Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoflippaajat tänään Hesarissa

Vierailija
11.09.2021 |

Pariskunta on hyvissä duuneissa, ei luulis olevan rahasta kiinni. Molemmat myös näyttävät olleen ruoka-aikaan kotona. Mikähän siinä on että inhottaa tuommoinen ylen määräinen ahneus?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin suurella mielenkiinnolla kyseisen artikkelin. Jos joku ei vielä tiedä mistä kyse, niin ostetaan halvalla asuntoja ja remontoidaan ne itse ja myydään (yleensä) hyvällä voitolla. Jopa 30 000 oli ollut voitto tamperelaisen kerrostalokaksion myynnistä.

Jäin vain miettimään että eikös siitä pitäisi vielä maksaa verot valtiolle, siis siitä myyntitulosta?

Vierailija
2/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasketaanko voitosta pois oman työn määrä? Hirvee homma ja noin pienet voitot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luin suurella mielenkiinnolla kyseisen artikkelin. Jos joku ei vielä tiedä mistä kyse, niin ostetaan halvalla asuntoja ja remontoidaan ne itse ja myydään (yleensä) hyvällä voitolla. Jopa 30 000 oli ollut voitto tamperelaisen kerrostalokaksion myynnistä.

Jäin vain miettimään että eikös siitä pitäisi vielä maksaa verot valtiolle, siis siitä myyntitulosta?

Toki pitää myyntivoittoverot maksaa ellei ole itse asunut asunnossa vähintään 2 vuotta.

Kyllähän remontointi ihan työtä sitten on. Mutta jos on sellaista taitoa ja tykkää tehdä sitä, niin ihan hyvä idea.

Vierailija
4/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota artikkelia lukenut, mutta kovasti ihmetyttää esim. keittiö- ja kylppärirempat. Kai niissä nyt jotain osaamista olis hyvä olla pohjalla ja käsittääkseni vaaditaankin ainakin kylppärirempoissa. Itse en ainakaan lähtis ostamaan minkään harrastelijan remppaamaa asuntoa.

Vierailija
5/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lasketaanko voitosta pois oman työn määrä? Hirvee homma ja noin pienet voitot!

Jutun otsikkona oli "Tuntipalkka 100 euroa". En nyt väittäisi mitenkään hirveän huonoksi bisnekseksi. Töitähän siinä toki joutuu tekemään.

Vierailija
6/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan rakentaa itse omakotitalojakin ihan kokonaan (paitsi jotkut sähköhommat jne.) ja pistää sitten ne myyntiin jossain vaiheessa. Mutta kuitenkin alun perinkin tarkoitus ettei asu itse kovin kauan talossa välttämättä.

Vierailija
7/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee kuinka paljon ilmaa asuntojen hinnoissa on. Enemmän vaan voittoa rikkaiden taskuihin. Jutussa olisi saanut avata enemmän näitä veroseurauksia. Nyt lähinnä hehkutettiin voittoa, jonka näistä saa.

Vierailija
8/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flippausasunnon myyntivoitosta pitää maksaa myös verot. Myyntivoitosta maksettavan pääomatuloveron suuruus on 30 prosenttia 30 000 euroon asti ja sen yli menevältä summalta 34 prosenttia.

Vierailija
9/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuota artikkelia lukenut, mutta kovasti ihmetyttää esim. keittiö- ja kylppärirempat. Kai niissä nyt jotain osaamista olis hyvä olla pohjalla ja käsittääkseni vaaditaankin ainakin kylppärirempoissa. Itse en ainakaan lähtis ostamaan minkään harrastelijan remppaamaa asuntoa.

Taloyhtiöt vaativat yleensä aina ammattilaisen tekemään vesieritykset, putkityöt ja sähkötyöt. Itse saa asentaa esim. keittiönkaapit, lattiat, listat, maalata ja tapetoida. Ihan remontti-ilmoituksessa on kerrottava urakoitsijoiden nimet. Isännöitsijän kuuluu valvoa töitä.

Jos on ennen 90-lukua rakennettu asunto, asbestikartoitus on pakollinen, jos esim poistetaan muovimattoa tai kaakeleita. Jos asbestia löytyy, sen purkaa siihen erikoistunut yritys. Se ei ole edullista.

Vierailija
10/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä sinkkuna samaa. Toivottavasti edes kotitalousvähennys saataisiin asuntokohtaiseksi.

Vierailija
11/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee kuinka paljon ilmaa asuntojen hinnoissa on. Enemmän vaan voittoa rikkaiden taskuihin. Jutussa olisi saanut avata enemmän näitä veroseurauksia. Nyt lähinnä hehkutettiin voittoa, jonka näistä saa.

Jännä tuo ajatuksesti rikkaista. Siihen on vaikea samaistua. Patalaiska sinä taas ei rikastu koskaan. Onko sinusta väärin että riskiä ottamalla ja omat vapaa ajat tuhlaamalla saa palkaksi työlleen jonkun tonnin myyntivoiton? Vielä tavallaan itse itsensä työllistämällä. Mikä on se sinun ajatusmaailmasi. Ettäkö ilmaiseksi ahketoimalla ihminen motivoituu? En oikein pääse sisälle ajatusmaailmaasi. NMiten olet ajatellut itse menestyä?

Vierailija
12/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LVI ja sähköhommat vaativat luvan omaavan henkilön aina tekijäksi. Lisäksi isännöitsijä (ainakin meillä) vaatii valvojan tai tarkastajan käynnin remontin yhteyteen. Eli voit laittaa kylppäriin itse vedeneristyksen, mutta tarkastajan pitää hyväksyä työ ennen kuin voi jatkaa laatoituksella päälle.

Vierailija
13/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään sukulaisen mies harrasti tätä aikoinaan. Teki hyvät voitot, ja muutamassa asunnossa tuli myös asuttua 2 v. Ei ehkä nyt ihan hirveän rempan keskellä mutta kuitenkin sinnepäin. Oli nuori ja reipas, tilas vain putki- ja sähkötyöt muualta. Ja keittiökalusteet.  Oli kyllä siistiä jälkeä, pakko sanoa.

Itsekin oon pari remppaa teettänyt ja ainakin yhden kämpän myynyt voitolla asuttuani rempan jälkeen sielä verotta.  Silloin piti mm suunnitella uusi kylppäri. Onhan siinä lupahommia ym, että ei ehkä jaksa/ehdi jos on muita töitä ja perhettä. Rampata laatta, keittiö jne liikkeissä, suunnitella, soitella remppamiesten perään. Vie aikaa.  Yhdessä kohteessa tein paljon maalaushommia itse. 

Ihan sinkkuna tein. Toisen niin kauan aikaa sitten ettei ollu edes mitään kotitalousvähennyksiä keksittykään.

Yksi toinen kohde on suunnitteilla. En siis ole mikään asuntospekulantti, ihan hissukseen tehdään silloin kun on aikaa, rahoitus kunnossa jne. Ja jossain pitää nimittäin asuakin.

Vierailija
14/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://sijoitusovi.com/jenny-nyman-remontteja-rakkaudella/

Tämä on vapaasti luettava. Varmaan sitten junien ohjauksessa tienaa hyvin. En mitenkään näe miten minä voisin n. 40.000 vuosituloilla ja omasta asunnosta puolet lainaa, hankkia sijoitusasunto josta remontin aikana ei saa edes vuokratuloja.

Kyllä joo kaikki remonttikulut saa vähentää voitosta, ja miten menikään kotitalousvähennyksen säännöt jos ei ole oma koti tai vapaa-ajan as.?

Vierailija
15/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikasana on tuossa osaava remontoiti. Jos tavan Maija Meikäläinen lähtee maalaamaan seiniä tai asentamaan parkettia niin jälki on sen mukaista: uudet asukkaat todennäköisesti remontoivat heti uusiksi ja ottavat sen huomioon tarjouksessaan..

Vierailija
16/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran makeasti kun ylikuumentuneet markkinat romahtaa ja näillä flippaajilla jää velalla ostettu neukkukuutio omistukseen :DD Ahneilla on pskanen loppu.

Vierailija
17/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä sinkkuna samaa. Toivottavasti edes kotitalousvähennys saataisiin asuntokohtaiseksi.

Kotitalousvähennystä ei saa sijoitusasuntoon tehtyyn remonttiin.

Vierailija
18/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vapaasti luettava. Varmaan sitten junien ohjauksessa tienaa hyvin. En mitenkään näe miten minä voisin n. 40.000 vuosituloilla ja omasta asunnosta puolet lainaa, hankkia sijoitusasunto josta remontin aikana ei saa edes vuokratuloja.

Kyllä joo kaikki remonttikulut saa vähentää voitosta, ja miten menikään kotitalousvähennyksen säännöt jos ei ole oma koti tai vapaa-ajan as.?

Ei saa kotitalousvähennystä sijoitusasuntoon.

Vierailija
19/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran makeasti kun ylikuumentuneet markkinat romahtaa ja näillä flippaajilla jää velalla ostettu neukkukuutio omistukseen :DD Ahneilla on pskanen loppu.

Kyllä vuokralaisen aina löytää jos ei kaupaksi mene.

Vierailija
20/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kotitalousvähennystä sijoitusasuntoon.

Omistusasunnon lainanlyhennykset ja korot voi vähentää verotuksessa jos on taloyhtiölainalla ostettu laina, niinkuin kaikki uudet asunnot. Eli voi vuokratulosta vähentää investoinnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi