää ruokkia perhe ja käydä kaikki tarjoukset läpi ja laskea mihin ruokaan rahat riittävät. Katsoa mitä marjoja, sieniä, kaloja, riistaa ja kasviksia on viime vuodelta pakasteessa ja toivoa että riittävät uuden satokauden alkuun. Sitten suunnitella mitä viljelee ja mitä kerää luonnosta. Omasta kunnostakin pitää pitää huolta ja käydä lenkillä, nostella painoja. Pitää siivota ja huoltaa kotia. Tavata ystäviä. Hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet. Ei työtön jouda puolille päiville nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä herään jo kolmelta ja olen työtön. Työttömänä on niin paljon tekemistä. Pitää selata kaikki Suomen ja maapallon työpaikat. Laatia joka ikiseen yksilöity työhakemus. Sitten pitää ruokkia perhe ja käydä kaikki tarjoukset läpi ja laskea mihin ruokaan rahat riittävät. Katsoa mitä marjoja, sieniä, kaloja, riistaa ja kasviksia on viime vuodelta pakasteessa ja toivoa että riittävät uuden satokauden alkuun. Sitten suunnitella mitä viljelee ja mitä kerää luonnosta. Omasta kunnostakin pitää pitää huolta ja käydä lenkillä, nostella painoja. Pitää siivota ja huoltaa kotia. Tavata ystäviä. Hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet. Ei työtön jouda puolille päiville nukkumaan.

Puhut soopaa

Vierailija
4/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä työttömänä edelleen herään aamulla aikaisin ja lähetän lapset kouluun. 

Sen jälkeen alkaakin pitkä yksinolo. Ei ole rahaa tehdä yhtään mitään. Ei yhtään mitään. Ei ole varaa ostaa edes niitä lenkkareita, että pääsisi kävelemään ulos. 

Viime talvi oli vaikea. Paniikkikohtauksia rahan puutteesta ja laskujen kasaantumisesta. Useita viikkoja meni niin, että pyyhin kyyneleet ja pesin naaman ennen kuin lapset tulevat koulusta. Yritän säästää heitä tältä pahimmalta tuskalta. 

Töihin menen vaikka huomenna, jos pääsisin. 

Vierailija
5/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se jos ala on arvostettu ja palkka juoksee. Tai sopiva ala. Muu on hihhulointia.

Vierailija
6/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣😂🤣😂

Vierailija
7/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen ratkaisu on tappaa työttömät nälkään. Niin se työn tekeminen pienelläkin palkalla kannattaa hallituksen mielestä.

Kun hallitus sanoo että "työn tekemisen pitää kannattaa" se tarkoittaa sitä ettei kokopäiväisen työn palkalla kuulukaan elää vaan veronmaksajien pitää kustantaa työnantajalle ilmainen orja. 

Tämä on hallituksen mielestä aivan OK kunhan työtön puolestaan kuolee nälkään lumihangessa.

Vierailija
8/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas työttömänä valvon koko yön, tosin yritän nukkua mutta velat painaa ja nälkä pitää hereillä. Mutta kiitos siitä gränny laakso että ajattelet minua haukkuaksesi. En toivo kenellekään pahaa kuten sinä. 

Vierailija
9/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen se vasta osaakin kadehtia, nyt kadehditaan työttömän unia.

Vierailija
10/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on kannattavaa, kun laitetaan toimeentulotuki verolle. Esimerkiksi 43% vero on sopiva, sitähän pidetään vasemmiston piirissä sellaisena, että se kannustaa työntekoon.

Vierailija
11/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ulos Kalaan, vai Kelaan..? Ai, niin Kelaan herää aikaisintaan klo 14.

Vierailija
12/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on kannattavaa, kun laitetaan toimeentulotuki verolle. Esimerkiksi 43% vero on sopiva, sitähän pidetään vasemmiston piirissä sellaisena, että se kannustaa työntekoon.

Senkus. En saa toimeentulotukea enkä asumistukea joten verottakaa niistä vaikka 100 %. Menisin ihan mihin vaan työkykyä vastaavaan pienipalkkaiseen orjatyöhön, koska niistäkin saa ihan varmasti enemmän nettona kuin 595€. 

Vierailija
13/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä mä työttömänä edelleen herään aamulla aikaisin ja lähetän lapset kouluun. 

Sen jälkeen alkaakin pitkä yksinolo. Ei ole rahaa tehdä yhtään mitään. Ei yhtään mitään. Ei ole varaa ostaa edes niitä lenkkareita, että pääsisi kävelemään ulos. 

Viime talvi oli vaikea. Paniikkikohtauksia rahan puutteesta ja laskujen kasaantumisesta. Useita viikkoja meni niin, että pyyhin kyyneleet ja pesin naaman ennen kuin lapset tulevat koulusta. Yritän säästää heitä tältä pahimmalta tuskalta. 

Töihin menen vaikka huomenna, jos pääsisin. 

Tuollaisia ihmisiä minä haluaisin auttaa. Ostaisin vaikka lenkkarit tai jos uimahalli on lähellä, uimahalliin kausikortin. Olen vuosia auttanut tyttäreni ystävää perheineen. Siellä on isä lähtenyt, jättänyt äidin ja lapset. Aina jos on isompia hankintoja, ei heillä ole varaa. Nyt talven jälkeen todettiin, että meidän tytön pyörä jäi pieneksi ja annettiin se tälle perheelle. Ihan siisti pyörä. Työttömyys on köyhyyttä, ja työttömällä ei ole välttämättä varaa ostaa edes käytettyä. Ollaan annettu kaikki siistimmät lasten vaatteet. Jos leivon jotain, ihan mitä tahansa, yksi pussi lähtee tytön mukana ystävän kotiin. Juuri viikonloppuna leivoin ihan tavallisia mokkapaloja ja 10 kpl pussi lähti tytön mukana sinne ystävän luo. Kun rahat on oikein toukilla, ei siinä leivonnaisia tehdä, kun haluaa tarjota kunnon ruokaa kouluikäisille lapsille. Joskus otan tytön ystävän meidän mukaan uimahalliin tai leffaan ja maksan lipun ja ruuat. Minulle se on kohteliaisuutta eikä tulisi mieleenkään alkaa kysellä, että hei, onkohan tytöllä rahaa lähteä leffaan, uimaan, syömään. Kun koko asiaa ei ota puheeksi, antaa omallekin lapselle esimerkin, että on luonnollista aikuisten huolehtia kuluista kun jonnekin mennään. Työttömyys ja siitä seuraava köyhyys ei ole ihmisen oma vika!

Vierailija
14/14 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytön idea. Sekin on tyhmää kun peruspäivärahasta menee verot. Eikö sitä olisi sama maksaa verojen verran vähemmän? Siinä liikutellaan vain valtion rahaa edes takaisin kun työttömän hiluista menee veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi