Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko joutuneet elvyttämään?

Vierailija
22.10.2014 |

Tuli vaan mieleen CC-Nooran postauksesta että niitäkin taitoja ois kai hyvä harjotella.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin järkyttyy kun oman mummunsa elvyttämisestå. Olis hauska kuulla kuinka blogisti "selvis" tosta.

Vierailija
2/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi käytynä, mutta toivon että koskaan en taitojani tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvytystaidot ei koskaan mee hukkaan. Mars mars kaikki kurssille! 100 egee on pieni raha siitä että hätätilanteessa tiedät mitä tehä.

Vierailija
4/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:09"]

Kerran ja se saakin jäädä viimeiseksi.

Potilaan (kuoli) omaiset nimittäin haastoivat minut oikeuteen kuoleman tuottamuksesta. Olin kuulemma väärin elvyttänyt. Halusivat "katsoa kortit loppuun asti" níin kuin monilla nykyihmisillä on tapana. Minulla olisi pitänyt olla n. 70 000 € rahaa syytteiden kaatamiseen ja 120 000 €:n korvausvaatimuksen mitätöintiin.

Sovittelulla asia ratkesi, mutta loppuelämän asun vuokralla.

Jos vielä joudun samaan tilanteeseen, esitän pyörtynyttä ja rukoilen salaa potilaan puolesta...

[/quote]

Tapahtuiko tuo "väärin elvytys" Suomessa? Ainakin liittoon kuuluvilla hoitajilla on vastuu- ja oikeusturvavakuus Suomessa.

http://www.superliitto.fi/site/assets/files/5711/superilaisen_vakuutusedut_verkkosivut1_1_2014.pdf

Vierailija
5/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo töissä aika usein. t. Sh teholta

Vierailija
6/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:14"]

Vai maksaa satasen... Ajattelin, että olisi kiva olla hyödyksi yhteiskunnalle edes jotenkin, mutta eihän työttömällä ole varaa opetella elvytystä ja ensiapua. Minusta tuollaisen pitäisi kuulua perusopetukseen tai olla ilmainen koko kansalle.

[/quote]

Ensiaputaito on kansalaistaito, jonka opetus pitäisi aloittaa jo alakoulussa. Muistakaa, kuinka lapset olivat osanneet pelastaa kaverinsä jäistä, kun olivat nähneet lastenohjelmassa ohjeet, kuinka hätätilanteessa pitää toimia.

Vierailija
7/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tää ketju sai mut nyt pelkäämään sitä että oikeesti joskus joutuu elvyttämään kun niin moni teistä on joutunut. Itellä ei oo mitään tietoo siitä kuinka se pitäs tehdä. 112 osaan tietty soittaa mutta siihen se jääkin.

Vierailija
8/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ilmoittauduin kurssille!

Vierailija
9/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 08:41"]Apua tää ketju sai mut nyt pelkäämään sitä että oikeesti joskus joutuu elvyttämään kun niin moni teistä on joutunut. Itellä ei oo mitään tietoo siitä kuinka se pitäs tehdä. 112 osaan tietty soittaa mutta siihen se jääkin.
[/quote]
Soitto onkin tärkeimpiä asioita. Jokainen osaa painella; suorin käsivarsin reipasta tahtia noin 100 kertaa minuutissa eli nopeammin kuin sekuntiviisari. Pulsseja ei tarvitse etsiä. Yleensä ihminen herää painelin jos ei olekaan oikeasti eloton. Netistä löytyy materiaalia. Puhaltaminen ei ole niin tärkeää.

Vierailija
10/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, töissä muutaman kerran mutta ei siviilissä. Kannustan kyllä jokaisen käymään ensiapukoulutuksen, äärimmäisen tärkeetä.

Vierailija
11/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa enää martinan hengenpelastuskoululaisia naurattaisi kun joutuisivat tositoimiin ja antamaan suusta suuhun elvytystä.. katselin jakson jossa naisia tämä homma kovasti nauratti.

Vierailija
12/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuten 57 sanokin niin naurunasioita nää ei oo. Sen tietää jokainen joka on elvyttänyt.

Vierailija
13/91 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostas tietää mitä tossa nooran jutussa tapahtu? Veikkaan kyllä jotain onnettomuutta.

Vierailija
14/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäköhän ikänen noora on ollu kun toi tapahtu? :/

Vierailija
15/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Tuollainen kokemus jättää varmasti ikuiset jälkensä. Voimia tarvitaan.

Vierailija
16/91 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pelännyt joutuvani tilanteeseen jossa joutuisin käyttämään ea-taitojani. Olen käynyt kurssin mutta ei se tietystikään takaa sitä että tositilanteessa osaisin toimia.

Vierailija
17/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneks oo joutunu. :/

Vierailija
18/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kurssin kun esikoiseni synty. Ajattelin että viimeistään tuolloin oli aika kerrata opit kuntoon jos lapselle vaikka joskus sattuisi jotakin. Taitoja ei onneksi vielä ole tarvittu.

Vierailija
19/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joutunut.. Töissä kymmenisen (?) kertaa ehkä sekä siviilissä opiskelutoveriani.

Vierailija
20/91 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa, käykää ihmiset ensiapukurssi, ihan todella! Koskaan ei voi tietää, milloin tositilanne tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi