Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on se "paha päivä", jonka varalle säästätte rahaa?

Vierailija
17.03.2023 |

Eli millaisissa tilanteissa olette ottaneet tai kuvittelisitte joutuvanne ottamaan käyttöönne "pahan päivän varalle" säästettyjä rahoja?

Itselläni esim. palkanmaksun viivästyminen. Sen perään heti lomautus, ja pyykkikoneen hajoaminen. Lainaa jouduttiin ottamaan, kun ei säästöt riittäneet. Toki pyykkikonetta saatiin "tekohengitettyä" sen verran, että se saatiin toimimaan jotenkuten. Elettiin nuukasti se aika. Kun ensimmäiset lomautusrahat tulivat, niillä saatiin ostettua pyykkikone. Ja kun saatiin palkkaturvasta rahat, maksettiin kulutusluotto pois, ja rahaa jäi vielä säästöön seuraavien pahojen päivien varalle.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei saa maksettua laskuja käyttötilin rahoilla.

Vierailija
2/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarit vallankahvassa - köyhät kurituksessa vahvassa (sainpa rimmaamaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi jääminen oli minun paha päiväni, onneksi olin säästänyt. Olen nyt noin puolen vuoden ajan ollut työttömänä ja säästöt on huvenneet tosi vähiin, toivottavasti löytyisi pian töitä.

Vierailija
4/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää muuttaa ulkomaille Marin II:n toteutuessa.

Vierailija
5/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän ihan vain turvallisuuden tunteen takia. Kun asiat menevät päin peetä niin sitten on varaa.

Vierailija
6/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettu jo työttömyys ja sairaudet. Pahan päivän varalle on varattu säästöjä esim kun pesukone tai jääkaappi sanoo itsensä irti ja talon erilaisiin remontteihin varattu rahaa. On matkustelu jätetty väliin jotta vararahastoa olisi eikä tarvita lainaa.

Vierailija
7/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että tämä varsinaisesti on paha päivä, mutta säästöt ovat silloin tällöin tarvittaessa antaneet lisää vapautta.

Vierailija
8/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa yllättävä tai suunniteltu menoerä.

Vierailija
9/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kädessä se jos pitää päästä maasta pois. Siihen pitää riittää käteistä, eikä työttömyys tai pesukoneen hajoaminen kosketa tuota pahanpäivän varaa koskaan.

Vierailija
10/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku iso tai pieni katastrofi. Onnettomuus..

Vierailija
11/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone hajosi juuri kiireiseen aikaan. Huoltokin sanoi suoraan etteivät välttämättä voi tehdä mitään. Pakko oli mennä ostamaan uusi. Onneksi oli säästöjä eikä tarvinnut pihistellä, vaan ostaa samantien kunnon kone.

Vierailija
12/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus vei jo kerran lähes kaikki pahan päivän varat. Tuleva hyvin pieni eläke, tämä niille naisille, jotka ilmoittavat, että on sovittu että minä hoidan lapsia kotona, pitäkää huoli että eläkettä on kertynyt kun mies ilmoittaa löytäneensä elämänsä naisen.

Vierailija
13/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home-evakko oli sellanen. Vastaisuuteen ajattelen että jos työt loppuisi (päivärahat voi kestää pitkäänkin käsittelyssä) tai sairastuisi pitkäksi aikaa.

Vierailija
14/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun auto tai pesukone hajoaa. Ei mulla tosin mitään säästöjä ole.

Vierailija
15/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömäksi jääminen oli minun paha päiväni, onneksi olin säästänyt. Olen nyt noin puolen vuoden ajan ollut työttömänä ja säästöt on huvenneet tosi vähiin, toivottavasti löytyisi pian töitä.

Tuohon minäkin varaudun. Olen jäämässä työttömäksi.

Vierailija
16/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk evakko vesivahinkokylppäriremontin vuoksi

Vierailija
17/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle työttömälle voi sattua mitä vaan. Vuokrasopimus irtisanotaan, työttömyyskorvaus katkeaa, Kela tylyttää, paha sairaus iskee, ja sitten se Marin Kakkonen toki tai Kokoomushallitus.

Vierailija
18/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri se, että auto tai jokin pyykkikone hajoaa

Vierailija
19/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes puolen vuoden mittainen sairausloma, yli viikon osastohoidosta lasku, monen monta päivystys- ja polikäyntiä ja monen sadan euron lääkekulut vei säästöt nolliin. Onneksi oli säästöjä ja onneksi ne riitti. Sairauspäivärahojen maksussa oli silloin Kelalla pitkä viive. Palkkaa sain vain neljän viikon ajalta.

Pahimmillaan työttömyyspäivärahoja olen odottanut nelisen kuukautta, sekin oli pitkä aika.

Vierailija
20/79 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaus vei jo kerran lähes kaikki pahan päivän varat. Tuleva hyvin pieni eläke, tämä niille naisille, jotka ilmoittavat, että on sovittu että minä hoidan lapsia kotona, pitäkää huoli että eläkettä on kertynyt kun mies ilmoittaa löytäneensä elämänsä naisen.

Minä otin itselleni töihin palauttuani eläkevakuutuksen. Alle satasen kuukausimaksulla eläkettä on tulossa useampi satanen kuussa. Nyt noita ei taida enää saadakaan ja niiden ehdot on muuttuneet paljon.