Sisko naureskeli kun tyttöni ei mennyt lukioon vaan ammattikouluun vaikka hänen lapset pääsivät lukioon, nyt
Tyttöni on töissä, sai vakituisen työpaikan ja koska oli säästänyt työskentelemällä opiskeluaikana ( oli suhteellisen helppoa koska päivät ammattikoulussa olivat lyhyitä ja vapaajaksojakin oli) sai asuntolainan ja on nyt juuri 19 vuotiaana ensiasunnon omistaja, ammatti löytyy ja siis vakituinen työpaikka.
Siskon lapsi miettii mitä elämällään tekisi, otti opintolainaakin ja nyt kädessä on C: n paperit.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tuo lapsesi kohtalo.
Sanna Marin haluaa kaikille akateemisen koulutuksen, tai lähes kaikilla. Siitäkin huolimatta, että kaikista ei tähän ole, kaikkilla ei vaan älli riitä. Ei vaikka opiskelisivat eläkeikään asti ja se pitää hyväksyä. Rehellinen työ pitää nostaa arvoonsa!
Minun mielestäni jokaisen pitää opiskella sellaista mihin tuntee paloa.
Se mikä on surullista on se että 19-vuotiaan äiti on tyytyväinen kun 19-vuotias elää keski-ikäisen elämää.
C:n papereilla ei nykypäivänä tee hevon humppaa. Hyvin koulutettu amislainen pesee ansioissa tuollaisen mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tuo lapsesi kohtalo.
Sanna Marin haluaa kaikille akateemisen koulutuksen, tai lähes kaikilla. Siitäkin huolimatta, että kaikista ei tähän ole, kaikkilla ei vaan älli riitä. Ei vaikka opiskelisivat eläkeikään asti ja se pitää hyväksyä. Rehellinen työ pitää nostaa arvoonsa!
Onko 50% lähes kaikki? Älä viitsi levittää valheita.
Elämässä ehtii kerätä vaikka koko sarjan! Kävin lukion, sitten meninkin amikseen, sit AMK, välissä taas opsona amiksessa kun ei ne aiemmat työllistäneet, ja nyt yliopistossa työn ohessa, kun opintotuet käytetty loppuun. Mammatkin takas vaan koulun penkille, niin se elintaso nousee, eikä tartte toisia kadehtia.
Nykypäivänä moni yliopiston opettaja asuu vuokrakämpässä perheensä kanssa, kun taas esim. rakennusalalla työskentelevillä on omakotitalot jo 30-vuotiaana. Jos opiskelee yliopistossa jotain kulttuurintutkimusta saa varautua asumaan vuokrakämpässä koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmoselle vain tiedoksi, että yliopistoon ja amkiin pääsee kyllä ilman yo-tutkintoakin. Amkissa on paljonkin amiksen käyneitä.
Sen todennäköisesti huomaa opetuksessa, osa vertasi matematiikan tasoa yläkouluun.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä moni yliopiston opettaja asuu vuokrakämpässä perheensä kanssa, kun taas esim. rakennusalalla työskentelevillä on omakotitalot jo 30-vuotiaana. Jos opiskelee yliopistossa jotain kulttuurintutkimusta saa varautua asumaan vuokrakämpässä koko ikänsä.
Ihan oikeasti... eihän tuohon edes voi sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
C:n papereilla ei nykypäivänä tee hevon humppaa. Hyvin koulutettu amislainen pesee ansioissa tuollaisen mennen tullen.
Onko ne ansiot siis kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin koulutettu amis? Amis mikä amis.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö serkkujen kadehtia jotain parturi-kampaaja-kosmetologia? Lienee yleisin tyttöjen amisammatti.
Veikkaan, että lähihoitaja on vielä yleisempi.
On hyvä että kumpikin serkuksista opiskelee sitä mikä kiinnostaa. Tuollainen aikuisten naisten tukkanuottailu on vastenmielistä ja pilaa serkkujenkin välit, jos niitä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevatko lukion käyneet tosiaan olevansa jotakin. Se on yläasteen jatke. Nytkin on uutisoitu kielilukion jatkuvista tappeluista.
Eipä naurata siskoa/äitiä-ketjut ovat todella naurettavia! Nyt naurattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko! Minä olin mielestäni nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevatko lukion käyneet tosiaan olevansa jotakin. Se on yläasteen jatke. Nytkin on uutisoitu kielilukion jatkuvista tappeluista.
Se on yksi lukio. Niitä lukioita pn Suomessa yli 400.
Mun tuttavan lapsella on B:n paperit ja hänkin pääsi jatko-opiskelemaan.
Äitinsä on kampaaja, eikä halunnut lastaan ammattikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän on käynyt lukion ja voi opiskella eteenpäin. Se on pääasia. Kokonaisia asuinalueita hyljeksitään, jos siellä asuu paljon amiksia.
Mihin ”eteenpäin” noilla papereilla pääsee, mihin ei ammattikoulun käynyt pääse??
Minä pääsin opiskelemaan siivoojaksi ja siitä kolmekymppisenä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei niillä pääse mihikään ellei ole hyvä muisti ja voi hakea yliopistoon pelkällä päsykokeella.
Tässä näkee että totta se on, että akateemikot halveksuu duunareita. Mitä hienoa olisi olla sitten tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, jolla on noin ylimielinen asenne? ylimielisyys on niin oksettavaa että sitä ei korvaa edes äly ja vaikka olisikin jonkinlaista älykkyyttä niin se mikä on tärkein eli tunneäly puuttuu täysin. Kaikkia alanosaajia tarvitaan, silleen se maailma pyörii ja tämän kun ymmärtää niin ei tarvitse halveksua eri alan osaajia. Eikä kaikille ole välttämättä tärkeintä kiitää uudella mersulla ohi, vaan joidenkin arvot perustuu enemmän muuhun kuin pinnallisuuteen! Itse olen tehnyt siivoojan ja tarjoilijan töitä ja tulevaisuudessa varmaan olen lidlin kassalla myyjänä. En kadu yhtään valintojani ja tykkään töistäni. Eikä kellään ole oikeutta halveksua minua ammattini perusteella tai haukkua tyhmäksi että rahkeet ei riitä pidemmälle opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmoselle vain tiedoksi, että yliopistoon ja amkiin pääsee kyllä ilman yo-tutkintoakin. Amkissa on paljonkin amiksen käyneitä.
Sen todennäköisesti huomaa opetuksessa, osa vertasi matematiikan tasoa yläkouluun.
Varmaan jollain kauneuslinjoilla joo. Tietäisit millaista matematiikkaa on inssi- ja tietotekniikkapuolella.
Pitäisikö serkkujen kadehtia jotain parturi-kampaaja-kosmetologia? Lienee yleisin tyttöjen amisammatti.