TYÖVOIMATOIMISTO pilaa mahdollisuuteni lähes varmaan vakituiseen työpaikkaan.
Hain keväällä työvoimapoliittiseen koulutukseen kun jäin työttömäksi yli 10 vuoden työsuhteesta. Unohdin jo koko homman ja sain nopeasti työn jota on 10-15 h viikossa eli saan soviteltua päivärahaa ja ovat jo puhuttu alustavasti että kun ensivuonna alkukeväästä yksi vakkari jää eläkkeelle niin mun tunnit nostetaan täysiin kun joku pitää kuitenkin palkata. Nyt tuli viimeviikolla tieto että pääsenkin tuohon koulutukseen ja soitin työvoimatoimistoon etten voi ottaa koulutuspaikkaa vastaan koska oon töissä. Virkailija totesi että saan luultavasti karenssin jos en osallistu! Siihen mulla ei ole varaa joten joudun irtisanomaan itseni ja menemään tuohon höpönlöpönkoulutukseen joka ei edes valmista mihinkään ammattiin, on vaan tutustuminen sosiaali- ja terveysalaan. Eli mun ansiot tippuu ja vakituinen työpaikka ensi keväältä luisuu käsistä koska joutuvat palkkaamaan tilalleni jonkun nyt toisen ja eiköhän tuo vakituinen paikka mene sitten tälle toiselle joka on jo töissä osarina.
Voin vaan todeta että H e l vetti mitä touhua.
Kommentit (224)
Pyydä työnantajalta kirjallinen todistus, missä kertovat työllistävänsä sut täysipäiväisesti alkaen päivästä x. Toimita se työkkäriin. Joskus ne paukapäät uskovat, kun näkevät mustaa valkoisella.
Mä tein työkkärin virkailijasta kantelun, eli hallintokantelu viranomaistoiminnasta. Tuli sieltä työkkäristä niin "ilahduttavaa" postia juuri jouluksi, selkeä virhe ja tällä kertaa en anna olla! Kantelu on yksinkertainen tehdä ja lähettää ely-keskukselle sähköpostilla.
Tehkää niitä kanteluja, vain sillätavoin asiat muuttuu joskus.
Milloin voi tehdä hallintokantelun? - Minilex
Hahahhah v i .. t. Tu mä nauran tälle systeemille.
Ilmeisesti työkkärin tavoite on pelkästään ruoskia ja nöyryyttää ihmisiä sen sijaan että töihin pääsyä edesautettaisiin.
Tee ap joku valitus. Eihän toi voi noin mennä.
Todennäköisesti kyse on tulostavoitteista. Kun löydetään aktiivinen ja aktivoitunut työnhakija, aktivoidaan häntä lisää, että saataisiin onnistumismerkintä oman toimiston tietoihin.