Asuntoflippaajat tänään Hesarissa
Pariskunta on hyvissä duuneissa, ei luulis olevan rahasta kiinni. Molemmat myös näyttävät olleen ruoka-aikaan kotona. Mikähän siinä on että inhottaa tuommoinen ylen määräinen ahneus?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Itse luin suurella mielenkiinnolla kyseisen artikkelin. Jos joku ei vielä tiedä mistä kyse, niin ostetaan halvalla asuntoja ja remontoidaan ne itse ja myydään (yleensä) hyvällä voitolla. Jopa 30 000 oli ollut voitto tamperelaisen kerrostalokaksion myynnistä.
Jäin vain miettimään että eikös siitä pitäisi vielä maksaa verot valtiolle, siis siitä myyntitulosta?
Kyllä. 30% menee veroihin, elleivät ole pitäneet kirjojaan asunnossa kahta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthan rakentaa itse omakotitalojakin ihan kokonaan (paitsi jotkut sähköhommat jne.) ja pistää sitten ne myyntiin jossain vaiheessa. Mutta kuitenkin alun perinkin tarkoitus ettei asu itse kovin kauan talossa välttämättä.
Oli hauska katsoa, kun omakotitaloalueella missä asumme, tuli yhtäkkiä paljon taloja myyntiin, kun olivat kaksi vuotta vanhoja. Itse kun rakentaa mahdollisimman paljon, niin tekee kyllä hyvän tilin.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuota artikkelia lukenut, mutta kovasti ihmetyttää esim. keittiö- ja kylppärirempat. Kai niissä nyt jotain osaamista olis hyvä olla pohjalla ja käsittääkseni vaaditaankin ainakin kylppärirempoissa. Itse en ainakaan lähtis ostamaan minkään harrastelijan remppaamaa asuntoa.
Keittiöremontissa ei nyt mitään ihmeellistä ole. Putkari on hyvä pyytää asentamaan hana, niin pääsee vähemmällä tappelulla, jos jotain sattuu.
Taloyhtiöissä vaaditaan vedeneristykselle sertifioitu tekijä, mutta kun on katsellut niiden hommaa, niin omaan taloon laitoin itse, jotta tulee tehtyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse luin suurella mielenkiinnolla kyseisen artikkelin. Jos joku ei vielä tiedä mistä kyse, niin ostetaan halvalla asuntoja ja remontoidaan ne itse ja myydään (yleensä) hyvällä voitolla. Jopa 30 000 oli ollut voitto tamperelaisen kerrostalokaksion myynnistä.
Jäin vain miettimään että eikös siitä pitäisi vielä maksaa verot valtiolle, siis siitä myyntitulosta?
Kyllähän myyntivoitosta maksetaan verot, verottaja saa kyllä tiedon ostetuista ja myydyistä asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuota artikkelia lukenut, mutta kovasti ihmetyttää esim. keittiö- ja kylppärirempat. Kai niissä nyt jotain osaamista olis hyvä olla pohjalla ja käsittääkseni vaaditaankin ainakin kylppärirempoissa. Itse en ainakaan lähtis ostamaan minkään harrastelijan remppaamaa asuntoa.
Taloyhtiölle pitää tehdä remontti-ilmoitus ja tietyt työt vaativat ammattilaisen, esimerkiksi vesieristystä ei saa kuka tahansa tehdä. Tästä oli kyllä maininta artikkelissa eli ei tarvitse kauhistella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee kuinka paljon ilmaa asuntojen hinnoissa on. Enemmän vaan voittoa rikkaiden taskuihin. Jutussa olisi saanut avata enemmän näitä veroseurauksia. Nyt lähinnä hehkutettiin voittoa, jonka näistä saa.
Jotkut haluavat valmiin asunnon ja ovat valmiita maksamaan siitä. Ei siinä ole ilmaa, kyllä ihminen ansaitsee tehdystä työstä myös vaivanpalkkaa, ei tuota kukaan huvikseen tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauran makeasti kun ylikuumentuneet markkinat romahtaa ja näillä flippaajilla jää velalla ostettu neukkukuutio omistukseen :DD Ahneilla on pskanen loppu.
Kyllä vuokralaisen aina löytää jos ei kaupaksi mene.
Tälllä hetkellä pelkästään hesassa yli 4000 tyhjää vuokra-asuntoa ilmoitettu, osa vuokra-asunnoista ei vuokrafirnoilla ole edes ilmoitettu. Siinähän etsit vuokralaista.
Olisi kiinnostavaa tietää miten pankit perustelee itselleen sen että hyväksyy asunnon pantiksi, jos ei niitä edes saa vuokrattua. Mitä ihmettä pankit tekee jos pantti päätyy ulosoton kautta pankille? Vastikkeethan juoksee vääjäämättä ja taloyhtiön kalliit rempat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauran makeasti kun ylikuumentuneet markkinat romahtaa ja näillä flippaajilla jää velalla ostettu neukkukuutio omistukseen :DD Ahneilla on pskanen loppu.
Tälllä hetkellä pelkästään hesassa yli 4000 tyhjää vuokra-asuntoa ilmoitettu, osa vuokra-asunnoista ei vuokrafirnoilla ole edes ilmoitettu. Siinähän etsit vuokralaista.
Noh, Helsingissä ei taida yksikään asunto jäädä vuokraamatta edelleenkään. Vai oletko lukenut jostain, että siellä on ylitarjontaa asunnoista?
Flippaajat tosin ovat harvoin harrastelijoita, opiskelua ja usein monta tuntia takana. Ja taloyhtiöissä valvotaan remontteja usein hyvin. Hyvissä mielin sanoisin että voi siis ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, Helsingissä ei taida yksikään asunto jäädä vuokraamatta edelleenkään. Vai oletko lukenut jostain, että siellä on ylitarjontaa asunnoista?
Todellakin on. Ollut jo koko koronan ajan. Ihan valtavasti tyhjiä asuntoja joita kukaan ei halua. Tai no, itse esimerkiksi voisin muuttaa yhteen niistä mutta haluan pitkäaikaisen kodin joten asun Lumolla. Täällä on kalliimpaa mutta ainakaan kämppää ei myydä alta ja vuokranantaja toimii varmemmin laillisesti.
Noiden flippaajien tekemät keittiökaapistojen ja muiden kaapistojen asennukset on usein aika vinksin vonksin, keittiössä käytettyä silikonia on pursotettu kuin kermakakkuun.
Äkkiseltään katsottuna näyttää hyvältä, hutilointi näkyy tarkemmin katsoessa.