Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko joutuneet elvyttämään?

Vierailija
22.10.2014 |

Tuli vaan mieleen CC-Nooran postauksesta että niitäkin taitoja ois kai hyvä harjotella.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina jotenkin ajatellu että vaikka osaisin ja vaikka tilanne tulis kohdalle en kuitenkaan pystyis tekeen mitään. toi nooran teksti oli kyllä melko ajatuksia herättävä.

Vierailija
22/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tossa Nooran jutussa kyse sairaskohtauksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Naapurin rouva kiljui rapussa hysteerisesti apua. Hänen vauvansa oli eloton. Aloitin elvytyksen samalla kun hän soitti ambulanssin. Oli muuten elämäni raskain 10minuuttinen. Niin henkisesti kuin fyysisesti! Vauva selvisi ja on nykyisin reipas koululainen :)

Vierailija
24/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta intissä harjoiteltiin sitä. Haluaisin kyllä oppia lapsen ja vauvankin elvytyksen, koskaan ei tiedä onko tuolle tärkeälle taidolle tarvetta.

Vierailija
25/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut. Miestäni. Karmea muisto. Olin niin paniikissa ja kun ambulanssi tuli niin kaaduin vaan lattialle tärisemään hervottomasti. Mies onneksi selvisi.

Vierailija
26/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 10:57"]

Olen. Naapurin rouva kiljui rapussa hysteerisesti apua. Hänen vauvansa oli eloton. Aloitin elvytyksen samalla kun hän soitti ambulanssin. Oli muuten elämäni raskain 10minuuttinen. Niin henkisesti kuin fyysisesti! Vauva selvisi ja on nykyisin reipas koululainen :)

[/quote]

Upeesti toimittu!! AIka hyvin on toi blgogaaja tuntunut selviytyvän kokemuksestaan kun kuitenkin pystyy siitä kirjoittamaan vaikka lopussa kävi miten kävikin. :((

Vierailija
27/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 10:57"]

En ole, mutta intissä harjoiteltiin sitä. Haluaisin kyllä oppia lapsen ja vauvankin elvytyksen, koskaan ei tiedä onko tuolle tärkeälle taidolle tarvetta.

[/quote]

Muistaakseni EA2 kurssilla eli ensiapu kakkoseen ainakin kuului lapsen,leikki-ikäisen ja vauvan elvytys. Olen ollut lasten kerhon ohjaajana ja meillä oli koulutuksessa ensiapu kurssi joka oli lapsi painotteinen. Kun ensimmäisen kerran harjoittelin elvytys vauvanukella niin yllätyin kuinka kovaa sitäkin joutuu painamaan.

Vierailija
28/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytäny mitään postausta..

Vierailija
29/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, lukemattomia kertoja mutta mä olen ensihoitaja, kuuluu toimenkuvaan.

Vierailija
30/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:09"]

Kerran ja se saakin jäädä viimeiseksi.

Potilaan (kuoli) omaiset nimittäin haastoivat minut oikeuteen kuoleman tuottamuksesta. Olin kuulemma väärin elvyttänyt. Halusivat "katsoa kortit loppuun asti" níin kuin monilla nykyihmisillä on tapana. Minulla olisi pitänyt olla n. 70 000 € rahaa syytteiden kaatamiseen ja 120 000 €:n korvausvaatimuksen mitätöintiin.

Sovittelulla asia ratkesi, mutta loppuelämän asun vuokralla.

Jos vielä joudun samaan tilanteeseen, esitän pyörtynyttä ja rukoilen salaa potilaan puolesta...

[/quote]

Ellet ole ammattisi vuoksi elvytystä tehnyt ja tyrinyt perusteellisesti, tätä on hieman vaikea uskoa.

Vierailija
31/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh melkosia tarinoita teillä. o_O

Vierailija
32/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pysäyttävä postaus. Kerranki.

Vierailija
33/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai maksaa satasen... Ajattelin, että olisi kiva olla hyödyksi yhteiskunnalle edes jotenkin, mutta eihän työttömällä ole varaa opetella elvytystä ja ensiapua. Minusta tuollaisen pitäisi kuulua perusopetukseen tai olla ilmainen koko kansalle.

Vierailija
34/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:10"]

En löytäny mitään postausta..

[/quote]

http://curiousnoora.refashion.fi/2014/10/21/yhtakkia/

Vierailija
35/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan kyynel silmiin tota lukiessa. ;(

Vierailija
36/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mummunsa elvyttäminen on kyllä varmasti ollu kova paikka. huh huh. hassua, mutta mulla muuttu heti kuva Noorasta, jota oon pitäny aiemmin vähän sellasena pinnallisena höpöblondina. :DD

Vierailija
37/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon enkä ikinä halua joutua tekemään sitä uudestaan.

Vierailija
38/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useastikin, toki teen sellaista työtä, jossa elvytykset tulevat tutuiksi.

Vierailija
39/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ajatellut että en tulis tekeen ea-kurssin taidoilla mitään, mutta nyt kun luin näitä kommentteja ja tajusin kuinka moni teistäkin on elvyttäny, täytyy punnita ajatuksia uuestaan.

Vierailija
40/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneks oo joutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi